- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Riasztó topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Csak az F1 25-re koncentrál az új AMD Software
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sziasztok.
Akár hogy google zok mostanság a HL re hogy videot nézek róla mindenhol a VR nyomatják. Meg ugyebár ahogy nézegetem nem is lehet egér + klaviatura komboval játszani? Kicsit aggodom ez miatt mivel VR cucra nem fogok beruházni csak a játék miatt... -
gordonfreemN
addikt
Nem értem rá a forgatásokkor, ezért Alyx kapta most a főszerepet. Irok majd ennek a rút Newell-nek, hogy a 3. részben benne vagyok
-
csongi
veterán
Engem is zavar a kar nélküli kézfej, elég gagyi.
Az only VR csak a kezdet. Kb 1 mx 2 évet adok és jönni fog monitoros átirat is.
Kelleni fog a pénz, és a VR nem fog akkorát dobbantani, mint amekkorát várnak ettől. -
SunMount3r
nagyúr
válasz
Fitzgerald #87 üzenetére
Lehet, hogy én a "kisebbséghez" tartozom, nem tudom, de én simán játszanám az E3-at (vagy hívják akárhogy), tehát a folytatást, ha még épp csak annyira jól megcsinálnák, mint az előző részeket, beleértve a grafikát is.
Ahogy az E2 véget ért (amilyen véget ért), én teljesen magától értetődőnek vettem, hogy itt biztos jön "nemsokára" a fojtatás. Az egyik legnagyobb játéktörténeti csalódásom azóta is.
-
Fitzgerald
veterán
Mert egy fél örökkévalóság telt el az Episode 2 óta. Majdnem teljesen mindegy hogy Episode 3-nak vagy Half-Life 3-nak hívnák a folytatást, irgalmatlan nagyot kéne durrannia.
Mindkét Half-Life egy-egy olyan, erősen experimentális érában jelent meg, amikor még könnyebb volt lenyűgözni a közönséget.
Az első a történetmesélésével, az intelligens sztorijával, játékmenetével magasan kiemelkedett a kor shooterei közül, még ha technikailag nem is volt kiemelkedőnek nevezhető.
A Half-Life 2 pedig egy olyan érában készült, amikor a rapid ütemű technológiai fejlődés már önmagában komoly hátszelet biztosított a sikerhez, de mellette megvolt benne mindaz, amiért az elsőt is szerettük.
Azt már érezni pár éve, hogy a videójátékok technológiai fejlődése ha nem is stagnál, de eléggé lelassult a 15-20 évvel ezelőtti tempóhoz képest.
Nyilván rohadt nehéz lenne manapság valami forradalmi dologgal előállni ezen a fronton, és a HL2 után sokan ezt (is) elvárnák egy folytatástól.
A másik oldalon pedig ott van az, hogy több, a sorozat sikeréért közvetve vagy közvetlenül felelős arc is lelépett a Valve-től az évek során, köztük az író is.
Szóval valahol meg lehet érteni és tiszteletben kell tartani hogy nem akarnak fejest ugrani egy ilyen szituációba, még ha fájdalmas is a dolog (és az).
Végül is minden idők legjobb játékát várja tőlük a világ...A VR meg adja magát, mert valahol egy újabb experimentális éra gyermeke, és a fentiek tükrében paradox módon egyszerre a könnyebb, és a nehezebb út is.
Viszont ha forradalmasítja is a Valve ezt a területet ezzel az új játékkal, én is tökre remélem, hogy nem (csak) ez lesz a Half-Life széria jövője.
De talán szereznek egy kis önbizalmat vele, talán elindít olyan kreatív folyamatokat, amelyek végül elvezetnek majd a Half-Life 3-hoz... -
Raymond
titán
válasz
Komplikato #85 üzenetére
Nem felrevezeto, ezek a full kit-ek arai. Ez kell hogy hasznalni tudd ezeket. Egy Vive-hoz meg vehetsz egy DAS-t 100-ert a Rift-hez pedig valami fules megoldast ha nem tetszik a beepitett hang (erre mondjuk jo esely van).
Az eredeti Vive-nak viszont mas problemai vannak, az joval el van maradva display es lencsek szintjen, a Rift S viszont kijelzoben es PPD-ben kb ugyanott van, a lencsei jobbak a FOV-ot meg nem emeled fel az Index szintjere sehogy. Csak ezektol meg nem lesz az Index 630EUR-al jobb. A problema az Index-nel egyebkent nem a HMD maga, az jo aron van foleg a kepessegeihez kepest (539EUR), a problema az hogy a base station-ok (159EUR+159EUR) es a kontrollerek (299EUR) eszetlenul tul vannak arazva. Az a 77EUR "engedmeny" amit kapsz ha a kit-et veszed rohelyes.
-
Ryder62
őstag
-
Vistaboy
veterán
VR nélkül, hagyományos FPS nézetben, ugyanezzel a színvonalú grafikával nálam első napos vétel lenne. Így viszont kimarad. Ám ha a Valve ennyi idő után ilyen sok energiát képes feccölni egy új Half-Life játékba, aminek a játékosbázisa a hardverigény (Értsd: VR) miatt nem lesz kimondottan nagy, akkor ennyi erővel miért nem képesek végre összedobni egy normális 3. részt??? Vagy legalább lezárni az Episode 2 végének a sztoriját???
-
repvez
addikt
DE a legtöbb esetben a VR game egy baltával faragott valami ,ami kb a 90es elejét idéző grafikával csinálnak meg, és mint ilyen kisebb polygonszámmal is dolgozik, és a karakter kidolgozása is ezért olyan amilyen.
Meg lehet nézni, még azoknál a játékoknál is ahol csak a kézfej van, ott is csálén áll a fegyver a kézben és a különbözö interakciók is furán néznek ki.és az utközésmodellek is hagynak maguk után kivánni valót.DE kb ez a HL Game az első ami megüti a mostani sima none-VR játékok grafikai szintjét.
-
Raymond
titán
"Ha nem kell kar akkor nem kell láb és torzó sem, mert ugyse arra figyelsz játék közben."
Nem kell, sokszor nincs is. Ha mar HL - a HL2-ben se voltAzt nem akarod valahogy megerteni hogy nem azert nincs a jatekokban rendesen mert nem az a prioritas hanem azert mert nem egyszeru megoldani es nincs 100% megoldas meg ma se. Ha lenne, akkor hasznalnak. Kompromisszumos megoldasok vannak es itt a fejleszto donti el hogy erdekli vagy nem hogy fura pozokat is mutathat.
Egyebkent a temaban itt a friss Boneworks trailer: [link]
Ez a jatek az interaktiv fizika nonpluszultraja elmeletileg, erre izgul a VR tarsadalom most. Vannak karok es IK, megnezheted hogy nez ki mar siman csak a fegyverek manipulaciojanal. Aztan megnezhetsz mondjuk egy Robo Recall-t ahol csak kez van vagy egy H3VR-t ahol semmi nincs (bekapcsolhatod hogy a kontroller modelleket mutassa atlatszoan a akarod). Mindketto jobb es kevesbe zavaro mint amit a Boneworks-ben latsz. Ahogy a HLA-nal is jobb hogy csak a kezet latod.
-
repvez
addikt
Mert az egy dolog, hogy mit hogyan csináltak meg és mit lehetne ha az lenne a prioritás.
DE mivel nem ez az elsödleges, ezért egyszerüsités miatt nem is csinálják meg vagy csak elnagyoltan.
Ha nem kell kar akkor nem kell láb és torzó sem, mert ugyse arra figyelsz játék közben. -
Raymond
titán
Meg lehet vitatni, csak kevesbe van ertelme mert egyes dolgokat nem ertesz meg tapasztalat nelkul. Peldaul azt hogy nem hianyzik ha nincs ott mert nem figyelsz ilyenre. A masik dolog pedig az hogy a valo vilagban (jatekoknal) szamtalan bizonyitek lattara irod hogy meg lehet problemamentesen csinalni a ket kontroller es a HMD poziciojabol. Ehhez az utobbihoz nem kell VR tapasztalat mert a videok is jok.
-
repvez
addikt
nincs sajátom még, mert egyenlöre nem találtam egyik szemüveget sem kellöen jónak , hogy beleinvesztáljak. De próbáltam, igaz csak röviden és nem FPS-t
DE enélkül már nem is lehet megvitetni a dolgokat?ott van a zero caliber (ráadásul magyar fejlesztés )meg a contraktor, mindegyikbe van kar is a kézfejhez. igen mindegyiknél van valami kis hiba, de godolom ha egy kis studió legaláb ilyen szinten meg tudja oldfani akkor egy valve meg föleg.
Mert a fenti két játéknál is inkább modellezési hiányosságokbol adódnak a gondok, kevés poly a hajlitható részeknél vagy a csontozáson sporolak. -
repvez
addikt
Addig amig nem konrollerek nélkül használod a tárgyakat a VR-ben, és nem érzed, hogy mit fogsz addig azok a néha jelentkező glichek ugyan ugy elférnek ,de legalább ott van a teljes tested virtuálisan.
És egy csomo olyan dolgot is be lehetne tenni amit eddig nem nagyon használtak ki , ölbevenni valakit, elég furán nézne ki hgy a kézfej elöl a levegöbe lebeg miközbe a test meg mégse esik le.
vagy belekarolni a társba ha megsérültél. esetleg kéz sérülésnél bekötni , vagy inekciót adni magadnak , ezek mind létező dolgok 2d-ben, e a VRben pont azért maradnak ki ,mert nincs kar. -
Raymond
titán
A teoriad szep, csak sajnos a valosag meg az amit a jatekokban latsz. A problema nem abban van hogy csinalni kell egyet hanem abban hogy jot kell csinalni. Ahogy irtam, sokkal egyszerubb az immerziohoz ha csak a kezeket latod mert azoknak a poziciojat a kontroller kovetesevel 100% le tudod modellezni es a tobbit (hianyzo kar) az agyad hozzagondolja. Ha van viszont komplett kar is es valami fura szogben all akkor az kizokkent a dolgokbol. Ez tipikusan annak az esete hogy jobb ha nincs amig nem 100%. A Stormland-ben amiben egyebkent az IK nagyon jo is vannak meg fura pozok pedig az az egyik top implementacio amit VR jatekokban latsz.
-
jano1102
csendes tag
válasz
hombre[EU] #60 üzenetére
Az lenne a Menyország. *sóhajt
-
Dr. Romano
veterán
Na, meg akarják tolni a VR szekerét?
-
repvez
addikt
A kontrolleren legalább 10 IR led van amit követ a szenzor az elég sok pont amihez lehet pozicionálni a kart.DE ha nem müködne akkor is egy IR ledes csuklopánttot hozzátéve a rendszerhez máris meglenne az alkar kézfej irány.
Probáld ki ha a kézfej pozicioját tudja és a fej poziciót is, meg ,hogy merre forditod a fejed, akkor olyan nagyon sok variáció nincs, hogy egy fix kartávolsággal merre kellene állnia.
A questnél , meg alapból felismeri a kézfejet és a csuklót is kontrollerek nélkül.
Tehát ott a csükló pozicióbol már az alkar iránya is adott, onnan meg egy váll könyök sokminden más irányba nem állhat.
HA van egy normális becsontozott modell ahol A játék kezdetén bekalibrálná a kar legnagyobb távolságát a kézfejjel, onnantol már megvannak az arányok az alkar felkar leosztására -
Chapel
addikt
válasz
hombre[EU] #60 üzenetére
Ott a pont.
-
-
Raymond
titán
Igen, hasznaljak eleg sokan. Az azert fontos hogy az IPD-d ne legyen tul messze az atlag 63-64mm-tol mert ezeknel nem lehet hardveresen allitani a tavolsagot a bal es jobb kijelzo/lencse kozott. Egy Rift S-nel ez kevesbe problema mert ott a sweet spot (az a resz kozeppen ahol meg eles a kep) nagy, de a WMR HMD-knel kisebb. Ezert is jobb pl. a Lenovo mint a HP mert elmeletileg ugyanaz mindketto csak a kulso muanyag mas, de ahogy irtam a Lenovo-nal meg tudod cserelni az elso (homlok) es a hatso - kisebb - vedoszivacsot, igy a szemed kozelebb kerul a lencsekhez amitol a sweet spot es a FOV is nagyobb lesz es ez jo hatassal van a kepminosegre.
Egyebkent sok aprosag van ami papirrol nem jon annnyira le, de a valosagban eleg jelentos difi ami a felhasznalast es kenyelmet jelenti. A WMR-nal nincs pl. beepitett fules/hangszoro igy mindig kell valamit kulon felrakni vagy bedugni a fulbe. Aztan ott van hogy a WMR HMD-be nincs BT beepitve igy a PC-hez kell egy BT modul hogy a kontrollerek csatlakozni tudjanak valamihez, ez a Rift-nel nem kell. A kontrollerek is mas modon mukodnek. A Rift-nel infra LED-ekel megy a kovetes, a WMR-nal eros fenyu LED-ek igy az akkut is jobban eszik (mindkettobe AA elemek mennek) ezert nem art ujratolthetoket hasznalni. A Rift kabele vekonyabb es hajlekonyabb mint a Lenovo/HP kabel es ez is hozzajarul kicsit hogy mennyire kenyelmes a hasznalat.
Szoval van sok aprosag amik kulon-kulon nem sokat jelentenek, de azert osszejon a dolog. Na persz a Lenovo/HP az valahol 150-200EUR kozott van a Rift S pedig 450 (esetleg akciosan 400) ami azert nem semmi es ha mondjuk nincs osszehasnolitasi alapod akkor a felsorolt dolgok egyszeruen "ez van" kategoriaba tartoznak, azt a 200-270EUR-t amit megsporolsz pedig elkoltod masra (PC upgrade, jatekok, stb.).
-
SunMount3r
nagyúr
Simán nem. De mindettől függetlenül a 3D is tud nagyon jó/élvezetes lenni, csak kevés ilyen tényleg jól megcsinált tartalom van. Ahogy a VR esetén is az van, hogy a tartalomgyártókon is nagyon sok múlik.
(Csak valahogy sosem bírom, ha valaki csípőből (divatból?) lefitymálja a 3D-t, vagy azért mert sose látott még jól megcsinált 3D-s tartalmat, vagy mert alapból nem érdekli az egész, de akkor ne is ítélkezzen felette, mert másnak még attól tetszhet. ->ezt most konkrétan nem neked szólt.)
-
janeszgol
félisten
VR? Akkor köszönöm szépen. Három fiatal beszélgetett a moziról, és az egyik mondta, hogy nem szereti a 3D-t, és a másik kettő bólogatott. A VR erre a sorsra fog jutni szerintem.
Aki kérdezte a kezet. Azért marad le a kar, mert nincs is megrajzolva, csak a kézfej.
Jelige: várok egy normális HL játékot. Felölem jöhet stratégia nézetű taktikai játék is (akár mobilra), de lehet a szokványos fps.
-
SunMount3r
nagyúr
a PS Vr inkább amolyan casual/árkád Vr, ami tökéeltesen passzol egy konzol mellé. ->ez szerintem nincs eléggé átgondolva. Mert mi a lényege a gamer VR-nak (is), konzolnak is, PC-nek is, hát a játék. Nincs különbség. Egyszerűen a jelenlegi konzol generáció technikailag még nem tart ott, hogy olyan szintű legyen vele a VR, mint PC-n. Ez a "konzol mellé elég a blődli VR" eléggé téves feltevés. Úgy értem: nincs semmi logikus törvényszerűség benne. Majd meglátjuk mi lesz, mennyire fekszik rá a Sony (vagy esetleg a Microsoft) a jövőben, mert kb. minden csak ezen fog múlni. Max ha nem látnak továbbra sem elég erős piacot benne, akkor elakad egy szinten. Nekem aztán abszolúte mindegy, hogy konzol-on, vagy PC-n kapom meg az elvárt játék (jelen esetben VR) élményt és szerintem ez a normális felfogás és elvárás is egyben a jövőre nézve.
-
Chapel
addikt
VR-ban pikk-pakk beszippant a játék - ha van rá érzéked, érdekel a Vr - 3 perc után abszolút nem érdekel látszik-e kezed/lábad, ugyan is éppen a célra koncentrálsz, nem lábodat nézegeted.
Illetve egy rakat AAA Vrban ott az egész tested, úgy mozog ahogy kell, ha ez a fétised, van bőven ott is jó game.
Abból amit leírsz azt érzem hogy vagy kizárólag youtube videók alapján ítélkezel vagy max 1-2x próbáltad, de nincs sajátod, amivel eltöltöttél volna 20-50-100+ órát.
Nem személyeskedem, de tényleg ez jön le. Nem szégyen ez - miért lenne -, de ha így van akkor nem osztunk észt arról amiről nincs kimerítő személyes tapasztalatunk
Shing: Pontosítva, az összes VR Pc-n túltesz a PS Vr-on. Felbontásban és minden másban. Nyilván ezt meg is kell fizetni, a PS Vr inkább amolyan casual/árkád Vr, ami tökéeltesen passzol egy konzol mellé. Nincs vele semmi gond, de nem egy kategória még O. Rifttel sem, nem hogy Samsung stb szörnyekkel.
Én nagyon szeretnék még minőségi tartalmat rá és azt gondolom hogy igen, egy Valve pont jó kiadó ahhoz hogy tegyen is érte. -
Shing
őstag
PC-n több VR eszköz van, amik összevetve túltesznek a PS-es VR-en. Tehát nagyobb potenciális vásárlóbázis van, nem véletlenül PC-re érkezik a legtöbb VR cím a mai napig.
A játék pedig nem lesz exkluzív ilyen tekintetben, de azért nyilván szeretnék steam-en tartani a dolgot. Egy ilyen játék meg is dobhatja az egész VR elterjedtségét, megvan az erejük hozzá. Semmivel sem nyúltak mellé. -
Raymond
titán
A kovetes (2 kamera vs 5 kamera) es a lencsek minosege a legmarkansabb. A felbontas kb. ugyanaz, de itt jon peldaul ki az hogy nem lehet csak ezt nezni. MIndkettonel LCD kijelzok vannak, a WMR-nal 2 darab kulon kijelzo van (egy-egy per szem) es 1440x1440 a felbontasuk. A Rift S-nel egy darab 2560x1440 van (ergo 1280x1440 per szem) igy elmeletileg a WMR szemenkenti felbontasa jobb, de gyakorlatilag nem ersz a +160 pixellel horizontalisan semmit mert a jobb lencsek miatt a kepminoseg sokkal jobb a Rift S eseteben.
Az elso gen WMR-bol aminek ertelme van es meg talalsz is az a Lenovo Explorer es a HP VR1000, a regi Acer (kek muanyag) felejtos, a Dell szinten (na meg nem is talasz mar) az uj Acer (OJO 500) pedig dragabb mint a Rift S igy semmi ertelme. Samsung Odyssey nincs EU-ban, az USA-bol kene importalni ($300+AFA+vam+szallitas) igy az is kiesik.
A ket emlitett WMR-t talasz ka keresel 240-250EUR kozott, de ez mar nagyon hatarerest es azert nem art meggondolni hogy nem-e jobb a 450EUR Rift S foleg egy jo eselyel 400EUR-os BF akcioban.
Szofterileg ugyanaz mind, de itt a Rift S ami picit jobb ugyanis annal mennek az Oculus jatekok nativan es a SteamVR is, a WMR-nal a SteamVR megy es az Oculus-hoz kell egy plusz programot hasznalni (Revive), a WMR Store maga felejtos, az nagyon hamar meghalt es nem foglalkozik vele senki.
A legolcsobb lehetoseg ha talasz az Amazon US-en olyan $150 koruli akciot a Lenovo-ra vagy a HP-ra, ezek szoknal lenni es akkor olyan 180EUR korul megvagy mindennel egyutt. Csak figyelni kell hogy HMD+controllers legyen a csomag ne csak HMD (ilyen is van) mert controllereket nem konnyu kulon szerezni. A ketto kozul szerintem az Explorer a jobb mar csak abbol is hogy a fejpanton talalhato elso es hatso szivacs megcserelheto igy jobb lesz az ergonomia, FOV es kepminoseg is.
-
Ryder62
őstag
Egyetlen egy játék tudott annyira a géphez szögezni, hogy délután 3-tól éjfélig fel sem kelltem előle, az a HL2 volt.
Azóta felnőttem, casual lettem, és már nem is érdekelnek a gémek. De abban biztos vagyok, hogy ez az új HL rész VR technológiával újra besszipantana és csak játszani akarnék. Mert ez hogy bennevagy a játéktérben valóban innovatív főleg úgy hogy egy egész single játék épül rá.
De egyenlőre mard a YT.
-
SunMount3r
nagyúr
Sorry, de komolyan nem értem, hogy nem érted, hogy attól függetlenül ezzel még érvényben van amit írtam. Az egy dolog, hogy legalább ilyen korrekten kirakják a többi opciót is, de ez még nem változtat azon, hogy ez egy igen erős húzó ("csali") cím a saját VR cuccuknak (IS).
Mind1 nem kell ezt bonyolítani, érti aki érti...
-
válasz
Plazmacucci #44 üzenetére
Sajnos nagyon erősen van benne valami, amit írsz.
-
Raymond
titán
válasz
SunMount3r #48 üzenetére
De itt nem az a helyzet hogy "van konkures harver is" es megy rajta stb. kozben pedig ahogy irod a sajatjukat toljak. Az osszes SteamVR kompatibilis hardver ott szerepel az oldal legtetejen, keppel, nevvel, linkel. Mindezt ugy, hogy a sajatjuk messze a legdragabb:
1079EUR - Valve Index Kit
829EUR - HTC Vive Cosmos
599EUR - HTC Vive
449EUR - Rift/Quest
250EUR - kb ennyiert mennek a WMR HMD-k ujonann az EU-ban. -
Raymond
titán
válasz
SunMount3r #46 üzenetére
"Most mondhatnám, hogy leginkább a saját VR cuccuknak csapják a szelet ezzel is (jó drága hardver, akárki akármit mond)."
De nem csinaljak ezt. Meg csak azt se hogy direkt csak azt tolnak/reklamoznak. Lasd itt:Innen: [link]
Meg a Quest+Link kombinacio is ott van ami egy/ket nappal a bejelentes elott jott ki (marmint a Link).
-
SunMount3r
nagyúr
Most mondhatnám, hogy leginkább a saját VR cuccuknak csapják a szelet ezzel is (jó drága hardver, akárki akármit mond). És sajnálhatnám, hogy egy jónak ígérkező "sima FPS" új HL részt (és rászánt fejlesztéseket) a VR-re pazaroltak (főleg, hogy azt írják, hogy olyan hosszú mint a HL2). Ettől még simán lehet jó játék, csak VR-es játék. Örüljenek hát azon kevesek, akinek telik rá (egy mai közepes gamer PC ára mellett is). "Majd egyszer" talán beállok sorba, csak azt írom, hogy jobban örültem volna, ha...
-
válasz
Komplikato #40 üzenetére
Mit nem lehet érteni? Profit orientált cég, ezért verik a farkukat már másfél évtizede, és csak szedik a Steam zsozsót.
Most meg a világ egyik leg ikonikusabb FPS szériájának a nevét adják egy olyan játéknak amit egy réteg hardverre írnak. Konzolra PC-re lefogadom több millió elmenne az első héten... De most ezzel így mi lesz? A játékosok és fanok 80%-a megnézi majd jutubon a gameplay-t azt szevasz. Vagy azt gondolod ez elég erős cím ahhoz, hogy megtriplázzák a VR cuccok eladását??? -
.LnB
titán
Első játék amivel a saját Pc-men játszottam, a HL volt. Imádtam, a második részét szintúgy, epizódokkal együtt. De, egyszerűen a HL-ot a Valve számomra már kivéreztette. Egyszerűen túl rég volt. Azóta jöttek jobb címek, sok. A Valve meg nem tud mit kezdeni a HL-lel. A túl nagy kultusz ránőtt a játék nevére. Ezért nem mertek kiadni most se egy új epizódot, inkább álcázzák VR exkluzív feature-nek, amit a HL világ talán jobban el fog adni, mint Half Life címnek. Sztem.
-
Nem feltétlenül hülyeség, amit csinálnak. A Half-Life-nak saját kultusza van, ahogyan a te szemed felakadna egy Kojima-MGS6 bejelentéstől, úgy sokakban az "új half life" ígérete mozgat meg valamit. Kb. 5 éve vagyok konzolos, egy ezer éves laptopom van csak, de simán visszatérnék PC-re azért, hogy teljes pompájában élvezzem ezt a játékot.
Sajnos a VR valóban nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, de azért még messze nincs temetve a platform. Pont az ilyen Alyx szerű, natívan VR-ra írt címek kellenek ahhoz, hogy jobban rákapjanak az emberek. Mellékszál, így ha valaki kihagyja, mégsem a Half-Life 3-tól esik el, de mégis egy nagyon nagy címnek tűnik. Ha valakinek megvan a hardvere hozzá, és rajongója a szériának, akkor nagy eséllyel vesz egy Indexet emiatt (most az "előrendelem" rajongókra gondolok, nem az "1 év múlva jó lesz 3 ezerért" típusra).
Ha a játék megbukik, így jártunk, Half-Life 3 tekintetben nem vagyunk előrébb (sokan szerintem le is tettek arról, hogy valaha kijön), a Valve-nek pedig állítólag van akkora tartaléka, hogy ne roskadjon bele.
Ha a játék sikeres lesz, az zöld utat nyit a Half-Life 3 felé, ami miatt az is Indexet vehet, aki csak az Alyx miatt nem tette.A lényeg, hogyha valakinek, akkor a Valve-nek van esélye elhozni a VR forradalmat. Csak remélni merem, hogy sikeres lesz ez, és több fejlesztő/kiadó is ráeszmél, hogy érdemes energiát fektetni ebbe, mert a technológia amúgy tényleg forradalmasíthatná a játékipart.
-
hombre[EU]
veterán
A VR-ra van igény csak kevés a teljes értékū kiváló minōségū AAA játék mivel kevés az eladott headset mivel nincs rá jó game...
Tavaly is szépen fogyott a hardware (drága,niche cucchoz képest) és pl. a Bethesda játékokból milliók fogytak el mostanáig
Én csalódott lettem volna,ha a Valve csak egy egyszerū folytatást hoz több polygonból+raytracing... Ez a next-level amit elvárok tōlük, minden másra ott a Ubisoft -
Komplikato
veterán
Én nem nagyon értem meg, hogy azon mit nem lehet megérteni, miszerint egy VR játékot nehéz vagy lehetetlen WASD + egér kombóval irányítani. Ha lehetne, az mitől lenne VR? Akkor az annyira le lenne butítva, mint ha a HMD csak egy kijelző lenne és kész. A HL2 VR demóban, amiről elég sok videó volt fent, megtehetted, hogy kihajolsz egy ablakon és kilősz, vagy a vállad fellett hátra hajítasz egy gránátot és ezer ilyen apróság. Ezeket az életben nem lehetne megoldani WASD + egér megoldással vagy mocskosul kivenné a játékost a "benne vagyok" érzésből.
-
dangerzone
addikt
Akkor ezt ha jól értem, nem lehet klasszik egér + billentyűzet kombóval tolni, ugye?
-
.LnB
titán
Egészen gyönyörű, hogy a Valve mennyire mellényúl a dolgaival már évek óta.
Most ők belevágnak a VR-ba (újra). Amikor a VR nem sok mindenkit érdekel. Nem terjed, nem igazán fejlődik. A legpopulárisabb VR eszköz pedig Playstation-re van. De majd most a Valve, egy sokunk által már rég elfeledett, és eltemetett téma mellékvágányától várja a csodát.
-
hombre[EU]
veterán
válasz
Komplikato #16 üzenetére
El is felejtettem,hogy kijött
-
Badlof2k
senior tag
Lul eleve nem is ertem akkor minek olyan platformra terveznek ugymond ami aztan meg mindig nem olyan hude elterjedt, meg csak ezert senki nem fog aztan fejleszteni otthon celhardvert imo
szal eh , szep es jo , de why? Nemreg olvastam futolag egy cikket , azt nyilatkoztak hogy a bill eger kombon nem tudtak volna megoldani amit ok elkepzeltek ? lol..
-
Shepard
tag
Ez elég pofásnak tűnik és szerintem hozza a korábbi részek hangulatát is, hiába nem a Freeman a főszereplő. Egy próbát biztosan megér majd, kíváncsian várom a fejleményeket.
-
minek?:S
őstag
Engem nagyon megfogott, kíváncsi leszek mi sül ki belőle. Még a végén én is beújítanék pár hardvert. Mi kell manapság egy Vive-nak(meg a játéknak)? Mert önmagában a szemüveget viszonylag már lehet szerezni ""korrekt"" áron(100k körül).
-
nevemfel
senior tag
A videóban egyébként mintha egy pillanatra feltűnne Gordon Freeman. Talán összekevertem valaki mással.
Nekem meggyőződésem, hogy a Half-Life lényege a sztori volt, nem a technológia. A történetmesélés, és a karakterek. Természetesen szükség volt a technológiára a történetmeséléshez, de a véleményem szerint Half-Life azért lett sikeres, mert Gordon Freeman karaktere átélhető volt.
Emlékszem rá, hogy anno a Half-Life-ot egy monokróm-VGA monitoron, grafikus gyorsító nélkül, kb. 320*200-as felbontásban nyomtam végig. És azért nyomtam végig, mert a történet magával ragadó volt. Ennek folytán ez a VR + Alys dolog vakvágánynak tűnik. A rajongók nem VR-re vágynak, hanem egy olyan főhősre, és történetre, amivel azonosulni tudnak.
-
Raymond
titán
válasz
Hopkins95 #28 üzenetére
Mert nehez jo es konzisztens IK-t csinalni a limitalt informaciobol ami bejon. Csak a ket kontroller pozicioja es a HMD pozicioja van meg ez pedig nem sok, legalabbis arra amit itt egyesek elkepzlnek hogy milyen lenne a vegeredmeny. Ez ilyen "csinald jol vagy ne csinald sehogy" problema. Ha nincs ott a kar akkor odakepzeled, de ha ott van es picit is furan viselkedik akkor az kizokkent a dolgokbol.
-
- = Zk = -
félisten
már most elfogyna, ha inkább kiadnák a megszokott bill+egér kombóra... FPS nézettel
-
Ez engem is zavart mindig az eddigi VR jatékokban, de gondolom valamiféle technikai akadálya van egyelőre, csak nem tudom hogy mi. Van itt olyan fórumtárs esetleg, aki kiokosítana minket, hogy miért nem megoldható egyelőre, hogy látszódjon az egész kéz is?
Amúgy nagyon ütős játéknak néz ki, ez talán az első olyan VR játék, amire azt mondom, hogy ezért érdemes lehet VR szettet szerezni és kipróbálni.
-
Malachi
veterán
válasz
Fitzgerald #24 üzenetére
voltak ilyen utalgatások, igen. kijött egy beszélgetés a fejlesztőkkel szintén ma, és úgy is lehet érteni amit mondtak, hogy ha ez sikeres lesz, akkor esélyesebbek a további HL címek. minden szempontból nagyon fontos ez most a Valve-nak, egy rakás dolgot átírtak benne mert nem volt elég jó a sztori, behoztak régi írókat és mostanra állítólag minden kafa, de pont az átírások miatt nem valószínű, hogy tényleg megjelenik márciusban. nagyon akarják, hogy jó legyen, nagyon kellene az a VR forradalom végre.
én mondjuk nem örülök annak, hogy pont a még most is gyerekcipőben járó VR sikerére vagy bukására bízzák a HL jövőjét, túl nagy rizikó szerintem. megnéztem pár Index tesztet és jó, jó, de még mindig nem vagyok tőle hasraesve. szóval hiába lesz jó a játék, ha a hardver nem olyan megbízható, mint a jól bevált egér+bill kombó. és hát nem olyan.
-
Komplikato
veterán
Érdekesen darabisan jönnek az infók Most láttam pl., hogy Indexre lesz ingyenes a játék.
-
Fitzgerald
veterán
Én tökre úgy érzem hogy ezzel csak felmérik a terepet, hogy egyáltalán bele merjenek-e majd kezdeni a mai csapattal egy Half-Life 3-ba. Saját magukat tesztelik.
De legalább nem kaptunk sejtelmes, nyálcsorgatós, HL3-ra utaló G--Man-es teasereket, csak hogy utána valami mobilos baromsággal szarjanak fejen mindannyiunkat.
-
nevemfel
senior tag
Mi a helyzet Gordon Freemannel? Ez egy spinoff akar lenni, vagy pedig lecserélik Gordont egy női karakterrel, ahogy azt manapság szokás?
-
repvez
addikt
ha az mondom , hogy igen az mennyiben változtat a helyzeten ? mintha azt mondanám , hogy nem ?
-
repvez
addikt
Szépnek szép, csak az összes VR játékban, miért marad le a kar a képrol, miért csak a lebegő kézfej van, annál nagyobb illuzió rombolás nincs, Meg még talán a lábadat sem látod .
Hogyan lehetne igy beleélni magát az embernek, ha csak egy lebegő kezet látsz.
Az oculus quest , támogatni fogja a kontollerek nélküli kéztrackinget és elvileg az is használható PC-s játékoka is az uj softver frissitéssel és egy USB kábel összekötésel, de a felsoroltak között nem látom .
ÉS ha már a kéztrackingnél tartunk, ott a valós kezeddel kell bekalibrálni, hogy milyen távolságba van az már eléggé behatárolja a kar mozgását és iráynát is ha egy inverz kinematikai csontozást használnának az animálásnál.DE egyelöre még nem láttam hogy bárhol is teljes tested lenne a VR játékok alatt, pedig 2d PC-n már ez alap.
-
-
Azt a kutyafáját! Ha ilyen grafikával jönne egy folytatás az eredeti szériához, akkor minden HL fan összepisilné magát a gyönyörtől.
Addig is:
-
ASTON117
tag
válasz
hombre[EU] #13 üzenetére
Komplikatonak igaza van, újonnan az Index még olcsóbb mint az itthoni viveok valamilyen oknál fogva.
-
Komplikato
veterán
válasz
hombre[EU] #13 üzenetére
Úgy érted Index? ;)
-
ASTON117
tag
válasz
Plazmacucci #11 üzenetére
Igen az egér és billentyűzet ugyanúgy fog működni ebben mint a beat saberben vagy a Lone echoban.
-
hombre[EU]
veterán
válasz
Plazmacucci #11 üzenetére
Egér bill? hol vagyunk a kilencvenes években ?
HaptX gloves,boy -
hombre[EU]
veterán
Ok, kell egy Vive jövōre
-
-
oriic
HÁZIGAZDA
válasz
Plazmacucci #7 üzenetére
Nagyjából olyan hosszú lesz állítólag mint HL2.
-
Malachi
veterán
válasz
Plazmacucci #7 üzenetére
De, ez egy teljes játék, nem olyan, mint a Lost Coast volt.
-
Cashgrab. Ez még csak nem is rendes játék.
-
Malachi
veterán
Ha lesz rendes 3. rész, megveszem ezt is, meg hozzá a hardvert, addig viszont csak fájó szívvel nézem. Csak ezért most nem költök tízezreket. Nagyon odaver, nagyon intuitívnak tűnik a kezelése, szuper ötlet, hogy csak kinyújtja a kezét, és a kesztyű (gravity gloves?) odarántja a cuccokat, elhiszem róla, hogy bele lehet feledkezni és egy idő után elfelejti az ember, hogy kontrollerekkel hadonászik egy fura szemüvegben. Nagyon bízom benne, hogy siker lesz, és lesznek folytatások. Úgy értem igazi HL3, Gordon Freeman meg minden. Azrt ez a kép, ááá... hideg kiráz.
-
Chapel
addikt
Ez eddig messze a legszebb VR játék - van azért pár ami már megmutatta magát Lone Echo stb. ami ugyan több éves de mai napig etalon. Oké ez egy trailer nagyrészt scriptelt és várjuk meg, de engem behúzott.
Várom ha lesz 3. része, ha nem -
oriic
HÁZIGAZDA
13:21-től jön fel a Half Life 3
-
30z.Samu
félisten
Ahhoz képest, hogy VR elég jól néz ki.
Az utolsó képsorok tényleg ütősek, még a végén beújítok egy headset-et.
-
oriic
HÁZIGAZDA
Half-Life 3-at a népnek.
Az utolsó képsorok azért...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Egyre kevésbé érdekli az okostelefon Európát
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Adatgyűjtő gumik miatt korlátozhatják a Pirellit
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- Bestbuy játékok
- Linux kezdőknek
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- További aktív témák...
- Eladó egy Bose Quiet comfort 25 dobozával aktív zajszűrés
- S21(128/8) dobozával tokkal
- HP Victus 15-fa Gamer Tervező Vágó Laptop 15,6" -35% i5-12500H 16/512 RTX 3050 4GB 144Hz
- ELITRO Részletfizetés , bankmentes , kamatmentes. Érkezés alatt . Lenovo Legion Pro 5 16IRX9
- Új Asus TUF GAMING A15 Gamer Vágó Laptop 15,6" -30% Ryzen 5 7535HS 16/512 RTX 2050 4GB 144Hz
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i7-5GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Samsung Galaxy A13 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! Kezdő Gamer számítógép. I5 6400 / GTX 1060 3GB / 16GB DDR4 / 250SSD + 1TB HDD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest