Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nekomajin
aktív tag
válasz
philoxenia
#151
üzenetére
Az algoritmikus szemlélet nagyjából megegyezik a problémamegoldó gondolkodással, csak az előbbit inkább az informatikában használják, az utóbbit meg inkább a természettudományokban. Egészen véletlenül biológia-informatika szakos tanár leszek, ezért elég jól látom az összefüggést. Sok ember számára az algoritmus szóról rögtön a programozás ugrik be, pedig algoritmusokkal van teli az életünk. Egészen olyan alapvető dolgoktól kezdve, mint egy szendvics elkészítése. Bár ezt te szerintem érted, szóval ez most nem is elsősorban neked szólt.
A gondolkodási műveletekről már korábban írtam, de ebben a topicban már én magam se tudnám visszakeresni, szóval mégegyszer:
Az emberi gondolkodás különböző elemi és összetett műveletekből áll. A teljesség igénye nélkül ilyen például az összehasonlítás, az elvonatkoztatás, a konkretizálás, az analógiás gondolkodás, az analízis, a szintézis, stb. Ezekből a lépésekből áll össze az a rendkívül bonyolult művelet, amit gondolkodásnak nevezünk.
Az iskolában (a készségtárgyaktól most eltekintve) alapvetően háromféle területen fejlesztik a gyerekeket. A legkézenfekvőbb a ténybeli tudás (évszámok, nevek, helyek, képletek, tételek, stb) és az eszköztudás (írás, olvasás, számolás, idegen nyelv, számítógép használat, stb). De ott van egy harmadik, ami sokszor ezek mögött bújik meg, az pedig a gondolkodás fejlesztése. A memória fejlesztése (pl versek tanulása), az összefüggések felismerése, az induktív gondolkodás, a deduktív gondolkodás, az algoritmikus gondolkodás, stb.
Ez az a terület, amit a kívülállók és a gyerekek sokszor nem vesznek észre, de a tanár tudja, mert megtanulta az egyetemen. A tanár tudja azt, hogy mi értelme van bemagoltatni a verset, mi értelme van megtanítani a párhuzamos szelők tételét, miért rendez egy feladatot táblázatba, ha felsorolással is lehetne, és úgy általában miért ad olyan feladatokat, amilyeneket ad.A Word meg MS témához csak annyit, hogy annak rengeteg különböző oka van, hogy miért Wordöt használnak az iskolákban. Ezeknek egy része a tanároktól teljesen független, külső tényező. Viszont a jó tanárok most se Wordöt tanítanak, hanem szövegszerkesztést. Ha van rá idő, akkor bemutatnak alternatív szofvereket is, de itt a hangsúly a "ha van rá idő" részen van.
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3841, 100% Akkumulátor
- Kezdő Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 3930K / 32GB DDR3 / RX 480 8GB / 500GB SSD!
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Fotó állvány eladó
- Boyoye digitális beltéri HD tv antenna / 12 hó jótállás
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest


