Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz oO7 #278 üzenetére

    csakhogy neked se lenne kódod, ha nem lett volna korábbi szabad szoftver.
    oké, szeretnél a kódodért pénzt kapni. gondolom a kódodat nem rögtön elf bináris formátumban írod be, hanem ingyenes fejlesztői eszközökkel forráskódban, azt ingyenes fordítóval fordítod, linkerrel linkeled.

    szóval mire te a kódodat kiadod a kezedből, addigra egy nagy kupac szabad szoftvert is felhasználtál, aminek jól látható értéke van. úgyhogy működik a dolog, csak kellene kicsit gondolkodni hozzá.

  • Zéééééééé

    csendes tag

    válasz oO7 #278 üzenetére

    Egyebkent megertelek: egyreszt olyanokat hallsz, amiket ellenorizni nem tudsz, masreszt pedig holnap ha osszefutsz a fehergalleros kollegaval az ertekesitesi osztalyrol (na jo, ezt most kitalaltam) - aki a mai kozgazdasagtan anyatejen nott fel, kedelyesen legyint ha ilyet hall, es te vele egy velemenyen kell legyel, elvegre o a szakerto, nemde?
    Egy ugyanolyan izmusban elunk gazdasagilag mint barmeyik mas izmusos ideologia ami volt politikailag. Ettol meg nem fair es nem az embernek dolgozik.
    Majd fog, ha mindeki, akinek agya es esze van a boldogsagot atertekeli es nem teli hutoben, kocsiban es hazban szamolja.
    Ingyen pedig nem dolgozunk. Van ugyanis anyagmegmaradas torvenye, es az mindenhol ervenyes. Az, ahogy nezzuk a dolgokat, ahogy merlegeljuk es ahogy viszonyulunk hozzajuk, az a donto.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz oO7 #208 üzenetére

    Valószínűleg arra gondolsz, hogy az OpenGL és a DirectX másképp működik. Ez igaz, de ez a játékfejlesztő oldalán nem túl nagy gond. Akiknek ezt komolyan figyelembe kell venni azok a rendszerprogramozók.

    szerk.: Persze, vannak eltérések, de a legfontosabb, hogy a futószalag alapvetően hasonló. A fejlesztőknek tudnia kell, hogy az OpenGL nem pont úgy működik, ahogy a DX, de ha tudják, akkor ez nem jelent nehézséget. Márpedig nyilván tudják. :) A működésbeli eltéréssel pedig a drivert író csapatnak kell törődni.
    Ahol az OpenGL gondban lehet azok a DX11-es programok. A DirectCompute elég jól illeszkedik a DX11-be, arra tervezték, hogy a fejlesztők kényelmesen használják. Az OpenGL-nél ez nem ilyen egyszerű, mert OpenCL interop kell, hacsak nem keresel valami más megoldás az effekt implementálására (lehet, hogy van). Persze az OpenCL-es út járható, csak jóval körülményesebb, mint a DX+DirectCompute.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz oO7 #195 üzenetére

    Az OpenAL-t egyre többet támogatják már Windowson is. Szóval ez a része megoldott. A DX-OpenGL nem túl nagy gond. A két API alapvetően megegyező futószalagot használ, szóval attól, hogy nincs tökéletes egyezés, funkcionálisan egy OpenGL renderre cserélni egy DX rendert nem túl bonyolult dolog. Egyedül a teljesítmény és a grafikai minőség lehet eltérő. Ebből jellemzően az OpenGL fogja a rövidebbet húzni. Nem azért, mert rosszabb API, hanem azért, mert kisebb fókuszt kap.
    Gyakorlatilag minden ami elérhető DX alatt kiváltható OpenGL, illetve OpenCL bevetésével. Csak az akaraton múlik.

  • lionhearted

    őstag

    válasz oO7 #195 üzenetére

    Nincs 1:1 megfelelés?
    Milyen superamazing újítás kell? Tesszalláció? Amit az OpenGL is tudott a DX előtt?
    Vagy milyen marketing szöveg hiányzik...nem is értem.

    Egyébként nem mindenkinek kell a highend game (mint az írták is előttem), TF2 / LoL / UnrealEngine (régen bezzeg...) ezek fussanak csak. :)

  • anulu

    félisten

    válasz oO7 #195 üzenetére

    nagy kérdés lesz az MS Store. főleg mivel senki nem tud az MS-en kívül erről jelenleg nagyjából semmit. könnyen előfordulhat, hogy a háttérben már mennek a tárgyalások, és lesz meglepetés a Valve számára, méghozzá negatív értelemben.

  • attila9988

    őstag

    válasz oO7 #139 üzenetére

    ez azzal lenne egyenlő - a fizikai világra visszakanyarodva - ha egy autót alapanyagáron tudnál megvásárolni...

    Nem értem az analógiát. Miért lenne az? Amikor te pl dolgozol egy programon, és mondjuk fizetett programozó vagy a vöröskalaposoknál, akkor te a munkádért fizetést kapsz. Megcsinálod amit kell, és kész. Azután hogy azzal a kóddal mi lesz, az neked nem plussz költség. És a cég remekül megél belőle, ahogy te is. Ha nekem kell az a kód, én is megkaphatom, belefejleszthetem amire nekem van szükségem, és ez így megy tovább. Lehet hogy a kódom pont jó lesz neked is.
    Az egész a közös munkáról szól, és a közös eredményekről. Ne feledd hogy a szabad software a vállalatok számára is szabad, pl a google is ezek hátán kapaszkodott oda, ahol ma van. De ha te megalapítod az oO7 bt -t, akkor is rakhatsz magadnak debian -os gépeket, és használhatod több ezer ember munkáját, ahogyan ők is a tiedet. Ez egy remek módja annak, hogy közösen eredményeket érjetek el.

    Jó példa erre, amikor volt egy kernel bug, ami miatt a fogyasztás egyes esetekben megnőtt, és ez nem tett jót a mobil készülékek üzemidejének, majd minderre a patch egy nokiás szakembertől érkezett, ami aztán belekerült a kernelbe, ezzel gyakorlatilag mindenki profitált belőle, de pl senki nem kéri számon ezen a szakemberen hogy az egész gnu/linux világból mi az amit használ, és mi az amit nem....

    Érted már? Egy software teljesen más természetű dolog mint pl egy autó, ez teszi lehetővé hogy olyan fejlesztési modellt alkalmazzanak, mint amiről épp most beszélek. Le vannak fektetve az alapok, amik leginkább átfogó licenc -ek, majd ezek köré csoportosult project -ek milliói alkotják a rendszert, és termelnek hasznot, vagy éppen segítenek költségeket csökkenteni neked, nekem, és mindenki másnak is. (és ha valamely részével nincs aki foglalkozzon, akkor sem merül bele a jogviták tengerébe, mert mindig lehet valaki, aki folytatja, vagy csak felhasználja azokat az eredményeket is) Neked sem kell a nulláról, milliárdokat befektetve kifejlesztened egy komplett rendszert ha akarsz valamit a számítógépeddel, hanem megfogod azt ami van, és hozzáadod azt, ami neked kell, és senki nem akadályoz meg téged semmiben. Ebben rejlik a szabadság.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés