Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Husky

    aktív tag

    válasz h4ndsp1k3n #131 üzenetére

    Konkrétan az Altivec miatt.

    Egy-egy jól vektorizálható algoritmus (tipikusan videokódolás, 3D, ilyesmi) az MMX/SSE/3DNow-ra optimizált változatának akár többszörös sebességével is futhat Altivec-es PPC-n. A többi apróság a körítésből jön, pl az x86-os desktop gépek csak nemrég kezdék el a '80-as évek örökségét, a baromi kevés IRQ-t levedleni.

    Gyakorlatilag az SSE3 már közelíti az Altivec teljesítményét, utóbbinak kb annyi előnye van hogy közvetlenül, magasszintű nyelvekből is egyszerű(bb)en elérhető, nem feltétlenül kell hozzá asm-t bűvölni. (Na jó, ha ráhagyom a compilerre akkor SSE-nél sem kell, de az olyan is lesz.)

    Ami árnyalja a képet: OS X alatt kissé butácska a memóriakezelés (lassú), és nem minden kódot lehet velocity endzsinre optimizálni. A végeredmény kb ugyanaz mint a Cell-nél: Baromi jó, de baromi kevés helyre. Igaz, ez nem a proci hibája.


    A másik topicban már megírtam a tippemet hogy hogy jöhet a képbe intel procc. A jelek szerint nem voltam elég merész. :DDD

Új hozzászólás Aktív témák