Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mr K

    őstag

    válasz agabe #637 üzenetére

    Gondolom elírás, szoftver csak a hangchip előtt csinálhat bármit is. Pl. egy flac lejátszás (egy iterációja) kb. így néz ki: 1. alkalmazás felolvas pár kB-ot, 2. kicsomagolja, előáll a CD minőségű adat, 3. az adatcsomagot megvariálja (pl. basszust emel), 4. átadja az androidnak, 5. az android átadja a DAC-nak, 6. a DAC analóggá konvertálja, majd egy analóg erősítő fokozat után a jel megjelenik a fejhallgató kimeneten.

    Ami a 3. lépést illeti, már egy egyszerű hangszínszabályzás is komplex matematikai műveleteket jelent, mert a tárolt hangot előbb komponensekre kell(ene) bontani, jól megmanipulálni, majd újból összerakni. Ennek a standard módja a Fourier transzformáció, amire valós időben nincs elég számítási kapacitás (főleg, hogy nem szeretjük, ha a zenelejátszás 100%-ra kihajtja a procit :) ), ezért közelítő eljárásokat használnak. Természetesen az algoritmikus és számítási pontatlanságok pár százalékos torzításként jelentkeznek (ill. torzítást eredményez, ha a számítás eredménye túlcsordul (pl. a 16 biten)).

    Fentiekkel senkit nem szeretnék eltántorítani a "dögös" hangkép kikeverésétől, ha azt kedveli, viszont szerintem az egész eljárás érdekes, csak sajnos elég nehéz az infókat a netről előbányászni. (Pl. hogy egész pontosan mit is csinál a chip: hogy veszi át az adatot, hogyan lehet vezérelni (pl. hangerő), stb. Kedvenc Yamahánk specifikációi titkosak, de egyelőre a többivel sem lett több szerencsém. Meg kellene nézni valamelyik Android implementáció forráskódját — ha már egyszer nyílt —, talán majd egyszer... :) )

Új hozzászólás Aktív témák