Hirdetés

Hirdetés

!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • Blazs120gl

    aktív tag

    válasz Anaren91 #66 üzenetére

    Abból (ECU-ból = vezérlőegységből) van legalább egy tucat egy autóban, egy jól extrázottban két tucat. Van a motornak, ABS-nek, az óracsoportnak (az immo is abban szokott lenni), kényelmi berendezéseknek, légzsákoknak, minden egyes ajtónak stb. De egy gyári fejegység ugyanúgy a gyári hálózatra csatlakozik és ugyanúgy tud hibakódokat tárolni, mint minden ECU. Külön kell kapcsolódni minden egyes ECU-hoz, hogy a saját hibakódjait ki tudd olvasni. Egyébként az ECU-kban ritkán használnak számítástechnikai jellegű ARM-okat, inkább mikrokontrollereket használnak (pl Cortex M-eket), de ahogy távolodunk a kényelmi/infotainment funkcióktól, annál kevéssé jellemző az ARM, inkább pl. Infineon Tricore-ok jellemzőek. Mivel a spectre hibával írni nem lehet, csak olvasni, így biztonságkritikus funkciókba sem lehet beavatkozni.

    OBD-vel csak az OBD szabvány szerinti adatokat lehet lekérdezni. Csatlakozni rendszerint csak a fizikai hálózathoz (K-Line/CAN/Flexray stb.) lehet, az egyes ECU-kat csak címzéssel tudod elérni.

    10+ év autóipari fejlesztés után én azt mondom Neked, nyugodtan fellélegezhetsz. :K

Új hozzászólás Aktív témák