Hirdetés
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yodafon
őstag
Azt az OpenCl-t amit anno maga az Apple talált ki?
-
_Scythe_
aktív tag
Hmm, saját "szabványok", a meglévő valódi szabványok leszarása, erőből lenyomni ezeket a szoftvergyártók torkán... Mintha lett volna egy óriás szoftvergyártó cég, ami iránti gyűlölet pont ezért indult 81-től kezdve?
Továbbá a zárt rendszeri miatt...?
Mi is volt a neve? -
lenox
veterán
A HPC-piacon pedig egyre inkább az a jellemző, hogy nem válnak meg az OpenCL 1.2-es kódoktól
Ezt a jellemzot hol kell nezni? Mert nezem az AWS-t, Google Cloudot, Azuret, Top500-at, nvidiaval tele van, en azt mondtam volna ra, hogy jellemzoen cudat hasznalnak, elvetve OpenCL-t.
-
Cassi
őstag
A Microsoft szerintem egy ennél is nagyobb horderejű döntés felé sodródik: le kellene tenniük a DX 12 továbbfejlesztéséről (és más alternatíva híján, hagyniuk kellene a Vulkant, hogy átvegye a helyét). Nem csak azért, mert elenyésző számú játék jön rá, hanem elsősorban azért, mert élő, aktív mobil platform nélkül szinte lehetetlen már egy modern konzumer grafikus API-t fenntartani. Teljesen racionális döntés lenne. A Windows Mobile-t is nagyon akarták, de nem ment, és végül csak elengedték.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Kristof93 #18 üzenetére
Eddig se az Apple-ért dolgoztak rá. Már egy ideje le van maradva az Apple OpenCL-je a Windows és a Linux implementációitól. Aki tehát OpenCL-re dolgozott, azért tette, mert szabványos GPGPU-s API-t keresett. Az Apple-t már úgy másfél éve Metal API-val érdemes célozni, mert OpenCL-lel csak totyogsz rajta.
Ha pedig CUDA kell, akkor is van nyíltabb megoldása, a HIP. Ugyanolyan gyors kódot fordít GeForce-ra, és AMD-n is fut. A HPC-piacon pedig egyre inkább az a jellemző, hogy nem válnak meg az OpenCL 1.2-es kódoktól, és inkább azokat a környezeteket keresik, amelyek OpenCL 2.0-s képességeket kínálnak fel OpenCL 1.2-es futtatási környezeten, hogy ne kelljen egy rakás kódot átírni. És ezek a környezetek amúgy rohadtul nem szabványosak ám. Az AMD-nek van publikus megoldása rá, míg az NV-től kérhető ilyen. Szóval ilyenkor baszcsizhatod, hogy az OpenCL-ben ott az Open. A kódodhoz keveset nyúltál, megkaptál pár OpenCL 2.0-s függvényt, és bezártad magad annak a gyártónak az implementációjára, akitől kérted rá a meghajtót. Micsoda nyíltság ugye.
-
-
solasola
csendes tag
válasz
Meteorhead #2 üzenetére
Pedig van.
A DXVK pl egy platformfüggetlen DX11 > Vulkan fordítóréteg.
A Wine-ban van beépített DX9 > Vulkan fordítóréteg
Én ezen kettő segítségével játszok Witcher 3 -al Linuxon.
Elvileg lesz DX12 > VK is és az ráadásul a Chronos-tól vagy valamelyik partnerétől jön majd.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Kristof93 #14 üzenetére
A Windows a Win32 erejéig megengedő. Bármilyen API-t elfogad, tehát marad minden változatlan. Az Apple eleve a Metal API-t nyomja már egy ideje, és semmi sem történt az OpenCL fejlesztésekkel. A Windows esetében a problémát az UWP jelenti. Az DirectX 12 only, tehát se OpenCL, se Vulkan, se CUDA, se semmi, csakis DirectCompute. Aki tehát Windowsra tervez semmiképpen se válasszon mást, csak a DirectCompute-ot.
Az Apple-nél azért nem jelent nagy különbséget, ha valamit nem ajánlanak, és ha valamiről leveszik a kezüket. Ha a CUDA vagy az OpenCL számítana nekik, akkor támogatnák. De utóbbit sem frissítik, hiába volt eddig elvileg hivatalosan támogatott. Az persze a Khronos éleslátását dicséri most, hogy legalább felkészültek a problémára, és a Vulkan runtime-on lehetővé tették az OpenCL C egy részhalmazát. Ezzel a Vulkan a MoltenVK-n keresztül egy csomó OpenCL kódot megmenthet.
Azt egyébként valószínűnek tartom, hogy az Applet nem feltétlenül az OpenCL zavarja. Nekik inkább az OpenGL a problémájuk. Azt kilövik a fenébe. Az OpenCL-t kb. olyan szinten megtartják, ahogy a CUDA-t. Implementációt adnak ki rá, de ha nem megy, akkor le se szarják a problémád.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A jövőt tudjuk, hogy mit hoz. Metal API-t. Az Apple-nek csak ehhez fűződik érdeke. Se az OpenCL, se a CUDA nem reális opció számukra. Driverek pedig valószínűleg külsőleg maradnak a Mac Pro miatt, de amúgy nem véletlenül van a CUDA és az OpenCL is nem ajánlott kategóriába sorolva. Amikor ide kerül valami, akkor nem biztonságos rá építeni. Kockáztathatsz, csak az Apple nem támogat benne.
-
t72killer
titán
Én meg az Apple termékeit nem javasolom senkinek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Meteorhead #2 üzenetére
Rostkatze - de ezt még nem emelte be a Khronos saját projektbe. A MoltenVK-t már abban nyomják.
(#8) Kristof93: A CUDA-t már megölte az Apple korábban. Az OpenCL tartotta magát náluk, de végül a Metal nyert.
Jelenleg úgy néz ki, hogy Metal/MPS a jó irány Apple-re, és DirectX/DirectCompute Microsoftra. Ha pedig valaki mindenképpen platformfüggetlen akar maradni, akkor a Vulkan, és bízni kell a MoltenVK, illetve a Rostkatze projektekben. A Vulkan 1.1 már képes az OpenCL C egy részhalmazának futtatására, tehát nem olyan tragikus itt a helyzet, csak a runtime lesz Vulkan. -
miqlas
őstag
... aludttej tárolására alkalmas cserépedény az egész bagázs ...
-
Kristof93
senior tag
Én az opencl-t sajnálom. Így marad a cuda és a metal mac-en, az AMD pc-nek pedig leginkább semmi.
-
pengwin
addikt
válasz
Meteorhead #2 üzenetére
Linuxon van projekt a DX9 és DX11.2 Vulkanon futtatására, talán DXVK néven.
Ha ott működni fog, akkor akár még működhet is a MoltenVK-n keresztül, és talán nem is lennne komoly teljesítményveszteség a vékony absztrakciós rétegek miatt. -
haxiboy
veterán
Nem csak grafikára lehet használni ezeket az API-kat hanem hardveres gyorsításra, például CAD programoknál, vagy épp a Photoshopnál (bár gondolom ide már van Metal megoldás).
Apple máshogy már nem tudja magához láncolni az ügyfeleket, kizárólag a saját "szabványaival" így ha valaki Apple-t vesz vagy vett, akkor az átállás nehéz/lassú, ez elveszi az emberek kedvét, na meg drága is mert a már megvett kiegészítők semmivel nem kompatibilisek.
-
Dtomka
veterán
Ha az elmúlt 1-2 év cikkei eszembe jutnak, ezt gondolom:
Ez az alma már tényleg kezd roh@dni...
MAGÁTÓL ÖSSZETÖRHET AZ IPHONE X LENCSÉJE FELHASZNÁLÓI BESZÁMOLÓK SZERINT -
Meteorhead
aktív tag
Apple eddig is nagy ívben tett a szabványokra, ez is csak egy következő lépés mindenki mástól el felé.
DOTA2 nagyon jól érzi magát MoltenVK alatt, így ígéretes ez az irány. Engem azonban még nem sikerült meggyőzni, hogy DX12-Metal-Vulkan hármast közös nevezőre lehet hozni. MoltenVK nagyon jó, de DirectX irányba nem tudok ilyen projektekről.
-
Tigerclaw
nagyúr
Nem érzem úgy, hogy ez nagy probléma lenne, mivel a Mac maximum csak casual gamingre jó és várhatóan az is marad. Egyre ritkán frissítik a modelleket és távolodnak a dGPU-tól is.
Ha felugranak a Kaby Lake G, Ryzen APU vonalra, hozhat némi friss levegőt, de továbbra is méregdrága, ritkán cserélt gépekről van szó, vagyis nagyon hamar elavulnak a játékokat tekintve. Senki sem fog fél-egy milliós gépet cserélni mondjuk 2 évente, hogy játszhasson, így sok AAA játékot nem lesz értelme portolni Metal-ra, hacsak nem lesz könnyű és olcsó megtenni. Persze ez eddig sem volt probléma a cég vásárlóinak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor 400 256GB ÚJSZERŰ Euronics vásárlás Garancia 2027.05.24-ig
- DJI Goggles Integra drón szemüveg
- Asztali Konfig - z97 - 4770K - Sapphire RX580 8GB- 8 GB DDR3
- ÚJ, GARIS! Dell Latitude 5450 - 14" FHD / Ultra 5 125U / 16GB DDR5 / 512GB NVMe SSD / HDMI 2.1
- Megkímélt állapotban Samsung Galaxy A51 4/128GB
- Xiaomi 11T Pro 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3050, 96% Akkumulátor
- Microsoft Surface Pro 9 i5-1245U 16GB 512GB 1év garancia
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3022
- Gamer PC - Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700 / 32GB DDR4 / RTX 2060 / 256SSD+500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest