Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #16939776

    törölt tag

    válasz makkmarce #62 üzenetére

    Olyan dologra utal, amire a játék programozójának direktben nincs ráhatása, pl.: a cpu mag órajelváltásaira, ami egyrészt a feldolgozási időt módosítja (erre van szinkron) , másrészt az óraelváltásnál van pár ciklus, amíg meg kell állítani a magot. Illetve az általad hozott példa, a PCI-ex sín sávszélessége sem minden pillanatban van instant 100%-on, illetve az NVMe SSD-nek sem mindig 10us az elérési ideje amiről a textúra betöltene.

    A smooth-ing átlagolást végez-> késleltet. És a finom (<=2 pixel) elmozdulásokat nem veszi figyelembe->lag.
    1000Hz-es USB report rate-nél, 1:1 aránynál, ha megjön az input az egértől, 5 riport(ms) alatt +4/+5/+4/+5/+6 pixel elmozdulás az "x" tengelyen, ez 24 pixel/5ms alatt.
    Egy másodperc alatt 4800 pont elmozdulás, ez 800dpi-nél 15,24 cm a padon, azaz egy erős jobbra fordulás tempója. Ahhoz hogy ugyan ilyen érzékenység mellett, egy picit felemeld a "kereszt"-et, az 100 report(ms)alatt összesen 10 pixelnyi elmozdulás az y tengelyen, az átlag 0,1 pixel/report. Ha ezt átlagolod, simítod akkor a 100 finom lépésből jó pár nem fog megtörténni, ha lassan tolod az egeret alá fogsz lőni a célnak.
    Ha ezt megbolondítod azzal, hogy az 1920 képpont széles monitoron 80°-os fow-al 800 dpi-s egérrel 180°-ot akarsz fordulni, azaz 4320 képpontot meg akarsz tenni az egérpad szélességének a felén, ami elég kell legyen 15,24cm szenzor elmozduláshoz, akkor a 4800 padon megtett pontból legyen 4320 képpontnyi elmozdulás a képernyőn. Ami azt jelenti hogy 0.9-es szorzót kell választani!
    Ezzel visszatérve az első esetre, amikor erősen jobbra fordultunk, ott a +4/+5/+4/+5/+6 pixel elmozdulás a gépnek +3,6/+4,5/+3,6/+4,5/+5,4 pixel elmozdulásra lesz átszámolva.
    Illetve a második példánál, már csak 0,09! Pixel elmozdulás történt/riport.
    Kérdés, hogy amikor a játék motor ezt a kamera szögelmozdulásra számolja át, mi történik a tizedes jegyekkel, mert ettől a művelettől függ, hogy az egerünk éppen aktuális pozíciójához képest a képernyőn a kép picit előrébb, arányosan vagy picit hátrább kerülve jelenik meg a monitoron. -> ha ennek a feldolgozása nem precíz, onnantól máris remegni fog a kép, egy egyszerű, lineáris mozdulatnál-> ott a jitter a monitoron. :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák