- Riasztó topik
- OLED monitor topic
- Mindenkinek elérhetővé teszi a képgenerálást a Lossless Scaling
- MWC 2025: A ThinkPad notebookokról sem feledkezett meg Lenovo
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Dell notebook topic
- A frissítési frekvenciához igazítja a képkockagenerálást az új Lossless Scaling
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Leszámol a fekete képernyős hibákkal a GeForce driver gyorsjavítása
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16939776
törölt tag
válasz
#72042496 #50 üzenetére
A kontúrok ugyan élesebbnek látszanak tőle, de maga az alacsony frekvenciás villogás iszonyatosan idegesítő, ráadásul mivel min. 50%-os az átlag fényerő vesztés, ezért amikor épp világít, azt min. 2x fényerőn teszi, tehát még a szemed is kifolyik tőle, pont mint a CRT-től.
~Szarnak egy pofon.
-
ddekany
veterán
Valószínűleg egy magasabb DPI-s monitoron már semmit nem számít, hogy nem egész számman skálázva a film. A 60 Hz és 144 Hz viszont nem tudom elképzelni, hogy ne lenne erőteljesen érezhető, ha hasonló fps értéket el tud érni valami. 30 és 60 az ég és föld, de a 60 sem is "darabos" mozgást ad. (Villogásról meg nincs szó soha LCD-n.)
-
#72042496
törölt tag
Ezek sample & hold kijelzők. Az LCD kristályok 60 Hz-es frissítési frekvenciája nem okoz villogást, csak pl. a 120 Hz-hez képest kevésbé folyamatos úgy a mozgás.
Az olcsó-béna PWM-es háttérvilgítás miatt villognak az LCD monitorok.
Illetve az ULMB kontrolláltan villogtatja a háttérvilágítást, mert ez is egy módszer, hogy még folyamatosabb mozgás hatását keltsék. Számomra ez nonszensz, mert én speciel alig vártam, hogy a CRT végre a múlté legyen otthon. Biztos nem hoznám vissza a villódzást.
[ Szerkesztve ]
-
#16939776
törölt tag
Azért a mozgás megjelenítés, mozgó képnek a minőségére van némi rá hatása másodperc alatt megjeleníthető framek számának.
Nem kell még vadászpilótának sem lenni, ahhoz, hogy észre vedd, hamarabb fárad le az agyad, az alacsonyabb képfrissítés mellett.
Az hogy nem veszed észre, az azért van mert a sz@rhoz van hozzászoktatva az agyad.Megoldás az, hogy veszel egy megjelenítőt filmnézésre és nem kell további kompromisszumot kötni, a többi felhasználási terület között.
Ezen az úton tovább haladva az is kijelenthető, hogy PC-ről filmet nézni is kompromisszum, ugyan is a célhardver sokkal jobb képminőséget képes nyújtani nála. -
RpPRO
őstag
CS-hez, Quake3-hoz pont jó lesz.
-
repvez
addikt
én sem értem, hogy mi ez a nagy HZ hajhászás, mikor ez semmi olyan dolgot nem nyujt amitül olyan nagyon javulna a megjelenités.
A felhasználók többsége vagy észre sem veszi vagy nem tudja kihasználni a hardveres teljesitmény korlátai miattNem hogy olyan fejlesztéseket csinálnának aminek látható és mindenki számára egyformán észrevehető fejlödést nyújt.
Miért nem lehet , olyan felbontást és hozzávaló scálázodást csinálni, hogy nativan pixelhelyesen lehessen nézni a filmeket és a programok GUI-ja se egy miniatür pont sem legyen egy 4K monitoron.
A CRT- monitorok idejében ahol a kép nem egyszerre jelent meg ott nem panaszkodott senki sem a 75HZ-re , most meg már ha nincs 144hz mindenki sipákol , hogy jaj hát villog, de ezt is csak bemeséli magának, mert sztem, már ez közeliti azt a tartományt, hogy fizikailak képtelen a különbséget észlelni az ember.
Arról nem is beszélve, hogy ennek a nagyon rövid idö miatt sokszorosára nől a terhelés a GPU-nak ha azonos frissitést akar a monitorra kikuldeni.Ha viszont nem tudja ezt akkor meg mesterségesen kell beavatkozni, hogy sinkronba legyen és ez egyáltalán nem ideális a program futása szempontjábol, hogy valamit csak azért kell tovább tartani, hoyg ne zavarja be a rendszert.
Vagy csak feleslegesen 2-3x megjeleniti ugyan azt a képkockát, csak, hogy egyezzen a monitor frissitésével.
DE azzal senki nem törödik, hogy nem lehet pixel helyesen filmeket nézni,mert azok olyan felbontáson vannak ami azt eredményezi, hogy mindig lesz fekete sáv alul felül , pedig pont emiatt csináltákj a szélesvásznu megjelenitést a 4:3 helyett. és a különbözö felbontások sem a egészszámu töbszörösei egymásnak, hogy könnyebb legyen a felskálázás és ne legyen pixelelcsuszás.
-
#72042496
törölt tag
Windows már elég jól skáláz, bár a legacy programokkal lehet probléma ahogy elmondják. Van benne már custom mód is 100-500% közt (nem ajánlott a kísérőszöveg szerint), de sose próbltam ki.
Az 5K és 200% nekem is jobban tetszene, és számomra is az látszik, hogy az Apple az, ahol a magas PPI-re igazán klasszul megy a skálázás. Az új 27"-os iMacre leszek nagyon kíváncsi, a pletykák szerint 5K 120 Hz várható, mini LED háttérvilágítással.
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
válasz
#72042496 #43 üzenetére
22" feladattól függően lehet kicsi. De azzal nem érek semmit, ha 24" de 1080p, mert nem fér ki rá több. 27"-32" 4K meg annyiban nem ideális, hogy szokványos betű/ikon mérethez 163%-137%-os DPI skálázást igényelne, ami nem egész. Az is kicsit necces, hogy csak 25%-os lépéseket támogat a Windows 10 (29"-en lenne 150%). Szóval, 22" 4K ideális mert pont 200% skálázás, de kicsi. A következő ilyen szempontból ideális lépés az 5K (5120x2880) 29"-on (200%). (Az játékra felezve 1440p, harmadolva 960p, bár ilyen magas DPI mellett már a nem egész átskálázás se nagyon zavaró tán.) De persze ilyen monitor nem létezik, szóval mindegy. (Bár, látom Applenek van érdekesek, mint 6K 32", az 215%... nyilván valami extrém áron.)
[ Szerkesztve ]
-
#72042496
törölt tag
Az irodában használtam 22"-os monitort, de az elég kicsi (olcsó is). Otthonra biztos nem kéne ekkora, már az első LCD monitorom is 24" 1080p volt 2005 végén.
A 27-32" ellen semmi kifogásom, íróasztalra szerintem a legkényelmesebb. Nekem inkább a 27", mint a 32, most az utóbbi van.
-
-
#16939776
törölt tag
Azért 27"-on az Fhd megosztó dolog lesz, még az igénytelennek számtó HC gémerek között is. Ebből a szempontból nem lehet egy sikerre ítélt terméknek mondani, azt amit majd erre építenek, de első fecskének még bőven jó.
Kell majd hozzá valódi CPU, ami frame drop nélkül kihajtja hozzá a GPU-t. Mondhatni elkerülhetetlen lesz, el kell válnia szarnak a májtól.
-
Reggie0
félisten
A valosagban pl, ha elmegy elotted egy teherauto oldalan a felirattal, akkor nincs szukseged allo kepre, hogy el tudd olvasni, a szemed tudja kovetni, meg a fejedet sem kell mozditani. Ezt monitoron mar nehez reprodukalni, mert az alacsony kepfrissites miatt elmosott lesz a kep. A magas frissitesi sebesseg pont ezert kell.
Mozgatas kozben olvashato szoveg pedig igencsak elonyos, peldaul programozas kozben.Lasd: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Ez már azért erős túlzás szerintem.
-
LionW
tag
https://www.testufo.com/ghosting
Fogj meg valaki kicsike papírt amin van valami minta/szöveg, és mozgasd ugyan azon a sebességen mint ahogy a monitoron mozog az UFO. Még 240HZ-n is jóval elmosódottabb a monitor mint a valóság, hiába mozog ugyan azon a sebességen. Mondjuk erre normálisan implementált BFI is megoldást nyújtana, nem feltétlen kellene a képfrissítést növelni. -
válasz
Kisgépkezelő #29 üzenetére
A motor maga jó volt...de nem erre és nem ilyen távon.
-
#72042496
törölt tag
Ezért is lennének praktkusak a 8K monitorok, pixeltöbbszörözéssel lehetne rá skálázni az 1080p (4x4), 1440p (3x3), ill. 2160p (2x2) felbontásokat is. Csak elég komoly sávszéleség kellene hozzá.
Személy szerint egy 4K 120-assal is ellennék (jobb híján). Számomra megfizethetőek már egy ideje, csak a "minőségükkel" van komoly gondom. Az IPS panel még csak-csak elmenne, de felhősen, bevilágítással ne már.
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
Léteznek magasabb PPI-sek... bár játékos monitornak nem tudom mennyire fontos az, mert ott azért nem mindegy, ha 4x annyi pixelt kell kiszámolni, azaz nem biztos, hogy arra akarod költeni a GPU erőt, mondjuk több fps helyett. Nem-játékora viszont üt, annyival jobban néz ki az írás.
[ Szerkesztve ]
-
LionW
tag
27 col 1080p 2022-ben xd 30 éve magasabb PPI-vel jöttek a CRT monitorok, ez egy vicc. Legalább 24 colra csinálnák hogy ne legyen egy pixeles vacak normális távolságból nézve.
Nem sok értelme van amúgy ennek, egyrészt gagyi LCD, szóval 0 kontraszt, rossz pixel válaszidő, gondolom a BFI is ostobán lesz megoldva mint a többi gamer monitornál, vagyis a kép vége felé bevillan majd az egész ahelyett hogy CRT-sre megcsinálnák azzal elrejtve a válaszidőt.
Remélem felfut az oled pár éven belül, mivel ez egy vicc amit csinálnak a monitor gyártók. -
Kisgépkezelő
senior tag
válasz
MasterDeeJay #13 üzenetére
Valami Carmack nevű csávő verte át őket a selejtes játékmotorjával.
-
Semplar
őstag
Hol van még a 15625 Hz.
-
ddekany
veterán
válasz
Hopkins95 #23 üzenetére
Ha a játék 60 közelében fut, a g-sync vagy v-sync késleltetése akkor is alacsonyabb 144 Hz-es monitoron, illetve a kitett képek közti időköz is egyenletesebb lehet. Nem kell rossz esetben 1/60-ad másodpercet várni, amíg egyáltalán elkezdheti kitenni a képet.
[ Szerkesztve ]
-
Ixion77
addikt
de minek?
Szerk: Rájöttem. Ha a késleltetést is le tudják vinni ilyen nagyságrendbe, akkor hasznos lehet VR-hez. Bár az meg nem monitor.
[ Szerkesztve ]
-
#57018880
törölt tag
válasz
ForRedGlory #16 üzenetére
Van már PvP Mario shooter?
Ezek a monitor Hz izzadós emberkék azért veszik általában mert PvP előnyt remélnek tőle. Ott általában már nem is a graf minőség a lényeg, már a Quake Arena korszakban sokan voltak akik mindent ultra low (-1) szintre állítottak, csak, hogy meglegyen az 0.002% célzás előnyük
Szerintem itt aki élvezni akarja első sorban a modern tech és játékokat az kb nem célközönség ezekre a 120+Hz monitorokra. Nekem 1440p@75Hz is bőven elegendő lesz mint upgrade (főleg szingle és online co-op), ez még a fogcsikorgatva megfizetem szint.
Egy dof, motion blur vagy chromatic aberration bekapcsolása, konkrétan az alacsonyabb f/s, mellett PvP hátrány is lehet, már amiben pontosnak kell lenni.
-
Ilyen árak mellett már a 144 Hz is overkill
...a másik dolog meg, hogy egyszerűen a játékmotorok nem ilyen magas FPS számokra vannak tervezve. Kivétel a Doom, de az Id Tech a világ legjobban optimalizált játékmotora. Ha csak a modern FPS játékokat nézem, a legtöbb egyszerűen nem ilyen magas teljesítményre van konstruálva.
-
ddekany
veterán
Amúgy nem kell annyi fps-en futni, mint ami a monitor frissítés frekvenica ahhoz, hogy legyen értelme 60 fölé menni, mert a késleltetés (nem pixel szinten, hanem az egész képé) akkor is csökken. Illetve a v-sync késleltetés javul, vagy akár kevésbé lesz fontos a v-sync (kevésbé látszik a törés). Mondjuk 360 és 500 között az érzékelhető különbség ilyen téren... erős kétségeim vannak.
-
podtibi
senior tag
válasz
Felesbandi #7 üzenetére
Aközött szerintem se, de még 144 és 500 között se tuti.
-
Raysen623
addikt
Na végre, ez hiánypótló. De ha jobban meggondolom a 750 Hz-es lenne az igazi.
-
ForRedGlory
félisten
Super Mariohoz jó lesz RTX 3090-el.
-
PuMbA
titán
válasz
Komplikato #11 üzenetére
Smooth helyett inkább más szóra gondoltál szerintem. Az LCD smooth-abb, mert a lassú válaszidő miatt a mozgások még jobban "egybefolynak" a képen, azaz folyamatosságérzésben többet nyújt. 24 fps-es film is smooth-abb LCD-n emiatt, OLED-en pedig akadozósabb. Cserébe az OLED-en viszont jobban elkülöníthetőek a képkockák, jobb az érzékelhető részletesség. OLED-en ezért van jobban értelme a több Hz-nek, LCD-n kevésbé.
[ Szerkesztve ]
-
Még régen multiztam COD és CODUO-val és ott bizony nem volt lehetetlen jól beálított erős gépen 450fps-sem aminél hála a motor bugjának azaz inkább a fejlesztők töketlenségének (ami később az összes codot érintette tizenx éven át) gyakorlatilag nem volt hangja a lépéseknek, sem a futásnak és bizony egy S&D játéknál a bombarakásnak sem. Azt nem kell senkinek sem bemutatni hogy egy multis játéknál ez mit is jelent.
Arról nem beszélve hogy a hitdetect is függött az fps-től. A fizikáról bocsánat ugrásól nem is beszélve.
Mindegy a lényeg hogy a nagyobb fps messze nagy előnyöket is adott amit a fejlesztők nem kezeltek semmilyen módon. De ez már tizenéve volt, ma már nem játszok ilyesféle multis játékokat. Nem is tudom hogy vannak-e most ilyen előnyök. Monitorom akkor egy CRT 22" Mitsubishi Diamondtron volt 1024x768 160hz-en.
Ma már nincs igényem nagy frissítésre, régi dell ips panesosom van 75hz-re húzva.[ Szerkesztve ]
-
válasz
Komplikato #11 üzenetére
Ott a pont. Egy dolog a hz más dolog a késleltetés ami az LCD-nél jelentősen rosszabb mint az OLED-nél. Az álom egy 120 esetleg 144hz-es 27, 4k oled kijelző lenne de ilyen még nincs.
-
LGG555
aktív tag
válasz
Felesbandi #7 üzenetére
Csak a villanyszámládon vennéd észre de ott nagyon, mondjuk a 60Hz már valóban kevés de az 500 pedig baromság.
[ Szerkesztve ]
-
kalmani
tag
Kövezzetek meg, de én a 60Hz, és a 164Hz között sem látom a különbséget!
-
Duck663
őstag
Én inkább annak örülnék, hogyha 4K 120-144 Hz lenne megfizethető tartományban.
-
LGG555
aktív tag
Szuper majd a legerősebb kártyával 500Hz -en fog menni a Tetrix.
-
DEJVID
őstag
"jÓ éS eHheZ mIlYeN vIdEóKáRtYa KeLl?" hozzászólások incoming in 3... 2... 1...
-
-FreaK-
veterán
Az a baj, hogy ha az emlékeim nem csalnak, nincs olyan LCD kijelző ami 2ms alatt frissíteni tudna a legtöbb esetben (80-90%-ban már okés lenne), ami az 500Hz-hez kell. OLED kellene ehhez.
[ Szerkesztve ]
-
500hz-en milyen lehet egy játék?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A kínai BOE állítólag elkészült az első ilyen gyorsaságú 27 hüvelykes panellel.
- Vékony készülékházba nem fér a SIM-kártya?
- Volt egy kis félreértés a OnePlus frissítési politikáját illetően
- RIOS Gépház: Rebootoljuk a PROHARDVER YouTube csatornáját!
- Ingatlanos topic!
- Macska topik
- Riasztó topik
- t72killer: Egy gyors töltőteszt
- Eredeti játékok OFF topik
- Képek és árak még be nem mutatott Motorolákhoz
- Megvan, mekkora akksi kerül a vékonyított S25-be
- További aktív témák...
- Alienware AW3423DWF Ívelt Gamer Monitor!34"/QD-OLED/165hz/0,1ms/10BIT/Freesync-G-sync/Alien FX
- SAMSUNG LC49G95TSSRXEN 125CM 5K GAMER 240HZ MONITOR ! AKCIÓ
- LG 34UM88C-P UW-QHD 21-9 GAMER MONITOR ! AKCIÓ!
- SAMSUNG (LH55QMCEBGCXEN) 140CM 4K SIGNALE MONITOR ! 2024 UJ MODELL! AKCIÓ!
- SAMSUNG LC49G95TSSRXEN 125CM 5K GAMER 240HZ MONITOR ! AKCIÓ
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest