Új hozzászólás Aktív témák
-
virkir
veterán
Reggel volt meg mennem is kellett.
Igen közel azonos fordulatra lettek beállítva a sharkoon 7-9v környékén megy 1500-at de úgy is hangosabb a silentbalde-nél.
Az a baj a tesztekkel, hogy nem azonos fordulatnál mérnek zajt meg légszállítást."Nekem papírom van róla, hogy értek hozzá" by Glenda
-
syC
addikt
Nagyon szépek ezek a ventik. de melyik házon van 14es hely?
•
-
jerry311
nagyúr
Nem a csapágyazással halkítanak. Ezzel csak növelik az élettartamot, tehát ritkábban kell ventit cserélni.
Ebben pl sosem kell csapágyat cserélni és zajt sem generál a lapát. Igaz, helyette termel egy kis ózont. http://www.inventgeek.com/Projects/IonCooler2/Overview.aspx -
.mf
veterán
A golflabda-sharkoon és a silentblade azonos fordulatszámon ment? Azonos feszültség ellenére lehet merőben eltérő a fordulatszámuk, és az általuk keltett zaj sokkal inkább függ a fordulatszámtól.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
virkir
veterán
-
.mf
veterán
silenx = marketing. A silentpcreview-n elég alaposan lehúzták.
A sharkoon golflabda-szerű kialakítása már egy érdekesebb próbálkozás; aztán mintha a noctua új ventijeinél is alakítgattak volna valamit, és a scythe új szériájánál is más a lapát.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
virkir
veterán
válasz waterman_ #15 üzenetére
És Bluegene
Ti voltatok a pontosak, most nem néztem utána csak derengett valami régebbről a témában.
Viszont a lapátzaj/szélzaj csendesítésére lennének lehetőségek amit nem igazán használnak ki a gyártók 1-2 kivételtől eltekintve.
Az egyik a silenx akinek érdekes specifikációjú a ventijeik vannak, gondolkodtam is rajta, hogy ki kéne próbálni csak eléggé drágák így maradtak a SilentBlade-ek"Nekem papírom van róla, hogy értek hozzá" by Glenda
-
waterman_
aktív tag
ha már ennyire pontosak akarunk lenni, akkor a fülecske a szárnyvégen nem a leáramlást, hanem a feláramlást csillapítja, mivel a zsukovszkij profil domborúbb oldalán a gyorsabban áramló közeg nyomása kisebb, ergó a lenti sűrűbb közeg akar felfelé törni, ez egy turbulenciát hoz létre a lapátvégen leszakadó alsó és felső légtömegből. ha a turbulenciát csökkentjük egy fülecskével, akkor a hangja is kisebb lesz. [itt] nagyon jól látszik, hogy felfelé áramlott a dolog, hiszen alulról felfelé csavarodik a légörvény csigája.
egy ilyen ventilátorban minden felesleges turbulencia felesleges hangot, vagy egyéb alacsony frekvenciás rezgést generál, tehát érdemes csökkenteni. plusz biztosan jótékonyan befolyásolja a légszállítást is.
a csapágyzajról pedig annyit, hogy nem akkor kell figyelni a csapágyzajt, mikor 10 órát futott, hanem amikor fél vagy egy évet. ha a csapágy bekopik féloldalasra, mert mondjuk állítva van a gépházban a venti, akkor bizony elkezd ütni, amit vagy elnyom minden más hangja, vagy morgó hangot fog hallatni. a csúszócsapágyak ennyiből jobbak, de ott is hangosodik a szerkezet ha belemegy a por.legközelebb végigolvasom a hozzászólásokat Bluegene megelőzött
[ Szerkesztve ]
..egy sikátorba talátak rám, egy régi frigóba próbátam viszatérni a főd légkörébe..
-
Bluegene
addikt
pontosabban a lapátvégeken keletkező turbulenciát(légörvényt) kisimítja, a repülő esetén a szárnyvégeken keletkező örvényeket simítja el[link], 5%-kal kisebb fogyasztás érhető el, ami komoly, pár százezer dollárért rá lehet szerelni az öregebb Boeingekre is kitek formájában, de ha kiszámolod mennyi üzemanyagot spórolnak vele megtérül ha még sokáig repül, egyébként a Sasok tollvégei is fölfelé állnak onnan lesték el a mérnökök
talán csendesebb is lesz ha nincs turbulencia, lehet számít kicsit vagy kevésbé erőlködik a villanymotor és halkabb lesz minimálisan(a ventillátor esetén)
Siemens S65-re való adatkábelt keresek! egyszeri Szoftverfrissítésre! Írj megbeszéljük ha van elfekvőbe/kölcsön neked!
-
Tomi84
aktív tag
mindenesetre nagyon jól néznek ki. Tudom, hogy ventinél ez inkább csak másodlagos szempont, de azért szempont
Remélem lesz majd piros verzióban is. -
ngabor2
nagyúr
Nanoflux csapággyal vannak szerelve, mely az elektromágneses mező segítségét használja a modellek működtetéséhez.
no most vagy én keverek valamit, vagy nem értem... a csapágy működteti a ventit? nem a motor? azok meg általában az elektromágneses mezőt használják a működéshez.
vagy itt az em mező tartja meg a kereket? van erről valami részletesebb működési leírás? (tudom, google...)
-
14adam
addikt
nekem nagyon bejön ez az Uv-s lapát.Remélem lesznek halkabb változatok is.de kezdésnek nemrosszak
Van egy olyan érzésem,hogy még fogunk róluk hallani[ Szerkesztve ]
-
virkir
veterán
Az a fülecske nem a hang miatt van hanem, hogy a lapátvégeken keletkező leáramlást csökkentse.
A repülőgépek szárnyára sem a halkabb üzem miatt rakják.
Az a baj, hogy alapvetően ezek a ventik sem lesznek halkabbak mint a hasonló lapátkialakítású társaik azonos fordulatszámon, a fülecske miatt esetleg a légszállítás növekszik pár százalékot.
Nem értem miért a csapágyazással görcsölnek a gyártók mikor a szélzaj a legnagyobb egy ventilátornál nem a csapágyzaj.[ Szerkesztve ]
"Nekem papírom van róla, hogy értek hozzá" by Glenda
-
waterman_
aktív tag
én adnék az egyik 12 centisüknek esélyt. a lapátok végén olyan fülecske van, mint a repülők szárnyvégén, valószínűleg hogy kevesebb felesleges örvényt keltsen és további jó pont, hogy mintha szilikon tartóval lehetne rögzíteni.
..egy sikátorba talátak rám, egy régi frigóba próbátam viszatérni a főd légkörébe..
-
NoLF
veterán
mint feltörekvő gyártó, biztos alaposan körbe fog nézni, hogy mivel lehet megfogni (vagy megpróbálni megfoni) a konkurenseket.
mindenesetre ez a felhasználóknak csak előnyThe Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
twollah
nagyúr
21dB mar hallhato.
Remelem lesz halkabb modell is. -
JanR
addikt
Jol neznek ki, de ezekbol sem gyartanak 140mm-t? :/