Új hozzászólás Aktív témák

  • Zeratul

    addikt

    válasz MZperX75 #147 üzenetére

    MZperX75: a gpu felválás alapvetően az RoHSnek köszönhető, merev repedésre hajlamos forraszanyag. Első nagyobb szériás jelenség az ATI érintette a hihedt red ring of death jelenséggel a Xbox360-n. MS gariba javította a hibát. Hogy mennyire forraszanyagnak volt köszönhető nem is bizonyítja jobban semmi mint hogy aki fekvő helyzetben használta annak szinte soha nem fordult elő, ellenben az álló helyzetben használt Xboxok tömegesen produkálták. PCben a GPU fejjel lefele lóg, a hűtő súlya is húzza kártyát és valamennyi deformáció elkerülhetetlen. A GPU mikor dolgozik mivel a hő felfele szeretne szállni elég rendesen fűti maga alatt is a nyákot, aki nem hisz, próbálja csak meg a ujját a gpu backpanelre rakni, de legyen felkészülve egy min 1 fokú égésre. GPU maglassulási küszöbe és üzemi hőmérséklete is jelentősen magasabb mint egy CPUé. A VGA gyártók viszont szeretnék a lehető legolcsóbban megúszni a hűtést, főleg a közép és alsó kategóriában.Az olcsó hűtés + erősen melegedő GPU nagyobb hőingadozást okoz ami megágyaz a forrasztás megrepedésének. Ha egy 250-300 dolcsi árkategóriába szánt GPUt leviszünk a 150 dolcsis kategóriába, akkor általában nem azt hűtést fogja kapni ami 300nál kapott. Az 560 eleve nem egy kis fogyasztású GPU, a csonkítás nem fog akkora fogyasztás csökkenést hozni ami kompenzálná a jóval gyengébb hűtést. Nem azt mondom hogy be fog mind sülni, de jelentős lesz forrasztás leválás. Ezeket az olcsóbb VGAt akik veszik nem fognak drága hűtőre költeni, egy rosszul szellőző házban pedig elég jelentős hőingásoknak lesz kitéve.

    Mind nV mint ATI vonalon minden VGAmat tuningoltam, egyik se sült be vagy vált el a GPU paneltől, mert hűtésére mindig figyelmet fordítottam. SZVSZ a GPU leválás szempontjából azok akik ésszel tuningolják a VGAt nagyob biztonságban vannak, mert a OC frekvencia általában jóval alacsonyabb GPU hőmérsékletet engedélyez mint a stock kártya üzemi hőmérséklete. pl. Stock üzemel 80-90 fokon, maglassulás 115 fok, OC esetén 80 nál fagy, akkor kénytelen az ember min a 50-60 celsius üzemi tartományt megcélozni. hogy legyen elég biztonsági tartalék.

Új hozzászólás Aktív témák