- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Bluetooth hangszórók
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Steam Deck
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
pakriksz #212 üzenetére
az életben nem egészen, mert tudtommal függ a kamerától vett relatív szögsebességtől is (tehát ami a fókuszponttól távolabb van, az jobban mosódik). Vagy szerinted miért van ég és föld különbség egy játékbeli MB és egy animációs filmbeli között? Épp csak az utóbbit sokkalta számolásigényesebb kiszámolni mint a sima közelítő módszeres "minden ugyanúgy mosódik" blurt.
-
válasz
Döglött Róka #210 üzenetére
de nem olyat mint ami a filmek alatt van. Még csak olyat sem, ami az animációs filmek alatt van. El lett mondva milliószor. Ahhoz hogy olyan minőségű legyen, 100x annyit kellene számolni, és mivel a játék a filmekkel ellentétben interaktív, így nagyon könnyen el tud nyálazódni a mozgás.
-
Nem érted... Itt nem arról volt szó hogy játszható-e egy játék 30 fps-en, vagy sem. Hanem hogy tönkretette-e a horror hangulatodat a 60 fps, szappanopera-szerű lett-e tőle az élmény vagy sem. Tehát ROSSZABB LETT-E az élmény vagy sem. Az totálisan egyénfüggő hogy ki elégszik meg 30 fps-sel vagy kinek kell több, de itt nem erről beszélünk már egy ideje, hanem arról, hogy ELRONTHATJA-E a 60 fps az adott játékot, vagy sem. Mi azt mondjuk hogy nem, Döglött Róka szerint igen. Érvelési rendszere pedig most csúcsosodott egy TLDR-ben.
-
válasz
Döglött Róka #198 üzenetére
Először is, "szappanopera" effekt filmeknél fordul elő, és ehhez nem csak az fps-nek kell magasnak lennie, hanem több más dolognak is össze kell játszania. Illetve ha pl a Hobbit 48 fps-ére gondolsz, végignézted magát a filmet? Csak mert az első pár percben igen, fura, aztán megszokja az ember, és a csatajeleneteknél mindenre gondoltam, csak arra nem, hogy Magdi anyus fog beugrálni. De megintcsak... ez FILM.
Játékok esetén ez totál máshogy van, én még nem találkoztam szappanopera hatással egyetlen játékban sem. Szép folyamatos a karakterem mozgása, igen... beszéd közben is... de hogy a folyamatos mozgás lenne a szappanopera feeling? ez elég vicces. Mondom, játékbeli példát mutass, ahol 30-nál nincs ilyen gond, csak 60-nál. Addig csak nevetséges erőlködés a magyarázatod...
Emellett a horror játékok jelentős része NEM limitálja az fps számot. Ez vajon hogy lehetséges? Az, hogy a Silent Hill 2-t meg 3-at limitálni kell 60 fps-re hogy ne fusson annyira gyorsan hogy tearing legyen, mégis beszaratós? Vagy azt mondod, ahhoz hogy horror legyen egy játék, olyan mennyiségű effektre, bevilágításra és részecskére van szükség, hogy azt nem lehet 60 fps mellett elérni, csak 30 mellett. Mert attól horror a horror, hogy telenyomják annyi effekttel, hogy azt ma (!) ne legyen képes egy gép kinyomni magából 60 fps-sel, bezzeg amikor majd képes lesz, akkor az tönkreteszi a hangulatot...
Szerintem te simán kevered azt, hogy annyira jól néz ki valami hogy csak 30 fps-t bír ma el a gép vele, és azt, hogy szándékosan akarják hogy 30 fps-sel játsz. Mert ugye érdekes hogy régi klasszikus horror játékokat messze nem korlátoztak le manuálisan, mégis horror játékok maradtak. A hangulat egy játékban ugyanis nem az effektek tömkelegétől és az fps-től függ. Igen, segíthet a megfelelő helyen használt hatásos effekt, de régebben is voltak hangulatos és beszaratós játékok olyan gépigénnyel, aminél ma már a telefonom többre képes.Érdekes érvek... -.-
-
válasz
huskydog17 #193 üzenetére
Egyetértek... Ha 60 fps van, akkor nagyon büszkék a fejlesztők és a kiadó, úgy kezelik mintha a legtermészetesebb dolog lenne, ha viszont csak 30, akkor szándékos, mert:
A: így tervezték előre
B: 60 fps csak kamu, értelme nincs
C: így hangulatosViszont arról, hogy ez mennyire maguknak a fejlesztőknek a sara, már nincs infóm. Lehet a szaktudás hiánya, de szűkösen meghúzott határidők és elégtelen feltételek biztosítása is, vagy ezek keveréke. Ugyan a PS4-es last of us-ban lehetővé tették a fejlesztők hogy 30 fps-re korlátozzák az élményt, de visszajelzésekből egyértelműen azt hallottam erősen többségében hogy 60 fps-sel még királyabb, és ha mondjuk egy hétig tolják 60-on, utána már szar visszakapcsolni 30-ra. Senki sem mondta, hogy tönkrement volna a hangulat 60 fps-en, pedig 30-on megvan.
-
-
válasz
Döglött Róka #185 üzenetére
Azt hiszem abban a cikkben több tudományos (és utána nézhető) tényt láttam, mint amennyit te egyáltalán előhoztál a saját véleményeden kívül. Ha írsz egy ehhez hasonló részletességű angol nyelvű cikket, miszerint 30 fps fölött nem szabad lennie egy horror JÁTÉKNAK, mert tönkremegy a hangulat, akkor igen, esetleg akkor elfogadom a látásmódodat. Csak valahogy játszottam már 60 fps-es horror játékokkal (legutóbb pl az alien isolationnal vagy a forrest-el), és bocsi, nekem kellően félelmetes volt, pedig több mint 70 fps-sel futott.
És ne forgasd ki a szavaimat. Azt mondtam a 60 fps sokkal jobb mint a 30, horrorra is, ha a horror megfelelő lábakon áll. Mert nem ezen múlik. Azt mondtam, hogy a 30 fps játékokban hirtelen mozgásokkor nálam szaggat. Ha egy játék 30-on fut, akkor 30-on fut, de én azt nem fogom folyamatosnak érezni. Nem a 60 fps-től lesz egy játék jó vagy nem, ugyanakkor nem is a 60 fps-től romlik el egy horror játék élvezeti faktora.
Kojimának pedig marhára nincs szüksége arra, hogy a sajtó követelményeire alapozzon. Ő ha az asztalra sz*arna, azt is megvennék rajongók milliói. De tudod számos fejlesztő osztja azt a nézetet, hogy a folyamatossághoz a 60 kell, a filmszerű vagy horror hangulatot pedig a designerek, grafikusok, hangtechnikusok teremtik meg, nem pedig a 30 vagy 60 fps. Ez csak marketing duma, amit a 30-hoz szokott emberek szívesebben elhisznek, mint azok akik tapasztalták már hogy nem, 60-on sem hal meg a horror és a filmszerű élmény.
Szóval áltudományos vagy sem, te jöttél azzal hogy a 60 fps tönkre is teheti az élményt. Erre pedig azt mondom, bullsh*t. Filmeknél még talán talán el is fogadnám, de játékoknál...
trufa12: millió ilyen van, de itt nem is arról van a szó hogy azt mondaná, hogy nem látni a különbséget 30 és 60 fps között. Látni, ő is látja. Azt állítja, hogy bizonyos játéktípusoknak hátrányos a 60, tönkre teheti az élményt.
-
válasz
Döglött Róka #180 üzenetére
lásd itt
Nem a 30 vagy 60 fps miatt szarsz be az ajtó kinyitásától, hanem mert a játéknak a hangulata olyan. A te állításod szerint ez csak 30 fps-en lehetséges, a 60 fps tönkre is teheti ezt a horror hangulatot. Illetve mivel VR-hoz majd kelleni fog a 70-90 fps, így nyílvánvalóan horror játék sem fog tudni majd készülni, mert 90 fps-sel horror játékot gyártani lehetetlen.
vagy trailer -
válasz
Döglött Róka #180 üzenetére
Istenem de nehéz felfogású vagy...
milliószor lett linkelve
Ebben van msec-ekről is szó... Csak ha már "hasra ütöttem"...De most már tényleg olvasd végig, mert hiába tépjük a szánkat, ha cseszel arra amit mondunk/írunk/küldünk.
"horrort tönkre is tehet"
Tények? Számok, diagramok? Tesztesetek? Csak mert itt az van, hogy te azt állítgatod hogy igen, a fejlesztőknek érdeke fűződhet ahhoz hogy ezt mondják, így nem hiteles. Hiteles akkor, ha egy horror elveszik horrornak lenni, mert 60 fps és nem 30... Tudtommal Kojima is 60 fps-re célozza az új Silent Hill-t. Biztos mert tönkre akarja tenni. -
válasz
Döglött Róka #178 üzenetére
Erre csak azt mondanám, hogy ezek összeadódnak. Innen egy kicsi, onnan egy kicsi, az egérből, gamepadból, kijelzőből, driverből, stb... mindből jön valami. Ha mindegyik komponens lagjára teszünk, gyorsan összejön a 2-300 is... De azért örülök hogy jóval jobban tudod nálam, hogy nekem mi a feltűnő és mi nem, és hogy számomra mi a nagy lag, és mi nem. Elvégre mind ugyanolyanok vagyunk, nem? De ez az, mondd el azt is, hogy miért hiszem azt, amit
-
válasz
Döglött Róka #170 üzenetére
ezt írtad:
" Nameg az input lag hogy jon ide"Elmagyaráztam hogy jön ide...
-
-
válasz
Döglött Róka #163 üzenetére
generált motion blur: a végső képre utófeldolgoznak egy relatíve gyorsan kiszámítható elmosódást.
valós motion blur: függ az objektektől, a távuktól, a mozgás formától, stb... ettől minden kissé eltérő módon mosódik el. ez az életben simán csak így van, digitálisan viszont generálni kell, ami idő és erőforrás, mégpedig nagyságrendekkel nagyobb...input lag:
input: látsz valami történést, te reagálni akarsz rá, megnyomsz egy gombot, hogy történjen valami. mivel pl pc-n pufferelés van (de gyanítom konzolon is), így eleve amíg elér a jel a géphez, az feldolgozódik, és csak 3-4 frame-mel később látod meg az eredményt, így értelemszerűen jobb, ha az a 3-4 frame mondjuk csak 50-60 msec-ig tart, mintha 100-120-ig tartana. Minél ritkábban készül el egy képkocka, annál később látod meg a nyomás eredményét, ergo lag... -
válasz
Döglött Róka #151 üzenetére
A fejlesztő dolga hogy a lehető legjobb munkát adja ki a kezéből. Hogy a lehető legjobban kihasználja a hardveres és szoftveres lehetőségeket, stb. És itt a fejlesztő alatt nem csak a programozókat értem, hanem a komplett bagázst, a fejlesztőcéget (jogi, marketing és döntéshozó osztály, stb).
-
válasz
Döglött Róka #139 üzenetére
viszont azóta mintha már csináltak volna valamit a modderek, elvileg úgy olvastam hogy már talán játszhatóvá tették... btw ez is nevetséges, hogy sokszor a modderekre hárul az ilyen feladat a fejlesztők helyett...
-
válasz
proci985 #136 üzenetére
tudom hogy a párhuzamos kód nehéz (legalábbis megfelelő szervezés nélkül), magam is programozó vagyok. De ezek nem azon a szinten kellene hogy legyenek mint én.
A játékosok rendszere pedig ps4 és xbox one (legalábbis a legnagyobb célcsoporté). Arra ne lehetne 60 fps-ses kódot írni? jah bocs...
Szóval még mindig tartom, hogy bizony a fejlesztőkön múlik, hogy miben hoznak kompromisszumot... Egyértelmű hogy kell, nem lehet 16k-ban 1500 fps-sel ilyen grafikát renderelni. De azt már ők maguk döntik el, hogy ez vagy az az effekt ér-e annyit, hogy a határt 30 fps-re módosítsák (szvsz sosem). Utána meg jön a marketing maszlag és a user hülyébe nézése, hogy "így filmszerűbb", meg hogy "fps-hez ugyan kellene a 60, de egy ilyen játékhoz a 30 jobb"... Vagy "kell a net, a felhőben van kiszámítva minden, otthoni pc ezt nem lenne képes szimulálni"...
Én legalábbis marha háklis vagyok arra, ha hülyébe vesznek. -
Igen, az mindenképp szerencsétlen és rossz dolog, hogy a motorban van ilyen fixre megírt rész, ugyanakkor ahogy más játéknál, itt is lett volna lehetőség olyanra írniuk, hogy 60 fps legyen. Ebből visszavesznek egy kicsit, azt kicsit máshogy csinálják. Máshogy, másra osztják be az erőforrásokat. Tehát ugyan a motor miatt meg kell húzniuk egy lock-ot, de már a fejlesztők választása volt, hogy 30-ban húzták meg. Másoknak ugyanis sikerült a 60... Illetve át ismerjük a fejlesztők lock-okhoz való hozzáállását, lásd NFS Rivals 30 fps Frostbite 3-on, úgy hogy ha unlockoltad, akkor játszhatatlanná vált az egész...
-
válasz
Döglött Róka #81 üzenetére
Pedig pontosan hogy arról ír, amit kérdezel. Hogy miért nem ugyanaz a filmes és játékbeli fps, input lag, motion blur, köztes képkockák, interaktivitás, stb... Pont olyanoknak lett készítve a cikk, mint te, akik azt hiszik 30 fps filmben = 30 fps játékban...
-
Én is így vagyok vele... A gyors svenkeknél én is szoktam látni, hogy szaggat.
A film és a játék fps-ét pedig nem lehet egy kalap alá venni. film 30 fps NAGYON NEM EGYENLŐ a játék 30 fps-ével, az input lagot nem is említve. Ki lett már milliószor fejtve, de itt is össze van szedve, meglehetősen alaposan.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- Windows 11
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Robogó, kismotor
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Star Wars Battlefront II
- iOS alkalmazások
- Kazy Computers - Fehérvár - Megbízható?
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 Touch - i5-6300U I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U727 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 12,5" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Xiaomi Redmi A3 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest