Új hozzászólás Aktív témák
-
Glenda
addikt
A Linux operációs rendszerért rajongó tábor úgy gondolja, hogy az OpenGL-t kritizáló fejlesztők azért írnak manapság ennyi blogbejegyzést a nyílt specifikációjú grafikus API-ról, mert az Apple csupán fizetett nekik, hogy a Metal bejelentés előtt leépítsék az OpenGL renoméját.
Az ilyet mennyire utálom. Ha valaki szerint nem jó az irány, akkor az rögtön bérkommentelő/bértroll.
-
Loha
veterán
A működik és a jól működik között óriási a szakadék.
Teljesen egyetértek, de ugye mivel a DX12 nincs kiadva a nagyközönségnek, csak feltételezni lehet róla, hogy melyik a kettő közül.Mind1 ki mit akar vagy akarna a Mantlelel, az AMD korábban elhangzottakkal ellentétben nem adja oda senkinek.
Azért jó a "majd a gyártó megoldja" modell, mert a PC-s portra szánt kevéske munkaórából talán így marad más fontos dolgokra is idő, amit a GPU gyártó nem tudna megoldani.
Egy rövidke is UC4 trailerből (inkább teaser) én nem vonnék le messzemenő következtetéseket...
-
Fiery
veterán
Azert ne gondolja senki azt, hogy az Intel nem fer hozza a Mantle API specifikaciojahoz. Egyszeru szoftver fejleszto cegek is siman hozzafernek. Az meg mar boven eleg ahhoz, amire az Intelnek a Mantle kell. Lemasolni ugysem akarjak, csinalnak sajatot, nem nagy kaland. Sokkal nehezebb ügy egy utokepes GPU-t epiteni, a low-level API onnantol mar nem nagy kunszt, plane hogy van boven honnan "tanulni".
Egyebkent mi lett azzal, hogy "A Mantle egyébként 2014 elejétől minden érdeklődő játékfejlesztőnek elérhető lesz, míg a publikus dokumentáció valamikor tavasszal készül el." (forras: [link] ) Mar nyar van...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A működik és a jól működik között óriási a szakadék.
Az Intel tesztelni akar. Már ma is sokat tesztelnek, csak gépi kódokkal, de az nem ugyanaz, mint API-val tesztelni komplex szituációkat. A Mantle itt jól jött volna nekik. Az AMD odaadja, de csak akkor, ha már a DX12 is tesztelhető jól működő állapotban lesz.
Ezért rossz a "majd a gyártó megoldja" modell. Hiába adják ugyanakkor oda mindenkinek a kódot, ha nem ugyanúgy reagálnak rá a driveres dev csapatok. Ez a fejlesztőknek rossz, mert van egy kódjuk, ami az egyik architektúrán lassú. És arra várnak, hogy vagy meg tudják oldani, vagy nem. A kiadási időpontja pedig csak közeleg.
Már a Crysis 1-ben is volt, de az UC4 szintje más dimenzió, a fő szempont a vízzel való és az egységes interakció.
-
pakriksz
őstag
valószínűbb hogy az intel inkább le akarta másolni a mantle-t és kiadni saját név alatt(ahogy már tette), de úgy hogy azért inkompatibilis legyen a mantle-val. Hülyék lennének odaadni nekik
Egyébként verheted magad, de a microsoft ígérte 2016 környékére a dx12-t, nem az amd -
Loha
veterán
Csak simán alphanak nevezték a DX12-őt pár hónapja pre nélkül, és ténylegesen működik csak nem adták ki a nagyközönségnek. A MS nevezéktana nem egyezik meg az AMD-ével.
Szerintem meg az Intel csak a szaván akarta fogni az AMD-t van már nekik is DX12-es driverük, tudták, hogy úgysem adják oda, mert korábban elhangzottakkal ellentétben, a Mantle az AMD saját zárt API-ja, esze ágában sincs senkinek odaadni.
Az AMD logós TressFX -es Tomb Raidernél volt egy kis együttműködési probléma az NV-val?
Az UC4-es növényzet taszigálás már az AC4-ben megvolt PC-n.
-
Fiery
veterán
"A Steam OS-nek akkor lett volna értelme, ha vagy a Valve vagy a Canonical felvázol egy saját Linuxos jövőképet és abba az irányba elkezd haladni, gyűjtve a gyártói partnereket."
Olyan mar van, ugy hivjak, Android
Viccet felreteve, en is a forkolasnak orulnek jobban, de az barmikor meglepheto, ha a Valve nem lat mas megoldast.
-
leviske
veterán
válasz
VaniliásRönk #37 üzenetére
Ezt én is így gondolom, bár a Khronos gyakorlatilag a közösség kicsiben. Nem irányt diktál, hanem teret enged. De ettől még nem értéktelen a közösség, csak messze nem annyira idili, mint azt sokan lefestik.
A Steam OS-nek akkor lett volna értelme, ha vagy a Valve vagy a Canonical felvázol egy saját Linuxos jövőképet és abba az irányba elkezd haladni, gyűjtve a gyártói partnereket.
-
#10691584
törölt tag
válasz
VaniliásRönk #37 üzenetére
Maximálisan egyetértek
-
A linux (értve ez alatt a normál desktop distrókat...) ugyan úgy PC-n fut.
A probléma az (a valve számára), hogy az MS végre elkezdte leépíteni a kőkorszaki és idegesítő exe->next...next->finish telepítést és van windows store, most már csak az kellene, hogy desktop appok is legyenek onnan, ne csak a telefonosak szintje alá belőtt érintős izék, illetve amit pletykálnak, hogy modern appok fussanak ablakokba. A valve-nak ez nagyon nem jó ezért lett steam os, linux alapon mert kernel-t írni hülyeség, ha van, illetve sok egyéb dolog is van... Az csak járulékos öröm, hogy openSUSE-n tudok dota 2-t, meg team fortres-t játszani.
-
VaniliásRönk
nagyúr
"nincs egy fix haladási irány" Pontosan ezért tart ott a Linux ahol, és pontosan ezért nem fog látványos fejlődést produkálni amíg ezen nem változtatnak. Az hogy ebben a "közösség" alapú rendszerben minden jött-ment codernek beleszólása van stratégiai döntésekbe megbénít mindent. A Khronos töketlenkedése már csak extra adalék.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Konzolba kértek ilyet. Az UC4-en láthatod, hogy mit lehet elérni, ha az engine szimuláció nem csak a CPU-n, hanem a CPU+IGP-n fut. Ezt akarják átmenteni PC-be. Egyre nagyobb erre a támogatás, már az Intel is az IGP-t fejleszti, hogy végre le tudják portolni PC-re a next-gen Havokot, mert az biza a CPU+IGP-n fut, és ma még csak konzolra érhető el, de készül az OpenCL 2.x port. A Broadwell sem véletlenül kap egységes virtuális memória támogatást. A next-gen Havok nagyrészt ebből profitál.
-
#10691584
törölt tag
Vegyék elő a fiókból a Glide-ot
-
smkb
őstag
"Az amd meg pont fordítva, kis fogyasztást áldozott be azért hogy ne csak grafikában hanem általános számításokban is jó legyen a GPU-juk"
és az AMD ezzel feláldozta a notebookok mobil gpu piacát... aha, persze
ennyire senki nem hülye, hogy egy nem létező piaci szegmensért dobjanak egy jövedelmezőt
.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Teljesen fals eredményeket kapsz egy pre-alpha API-val. Nem azért kéri az Intel a Mantle-t, mert támogatnák, hanem azért, mert tesztelni akarják a low-level limiteket, egy olyan API-n, ami már ténylegesen működik. Az AMD meg ezt nem akarja.
A Tomb Radiert is annyira megoldották megjelenésre, hogy egy csomó patch kellett még a játék kiadása után. Nagyon gáz a fejlesztőknek, hogy írnak egy kódot, ami nem működik, elküldik elemzésre, és eltelik egy hónap ... eltelik két hónap. Hopp ki kell adni a játékot, és még zéró reakció a driver részlegtől. És persze a fejlesztők voltak a hibásak, mert ugyanakkor küldték mindenkinek a kódot.
A fejlesztőknek meg kell oldaniuk a gondjaikat segítség nélkül. Ehhez dokumentáció kell.Igen az. A programozó véleménye nem feltétlen tükrözi a kiadóét.
-
pakriksz
őstag
"És lehet, h amd-t is érdekelné a maxwell jó teljesítmény / fogyasztás mutatójának a titka." az senkit sem értekel, főleg nem az AMD-t nem ami pont egy olyan "jó" teljesítmény /fogyasztás mutatót hagyott el a VLIW-el architektúra dobásával-
Ugyan is a maxwellnél nem történt más csak annyi hogy az nvidia feláldozta az általános teljesítményt a fogyasztásért. Az amd meg pont fordítva, kis fogyasztást áldozott be azért hogy ne csak grafikában hanem általános számításokban is jó legyen a GPU-juk, ugyan is az előző architektúrájuk pont olyan volt mint most a maxwell. Tehát az nv a maxwellel visszatért oda ahol az AMD sok éve volt
-
SirCsimbók
tag
válasz
freestailo #23 üzenetére
"Gazdag Pénzbirodalom"?
hol itt a probléma?
-
Loha
veterán
Nyilván nem lehet még tesztelni a DX12-vel, ha még csak játékok futnak rajta.
Az egész API-nak az a lényege, hogy ne kelljen ismerni a GPU-t, ha a szabvány kód vmiért nem fut jól NV-n, akkor azt az NV driver részlege szépen megoldja, nem a játék fejlesztőknek kell.
Az az Ubisoft aki most újította meg az NV-val a GameWorks partnerséget?
-
#65675776
törölt tag
A Qualcomm és a MTK nem fog egy darab játékot sem szállítani linuxra, ahogy egy kvázi egységes felületet sem. Ergo jelen esetben ha a linux elterjedését nézzük, pont hogy ők a huszadrangúak a Valve, azaz az egyik legnagyobb PC-s játékterjesztő mellett.
Messze nem csak a HL-ről van szó, hanem kb a teljes PC-s játékos közösségről.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
berVi
senior tag
Hahahanyihaha, majd a Valve megmondja, hogy az Intel, AMD, NVIDIA meg Khronos mit csinaljon. Jo vicc. A Qualcomm, MediaTek, na ezek mar valakik. Egy (a szo legszorosabb ertelmeben) huszadakkora Valve az a lepkefing kategoria. Az "erzekeny linuxos tarsadalomnak" ideje volna rajonnie, hogy Gaben egy senki, hogy ilyen cegeknek dirigaljon. Lehet, hogy par fanatik hasraesik egy n-edik HL-tol, de ilyen meretu cegek nagyjabol pont leszarjak, hogy Gaben mit szeretne.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azt hiába tolják. Az API-nak rengeteg funkciója nincs kész. Az MS 2014 végére ígéri az alpha környezetet. A teszteket is ekkor lehet elkezdeni. Ugyanazt elvégzik, amit az AMD elvégzett a Mantle-lel, csak nem 2012 végén.
Mindenképp ismerni kell az architektúrát. Top játékban az API ismerete nem elég, mert bizonyos eljárások implementációja lehet lassú. Ha nincs dokumentáció, akkor a szabvány kódnál nem tudja majd a fejlesztő, hogy miért lassú egy effekt. Következésképpen az effektet nem fogja szállítani a végső kódban. Ezért mondta az Ubisoft programozója is, hogy az NV elzárt dokumentációi nekik is károsak.
-
Loha
veterán
Szerintem az AMD annyira nem akarja ezt elsietni. Tetszik nekik, hogy két évvel korábban megtudják a low-level API-k szűk keresztmetszeteit, mint bárki más. Ezért két évvel korábban is tudnak rá hardvert építeni.
Miközben az NV-nál már DX12-őn tolják a Forzát...
daa-raa: NV-ra úgy kell rendesen kódolni, hogy rendes DX-es kódot írsz, nem kell hozzá ismerni az architektúrát.
-
leviske
veterán
Félek, hogy a helyzet aktuális állása szerint a Mantle Linux-ra érkezéséből nem lesz sok minden. A Valve nem tart rá igényt, és olyan cég se tette egyelőre le a voksot Linux mellett, akik már Mantle-t használnak.
Egyelőre a rendszer annyira tűnik kedvezőnek, mint a Wii U.
A driverekre meg talán akkor fekszenek majd rá, mikor elkezdik a cégek Linux/Android alapú gépekben használni, de egyelőre ilyesmiről ugyancsak nem hallottam. Eléggé összeforrt a cég neve a Microsofttal.
(#14) VaniliásRönk: Itt nem az "érésről" van szó, hanem arról, hogy sokakat az érzelmek vezérelnek és nincs egy fix haladási irány. Nem tudom, hogy a Valve miért próbált meg ebbe a közegbe úgy belecsöppenni, hogy rábízza a kulcsfontosságú pontokat a közösségre, mikor mindent megoldhattak volna házon belül. Az AMD Sony és MS szerződései után úgyse lett volna nehéz az Intellel és az nVidia-val közösen összerakni egy saját API-t.
-
VaniliásRönk
nagyúr
A Linux közösség megint megmutatta, hogy mennyit ér, gratulálok.
-
Cathulhu
addikt
Mindig is mondtam, mantle kell steamOS-re, a konzolportok kifejezetten díjaznák, ha az nVnek meg már nagyon fog fájni a lowlevel api hiánya, majd csinál egyet (lefogadom gőzerővel készül már). AMDnek kellene gyorsan lépni, és kihasználni a linuxon támadt káoszt és betlehemi üstökösként vezetni a népet a mantle linux portjával...
-
lapa
veterán
ez a "Rich Geldreich" név iigy elsőre túl sok véletlen egybeesése.
-
jocomen
aktív tag
Érthető, h titkolóznak a konkurencia előtt. De akkor az nv-nek se lehet felróni ugyanezt.
Ha egyszer kiadják a doksit a kezükből, akkor mindegy kinek, ... bárhova eljuthat. És lehet, h amd-t is érdekelné a maxwell jó teljesítmény / fogyasztás mutatójának a titka.
A csákót szerintem előbb kioktatták a munkahely iránti lojalitásból, csak azután rúgták ki.
@Bici: Szerintem mantle lenne a kényelmes út, de már beharangozták, h nv kártya lesz. Lehet ezután óvatosabban nyilatkoznak majd, h ne kelljen visszavonni.
-
válasz
Meteorhead #2 üzenetére
A lényegen nem változtat, de egy openGL reboot esetén okosabb lenne új nevet adni neki, hogy véletlenül se keverje senki a régivel, illetve ezzel is mutasság, hogy tök új dologról van szó.
-
CybonTom
tag
Abu, azt nem lehet megcsinálni szerinted, hogy az OpenGL mellett belicenszeljék a Mantle-t is? Ezzel tudnának egy kis nyomást gyakorolni az NV-re is, hogy hajlamosabb legyen a megegyezésre és ugyanakkor az AMD-nek is kicsit kedvezni, hogy az is hajlandó legyen kicsit a most megszerzett piaci előnyeit hátrébb tolni (hisz ha közösen megállapodnak, mondjuk 1 éves "kemény" tárgyalásokkal a szabványos részekről, akkor is még soká lesz ebből valami teljesen használható, amit már valamilyen komolyabb program használ is)...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Meteorhead #2 üzenetére
Nem adja oda az AMD a Mantle specifikációkat. Az Inteltől már írták a B3D-n, hogy ők kérték a speckókat, de nem kapták még meg. Ez az első lépés, hogy implementálhassák a Mantle-t, enélkül semmit sem tudnak tenni, csak várni, hogy egyszer lesznek speckók.
Szerintem az AMD annyira nem akarja ezt elsietni. Tetszik nekik, hogy két évvel korábban megtudják a low-level API-k szűk keresztmetszeteit, mint bárki más. Ezért két évvel korábban is tudnak rá hardvert építeni.
-
A Mantle linuxra portolásának örülnék, legalább lenne normális AMD driver
-
Meteorhead
aktív tag
Mi akadálya lenne annak, hogy Intel és NVIDIA implementálja Mantle-t?
Úgy látom látom, hogy mindenkinek büdös API-t csinálni, de ugyanakkor adoptálni is az. Akkor meg WTF? Az OpenGL legnagyobb baja nem az, hogy nem is igazán hordozható 1-1 implementáció, mert attól még a host oldali kód rapszodikussága, a hibakezelés archaikussága, a temérdek profile, a rengeteg kiválogathatatlan legacy tutorial még megmarad.
Ha nem gyártófüggő API-kban látják a megoldást, akkor én úgy látom hogy két út van:
- Adoptálni a Mantle-t, mint működő alacsonyszintű API-t.
- Rebootolni az OpenGL-t és elfogadni, hogy lesz pre-5.0 és post-5.0 éra.Az meg hogy magától ment-e el, vagy kirúgták szinte tök mindegy. Én azt tartom a legvalószínűbbnek, hogy a Khronos alkalmazásába került és a rebooton dolgozik.
-
A Mantle-lel elérhetnének egy kedvező pozíciót, de hogy egy szabvány API-ra építő rendszer hol tudna többet nyújtani egy asztali PC-nél, az számomra rejtély.
Hacsak nem előzi be az új OGL a dx12-t legalább egy évvel. De erre nem látok sok esélyt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A linuxos társadalom nagyon érzékenyen reagál Rich Geldreich bejegyzéseire.
- Milyen videókártyát?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HTPC (házimozi PC) topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen TV-t vegyek?
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- További aktív témák...
- Bowers-Wilkins Pi7 S2 (2195084) (ELKELT)
- Bomba ár! Dell Latitude 5410 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Új Apple iPhone 16 Pro 256GB, Kártyafüggetlen, 3 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Intel Processzorok sok db : Xeon E5-1620V3, Pentium G4400T, i3 6100, i3-4130, i3-2140T
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest