Hirdetés

Aktív témák

  • imajor2

    csendes tag

    válasz Raymond #264 üzenetére

    ''Ezt kicsit megkeverted, ugyanis mivel az R300-on megvan az FP rendertarget igy a HDR rendering sem gond, csak pont mivel nincs blending, azert kell a multipass...''

    A blending ugye a kartyanak az a kepessege hogy egy pixel renderelesekor a vegeredmenyel nem egyszeruen felulirja a rendertarget beli erteket, hanem valamilyen muvelettel a regi es az uj erteket osszekeveri, es ez az ertek kerul bele a rendertarget-be. Ezt az uj NV40 tamogatja abban az esetben is ha a rendertarget float16 formatumu. R300 egyaltalan nem tamogatta a blend-et float rendertarget eseten, es sajnos ugy nez ki hogy az uj R420 sem tamogatja, bar meg mindig nem talaltam erre vonatkozo adatokat. Ez foleg azert nagyon nagy problema mert az atlatszo feluletek, particle effektek es a multipass eseten is szukseg van a blend-re. A fent emlitett RTHDRIBL demo ezek egyiket sem hasznalja, nem veletlen. Multipass alatt ugye azt ertem hogy egy adott haromszoget nem 1-szer renderel a kartya, hanem tobbszor (alltalaban azert mert 1 lepesben nem tud mindent megcsinalni, tipikus pelda a doom3 engine ami minden feny eseten egy ujabb pass-ban szamolja ra a haromszogekre a feny hatasat). Az elso alkalommal termeszetesen felulirja a rendertarget-ben levo elozo erteket, de a tobbi lepes soran blend segitsegevel csak modositja a mar ott levo erteket (alltalaban hozzaadja vagy hozzaszorozza az uj erteket). Ez tehat nem lehetseges sem R300 sem R420 eseten sem sajnos. Na nem irok egyelore tobbet, varom a valaszt! :)

Aktív témák