Hirdetés
- MWC 2025: A ThinkPad notebookokról sem feledkezett meg Lenovo
- Hivatalosan is tagadta a GeForce RTX 5090 visszahívását az MSI
- Visszazavarná az előző évezredbe az AMD és NVIDIA GPU-kat a Bolt Graphics
- Kiadta az RDNA 4 architektúra dokumentációját az AMD
- Esetlegesen hiányzó ROP blokkok miatt csúszik a GeForce RTX 50 Laptop sorozat?
Új hozzászólás Aktív témák
-
idegen lény
őstag
Find the Best Intel on Games!!!
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
Én továbbra is azt gondolom, hogy a DirectX12 érkezte, ami lehetővé teszi a játékok nagy magszámon való skálázódását, ziccer helyzet az AMD 6-8 magos processzorainak. Ez persze még messze van attól, hogy erre stratégiát lehessen építeni, de tavaly ősz elején az E sorozatú frissítések-csiszolások is külön roadmap feltüntetés nélkül érkeztek. Mondjuk kétségtelen, hogy ott semmi lényeges nem változott. De ugyanúgy megérkeztek a 220W-os 9XXX-es FX-ek is anélkül, hogy az stratégiai fontossággal bírt volna. Akár azt is mondhatnánk, hogy csak égette magát vele az AMD.
A Samsung kínálatába felkerült a 28nm-es FD-SOI Bár csak nyilatkozatok (pletyka) szintjén, de szó van arról, hogy a GF-nál 22nm-es FD-SOI eljárás készül, amelyet a Drezdai gyárba szánnak, ahol az FX processzorokat készítik jelenleg. Az egyedi eljárásokra vonatkozó kijelentését nem feltétlenül kell úgy értelmezni, hogy a finfeten kívül mást nem fog használni, csak hogy ő maga nem fog invesztálni egy csak neki készített egyedi eljárásba. A nevezett kettő egyike sem egyedi megrendelés. a GF eljárása annál is inkább valószínű, hogy el fog készülni, mert az IBM félvezetőgyártásának átvételekor elvileg abban is megállapodtak, hogy a GF lesz a kizárólagos szállító pár évig.
Lecserélve a 32nm-t ezen eljárások valamelyikére excavator magokat (+15-20% IPC) építve 95W-on elérhető lenne a 4GHz, de lehet, hogy még több is. Végülis a 12 magos IBM Power8 22nm PD SOI-n eldöcög 4GHz-en 190W TDP-vel, amivel a Haswell i7-et már DX11-en is befoghatná és akkor erre jönne rá még a DX12-skálázódás. Ez pedig komoly fegyvertény!
És ezt most nem azért mondom, mert milyen jó lenne, hanem mert adottnak látszik három lehetőség konstellációja:
- Elkészült az excavator, amely már 15-20%-kal jobb IPC-vel rendelkezik, mint a Piledriver, s lehetővé teszi a teljesítmény növelését (további) frekvencia és fogyasztásemelés nélkül.
- a 32nm-es PD-SOI kiváltható a kicsit kisebb 28 vagy 22nm-es jobb teljesítmény és fogyasztás mutatókkal rendelkező FD SOI-val. Az FD-SOI elvileg olcsóbb is lesz, mint a finfet, nyomott árú, alacsony marzsú termékekhez ajánlott. Mivel az FX szériában nem használtak HDL-t, ezért még az se feltétel, hogy azt portolni kell.
- Előbbi két pontból nyerhető előrelépés még aligha indokolna egy szériafrissítést, hiszen jóesetben csupán felzárkózna. Ám a szolídan magasabb IPC-vel, az elfogadható fogyasztás mellett megvalósuló magas frekvenciával ÉS a DX12 nyitotta skálázódási lehetőségekkel szerintem nagyonis megnyílna a lehetőség, hogy az AMD megszerezze a - DX12-es játékokban - a Fiery által is sokat emlegetett "király" kategóriát. Ami - Fiery szerint - minden más termékét is - többek között a szintén excavatorral szerelt Carrizo-t is - eladhatóbbá tenné.Persze erre még mindig lehet mondani, hogy a géming FX által lefedett területe túl kicsi bevételekkel kecsegtet, az AMD pedig nem engedhet meg magának ilyen repi kiadásokat.
-
szabi41
csendes tag
Mikor lesz kapható a boltokban?
-
joysefke
veterán
Játékokhoz nem is kell nagy dobás már évek óta. Csak amire hivatott azt meg senki se teszteli látszólag
Mert mégis mi a fenére hivatott ez? Szerinted játékra lenne hivatott vagy mi?
Mégis ki venne méregrdágán egy ilyen procit, hogy aztán ingyenes MOBA meg egyéb vackokkal játszon 720p felbontásban medium settingel? Mert kb az az a szint, amit magabiztosan el fog bírni. Játékra egy bármilyen up to date közép kat dVGA agyonveri.
J.
-
Crytek
nagyúr
Egyébként ennyire szar lett ez a széria vagy csak ezt a 2 db gyártották összesen?
Ha pl egy VGA jön ki akkor egyből egyszerre 675ezer oldal review kerül ki ami között el lehet veszni.
Most meg itt ez elstartolt már 2-3 napja kb azt kemény 3-4 oldal írt róla review-et abből is 2 a másik kettőre mutat . -
Tyson9123
újonc
válasz
huskydog17 #221 üzenetére
Sziasztok. Mikor lesz kapható? Processzor vásárlás előtt állok. 4690k vagy várjam meg a broadwell i5-öseit?
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz
#16939776 #215 üzenetére
?
A 137 W a teljes konfiguráció fogyasztása. Amúgy a RAM-ok is megdobják egy picit, ugyanis a DDR3 modulok nem 1,6 GHz-en, hanem 1,8 GHz-en üzemeltek.Amúgy szerintem totál irreleváns a Crysis teszt, mert a CryEngine 2 elég ratyi, nem igazán lett jól optimalizálva. Egy Crysis3-mat vagy Ryse-t inkább megnéznék vele.
-
-
Igen, persze. Bezzeg az AMD APU-knál gáz, ha vissza kell venni a részletességből, hogy elfogadható sebességet kapjon az ember, mer' a dGPU az igazi, és akkor már ki az a hülye, aki AMD-t vesz...
(#215) Duracellm...
(#217) Duracellm...
Ja, értem. Ne parázz, biztos jobb lesz majd megjelenéskor, hiszen ez zintel, nem valami utolsó kazán FX.[ Szerkesztve ]
-
válasz
Interceptor #212 üzenetére
+1
A fickó egy kihalt dzsungelen vág keresztül, a pálya elején, 1 teljes percig, mindenfajta enemy, jármű, robbanás, egyéb effekt, vagy objektum nélkül. És még így is beesik néha 30 fps alá.Tudom, majd persze jönnek ki új, javított driver-ek, stb., stb....
Nem mondom, szép a fejlődés, de azért ne túlozzunk.
[ Szerkesztve ]
-
Interceptor
addikt
válasz
huskydog17 #211 üzenetére
Ja amíg nem ugrik eléd minimum 4 enemy akikkel tűzharcba kerülsz.
-
huskydog17
addikt
Hogy fut rajta a Crysis?
Hát így:
Iris Pro 6200 Crysis teszt -> Gamer beállításon FullHD felbontáson 30 FPS! Not bad![ Szerkesztve ]
-
t72killer
titán
Meglássuk, igen, a Broadwell notebookban virít igazán, én is szerencsés tulaja lettem egy Broadwell-U-nak, és tényleg varázsolni tud 40W alatti teljes rendszerfogyasztásból (konnektornál mérve, wifivel, ~50%-os fényerőn hajtva a 14"-os kijelzőt).
-
válasz
t72killer #206 üzenetére
Mondok egy harmadikfélét: aki a garancia szerint frissít. Én egyre inkább így működök, max. VGA-nál belenyúlok a ciklusba. Erre a Broadwell finoman szólva nem alkalmas.
Anandon azt fejtegette Ian, hogy ez csak ilyen látszat-launch - csinálnak pár asztali Broadwellt mutatóba, de majd a Skylake-nél lesz rendes line-up. Bízom benne...
-
sb
veterán
"Az Intel veletek ellentétben már ezekről is tud."
Az jó, ha tudja, mert neki kell elkészíteni azt a procit amin futni fog.
A fejlesztő is jó ha tudja, mert neki meg a programot ami így fog futni.A user meg majd megveszi ha:
1. megjelent a játék/program
2. és látja a grafikonon, hogy a megjelent játék/program jobban fut az ilyenolyan igp-s cpu-n.Ez a világ rendje.
Persze a gyártók ezt máshogy látják, mert sem az Intel sem a fejlesztők nem szeretnek puszira dolgozni. Nekik az lenne a jó, ha a tisztelt 100M user megvenné a részf*szú baglyot előre... abból a pénzből pedig ők kifejleszthetnék utólag mivel már megvan a zsé és a piac rá. A user meg majd utólag megtudja, hogy mire is jó a termék.Az első ugye a Kaveri volt. Egységes címtér, stb...
Semmit nem láttunk még az előremutató értékeiből. Most jön a Skylake és még jó ideig ebből se fogunk.
Majd 1 év múlva már lesz valami, 2-3 év múlva meg talán általános lesz a dolog.És nincs ezzel gond. Nem áll ellentétben azzal amit írsz már régóta. Ez lesz a jövő, az új irány. Én is minden topicban úgy fogalmaztam, hogy "nem lehet más" az új irány... mert egyrészt minden ide mutat. Nem viccből jönnek a brutál IGP-s egységes címterű Intel cpu-k sem. Másrészt - és ez a legjobb érv - nincs más irány. a másik irány a passzív pangás amiben évek óta élünk. Az meg nem biznisz senkinek.
Szóval jön ez majd... de csak majd. És az átlagusernek ez az egy szó a hangsúlyos. Ma beröffenti a gépet és mivel tud játszani? Crysis-szal. Az meg 6x jobban fut őskövület Sandy i7+dvga-n mint egy új APU-n.
[ Szerkesztve ]
-
Cassi
őstag
Most jutott az eszembe a Lucidlogix VIRTU, a perspektíva nélküli fosware díszpéldánya, amit a Gigabyte-nak "köszönhetően" sok gyanútlan user felrakott a gépére. Mert az milyen jó ötlet, hogy egy fizetős szoftver (35+ dollár) feküdjön be az IGP és a DVGA driver közé, hogy eldöntse, mikor melyikre van szükség... Azóta természetesen abandonware lett belőle. Használja még valaki?
-
t72killer
titán
"hiszem, ha látom" - én is így vagyok ezzel. Alapvetően kétféle gépfrissítő ember van: az egyik akkor vesz újat, ha már egy rakás progi akadozik, lassú a gépén - és olyat vesz, ami a saját céljaira várhatóan kb 2évig jó lesz. A másik kb 2 generációnként vált az újdonság kedvéért.
Őszintén, kétlem, hogy a következő 3évben kevés lenne egy húzott i7-es ivy-haswell alap bármire is, azaz kétlem, hogy ne a VGA határozza meg 90%-ban egy játékban a teljesítményt. Ahogy nekifogtak az igp kihasználásának alapjaiban félresikerült koncepció, egy, a dGPU teljesítményének kb 10%-át nyújtó igp-re egyszerűen felesleges megjelenítési feladatokat bízni. Számoljon fizikát, AI-t, mittudomén, és ne hátráltassa az r9 380-akat meg GTX 980Ti-ket.
Más: kismagyar világunkban a gépfejlesztésnél a költségvetés is fontos: adott mondjuk 150kFt, amit hőn szeretett gépünkbe ruháznánk: ebből pl majd lehet cserélni a 4.4GHz-re húzott ivy-s i5-3670k-t alaplapostul VAGY a VGA-t egy aktuális csúcsmodellre - tippelném, hogy az utóbbinak lesz több értelme, főleg, ha alkalmasint DX11-es és korábbi játékokat is tol a tag.
[ Szerkesztve ]
-
Ja, semmit nem kell megvenni, de én szeretnék, és az Intel ebben a generációban nem mutat értelmes alternatívát arra az esetre, ha nem akarom a csudálatos über-IGP-jüket.
Mondtad, hogy a DX12 gyors átállás, én pedig felírtam a naptárba
Óriási limiteket dönt le, és óriási paradigmaváltást is igényel - ezek ritkán mennek gyorsan. Szóval hiszem, ha látom. -
#16939776
törölt tag
"De az átlag gamer azt fogja venni, ami a tesztek tetején van, és azok nem a gyenge IGP-vel rendelkező procik lesznek."
Megveszi teszt alapján a "leggyorsabbat" és beüzemelve rájön hogy kikapcsolt IGP-vel kevesebb ugyan az FPS, de nem fordul fel a gyomra vagy előrébb végez a frag listában?
várni kell ca.1 évet, abban jók vagyunk, mi tudatlanok...
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akkor nem kell megvenni, ha nem jó, de az Intel valószínűleg legalább egy tucat olyan játékot lát készülőben, ahol az IGP ereje eléggé számít.
Már mondtam korábban, hogy a D3D12 egy nagyon gyors átállás lesz. Óriási limiteket dönt le az API, és jelentősen csökkenti a programokhoz használt leképző fejlesztési költségét. Nem beszélve az olyan járulékos előnyről, hogy ha egy játék D3D12-n fut, akkor mehet az Xbox One-ra a Windows Store-ból.
Az Intel is pontosan látja, hogy a D3D12 újításai az elkövetkező egy évben vezető szerepet fognak vállalni, és aszerint paraméterezték ezeket a lapkákat. A procit nem igazán erősítették, mert nem számít, de az IGP-t az amúgy nagyon sokak által aktívan kutatott multiadapter lehetőségekre kigyúrták. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#16939776 #199 üzenetére
De ezeket a processzorokat nem csak mára tervezték, hanem minimum egy évre előre. Például a Skylake-S a Broadwell-K kategóriájában nem kínál ellenfelet. Ez alá érkezik, tehát a Broadwell-K zavartalanul marad a most megcélzott helyen minimum egy évig. Az Intel pontosan látja, hogy egy éves viszonylatban mekkora jelentősége lesz az IGP erejének több DX12-es játékban. Nem kötelező ezzel egyetérteni, de az átlag gamer azt fogja venni, ami a tesztek tetején van, és azok nem a gyenge IGP-vel rendelkező procik lesznek.
Az UE4-nek a multiadapter koncepciója egyszerű, mint a faék. Sokkal jobb lehetőségeket is rejt a WDDM 2.0 az IGP kihasználására, amely nem csak a sebességet növeli, hanem felszabadítja a processzoridőt és csökkenti a késleltetést. Az Intel veletek ellentétben már ezekről is tud.
-
#16939776
törölt tag
"Játékra is lehet sima procit venni, csak az új lehetőségeket kihasználó programokban az IGP-s proci többet ér."
Ez jelen időben szerintem nem helytálló. Még csak 1-2 demót láttunk konkrétumok nélkül. Az viszont kiderült hogy a feladatmegosztás (dGPU+IGP) használata a teljesítmény mellett a késleltetést is növeli jelentősen.
Nem hinném hogy egy "kompromisszum kerülő gamer" nem venné ezt észre...ha már őket hoztad célközönségnek."VR" miatt is a lehető legkisebb késleltetést hajkurásszák, és itt egy technológia ami alapból 30-50%-ot dob rá... Nem hinném hogy bármire mennének ezzel a koncepcióval/megoldással.
Olyan 2-3 generáció múlva már ki fog kristályosodni hogyan kell a dx12-es játékokat támogatni IGP-vel, +késleltetés nélkül. De most is csak marketing szag van, tényleges előrelépés nélkül. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem félreértik sokan a desktop stratégiákat. Alapvetően nincs ide tervezett termék sehol. Vagy a mobilból jön fel, vagy a szerverből le. És ez továbbra is így marad, csak megváltozik a piac állaga. A HEDT platformok megmaradnak, mert bizonyos feladatok ezt igénylik. Munkaállomások például. Annyi történik, hogy gaming terület mozog. Az új API-k teremtettek olyan lehetőségeket, hogy az IGP ilyen irány mellett többet ér a több processzormagnál, és ezt le kell fedni. Ezért lett a lapka nagy része IGP most, mert a gamer teljesítményorientált, és azt veszi, ami gyorsabb. Ettől a hagyományos procik nem tűnnek el. A munkaállomásban az igények nagyrészt ugyanazok maradtak. Játékra is lehet sima procit venni, csak az új lehetőségeket kihasználó programokban az IGP-s proci többet ér.
-
Crytek
nagyúr
Aki esetleg majd talál "komolyabb" game tesztet az Iris Pro 6200-al linkelje majd!
-
#16939776
törölt tag
4970K sem egy könnyen hűthető processzor, ahhoz képest hogy csak 88W a TDP-je.
De a közvetlen utódra gondoltam 14nm-en.
Jó lenne ha lenne majd egy órajel/ipc/min.vcore/max. maghőmérséklet összevetés 3-4,5Ghz-ig. 3770K 4790K 5775C 6700K? között. hogy látni lehessen hogy tolódik lefelé a "sweet-spot"
(#193) t72killer: Nem 100%-osan igaz, mert a hatásfokon még tudnak javítani.
[ Szerkesztve ]
-
Fiery
veterán
válasz
#16939776 #191 üzenetére
Ezt most nem ertem. En a 4790K kozvetlen utodarol beszeltem. A 4790K gyari orajele 4,0/4,4 GHz. Azt akarod mondani, hogy a 4790K sem megy 4,5 GHz-en stabilan? Vagy azt josolod, hogy 14 nanon a 4790K kozvetlen utoda (i7-6700K?) nem fog tudni 4,5 GHz-re huzva stabilan mukodni, holott azzal kapcsolatban a gyari orajel a pletykak szerint eleg hasonlo lesz, mint a 4790K eseteben?
Vagy csak arra gondolsz, hogy tulsagosan fel kell nyomni a Vcore-t a 4,5+ GHz-es orajelekhez a 4790K-nal, azzal nagyon elszalad a TDP, es nagyon komoly hutes kell a cuccra? Ez egyaltalan nem biztos, hogy ugyanigy fog mukodni a Skylake-nel, 2 okbol sem. Eloszor is, ez egy 14 nanos proci lesz, az kapasbol mas karakterisztikat fog jelenteni: lehet jobb is az overclockra valo hajlandosaga, de lehet rosszabb is. Masreszt pedig kikerul a CPU-bol a FIVR (halleluja).
-
#16939776
törölt tag
Nem fognak ezek elskálázódni addig, nagyobb a szivárgó áram -nemhiába van leskálázva az órajel-, kisebb a mag méret, és a tokozáson való elhelyezés miatt még nehezebb lesz hűteni a CPU-t.
Eddigi tendenciát követve 4GHz@1V...4,2Ghz@1.1V lehet az ésszerű vége ezeknek.
4,5Ghz kérhet magfeszt rendesen, kupak nélkül folyadékhűtővel, talán 80C°-alatt tartható. Késöbbi példányok futhatnak jobban, de nem lesz benne annyi tartalék, mint a korábbi generációkból ki lehetett hozni. SZVSZ[ Szerkesztve ]
-
Fiery
veterán
Fene tudja. Attol fugg, a HBM-et mikepp hasznalod. Ha a teljes rendszermemoriat HBM-mel oldod meg, akkor az lett volna a kerdes, hogy mennyire van szukseg alternativ verziokra, pl. HBM helyett olcsobb DDR3 vagy DDR4 rendszermemoriat hasznalni. De ez teljesen sci-fi az idei es a jovo evre, nem lesz semmilyen HBM alapu mainstream APU-ja az AMD-nek me'g legalabb masfel evig, ez biztos.
[ Szerkesztve ]
-
Fiery
veterán
válasz
joysefke #183 üzenetére
Ez alapjan azt mondom, a 4790K utoda, Skylake alapokon teljesen jo lesz Neked. Letiltod az IGP-t (ha ugyse kell), unlockolod a TDP limitet, es felnyomod a procit 4,5-5 GHz kornyekere, attol fuggoen, mennyit bir a cucc, es milyen a hutesed. Az 2-3 evig minden jatekra eleg kell hogy legyen. Egyebkent en is hasonlo megoldasban gondolkozok, a mostani i7-2600-am utodakent, a munka PC-mbe, csak overclock nelkul, meg gyengebb, passziv huteses dGPU-val.
[ Szerkesztve ]
-
Uhhhh... Jól látok? i5-5675C = 276 USD? Mi lesz még a Skylake-nél?
-
joysefke
veterán
Megmondom oszinten, nem tudlak kovetni
Nem olyan nehéz az:
Amikor lecserélem a H61-es lapomat () akkor nekem a 4690(K)/4790K egy utódja fog kelleni, 32GB RAM társaságában.
-Haswell-t nem fogok már venni, hiszen ha kijön a Skylake akkor az már N-2-ik generáció lesz.
-Broadwellből nincs 4690/4790 replacement, akkor ez is kimarad.
-HEDT anyagi okok miatt nem lesz. A PC a hobbim, de nem ennyireMinnél erősebb processzormagokkat akarok 4 vagy 8 szállal. Az iGP hidegen hagy, nem tudom mire használni, tehát azt hogy "lassan" a fele CPU terület IGP-ből áll számomra merő pazarlás. Én nem tudnék mit kezdeni egy rahedli maggal, feltételezem, hogy ezekkel nem vagyok egyedül...
Most jött ki a 980Ti (ilyenem nem lesz mostanában) és most fog kijönni a Fiji is . Mindkettő, de főleg utóbbi VGA brutális CPU erőt fog követelni, a Fiji ráadásul egy szálon. Az a gémer aki eddig egy/két high end VGA-t hajtott a leggyorsabb kommersz procival, az szerinted mit fog szólni egy:
-Broadwell H-hoz ami CPUban kicsit gyengébb, de tartalmaz egy hasznavehetetlen IGP-t?
-Egy HEDT-hez, ami drága, tele van maggal, de ő nem talál olyan játékot, ami mondjuk 6 magnál többel érdemben fog tudni kezdeni valamit.Ennek fényében ugye megérted, hogy kezdek aggódni azzal kapcsolatban, hogy az Intel mit tervez a jelenlegi kommersz K-szériával.
J.
-
Fiery
veterán
válasz
joysefke #180 üzenetére
Megmondom oszinten, nem tudlak kovetni
Van most 3 alapveto szegmens, es nem ertem, miert nem tudod magadat beilleszteni egyikbe sem, mar ha ez a problemad valojaban. Sz'al van a mainstream desktop (pl. 4790K), ahhoz eleve nem kapsz tul eros iGPU-t (GT2), viszont kapsz magas CPU orajelet es ennelfogva tisztesseges x86 teljesitmenyt 4 maggal. Van aztan az uj Broadwell-H, aminel kicsit alacsonyabb CPU teljesitmenyt kapsz, viszont bivaly iGPU-val -- casual gaming-re abszolut idealis valasztas, ha van ra penze az embernek. Aztan ha az iGPU egyaltalan nem kell, akkor ott a HEDT, bivaly CPU-val, jo dragan. Mi ezzel a gond? Mi hianyzik ebbol a felhozatalbol? Me'g gyengebb iGPU (GT1) kellene bivaly CPU magokkal? Olyan nincs, sorry, az Intel nem lat ra eleg nagy piacot. 6 vagy 8 magos mainstream proci sincs, mar csak azert sem, mert akkor nem maradna TDP keret az iGPU-nak, vagy nagyon le kellene csavarni a CPU-magok orajelet, es akkor meg eluszna az egyszalas teljesitmeny.
-
Fiery
veterán
A DDR4 nem felesleges feature. A mobil piac 1-2 even belul teljesen at fog allni DDR4-re, szepen lehet sporolni a fogyasztason vele. Csak kerdes, hogy mikorra csokken le a DDR4 memoria ara egy megfeleloen alacsony szintre, igazodva a Carrizoval szerelt notebookok arsavjahoz.
-
joysefke
veterán
Köszi!
3) Nem hinnem, hogy ez az Intelnel fokuszban lenne. Ha nem fontos az iGPU, akkor vegyel HEDT-t, ok igy gondolkoznak.
Hmmm.
Csak ugye az az enthusiast user aki ki tudna használni egy gyorsabb i5/i7-K-t, de nem tud mit kezdeni az erősebb iGP-vel, annak a problémáira nem feltétlenül az extrém proci a megoldás, hiszen ugyanez a user könnyen lehet hogy a hatalmas magszámmal nem fog tudni mit kezdeni. Neki minnél nagyobb 4-8 szálas teljesítmény kell.Másrészt pedig ne felejtsük, hogy hacsak nem szabják át a HEDT plattform árstruktúráját/pozícionálást, akkor bizony az jóval drágább lesz mint amit a Zxx+i5/i7 kombótól megszoktunk, tehát a jelenlegi igen elkötelezett, újdonságkövető enthusiast réteget nem tudnák 100%-san a HEDT felé terelni, lenne egy jókora lemorzsolódás (akik persze intelt vennének, de olcsóbbat).
J.
-
leviske
veterán
De szinte a Carrizo-nál is biztosnak tűnik, hogy a DDR4 egy felesleges feature (vagy kimaradt?). A HBM meg úgyis a tokozáson kapott volna helyet. Mekkora plusz költséget jelentett volna a gyártóknak azon túl, hogy drágább lett volna a lapka (ami mellé viszont nem kellett volna DDR3 és az ahhoz szükséges alaplapi vezetékelés)
(#170) wjbhbdux: Ha az AMD nem nyújtja mindkét AAA konzol alá a hardvert, akkor a Mantle-nek esélye sem lett volna letenni két API alapjait. Így meg van egy komoly helyzetelőnye a cégnek, amit vagy ügyesen kihasznál, vagy elbénáz. Mindenesetre sokat mond, hogy az nVidia igényét érezte a GameWorks-nek, míg korábban azért nem esett nehezükre a tiszta verseny.
A továbbiakban meg a Sony fejlesztései dobhatnak az AMD APU-in.
Nyilván persze se a DX12/Vulkan, se pedig a Sony HSA irányú fejlesztései nem fogják előnybe hozni az AMD termékeit, de manapság már az is nagy szó, ha nincsenek szoftveres hátrányban ill nem futniuk kell a piaci igények után, hanem egy általuk megszabott úton fejlesztve haladni. Egy ekkora erőforrásokkal rendelkező cégnek az is sokat segít, ha a piacot nem a konkurencia diktálja.
-
Fiery
veterán
válasz
joysefke #176 üzenetére
1) Szerintem igen, de erre nincs bizonyitekom. A Skylake bejelentesekor (szeptember kornyeken) mar okosabbak leszunk ezugyben is.
2) Erre a "H"-s procik jelentik a megoldast. Velhetoen elobb-utobb minden nagyteljesitmenyu IGP-s prociba bekerul majd szeriatartozekkent az eDRAM, ami ugye 128 MB-nyi L4 cache-kent is hasznalhato. Bar, vannak pletykak arra vonatkozoan, hogy a Skylake-tol kezdve az eDRAM mar nem lesz hasznalhato L4 cache-kent, ugyhogy majd meglatjuk...
3) Nem hinnem, hogy ez az Intelnel fokuszban lenne. Ha nem fontos az iGPU, akkor vegyel HEDT-t, ok igy gondolkoznak.
4) Lehet, hogy nem fogod elhinni, de az Intel nem tud mit kezdeni a tranzisztorokkal
Nincs jobb otlete, mint az IGP-be betolni oket. "Tul jo" gyartastechnologiajuk van, bepakolhatnak par milliard plusz tranyot, de semmi ertelme azt a CPU reszbe rakni a mainstream szegmensben, hiszen mar egy ideje kikristalyosodott, hogy 4 mag / 8 szalnal tobbet ugysem tudnak a juzerek kihasznalni a legtobb szoftverrel/jatekkal. Es ezt az egeszet, azaz hogy az Intel nem tud mit kezdeni a sok-sok potencialisan felhasznalhato tranyoval nem mas vazolta fel nekem, mint az AMD egyik embere. Vicces az elet
-
sayinpety
tag
válasz
joysefke #176 üzenetére
Nem szukseges tobb CPU ero. Egy prev-gen D3D11 engineben egy olcso negymagos CPU teljesitmeny 30 szazalekat hasznaljuk. D3D12/Vulkan APIval elerjuk a maradekot. Evekbe telik mire kihasznaljuk. Nem kell erosebb CPU!
Sokkal jobb a nagy iGPU. D3D12/Vulkan lehetove teszi kihasznalasat. WDDM2vel sokkal hatekonyabban tudunk optimalizalni es munkat futtatni az iGPUval. En tamogatom az unlinked GPUt D3D12vel. Nem arulom el mire, am plus 20 szazalekot jelent BWK iGPU feldolgozasa. Plus mag nem hozna ennyit. Plus cache sem. Tervezek tovabbi munkat atadni iGPUnak. Meg tobbet fog erni.
Ne gondolj ra iGPUkent. Koprocessor lesz. -
joysefke
veterán
Köszi a választ!
2) Mindketto igaz. A HEDT platformon tovabbra is a nyers CPU ero lesz a fokusz, egyre tobb maggal, magas TDP-vel (140+ Watt), tovabbra is IGP nelkul. A mainstream desktop platformon pedig tovabbra is maradnak a 4 GHz koruli, egyre nagyobb IGP-vel szerelt procik (4790K es utodaik), a TDP pedig egyre csokken, de a kiralykategoriaban csak nagyon lassan
1,
tehát úgy gondolod, hogy a K procik iGP-je is ugyanolyan arányban fog erősödni és feltehetően egyre több tranzisztort lekötni, mint a non-K szériák?2
Nincs esetleg esélye egy az iGP rovására történő drasztikus L3 cache méretnövelésnek,3
esetleg az iGPU fogyasztási keret rovására történő CPU alapórajel/turbó emelésnek?____________
4,
Egyáltalán desktopon mi motiválja az Intel-t erre a hatalmas iGP tranzisztorszám emelésre (pazarlásra), amikor (számomra) egyértelműnek tűnik, hogy a kocajátékosok száma és legfőképpen fizetési hajlandósága igen véges, iGP-vel értelmesen gyorsítható praxis-orientált workloadot meg (a jelenben) nem igen sikerül találni.Az szép, hogy most már iGP terén is megverték az AMD-t, de erős AMD iGP ide vagy oda nem lehet azt mondani, hogy az AMD iGP-i bármennyire veszélyeztetnék vagy veszélyeztették volna a múltban az Intel profitját.
Egyszerűen nem értem, hogy egy (az AMD-vel szemben) kétlábbal a földön járó Intelt mi motivál erre az eszetlen iGP-déibáb kergetésre..
J.
[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
Úgy legyen.
Sejtettem, hogy hiába jöttek C-utótaggal szorzózármentes (iGP orientált) Broadwellek, azért nem akarták a K utótagot felhasználni, hogy nehogy összezavarják a vastag pénztárcájú és viszonylag kiszámíthatóan tejelő PC-enthusiast tömeget, akik ha bevásárolnának az új procikból "esetleg" csalódásnak élnék azt meg.
Legalábbis remélem, hogy ez volt az oka az új "C" utótaknak és a K-szériával még hosszútávú tervei vannak az intelnek... -
Fiery
veterán
válasz
joysefke #172 üzenetére
1) 100%. Jovo ev elejen pedig jon a Broadwell-E, ami az 5960X-et es tarsait (HEDT) viszi tovabb, ugyanabba az LGA2011v3 socketbe illeszkedo, kicsivel tobb magos procikkal.
2) Mindketto igaz. A HEDT platformon tovabbra is a nyers CPU ero lesz a fokusz, egyre tobb maggal, magas TDP-vel (140+ Watt), tovabbra is IGP nelkul. A mainstream desktop platformon pedig tovabbra is maradnak a 4 GHz koruli, egyre nagyobb IGP-vel szerelt procik (4790K es utodaik), a TDP pedig egyre csokken, de a kiralykategoriaban csak nagyon lassan.
Hosszutavon az a cel egyebkent, hogy egyesiteni lehessen a Nehalem es az Atom vonalat, azaz hogy le lehessen skalazni a nagyteljesitmenyu x86 magokat is cca. 2-2,5 Wattig. En ugy gondolom, a Cannonlake-nel vagy legkesobb annal utodjanal (azaz 10 nanon, 2017-2018 kornyeken) ez sikerulhet, es adott esetben el is lehet dobni az Atom vonalat utana, vagy megtartani tenyleg olcso cuccnak.
[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
Fiery:
(1)Te hogy ítéled meg, mekkora az esélye, hogy a Intel még idén kiöjjön desktop Skylake-kel, ami a 4690K/4790K vonalat vinné tovább (azon userek számára akik nagy ívben leszarják az iGP-t)?(2)Vagy a processzor-erő fókusz desktopon már csak a HEDT plattform (LGA2011) kiváltsága lesz és innentől csak egyre nagyobb iGP-ket látunk a CPU/összes tranzisztorszám-arány rovására?
J.
-
Fiery
veterán
Az AMD a Kaveri "1.0"-nal tevesen merte fel a PC-piac igenyeit, es a gyartok nem voltak hajlandoak GDDR5-os Kaveri masinakat piacra dobni. Velhetoen ezuttal jobban utanakerdeztek a gyartoknal, hogy mennyi eselye lenne egy HP, Lenovo, Dell (stb) PC-nek vagy notebooknak, amiben HBM uzemelne. Nyilvan azt mondtak a gyartok, hogy "No way"
Kulonben biztos megcsinalta volna az AMD.
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
Birom a cég vaslogikáját. A Kaveribe kerül GDDR5 vezérlő, de a részben sajátnak nevezhető HBM a Carrizo-ból kimarad. Pedig mennyivel több értelme lett volna, mint a DDR4 támogatásnak. Pláne így, hogy a desktop piac kihagyásával lazán jöhetett volna exkluzívan csak HBM támogatással.
(#142) Abu85: Ilyen szempontból a Frostbite csapat "AMD által támogatott fejlesztőnek" minősül?
(#165) Crytek: Ugye az stimmt, hogy a PS4 lapkájának teljes mérete 'elméletben' átkonvertálva 14nm-re valamivel kisebb területet foglal, mint ezeken az IGP?
Ha az Intelnek vannak olyan ambíciói, hogy be akar kerülni egy konzolba, akkor idővel biztos sikerülni is fog, de nem ezzel a grafikus-architektúrával. Az AMD és az nVidia majd akkor nézelődhet, ha a cég véletlen kidob egy GCN vagy Kepler szerű cumót, de ahhoz előbb gondolom le kéne mondani arról, hogy mindent X86 vonalon meg lehet oldani.
-
GeryFlash
veterán
Végre a H jelzésű i5 is megkapja a 4 magot, ideje volt már rohadtul
Hiába a HT, amelyik játék 4 magot kér az hangosan felkacag amikor az ember bepróbál 2 mag +2 virutális maggal.
-
satee76
aktív tag
Azt azért kétlem, hogy a közeli 6-8 évben, legalábbis a jelenlegi új konzol generációhoz az Intelnek bármi köze is lenne a közeljövőben. természetesen a későbbiekben ez előfordulhat.
De mint írtam az AMD nem egy ligában játszik az Intellel. Szerintem az Intelnek gáz, hogy az elmúlt 4 évben ismét az AMD volt az innovatívabb. Bár ezt a 64-es és a többmagos érában is megtapasztaltuk már.
És ha az Intelnek a rendelkezésére állt már korábban megfelelő IGP, de minek vetné be, ha így is van elég kék akiről egy gyengébb termékkel is le lehet húzni egy kis pénzt? Majd ugyanezeknek a vevőknek egyfajta "újitásként" el lehet adni azt amit egy másik kis cég már 4 éve megvalósított?
Kétlem hogy bármilyen fejlesztés is lenne amiben az AMD előrébb lenne mint a kékek.
Én legalább is ezt gondolom.[ Szerkesztve ]
-
satee76
aktív tag
Azt azért ugye tudod hogy a desktop VGA gpu részesedés folyamatosan csökken, így igazán nem a vetélytárs hiánya, hanem pc gamer társadalom zsugorodása nem készteti az Intelt fejlesztésre játékok szempontjából. A közeljövő játékos társadalma a konzolok birtoklói, és ha jól tudom ott az Intelnek nem sok minden terem.
[ Szerkesztve ]
-
Laja333
őstag
válasz
Old FatBoy #158 üzenetére
És te tudod? Megoszthatnád a fórumozókkal.
Nem írtam, hogy leelőzi, fuss neki még egyszer. -
sb
veterán
Ha így van és hozza 65W-on a fix Turbót akkor ez igen szép előrelépés.
Az IGP meg egyértelműen az. Valamelyik grafikonon a GTX 750-től alig marad le. Hihetetlen erő.
Mondanám, hogy a GCN APU lenyomná 512 shaderrel ha jobb memót kap de nem vagyok benne biztos. Egy GDDR5-ös 7750-en is ennyi van és az is távol áll egy 750-től.Az más kérdés, hogy ár/értékben nem túl jó. Maradnék a dvga-nál akkor is ha elég ez a teljesítmény.
Gyanítom a kisebb IGP-k meg közel sem ilyen erősek eDRAM nélkül. -
Crytek
nagyúr
Ez amit leírtál jó nagy hülyeség.
Nem tud fejleszteni? Tudna simán ,de hova minek kinek?Játékokra az ezer éves i5 2500k elég. Nincs konkurencia ,mert amd csak szüttyög és most már a igp feletti uralmat is elveszítette. Intelnek nem kell fejleszteni semmit ,mert nincs vetélytárs aki ellene kéne bármit is fejlesztenie.
-
Laja333
őstag
CPU teljesítményben már az Intel sem tud érdemben fejleszteni. Ez 2 generációval később is így lesz. Nem véletlenül fejlesztenek ők is APU-kat gőzerővel. Elég nagy előnyük jön a csíkszélességből, amit viszont jövőre csökkent az AMD. A mostani CPU-k 32 nm-en, az APU-k 28 nm-en készülnek most. A Zen már elv. 14 nm-es lesz. Valamint elhagyják a modulos felépítést. Szerintem beérik az Intelt, ha le nem is előzik.
[ Szerkesztve ]
-
Crytek
nagyúr
válasz
Old FatBoy #149 üzenetére
Az a skylake lesz!
-
satee76
aktív tag
Szerencsétlenek...aha
Egy olyan iparágban amelyet az Intel 80%-ban birtokol, találtak egy szegmenst amelyet az elmúlt 3-4 évben uralni tudtak. Ezek a szerencsétlenek csináltak olyan APU-t amihez képest a sandy, ivy procik IGP-je vicc kategóriában volt.
Az meg hogy egy óriás cég (Csak kb. 10x annyian dolgoznak az Intelnél, abba meg bele sem merek gondolni mekkora forrástöbblettel rendelkezik az AMD-hez képest) arra fejleszt és annyit amennyit csak akar, nem kell meglepődni. Várható volt.
Meg kéne érteni az Inteles trolloknak is, hogy a két gyártó NEM EGY SÚLYCSOPORT.
Az AMD próbál fennmaradni. Nem ő tehet róla, hogy a piac kétszereplős lett (hangsúlyozom kb 80%-20% arányban) -
#16939776
törölt tag
intel is tisztában volt vele hogy ez értelmetlen a vásárlóknak mint fejlesztési lehetőség, nem is akarták kiadni desktop-ra...
De az alaplap gyártók ragaszkodtak hozzá hogy lga1150-ben is jöjjön ki, ahogyan korábban megígérték a vásárlóknak. Mert korábban ezzel a feature-val tudták eladni a z/h97-es csipszetes lapokat mint future proof cucc, és tarthatták magasan az árakat az előző generációhoz képest.Már most nagyon korai kivezetést/EOL besorolást jósolnak egyesek, a várhatóan csekély érdeklődés miatt.
Több chache nagyobb hőtermelést hoz és nincs jó hatással a teljesítmény/fogyasztás mutatóra.
Egy nagyobb órajelű i5-el bőven alkalmas erre, inaktív igp-vel még jobban alul is lehet feszelni a CPU-t.[ Szerkesztve ]
-
Old FatBoy
aktív tag
Hová lett a beigért DDR4 támogatás?
-
Cassi
őstag
Vannak frametime-mérések is, meg lehet nézni. Ugyanúgy marginális (2-3%) a javulás, mint fps esetében, 30%-os drágulás mellett.
A fő bajom az, hogy teljesen szándékos az Intel részéről, hogy nem hoz ki diszkrét VGA használatához optimálisan passzoló CPU-t, mert le szeretné gyilkolni a diszkrét VGA-t gyártó cégeket. Ennek a kiszorításnak az árát meg lényegében áthárítja a diszkrét GPU-t használó felhasználókra, ők ugyanis többet kapnának a pénzükért, ha az integrált grafika helyett bármi más, például több cache kerülne a lapkára.
Ennek az eredménye további pangás lesz, mert ezt a lépcsőt mindenki kihagyja, aki tudja, és vár tovább a Skylake-re és a Zenre.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pontosan a VR-hez hasonló dolgok miatt csinálják ezt. Jelenleg a VR teljesen töredezett, pedig a szabványosításra vonatkozóan már 2012-ben kapott a GAB és az ARB fontos támpontokat. Azóta eltelt három év, és ez sehol sem tart. Az egyik legfontosabb szoftveres funkció a fejpozíció linkelése, hogy a rendszer a lehető legfrissebb pozícióból számolja a képkockát. Jelenleg az AMD grafikus API-ja az egyetlen, ami támogatja.
Egy fejlesztő számára a VR-nél sokkal költségesebb lesz külön az AMD és külön az NV csomagjára dolgozni szabvány hiányában.
Tök egyértelmű a cél innen. Inkább megcsinálják elsőre kétszer csak azért, hogy gyorsan legyen megegyezés, minthogy évekig három-négy külön rendszerre kelljen dolgozni. 5 éves szinten sokkal olcsóbb kierőszakolni az iparból egy szabványt. -
Fiery
veterán
Teljesen egyertelmu, hogy a fejlesztok celja az, hogy az iparagat atformaljak, es nem az, hogy hamar elkeszuljenek egy utos jatekkal, amit epp fejlesztenek. Teljesen egyertelmu, hogy a fejlesztesnel a fokusz a par szazalekon van, nem a nagy tomegek igenyein. Teljesen egyertelmu, hogy jobban megeri par plusz effekt miatt a Kaverira egyenileg fejleszteni, amikor az ipar epp a VR iranyaba indult meg, es teljes atalakulas kuszoben all a jatekpiac. Szerintem zarjuk is itt le, majd mindenki figyeli az esemenyeket, hamarosan ugyis terdig fogunk gazolni a Mantle 2.0-s jatekokban
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Lesznek DX12-re és Vulkan API-ra való portolások. És amit ezek az API-k támogatnak a fejlesztők elképzeléseiből aktiválva is lesznek. Viszont vannak dolgok, amiket nem támogatnak, amit a fejlesztők szeretnének, és az AMD ezeket lehetővé teszi a saját API-jában.
Ez nagyon fontos, mert xy igény sokszor csak fél évtized múlva lett a szabvány része. Sokkal egyszerűbb valamit gyorsan szabványosítani, ha már alkalmazást kínálnak rá. Az ipar kényszerbe kerül, hogy valami legyen gyorsan szabvány, mert nem tesz jót, ha csak az AMD-n érhető el.
A fejlesztő erre már nem úgy gondol, hogy pár százalékos részesedésre dolgozik, hanem úgy, hogy érdeke az elterjedés. Ha ezt úgy lehet elérni, hogy pár százalékos részesedére dolgozik, akkor úgy. A lényeg, hogy az MS és a Khronos vegye az igényt számításba. -
Fiery
veterán
Oke, tehat akkor elmeletileg letarol mindent a Kaveri, _amennyiben_ direkt ugy irjak meg a kodot, hogy ne vegye figyelembe azt, hogy a Kaverin kivul mas iGPU is letezik a vilagon. Ez a Kaveri szazalekban kifejezett boven egy szamjegyu piaci reszesedeset tekintetbe veve rendkivul valoszinu elkepzeles
Kb. annyira valoszinu, mint hogy valaki kizarolag Windows Phone-ra fejlesszen egy appot.
-
Petykemano
veterán
Ebből a szempontból én nem is annyira a api low level jellegére gondoltam. Vagy legalábbis nem tudom, hogy mennyire függ össze a low level jelleg és az, hogy jobban skálázódik a cpu magokon. De én utóbbira gondoltam
Igaz, AMD forrású állítás, de a Mantle és a DX12 megjelenésével az AMD azt állította, hogy azok jobban skálázódnak majd a több magon. Eddig DX11-ben az AMD procik jelentős hátrányban voltak, mivel a DX11 inkább csak egy szálon futott és ha a proci tudott biztosítani egy nagyteljesítményú szálat a DX11-nek, akkor az ki tudta hajtani a VGA-t, ha nem, akkor nem.
Amennyire én tudom az AMD FX procijainak többszálú teljesítményével (Throughput) nem volt nagy baj, de két szálból egy magra jutó teljesítményt csak 60%-40% volt képes megosztani. Szemben az intel HT-gel, ahol a két szálra jutó throughput 80%-20%-ban volt osztható. Összességében tehát egy i3 egy 4-6 magos, illetve egy i7 egy 8 magos AMD procival szemben jóval magasabb teljesítményt tudott produkálni DX11 játékokban.
Az állítás itt az, hogy ez a jobb skálázódás miatt változik:
Itt pedig teszt szinten is látható, főleg az alacsonyabb részletességű teszteknél:
DF4 DX11 vs Mantle -
Abu85
HÁZIGAZDA
Azokban a számításokban, amiket tipikusan egy játékfejlesztő át akar rakni simán jobb a GCN. Az Intel esetében alapvetően igaz, hogy ha van függőség az utasítások között, akkor jó eséllyel elveszíti az elméleti teljesítmény felét. Régen alkalmaztak olyan co-issue feldolgozókat, mint az Intel, mert grafikai számításban megéri, de compute-ban sokszor elvérzik. Emellett a parancsátadás sem mindegy. Az Intel órajelenként egy paranccsal etetheti a hardvert. Ha kevés, nem tudnak mit tenni. A Kaveri órajelenként 64 paranccsal etethető.
Csak az AotS-ről vannak adatok, bár az tényleg speckó, mert ott olyan funkciók lesznek, amit más cég a Mantle és a HSA hiánya miatt nem érhet el. De az AMD által támogatott fejlesztők ezekre általánosan építenek. Alapvetően az exkluzivitás a fő útirány.
[ Szerkesztve ]
-
Fiery
veterán
"Ha a program használja az IGP-t, akkor a Kaveri letarol minden más processzort."
Biztos? Marmint a legtobb procit oke, de ugye kapasbol itt van a Broadwell-H, ami CPU reszben eleg jo, iGPU-ban kb. a Kaveri szintje, ugyanugy OpenCL 2.0-t es DX12-t tamogat, tehat nem latom az okat annak, hogy egy ilyen procit is letaroljon a Kaveri. Lenyomni oke, de letarolni? Vagy van valahol erre konkret mérés?
[ Szerkesztve ]
-
Fiery
veterán
A Carrizo nem tamogat HBM-et, de nyilvan ha az akarat meglesz ra, akkor meg lehet majd oldani az uncore attervezesevel.
A matt pedig az ar/teljesitmeny mutato tekinteteben nem mondhato el. Olyan szempontbol kaptak csak egy komoly pofont, hogy iGPU-ban is lenyomta oket a konkurencia -- de egy joval dragabb termek formajaban.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #131 üzenetére
A low-level API önmagában nem csoda. Annyit tesz, hogy eltünteti a többletterhelést és a párhuzamosítást akadályozó tényezők nagy részét. Ettől még a processzorok teljesítménykülönbsége megmarad, persze az i3 itt hátrányba kerül a két mag miatt, tehát az négy maggal könnyebb célpont.
Itt akkor lesz lényeges változás, ha az IGP-t is használja a program low-level API-val. Az Ashes of the Singularity ilyen játék és ott a Kaveri elver mindent. Persze ez a képesség egyelőre csak az AMD API-jára igaz.
Röviden, ha a program nem használja az IGP-t, akkor jobb lesz ugyan a terhelés, de az i5 és i7 gyorsabb marad. Ha a program használja az IGP-t, akkor a Kaveri letarol minden más processzort.
[ Szerkesztve ]
-
t72killer
titán
válasz
Petykemano #131 üzenetére
Az erősebb alap (i5-7) továbbra is erősebb alap marad, max a hátrányából farag le valamit az AMD. Amúgy nem kell sötétben tapogatózni, a Mantle tesztek megmutatják, mit hoz a konyhára egy low level API (a valóságban semmi egetrengetőt).
-
- = Zk = -
félisten
najó, akkor idén új platform, ez 1000%...
várok vmi kellemes 4770K-t és csoki... mellé egy 980 és jöhet a Division -
Sinesol
veterán
válasz
Petykemano #132 üzenetére
Persze hiszen valaki egyértelműen hallotta, hogy a szomszéd látott valakit beszélni róla..
-
SylverR
senior tag
-
t72killer
titán
CPU-ban a legkisebb i3-as is elveri a csoda-Kaveriket az FX-ek meg kb csutkára húzva érnek fel egy alapon futó i5-tel. Ha számításba vesszük, h az i5-7-es procik sokkal jobban tuningolhatók az AMD-knél, akkor kb megvan a fele-duplája viszony.
-
Sinesol
veterán
http://wccftech.com/amd-radeon-r9-fury-fiji-xt-gpu-slower-gtx-980-ti/
Csak hogy tetézzem a bajokat
A top HBM-es Amd vga lassabb mint a 980ti. Ez azért húzós.
[ Szerkesztve ]
-
LordX
veterán
Dehogy kapott mattot. Ezt az kategóriát már rég feladta az AMD, fele áron van 20%-al lassabb cucca. Azon az áron az Intel csak Pentiumokat meg i3-akat ad (teszem hozzá, "csak" előző generációt), amiket a megfelelő A8/A10 grafikában körberöhög, CPU-ban meg kb. ugyanott van, lásd i3-4310T / i3-4330 az Anandtech tesztben.
-
Ed3r_X_
nagyúr
Nézz egy GTA 5-öt, és egy frametime görbét, akármilyen játéknál. Nem mindig az FPS értékekben kell keresni a különbséget.
Ezek is mind 3 éves játékok.
(#121) SylverR
Lehet hinni, és lehet tudni. Nyilván azért mondják a high end VGA-val rendelkezők, hogy amikor i5K-ra, vagy i7-re álltak, mintha más videókártyát kaptak volna. Jó az AMD, de egy R9 290X/980 mellé ugyan nem raknám be. A 7970 meg már a középkategória inkább, legalábbis ahhoz áll közel.
[ Szerkesztve ]
-
Fiery
veterán
A Carrizo is csak 8 CU. Nem lehet sokkal tobb CU-t beepiteni, amig nem csinalsz valamit a memoria alrendszerrel. A Kaveri dual channel DDR3-2400, aminel tobbet a Zen alapu APU sem igen fog tudni, hiszen az jo esellyel dual channel DDR4-2400 vagy DDR4-2666-ot fog kapni, esetleg hosszutavon DDR4-2800-at. Akarmelyiket is veszed, fenyevekre van a par evvel ezelotti high-end dGPU-k (amiknel mondjuk volt 32 CU) memoria savszelessegetol.
A HBM kapcsan pedig en inkabb azt tippelnem, hogy hosszutavon a rendszermemoriat kellene kivaltani HBM-mel, nem csak cache-kent rakni egy kisebb darabot az APU-ra. De majd az AMD megcsinalja frankon, a GPU-hoz ertenek, azt senki sem vitatja el toluk.
-
80hun
addikt
Megértem, de ha munkára kell értem én hogy Intel de ha nem akkor mért csak az intel?
Általános célra Amd tök jó.
Játékra Amd tök jó.
És még olcsó is. Akkor mi a baj vele.?
Ez már csak márkafanatizmus néha.
Én azt veszemami a céljaimra kell és egy fillérel se adok többet érte, mert mért tegyem.Értem
Nekem is az van. 8120 - 4gh[ Szerkesztve ]
-
SylverR
senior tag
De miért nem érted meg, hogy semmi se hajcsa ki a felsőkategóriás dvga-kat, csak is és kizárólag a zíhét?
(#122) 80hun : Mert a zIntel a zIntel, a zÁjemdé az sose vót jó, még a P4 esetében sem. Egyébként meg csak trollkodok.
(Hogy értsd, én a pirosak mellett állok, egy jó kis 5600K társaságában.)
[ Szerkesztve ]
-
martonx
veterán
Mondjuk az AnandTech tesztben elég fura volt, hogy sokszor az A10-7870 konkrétan a legutolsó helyen szerepelt, ami teljességgel kizárt. Szóval én azért még várnék egy normális tesztet is, de azért elég beszédesek ezek az adatok is. Az biztos, hogy 2015-re (és 14nm vs 28nm) láthatóan az Intel felnőtt IGP teljesítményben az AMD szintjére, miközben az AMD évek óta nem tudja meg sem közelíteni CPU erőben az évek óta stagnáló (a broadwell konkrétan még vissza is lépett CUP erőt tekintve) Intel processzorokat.
-
leviske
veterán
Ha tartják az arányokat az APU-kban, akkor a 14nm-es cuccban nem 32CU-nak kéne lennie azonos lapkaméret mellett? Bár itt a Kaveri adataiból indulok ki, lehet, hogy a Carrizo a ~3milliárd tranyója már több CU-t is hoz, azt a tervezési modellt meg gondolom 14nm-re is át tudják vinni, nem?
Amúgy, ha az Intel eDRAM-os megoldása elvileg csak az "egyszerűbb motorokban" működik effektíven, akkor van egyáltalán értelme lekövetni HBM-el?
-
t72killer
titán
válasz
simongab #114 üzenetére
OK, a 950 egy 6éves Bloomfield, max 3.06GHz frekivel, kb a felét tudja egy 4770k-nak.
-
simongab
senior tag
Az a helyzet, hogy a szintetikus tesztek nem tükrözik vissza a téyleges sebességet. Mostanság egy hosszabb projektet vágtam a gépen (A10 6800), és mind a renderelés mind a szerkesztés sokkal de sokkal gördülékenyebb volt, mint bent a "gyárban" a 16 GB ramos diszkrét GeForce 9600GT i7 950...
-
Fiery
veterán
válasz
#16939776 #108 üzenetére
A 14 nanora egyes onjelolt szakertok azt irtak a Broadwell megjelenese elott, hogy semmit nem fog segiteni a fogyasztason, aztan a gyakorlat racafolt ezek a varakozasokra. A Broadwell-H pedig azert tud keveset disszipalni, mert relative alacsony orajelen jar a CPU resz. Pl. egy 4790K-hoz hasonlitva az 5775C 700 MHz-cel alacsonyabb orajelen jar, a Turbo is, es ez 3 GHz felett rohadt sokat szamit. Eleg lenne csak felcsavarni 500 MHz-cel, maris boven atlepne a CPU a 65W-os TDP-t, es meg sem allna 80-90W-ig. A GPU resz pedig nem problema, hiszen az (relative) nagyon alacsony orajelen jar, ott nagyon jol ki tudja futni magat a 14 nano. Mint ahogy az is jol lathato, mennyire jol mukodik a Broadwell 14 nanoja a tabletekbe szant prociknal, ahol a CPU-resz is kellemesen alacsony orajelen jar: Core M-5Y71 = 1.2/2.9 GHz, 2 CPU mag, 4.5W TDP. Ezert is lenne udvozito, ha kevesbe lenne erdekes az egyszalas teljesitmeny. Marha konnyu lenne egy sokmagos, relative alacsony TDP-ju procit gyartani, ami nem tul magas orajelen jar, es emiatt egy szalon viszonylag gyengen muzsikal. Lesz is ilyen persze, az AMD es Intel is keszul hasonlo CPU-val jovore.
-
Kronos3000
senior tag
Nem semmi ez az igp. Videokártya csere közt el voltam vele én is,meglepően jól.De ekkora teljesítmény növekedésre nem gondoltam.Az árából azért kijön egy olcsóbb haswell i5,meg egy gtx750,és azért messze jobb...szerintem.
-
#16939776
törölt tag
HT-el, viszonylag magas turbóval és óriás IGP-vel együtt, ezeket az alacsony TDP értékeket mivel érték el? Mennyire veszi vissza az órajeleket, hogy belül maradjon a TDP limiten, az IGP is kapjon áramot?
Csak azért érdekel mert úgy volt, hogy tovább romlik a magfeszültség/órajel/fogyasztás skálázódás, de mintha pont az ellenkezőjét akarná mutatná a spec.Valamit mutathatnának ami indokolja egyrészt, hogy ekkora kiterjedésű IGP került a cpu mellé, másrészt értelmet ad a termék árazásának.
[ Szerkesztve ]
-
Cassi
őstag
Érdemes végignézni a benchmarkokat pl. az Anandon. Röhejes, de erre számítottam: 2-3% mérhető teljesítménynövekedés a húzósabb játékokban, 30-50%-kal magasabb árért. Semmi értelme cserélni.
Elértünk egy vastag falhoz a CPU-teljesítményben, csak a szoftverben és a GPU-architektúrában vannak tartalékok.
-
-
Fiery
veterán
A felhasznalot baromira nem erdekli, hany nanos meg hany mm2-es a procija. Egyedul a teljesitmeny es az ar szamit. 1-2 eve me'g hulyenek nezett mindenki engem, amikor azt mondtam, vigyazni kell az Intellel, mert a maga konyortelen tempojaban hamarosan utol fogja erni az AMD-t iGPU-ban (is). Oke, kellett hozza 22 meg 14 nano, meg eDRAM, de ha mashogy nem megy, az Intel megoldja brute-force. Ez van, de jovore mar 14 nano gyart elvileg az AMD is, tehat onnantol a 14 nano mar nem lehet kifogas meg magyarazkodas alapja. Johet a 16 CU-s GCN iGPU, megtamogatva valami utos memoria alrendszerrel (HBM?)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph Az Intel mindent az IGP-re tett fel, és elsődlegesen a játékosokat célozzák meg.
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Vicces képek
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Horgász topik
- Tőzsde és gazdaság
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Porszívók - akkus és klasszikus vezetékes
- Garmin topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- AMD Ryzen 5 5600 - Új, 3 év garancia - Eladó!
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 14900K 24 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Intel Core i9-7920X 12-Core 2.9GHz LGA2066 INGYÉ FOXPOST
- Intel Core i7 10700 - 4.9 GHz - 8mag/16szál - Eladó!
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 9900K 8 mag 16 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Notebook processzorok (i7-2640M, P9600, T9300) eladóak
- G - i3 - i5 processzorok - S1155 - 6 hónap garancia - számla - több darab
- Intel Core i7-6700 / i7-6700T / i5-7500 / i5-6500 / Xeon V5-V6 / garancia / számla / több db
- Intel Core i5-12400F 6-Core 2.5GHz LGA1700 (BX8071512400F) Processzor - Gari: 2026.09.02 -ig
- AMD Athlon AXDA2600KV4D
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest