Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • priti

    addikt

    válasz akaido #230 üzenetére

    Pedig rajtatok kívül senki nem fogja reklámozni, hogy 6 éve nem kaptatok béremelést. Teljesen másképpen hangzik az, hogy valakinek adok 20% béremelést, mint az, hogy visszamenőlegesen megadok valami jelképes évi 2%-ot ami még az inflációt sem követi, de eddig még azt sem adtam meg. Visszamenőlegesen és nem visszaható hatállyal. Ha megnézed ezt is következetesen hibásan mondta az összes jogvégzett politikus, hogy ha rákeres a neten a képzetlen ember a visszamenőleges hatályra (mi ugye nincs, mert egy marhaság), akkor csak a politikusi nyilatkozatokat dobja fel a gugli és ne a visszaható hatály jelentését vagy egyenesen az alkotmányos tilalmát. Itt minden marketing.
    Ha évente lenne béremelés akkor már a másodiknál más lenne a százalékszámítás alapját képező alapbér, szóval ez így duplán csúsztatás, negatív rátok nézve, viszont nekik van marketing értéke. Jól hangzik, ha most emelnek 5-10%-ot, amit ha évente adtak volna oda, akkor nem elég hogy nem tűnik eredménynek, de felér egy szemenköpéssel kapni mondjuk fél százalék emelést valamelyik évben, így viszont ti bokázzatok majd, ha ne adj Isten kaptok valami csontot. Ez ellen nem lehet marketing nélkül fellépni.

  • priti

    addikt

    válasz akaido #228 üzenetére

    Egy ország egy komplex rendszer amiben minden összefügg mindennel. Nem lehet kiragadni belőle egy területet anélkül, hogy a többit ne ismerné az ember legalább dióhéjban, hiszen képtelenség prioritást találni másképpen.
    Közmegelégedés? Már közös gondolkodás sem lehetséges vita nélkül, ami a tudás cseréje. Fals ismereten alapuló fals következtetések ütköztetése az nem vita, hanem vitatkozás, a tudatlanság cseréje. Az emberek vitatkoznak. Így nem lehet a közvéleményt kutatni, mert fals lesz a levont következtetés, mert úgy kutatunk, hogy feltételezzük, hogy a reprezentatív mintát képező csoport érti, tudja, hogy mi az amiről a véleményét közli.

    Nekem meggyőződésem, hogy én a választásommal megbízást adok egy választási program végrehajtására és pont. A választás egy objektív dolog és nincs benne semmi szubjektív.
    A magyar nép és a politikai elit ezzel szemben azon a véleményen van, hogy a választás egy jeggyűrű és én négy év vagy egyenesen örök hűséget esküszöm a választott pártnak a választással. Magyarország szerint egy kormány attól legitim, hogy sokan szavaztak egy hamis választási programra, amit az a párt készített aki a kormányt később alakítja. Ez általánosságban elfogadott. Alapjaiban fals, de mégis elfogadott.
    Szerintem minden tanárnak az a legfontosabb feladata, hogy a gyerekben feltámassza az igényt arra, hogy tudni akarjon valamit. A tudásvágy kezd már elveszni. Már a választójog gyakorlásához szükséges elégséges információhoz sem lehet hozzájutni kutatás nélkül.

    Ha magatok mellé akartok állítani tömegeket, akkor dobjatok össze egy kalapba pénzt pl. egy alapítványban vagy bármiben és érjétek el az embereket marketing eszközökkel úgy, ahogy mindenki más teszi. Másképpen nálunk már nem lehet. Adjatok fel TV reklámot a csóri pedagógusról aki nem tudja feladni a csekket a hónap végén és stb. Találjatok ki baromi megható pici kis 30 másodperces történeteket. Ezek az emberek tökéletesen tájékozatlanok és bármit bevesznek. Természetesnek tartják, hogy etetik őket. Marketing ellen csak marketinggel lehet harcolni. Nektek nem érvelni kell. Nálunk a legmagasabb a választáson való részvételi arány az EU-ban úgy, hogy közben tudjuk, hogy a választási programok, amikre szavazunk nettó kamuból állnak 100%-ban.
    Reklámozzatok először, aztán sztrájkoljatok, de előtte értsétek meg, nézzetek utána, hogy ha kiszakítotok magatoknak magasabb bért, akkor annak mi lesz a hatása és végsősoron a reálbéretek emelkedik e majd. Közérthetően fogalmazva jó copatni, csak nem mindegy melyik végén állsz a facnak.

  • priti

    addikt

    válasz bambano #226 üzenetére

    Az 1,9 millió egy felfelé kerekített szám valóban. Egy 2012 első negyedévi index cikkben volt. Itt megtaláltam tételesen felsorolva, hogy mit tartalmaz a Nemzeti Földalap (1, 822 millió hektár egészen pontosan) Elég nehéz bármit megtudni ebben az országban. Utálom, hogy semmiben nem lehetek biztos. Mindenki mindenről ferdít, hazudik. Dühít.

  • priti

    addikt

    válasz bambano #224 üzenetére

    Én azt olvastam, hogy nagyvonalakban a mezőgazdasági terület 5,3 millió hektár körül van, nyilván perpill nem ennyi a ténylegesen megművelt terület nagysága.
    Amúgy a földvagyon 46 százaléka az állami tulajdonú erdészeti társaságok vagyonkezelésében, 30 százaléka a nemzeti parkok és más arra jogosult szervezetek vagyonkezelésében van.
    1,9 millió hektár föld tartozik a Nemzeti Földalapba, vagyis az állam kezeli a magyar termőföldek nagyjából negyedét. Adja tartós haszonbérletbe vagy csinál vele, amit akar. A legnagyobb problémája, hogy szétszórva vannak a területei és nem egybefüggően, illetve. gyakrabban találja ki, változtatja, hogy mit is akar, mint ahogy a haszonbérletek lejárnak.

    A gazdálkodás része a parlagon hagyás, tehát a terület alapú támogatás akkor is megilleti a gazdálkodót, ha nem csinál semmit a földjén, így viszont az ember arra kezd gondolni, hogy megéri nagyobb területhez jutni egy dilettánsnak is, mert már 100 hektár is évi 6 millát "hoz" az ölébe. Ráadásul a korábbival azonos termékszerkezetben gazdálkodóknak felkínálták a tavalyi támogatást, amit "egyetlen kattintással” jóvá is hagyhattak -ahogy azt az Agrárgazdaságért Felelős Államtitkárság büszkén közölte- , tehát nem is nagyon stresszes, ha egyszer már le van zsírozva az a tartós haszonbérlet. Kérdés persze a haszonbérleti bérfizetés díja, amiről senki nem tud átlagot, csak annyi van a levegőben, hogy a normál piaci ár egyharmada körül van, de olyan hírdetést már láttam, hogy Romániaban, magyar-román határmenti 50 és 3000 hektár közötti mezőgazdaságra kiváló földterületek bérelhetők, már 100 Eur/hektártól, szóval akkor most mi mennyi.
    Sajnos az EU-tól nem idegen a piacszerzés ilyen formája, de én nem szeretném a szart venni drágán és azt enni így legalább a húsmarha és a gyesznó lehetne az amire egy kicsit figyelhetnének, mert most nem látom, hogy figyelnének. Nem állítom, hogy mutyi az egész, mert nem vagyok hozzá elég tájékozott, de bűzlik ez a földosztás. Persze az ATV-n rá is tesznek egy lapáttal, hogy valami tetőfedő vállalkozó nyert pályázatot. Ezekre persze már annyira nem harapok rá, mert lehet, hogy a felesége, testvére stb. meg 30 éve gazdálkodik, de jó lenne ...khm... nagyon örülnék egy tiszta és világos kormánykommunikációnak, hogy konkrétan mi is folyik itt azon túl, hogy éppen megvédjük a földet a külföldiektől és közben határozott arcot vágunk.

  • priti

    addikt

    válasz bambano #222 üzenetére

    Adott a hízó átvételi ára mondjuk 150kg-ig "x" Ft/kg a túlsúlyos meg nyilván kevesebb kilónként. Ha tartja akkor megéri neki tartani. Megeszi/eladja tökmindegy. Nem az a gond, hogy eladhatatlan. A rossz hátékonyság persze igaz, de a földterületre igaz, a hízó attól még hogy 50db helyett 10db-van még eladható. Természetes, hogy kevesebb profitot termel annak a földnek egységnyi része mérjük akármiben, amit ilyen önellátó gazdák művelnek. Egyértelmű. Sőt igazuk van a kritikusoknak. Még az is lehet, hogy haszonállattal szántana.

    Ezért vártam volna, hogy a vita arról szóljon , hogy mekkora a vonatkozó földterület mindösszesen aminél nem a maximális profit a prioritás a tervben, hanem a munkahelyteremtés. Ez a nagyságrendű földterület van e hatással Magyarország földbirtokrendszerére. Erős a gyanúm, hogy nincs. Ha odaadjuk az kb. hány munkahely? Ezen a földterületen mekkora a feláldozott haszon és ezzel a veszteséggel szemben mekkora nyereséget képez, hogy azok az emberek dolgoznak, nem mennek segélyért, munkából szerzett pénzüket elköltik, helyben költik el tehát fizetnek egy csomó adót még akkos is, ha feketén adják az állatot, mert 27% áfát fizetnek az első boltban, tehát lesz bolt, mert van kereslet, ott dolgozik eladó, de akkor már egy teherautó is előkerül, mert valamivel csak elviszik azt a gyesznót leadni, tehát ott a benzin/gázolaj aminek a fele adó és valószínűleg lesz a közelben egy fuvaros Pista aki ezeknek szállít felváltva tehát mégegy munkahely stb. Ne adj Isten vágóhíd, de ezt már tényleg csak félve. Multiplikátor hatásaival együtt végiggondolni, hogy miről beszél ez az Ángyán. Ehhez képest olyan hangnemet ütöttek meg sokan, de azonnal hogy én csak döbbenten néztem. Gyerekek ha mindenki ellenség, még önmagunk is akkor szerintem nem megy.
    Egyáltalán minek kéne menni? A harcnak? Kedves adósság, akkor én most leszúrlak te meg halj meg oké? Na! Háromra! ...nevetséges.

  • priti

    addikt

    válasz bambano #220 üzenetére

    Politikai irányvonal vajnyi kevés van már ebben. Kényszerlépések sorozata megy. A kényszerlépések általános elszegényedéshez vezetnek sajnos. Kiszívják a pénzt. Most az egykulcsos témán lehet rugózni, hogy akkor legyen mindenki szegény vagy próbáljunk tartani egy réteget, hogy legalább a remény megmaradjon a kkv-k szaporodására, ha végre lesz hozzá élettér, de úgy egyébként a vállalt feltételek teljesítéséről szól már évek óta a történet. Opportunista politikus mindig van, nem velük kell foglalkozni.
    Az is egy probléma amit írsz, de a birtokszerkezettel probléma van akkor is, ha egy működő egyébként profitábilis sertéstelepet egy éppen szezonálisan magas takarmányár miatt kell csődbevinni. Teljesen mindegy mekkora az a telep ha munkát ad egy olyan településen ahol zéró munkalehetőség van. Ahhoz birtok kell amin terem mittomén a kukorica és adott esetben bedobják a gyesznónak csövestűl, oszt egye. Az egy vicc, hogy kvázi föld nélkül tartanak állatot és annyira ki vannak szolgáltatva, hogy rögtön a túlélésért remegnek, ha áremelkedés van és ennek ellenére nem kapnak földet. Ezt csak akarni kéne, mert föld van ott, de más munka meg nincs. De mindegy, mert ez már vita, ami legalább vezethetne valahová, de ha még vita sincs... Lehet elüldözni a vidékről a parasztot, de a város már annak sem tud munkát adni, aki már most a városban él, akkor meg hová menjen szerencsétlen? Az kerül a legtöbbe mindenkinek, ha nem dolgozik.
    Milyen munkát adsz neki? Nincs ott semmi, csak a föld. Az ezer éves megyerendszer, a zsákfalu meg a sár. Ez van ott még mindig. Mit tudsz még kitalálni neki, ha nem üldözöd el onnan? Ha elüldözöd, melyik városba üldözöd? Ha már van egy fostos telepe ami működik és pályázik a földre, akkor legalább már annak adjunk, legalább az maradjon meg ami már megvan. Azért ebben volt igaza az Ángyánnak.

  • priti

    addikt

    válasz bambano #217 üzenetére

    Semmi értelme azon vitázni, hogy mit miért nem lehet és közben egymást hülyézni. Azon kell vitázni, hogy mit lehet. Ott volt az Ángyán aki azt mondta, hogy tőke híján használjuk a földet, mint eszközt munkahelyteremtésre. Végre egy ember, aki legalább arról beszélt, hogy mit lehet. Le lett hülyézve "vissza a középkorba? hát ez hülye" felkiáltással, de feltette valaki a kérdést, hogy mekkora földterületről beszél? Ez a földterület meghatározza e Magyarország földbirtokrendszerét? Számolt valaki? Számolt. Mit számolt? Profitot. A föld eltartóképességének minimalizálása hozza a magasabb profitot. Nem volt tovább. Kiáll a pedagógus a parasztért? Lófaxt. Miért várja el, hogy bárki kiálljon érte? Senkit nem érdekel a "véleménye", hogy szerinte mi a baj ráadásul rendszerszinten, mint oktatási rendszer szakmai vitát értelmetlen kezdeni, mert nincs meg a számviteli oldala a szájtépésnek.
    A Pokorni is csak ugat, de egy sort nem írt le. Dr. Hoffmann Rózsa megcsinált valamit, amire úgy nincs pénz ahogy van. Nincs pénz. Lehet szájtépni, de nincs pénz.

  • priti

    addikt

    válasz KINKY_007 #213 üzenetére

    Nem számít ki mennyire tud, mert nem véleményt kell alkotni. A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van. Pénzt kell szerezni méghozzá olcsón. El kell tudni adni az állampapírt, de alacsony kamattal kell tudni eladni. Hitelhez kell jutni, de alacsony kamattal kell tudni hitelhez jutni.
    Ti azt hiszitek, hogy a magyar kisember képezte háztartásokon múlik a ti béretek. Ti azt hiszitek, hogy a bérből és fizetésből élő -adóval megfogható- csóritól (például rólatok) le lehet még venni annyi pénzt adó formájában, hogy a centralizált pénzmennyiségből jusson nektek magasabb bérre. Ti azt hiszitek, hogy a kormány adja és most nettó szemétségből nem ad. Az a pénz már régen el van költve évtizedekre előre. Ráadásul a Medgyessy nektek legalább adott abból a pénzből, amikor előre el lett költve. Van aki egy fillért sem kapott.
    Talán azt hiszitek, hogy az orvosoknak adott pénz nem hiányzik? Hatalmas tévedés. Óriási szarban vagyunk.

  • priti

    addikt

    válasz Alex91 #212 üzenetére

    Jól látszik a hsz-eden az a szociális védőháló, amit az iskola biztosít még mindig. Sajnos már régen az van a valós világban amit írsz, csak még azt is tedd hozzá, hogy miután kirúgott derül ki, hogy még be sem jelentett.

    Csak piac van. A kormányt csak az érdekli, hogy a pénzpiacon hogyan juthat olcsón pénzhez, mert a háztatrásoktól centralizált pénzmennyiség nem elég akárhogy paszírozzák a redisztribúciót. A gazdaság még mindig infláció alapú és az is lesz és a nemzetgazdaságban lévő pénzmennyiséget csak hitelpénzzel tudjuk növelni számottevően, mert a bankjegyek nyomtatása miatti infláció nem fér bele a kikényszerített feltételekbe és akkor még ennek a tetejébe csökkenteni is kell az államadósságot. Mi nem tudunk dollárt nyomni, de már Ft-ot se. Mi buktunk nem egy hatalmasat nem egy háborún és most copóágon vagyunk.
    Ma Magyarország jövőjét alapjaiban meghatározó döntéseket nem kormánydöntésnek, hanem hitelezési feltételnek hívják és semmi köze a társadalomhoz ami felé kiáltasz. Csak a pénzpiachoz van köze. Nem tudom mi kell hogy felébredjetek. Tanácstalan vagyok. Ahogy az iskola kapuja bezárul úgy záródik a látókörötök is. Álomvilágban élsz Neo. A pénzt nem a Viktor adja, hanem a piac és ha nem csökkentik a kiadásokat akkor a piac nem ad pénzt. Senki le sem szarja, hogy szerinted mi mennyit ér ébredj már fel. Nem filozofálnak. Számolnak. Ha a számok profitot mutatnak felőlük meg is dögölhetsz. Nincsenek érzések. Nincs szánalom, nincs részvét, nincs semmi. Csak egy monitor van tele adatokkal, az előtt ül egy pofátlanul fiatal srác és dönt, hogy vesz e állampapírt vagy nem vesz, aztán beül a sportkocsijába ami annyit ér, mint a te életkereseted és gázt ad. Baxik rá, hogy szerinted mi a társadalom nagy problémája. Ebben a pillanatban keresett annyit, amit te a következő 40 évben fogsz. Max akkor hallgat végig, ha éppen a lányodat akarja megdugni.
    A politikust meg a szavazat érdekli. Ha több szavazatot szerez szakmunkások képzésével, akkor szakmunkásokat fog képezni.
    A ti érvelésetek sírásközpontú "hátha megsajnálnak" jeligére és amikor meg megpróbáltok gazdasági alapon érvelni " a gyerek a befektetés" jeligére az meg szakmailag olyan qrva gyenge, mert azonnal kiderül hogy fingotok sincs arról, hogy hogyan működik a világ.
    Az jön le belőle, hogy ti elvagytok az iskolában és nektek igazából minden qrva jó úgy ahogy van és mindent qrva jól is csináltok, csak több pénz kéne. De csak úgy "kapni" szeretnétek azt a pénzt. Arra vártok, hogy valaki úgy ébredjen fel a mai világban, hogy akkor ő most ad. Nektek. Azé' me csak, mert eszébe jut, hogy már régen adott nektek egy kis pénzt. Mer' neki annyi van, hogy akkor ő most adományoz Magyarországnak. Nincs ilyen. Prioritások vannak. Hiába hozzátok a kormányt kényszerhelyzetbe, a ti kormányotok, a ti országotok. Ha lehetetlenné teszitek az adósságspirálból való kitörést csak magatokkal baxtok ki végsősoron. Ennyi pedagógus magas bérrel történő foglalkoztatására nincsen pénz. Nem dugta el senki. Nincs érted? Nincs.

  • priti

    addikt

    válasz Alex91 #210 üzenetére

    Ez nem vélemény. Ez a szakképzett, gyakorlattal rendelkező -kvázi egyenragú- munkavállalók versenye a feladatért. Ez az élet. Próbáltuk a cucclizmust is teljes foglalkoztatással. Nem volt fenntartható. Nem a társadalom dönti el, hogy mi mennyit ér. A piac dönti el. A piac szerint az érettségi -mint végzettség- nem ér szart sem. Az egyetemek nagyon keveset profitálnak az alap és középfokú képzésből saját véleményük szerint. Nem szerintem! A szakképzéshez pénz kell, rengeteg pénz és itt a kör bezárul, mert a feladatra van pénz és nem a tanár foglalkoztatására. Befektetésre van pénz és nem iskola nevű szociális ellátóhely fenntartására.
    Nincs olyan kötelezettsége az államnak, hogy minden tanári szakot végzett munkavállalónak állást biztosít -mint munkáltató- a gyermekek és a tanárok számától függetlenül. Nincs ilyen. Nem tudom mi kell a tanároknak, hogy felébredjenek, de itt verseny van és verseny lesz, mert fogy a gyerek. A feladatért van verseny. A mégtöbb munkáért, ami mellé magasabb munkabér is társulni fog ha nem költjük a bérmegtakarítást például színvonalas tanműhelyek építésére és fenntartására ami irdatlan pénzeket visz/vihet el. A társadalmi igény egyértelműen magas a szakképzett szakmunkásra Magyarországon, ha már a társadalmi igénynél tartunk. Nem szociológusra van igény! Hívj csak ki pár szórólapról egy-egy mester Jancsit, aki mindenhez ért. Úgy megjavítja neked, hogy megnézheted utána, de a pénzt elkéri.

  • priti

    addikt

    válasz akaido #208 üzenetére

    Órázgatunk? El vagyunk tévedve. Munkavállaló van, havi bér van meg feladat van. Nincs óradíj. A fenntartó feladatokat ad amiknek bele kell férni a munkaidőbe és a munkabérbe. Nem az a kérdés, hogy kell e valakinek figyelni az ebédlőben, hogy az egyik gyerek ne szúrja hasba a villával a másikat és ezért kap e bért és az neki egy óra akkor most vagy két óra. Nem ez a kérdés.
    Csak az a kérdés, hogy te figyelsz a gyerekre, vagy valaki más. Nincs tovább. Munkavállalóból van több mint kellene, ezért a munkavállaló van versenyben a feladatért. Qrva kellemetlen, de sajnos mindenhol így van és a közszférában is így lesz.
    Ha te akkora nagy ász vagy, akkor majd a munkaadók lesznek érted versenyben és ha neked nem tetszik, hogy neked kell figyelni a gyerekekre az ebédlőben, akkor felmondasz és választasz egy olyan munkaadót a sok közül -aki mind tolong érted-, akinél nem neked kell figyelni az ebédlőben. Verseny van. Azért van verseny, mert sokan vagytok.
    Kapsz e xy feladatért bért? Persze hogy kapsz. Minden feladatodért kapod a béred. Benne van a feladat a havi béredben.
    Ami feladatot kapsz, azt kell megcsinálni a béredért amiben megegyeztél a munkaadóddal. Ilyen qrva egyszerű. Semmi mással nem kell foglalkozni. Munkavállaló vagy. A hóembert kiborítjátok, amikor nekiálltok bérszámfejteni. Feladat van. Nem haver igazgató van akivel jóban kell lenni. Feladatokat kell megcsinálni. Van a feladatra százezer Ft-om. Ha ezer ember hajlandó megcsinálni, akkor 100Ft-ot fog keresni mindenki. Leszarom, hogy ki tanított 20 évet együtt az éppen regnáló igazgatóval és ki kapja a különórát meg a helyettesítést. Meg kell oldani a feladatot x embernek. Vagy neked, vagy másnak. Dolgozni kell gyerekek. Meló van! Nem mindenkinek! A szorgalmasnak! A lusta nem kell, inkább odaadom a bérét a szorgalmasnak. Mehet. Menjen, hisztizzen az utcán. Lehet.

  • priti

    addikt

    válasz akaido #205 üzenetére

    Na ettől a dumától fenntartó nem marad higgadt az tuti. Ezzel ki lehet őket borítani. Mindenki hibás, csak a tanár nem.

    Az alapvető problémák:
    - hogy a Medgyessy úgy emelt bért, hogy nem volt mellette követelményrendszer, pedig akkor lett volna lehetőség szűrni. Be tudták vezetni a piaci mechanizmusokat a szervezeteken belül, tehát volt motiváció. Volt rá pénz. Hitelpénz ugyan, de volt. Elqrták. Egyféleképpen lehet eredmény nélkül bért emelni, pont úgy ahogy csinálták.
    -Egyre kevesebb a gyerek, sok a tanár. Ha megnézed, hogy hány gyerek jár a vonatkozó középiskolába és hány tanárt foglalkoztat az iskola kijön, hogy 10-12 gyerekre jut egy tanár ami sok. 20 gyerek/tanár még mindig bőven jó. Bőven.

    Arról egy tanár sem beszél, hogy mit szólna ő maga, ha a fenntartó azt mondaná, hogy én fizetem a béredet oké, több bért akarsz? Oké, de akkor dolgozzál is többet érte. Ja hogy csak ötödik órád van itt? Akkor menj át a szomszéd kerületbe a másik gimibe és tartsd meg ott az első 3 órát aztán gyere ide vissza, máris nem kell annyi tanár és több lehet a béred.
    Háhht ha ez így megy most perpill, hogy neked csak ötödik órád van itt és tavaly is így volt meg azelőtt ... meg az idők kezdete óta így van, hogy te mondjuk pénteken húzol haza délben, hétfőn meg csak az ötödik órára jössz be délre és amiatt hogy ez így megy persze nem sírsz az ágy szélén a képzés színvonala, jajj a nevelés meg a többi szokásos dumával akkor hol van a probléma? Nem akarsz többet dolgozni? Qrva kényelmes így? Jó a 20 éves diákat vetíteni mi? Nem kell készülni. Tavaly is azt mondtad el töriből, föciből, irodalomból és stb.. Nem akarod hogy win7 legyen a gépen, mert te xp-t akarsz tanítani, mert ahhoz passzol a bemutatód és nem akarsz újat csinálni? Nem vagy szorgalmas, de sok a szabid? háhht akkor szar bér van gyerekek. Nem vagy megbecsülve? Te megbecsülöd a helyed? Kaparsz rendesen? Igyekszel B+? Hány tanórádat frissítetted az idén? Hány gyerekkel foglalkoztál külön? Azt se tudod mi a saját iskolád nevelési és oktatási terve, hát el se olvasod bökdmeg. Ne kamuzzál! A fenntartó se hülye!

    Ez most nem neked szól személyesen akaido, de minden tanárnak tisztelet a kivételnek.

  • priti

    addikt

    válasz fodorzsolt #195 üzenetére

    Jajj drága, az nem állás. Az egy juttatás lesz valakinek a suliban.
    Nem képzeled, hogy az express tele lesz iskolai rendszergazda állással, amit majd betöltenek valakik az iskolán kívülről. Ne viccelj!
    Informatikus nem megy iskolába max egyetemre, ha nagyon nincs más.
    Ha elmegy egy gimibe vagy ált. isk.-ba azzal felakasztotta magát. Vége. Soha többet nem lesz normális állása.
    Valakinek meglátják az önéletrajzában és annyi, be se hívják. Esélye sincs még ha előtte jobb helye volt még akkor se. Az kb. olyan, mintha beírná, hogy nem értek hozzá. Max megbízásra valami mellett oda is beszaladgál, az önéletrajzban meg letagadja. Esetleg úgy, mert egyszerűen égő. Ha keveset van ott, akkor meg nem tesz csodát ő se.

    Azok miatt a tanárok miatt nem megy oda, akik megpróbáltak megszökni a pályáról, mint informatikus, csak mivel az életben nem dolgoztak üzleti szférában pici baj volt a hozzáállásukkal, meg a fene nagy önérzetükkel. A piszok büszke Tanár Úr egyrészt nem úr, csak egy csicska a többi között és ezt képtelen felfogni, mert megszokta, hogy ő a főnök a sok kis nebuló között. Pofázik, ha dolgozni kell, mert megszokta, hogy ő pénzt kap a helyettesítésért meg a mit tudom én miért, amit nagyon nem csípnek, főleg ha mellé harmatos a tudása és persze az. A tetejében gyenge a munkabírása, mert megszokta a langyosvíz iskolás pancsolást, hogy kettőkor indulok ide meg oda, meg csak 11-re jövök mert ma csak ötödik órám van.
    Keveri a szart, mert megszokta hogy hazudozásból, áskálódásból meg pletykálásból állnak a munkakapcsolatai.
    Van olyan cég, ami a hírdetésében ki is írja külön, hogy tanárt nem vesz fel. Ingyen se érted? Azért az már jelent valamit, tekintettel arra, hogy betűnként fizet...

    Na ezért már nem megy képzett szakember iskolába és akkor még ott vannak az olyan apróságok, hogy 6 éve nem volt béremelés sőt több alkalommal volt bércsökkentés juttatások elvétele formájában. Szóval a biztos nyomor.

  • priti

    addikt

    válasz philoxenia #164 üzenetére

    Mivel az osztály/csoport helyes háttértudását tartva szem előtt messzemenően nem homogén, így szinte képezhetetlen attól a pillanattól kezdve, ha nem egy fix célprogram használatáról beszélünk.
    Egyszerűen a rendszerszinten értő felhasználáshoz -ami szerintem az igazán hasznosítható tudás- annyi háttéreismeret kell és ezek közül annyi taníthatatlan érdeklődés, vagy óraszám hiányában, hogy reménytelen.
    Onnan meg soha nem lesz egyetértés, ha azon kezdünk vitázni, hogy na akkor melyik célprogramot oktassuk.

    Konkrét példák:

    Mást ír be valaki a gugliba, ha tudja, hogyan működik egy kereső, tehát gyorsabban, eredményesebben kutat, más találatot fogad el hitelesnek, helyes irányban önképez máris. Értékes tudás. Nem kell hogy keresőt tudjon fejleszteni, elég ha érti. Az már tudás és máris nincs betojva attól, hogy melyik keresőt kell használnia.

    Másképpen keres opciót egy programban az, akinek vannak programozási alapismeretei ami nem arról szól megint, hogy mit jelent a GOTO. Arra gondolok, hogy lásson már egy stuktúrát és ha nem rajzolja le nekem helyesen az egészet buktatom is azonnal, értse meg hogyan kapcsolódik az egyik modul a másikhoz. Hogyan működik egy szoftver. Tervezzen nekem szoftvert. Ne legyen utána beszarva egy idegen grafikus felülettől.

    Másképpen készít egy szimpla adattáblát az aki tudja hogyan működik egy adatbázis és lehet sorolni szakadásig.

    Helyes háttértudás kell, de ez piszok nehéz olyan marketing mellett ami arról szól, hogy

    "Tojjál még a könyvtárszerkezetre is! Maradj teljesen hülye! Legyél versenyképes, mint a mi vásárlónk és tartsd, rendszerezd az állományaidat webes felületen a google-nál! Diákként ráadásul ingyen! A tanár az hülye, itt rögtön meg is oszthatod, minek szenvednél e-mail-ben csatolt file hozzáadásával és küldözgetnéd, mint a lúzerek? Nálunk jó helyen leszel, csak fizess!!!"

    Most mit mondjak erre? Ha nektek ez kell... Tartsátok az Isten tudja melyik szerveren az életetek. Én nem fogom azt tanácsolni senkinek, hogy szolgáltassa ki magát harmadik félnek, mert az nettó marhaság. Nem hozok senkit olyan helyzetbe, hogy a versenyképessége azon múljon, hogy fizet e egy funkcióiban nulla többletet adó segédprogramért, amit max azzal lehet fényezni, hogy praktikus egy szempontból, másik százl szempontból meg nem.

  • priti

    addikt

    válasz Nobuo #117 üzenetére

    Qrvanehéz ám tanítani. Próbáljátok meg!

    Az a legrosszabb, amikor valakinek meggyőződése, hogy valamit tud és emiatt nem érdekli, amit mondasz, pedig nem tudja, de oda se figyel.
    Lövése sincs, hogy mi az a fájlkezelés, nem tudja mi az hogy könyvtár, mi az, hogy kiterjesztés, de ezekkel őt hagyd békén, mert az asztalra tudja tenni a célszoftverből ami neki kell és akkor ő ezt tudja.
    Nem tudja mi az, hogy könyvtárszerkezet, sőt rosszabb. Nem érti. Nem is csodálom, mert milyen hülyeség az, hogy az egy mappa? Az nem egy mappa, egy behatárolt valami, hanem egy könyvtár, amiből bármekkorát építhet képzeletben és bármennyi alkönyvtárat nyithat benne, de hagyd vele békén, mert a start menüben ott a keresés. Micsoda lúzer vagy, hogy létrehozol valaminek, bárminek egy helyet, hogy struktúrát építesz. Ott a keresés, minek? Te le vagy maradva.
    De azt már nem tudja, hogy mi az hogy indexelés. Nem tudja, hogy mitől függ, hogy a kereső megtalál e valamit vagy nem. Szerinte ha a kereső nem találja, akkor az nincs is.
    Igazából fogalma sincs, hogy mit csinál és nem érted őt úgy a saját hülységében ahogy kéne, nem tudod megfogni az anyaggal amit tanítanod kellene, nem tudod elérni, hogy érdeklődjön. Mert ő szerinte tudja. Ha gyengének értékeled egy szemét vagy. Ha máshogy kéred hülye vagy, mert az úgy a legegszerűbb, ahogy ő azt tudja, de mit tud? Igazából semmi más szoftverrel kompatibilis, semmi alkalmazható tudása nincs.

    Ül 20 gyerek 20 féle háttértudással, 20 féle tévedésben élve, meggyőződve arról, hogy az ő tudása naprakész és te a tanár meg egy lúzer vagy, ha szerinted nem úgy kell csinálni valamit, ahogy azt ő elképzeli. Az infót nem lehet magolni, azt érteni kell. A gondolkodásmódot kell érteni, átadni. De hogyan értsen valamit amiről lövése sincs?

    ...és akkor állsz ott meglőve, hogy van egy kijelölt anyag, ami nem érdekli, nem is tudja, ha tanítod az a baj, ha nem tanítod az a baj. Fú nem lennék infó tanár. Piszok nehéz, gyakorlatilag nincs homogén csoport. Az önképzés gyors, de hibás alapokon rossz irányú.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés