Hirdetés
- SDQHD felbontású monitor jött a JapanNext műhelyéből
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Nem tudja garantálni a TSMC a tiltólistás cégek kizárását
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Riasztó topik
- Házimozi belépő szinten
- Hobby elektronika
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bdanyy
addikt
Ez az asg váltó tényleg elég szar.
-
bencze
senior tag
Hóbort? Az emberek 99%-a nem megy napi több száz km-t. Amennyire én vettem észre egy eup nekem elmegy télen is 100km-t annyit meg kb 3-4 nap alatt megyek, 2 ha sok elintézni valóm van a városban. Ha te naponta-kétnaponta tankolod a dízelt akkor kivételesen rád érvényes amit mondasz, de akkor 2 taxis használja az autód.
p.s. ja, az eup egy kis hatótávú városi autó. Ha az ember eljár napi 100at, 200at (ugye az évi 36000-72000) akkor vegyen leafet, konát, ioniqot, teslát stb.
Az eup nem 50et megy, lehet vele úgy közlekedni szándékosan de az olyan mintha a 8l fogyasztású autódból kisajtolnád a dupláját folyamatos padlógázzal.
Sharingre persze szar az eup jelen formájában, nagyobb hatótáv kényelmesebb lenne, kevesebb lenne a holtidő amíg áll. -
Bdanyy
addikt
En először a bal lábam amennyire tudtam oldalra kitettem, hogy eszembe ne jusson reflexből kuplungozni 😀
De elég hamar meg lehet szokni, automatabol berautokat vezettem csak eddig (a pár ezer km nagyrésze autópályán volt), de eddig még nem tapostam véletlenül a fékre 😀 valszeg ha lecserélem a kocsit, akkor már automatara fogom. -
Keem1
veterán
Abban a MOL-nak igaza van, hogy nincs még megfelelő infrastruktúra az elektromos autókat etetni. Én is GreenGo-val kezdtem a car sharinget, de a kezdeti wow után inkább átálltam a MOL benzines autóira, pláne télen. Szerintem az elektromos autóknak rengeteget kell még fejlődni. Tuti ez a jövő, de jelenleg egy elektromos autó ahhoz hasonlítható, mintha egy 15 literes tankkal rendelkező benzinest vennénk.
Amit a cikkben is írnak: durva, hogy egy hivatalosan 160 km hatótávolságú autó bizonyos körülmények között (tél) 50 km-re zuhan. Pláne, hogy hozzák-viszik a kocsikat. Ez úgy lenne életképes, hogy egy 300-350 km hatótávolságú villanyautó télen csak 160 km-t tud megtenni.
Így csak jóféle hóbort az e-autózás, de ma még nem életképes. Pedig nagyon szeretném, hogy a jövőben az legyen. -
DraXoN
addikt
manuális váltóról könnyebb az automatára átállni, én ezt tapasztaltam... az első alkalom persze "meglepő" lehet
... reméljük senki se lesz olyankor az autó mögött
de egy ismerősöm pl. vizsga óta csak automatát vezetett éveken át (direkt olyat vett) ... azt egyszer ment az én autómmal ... kapásból elforgatta mindig 5-7ezerig a motort és ha figyelt is eléggé "rendszertelenül" váltott, néha túl korán, néha "későn" (bár ez utóbbi relatív)..
de szerintem hülyeség automaták helyett "csak" manuális váltósra cserélni az UPokat ... más gyártó esetleg nem jöhet szóba?
bár az is látszik a Mol nem nagyon erőlteti az elektromos autokat, és "erőből" nyomja le az greengo-t ... mondjuk ezekkel az eupokkal a bajom a hatótáv, városba is hamar elfogy ha rendes autóként vezeti télen/nyáron az ember (vagy vánszorog a forgalom előtt és megfagy/megsül télen/nyáron)... -
DraXoN
addikt
igen ... ezt a ballábas dolgot én is megjártam..
sokaktól hallom akik először vezetnek automatát ... mi nehéz lehet, 1el kevesebb pedál, mert "magától" vált... azt az első fékezési ponton beleállnak (állunk) a fékbe teljes erővel mert ki akarja (akarjuk) nyomni a kuplungot
egyből eszembe jutott utána amit hallottam a automatákról valahol: "El kell felejteni, hogy van bal lába az embernek...".
de szerintem ha jól van felépítve és beprogramozva az automata (ha programozható) városba jobb lehet.. mondjuk ígyis-úgyis utálok dugóban vezetni (van aki szeret?), de akkor legalább a kuplungot nem kell nyomkodni még pluszban mellette...
a másik amit nem értek azok az óriási suv és pickup autók ... nem irigylem aki a belvárosban akar velük parkolni...
-
bencze
senior tag
Elég szar, de hozzá lehet szokni. Az elején átkoztam de mostanra megszerettem és nem tudom mit csinálok másként, tudatosan semmit, de ritkább, hogy nagyon lagoljon, reszponzív általában és teljesen jól használható. Hozzá kell szokni.
Az az igazság full városi araszolgatós, lámpától lámpáig üzemre a kézi váltó nagyon hamar unalmas lesz, én valahogy azt sem érzem megoldásnak.
Hosszú távon remélhetőleg full villanyüzem lesz és ezen is segít. Reménykedjünk. -
Keem1
veterán
"Városi bérautónak stiftes sztem nagy hiba"
Hát nem tudom, ezt valahogy nem vettem észre. Én direkt vadászok a váltós autóra. Nekem sem nem megerőltető, sem nyűg. Észre se veszem a sebességváltás műveletét, ahogy a gázpedál nyomva tartását se. Csak haladok az autóval. Megtanultam vezetni, ezelőtt vagy 15 évvel.
Amikor először ültem automata autóba - igaz, még csak épp a parkolóból kikanyarodva - beleálltam bal lábbal a fékbe - kuplung helyett
-
DraXoN
addikt
válasz
hallerlaller #34 üzenetére
Pest megyei van mindegyiken (elvileg)
-
DraXoN
addikt
Ehh...
mondjuk én is tavaly használtam/vezettem először automata autót (a limónak "hála"), csak "ködös" ismereteim voltak mit is kell csinálni velük, de egy 2-3 perc alatt megoldódott... és azóta nincs is velük bajom... a green go kód beütős izéjével többet szoktam szenvedni...
mondjuk 2 féle automata van köztük, van a "hagyományos" és van "robotváltós" (bólogatós váltó)... utóbbit valahogy jobban kedvelem.
manuális váltónál meg általában a tetején van, hogy mi hol van, és ha nincs rajta gomb (amivel csinálni kell valamit), akkor vagy lenyomni, felhúzni kell.
nem is értem, nem olyan bonyolultak ezek...A "rekordom" szintén tavaly nyáron volt, egy manuális váltós már klímás limó, amibe beleülve az odométeren 11km szerepelt össz-vissz... az szinte új volt és egy kb. 2 órán át használtam az autót
... 87km-el raktam le az odométerében
-
Matada2.3
veterán
Havonta többször is használom a szolgáltatást, kizárólag elektromos kocsikat keresek mindig, mert ez fogott meg mégjobban a car-sharingen belül. Az viszont szomorú, hogy a szolgáltatás indulásakor beígérték, hogy biztos lecserélik a benzines upokat elektromosra, csak nem gyártottak még eleget, erre behoztak 50 benzines mercit és mégtöbb sima up-ot.
A cikkben lévő érvek érthetők, de azért nem indokolják teljesen a dolgot. Az A osztályos autók nem feltétlenül valók Budapest belvárosába, a sima Up-ok automata váltója pedig gyász (ezek elvileg manuálra lesznek cserélve).
Annak fényében használom a szolgáltatást, és vadászok e-UP-okra, hogy a MOL is lássa, ennek lesz értelme. A GreenGO valahogy (ha nem is mindig etikusan), megoldotta a 300-as flotta töltését, akkor a MOL is oldja meg pls.
-
.Szaki.
addikt
válasz
hallerlaller #26 üzenetére
Állítólag de, ezért is kell indulás előtt és megérkezés után körbefotózni, de körbe van karcolva az összes kb. Sajnos sokan szerintem vezetési rutin nélkül veszik igénybe a szolgáltatást, a másik oldal pedig viszi a hagyományos mentalitást, hogy ami nem az enyém arra nem kell vigyázni.
Kicsit OFF, de végülis valamilyen szinten mégis ideillik. A MOL épp a napokban tolt ki egy posztot, amiben bejelentik azt a hírt, hogy az automata benzines Up!-okat manuális váltóval szerelt klímásokra cserélik. A váltóhoz van egy usermanual, na meg a kommenteket is érdemes elolvasni. Ezek után pláne felelőtlenségnek tartom erre a közönségre rászabadítani a 2.0l-es Merciket.
-
.Szaki.
addikt
válasz
hallerlaller #24 üzenetére
Azért ez sem fenékig tejfel. Én leginkább GreenGo-zom, és hiába a viszonylag nagy terület a flotta mérete nem megfelelő, na meg a logisztika sem igazán megy, így elég sok az üres terület, ahol még pár megállónyi utazással sem tudsz eljutni autóhoz. Az applikáció is gyakran mondja fel a szolgálatot. Ennyi a szolgáltató felelőssége.
A másik már a felhasználóké. A legfrissebb rendszámú kocsik is már sérültek, mert képtelenek vigyázni a máséra, benne hagyják a szemetet, nem tartják be az előírásokat (állat szállítása, dohányzás) és még lehetne ezeket a dolgokat sorolni. Télen pedig elég nehéz úgy megállapítani nyitás előtt, hogy hol sérült az autó, amikor az egészet hó fedi.
-
hallerlaller
addikt
Jöhetne XV-be is, budaiaknál nagy divat lett gringózni, limózni, belvárosba laknék nem is lenne kocsim.
A tömegközlekedést inkább hagyjuk, én mondjuk nem ültem rajta hálisten kb ebben az évtizedben, de ismerős 13-ból jár ki békásra, reggelente rendszeresen 2-3 villamost vár mire fel tud szállni, a gyógyszerszagú nagymamákról, közeljövő izzadt büdös emberekről, tezsvírekről, csövesekről nem is beszélve.
-
bencze
senior tag
Kényelemben nem. Mostanában jó ideje influenza kínoz meg egyéb okokból is nem bicikliztem az idén sokat ahelyett bkv / greengo, limo volt munkába menet és meglepően sűrűn van nagyon büdös csöves a tömegközlekedésen. Elszoktam tőle. Attól az autó legtöbbször luxus de az emberek lustaságát nem szabad alábecsülni. Kicsit jobban kezd keresni rögtön megtalálja mire verje el, tisztelet annak a kb 1% vagy kevesebb kivételnek.
(#7) Somatom
A saját autód költsége nem áll meg a sofőrszolgálatnál. Érdekes lenne kiszámolni havi hány óra jönne ki közösségi autóból versus a saját autó. Átlag budapesti lakosnak valószínűleg nem kell annyit használnia az autót, hogy megérje sajátot fenntartani; kivéve az aki "csak" tart egyet vagy valami nem standard életmódot él és sokat kell használja (de olyankor általában már munkaeszköz ami megint más tészta). Aki rendszeresen vidékre jár, olyan helyre ahová nem megy vonat, esetleg nagy családdal megy ki hetente, az inkább a kivétel.De ez sem racionális döntés a legtöbb embernél, eldönti hogy akar élni aztán megideologizálja.
-
haris
őstag
Hát igen....
Én is elolvastam, de szerintem is sántít a dolog.
Mert azt nem hiszem, hogy én tulajkéntb szó nélkül tűrtem volna, hogy a "sofőr szolgálat embere" hajszolja a kocsim. Értem én hogy autóversenyző, de az én kocsim nem versenyautó.
Szóval inkább így tudom elképzelni, hogy emberünk a jobb 1-ről tüzelte a"kislányt", akit talán nem is nagyon kellett nógatni, de mégiscsak 2en ültek ott.Mert azt nehezen tudom elhinni, hogy ha az akit én fizetek, leugat amikor szóvá teszem hogy miként vezeti a kocsim.
Gondolom a baleset után a tulaj már másképp emlékezett a történtekre.
De persze lehet csak szimplán rosszindulatú vagyok (mint mindig) -
Somatom
veterán
Ahha. Reális. Ha most linkelek egy cikket, amiben azt írják, hogy egy barom felhajtott szemből az autópályára és lezúzott pár autót, akkor többet nem mész autópályára? Ha a cikk arról szól, hogy valakinek az utcán a fejére esett egy tégla, akkor többet nem mész ki az utcára?
Elég kicsi az esélye annak, hogy a sofőr csajszi az 1,2 -es Kalosomtól Michele Mouton -nak képzelné magát. Annak meg még kevesebb az esélye, hogy ha mégis úgy gondolná, hogy a VI. -tól, a XII. -kerületig megdönti Michele rekordját, akkor ne tudnám nagyon gyorsan eltéríteni ebbéli szándékától. -
slug
senior tag
pentek ejjel moricz zsigmond korterrol ujpestre / angyalfoldre 10 perc volt, 1200 Ft, ellentetben a taxi tarifaval ami alsohangon 3500 Ft lett volna, ez szinten kenyelmi eszkoz, nincs helye bkv-rol beszelni, olcsobb nyilvan de ellene van, hogy az ejszakaira varni kell...
-
lolal
senior tag
Szerintem maga az alapötlet nagyon jó. Én kezdetek óta használom a Limo-t és megvagyok vele elégedve. Negatívumként az árát tudnám felhozni. Oké taxi helyett tökéletes, de a saját autó kiváltására még teljesen alkalmatlan. Ebből kifolyólag a BKK-t tekinthetné versenytársának, meg az előbb említett taxikat. Éjszaka valóban gyorsan és kényelmesen lehet vele suhanni, de forgalomban semmi értelme ezt választani a metró vagy a villamos helyett. Az is eléggé elszomorító, hogy nem tud az ember menni vele Budapest közigazgatási határáig, így aki a peremkerületekben él ugyanígy átkel szállnia tömegre, tehát már értelmét vesztette a dolog, mert 2x nem fog fizetni, hanem utazik 30 perccel tovább, de jóval olcsóbban. Igazi versenyképes ajánlatot, akkor jelenthetne ha egész BP-re kiterjedne, mondom ezt rendszeres felhasználójaként a szolgáltatásnak.
-
Örni
senior tag
Ha az összes kerület le lenne fedve, akkor egy jó alternatíva lenne, de így...
-
norbi93
senior tag
-
bali
tag
Én is belvárosban lakom és nagyon szeretem a limot. Az applikációja sokkal jobb mint a greengonak. Hetente használom, semmi szükségem nincs saját autóra.
-
Somatom
veterán
Engem ez nem feszélyez. Nagy kárt nem tud benne tenni. Műszakilag tiptop, de a piaci értéke sztem 300 körül lehet. Egyik haveromtól vettem, a felesége körbekoccolta, úgyhogy már ideális városi jármű. Mit féltsek rajta? Ha vki a motoromhoz nyúlna, az kinyúlna, de egy autó, az csak egy autó.
-
aujjobba
addikt
Én szerettem a BKV-t amíg a fővárosban éltem, mondjuk olyan helyen laktam (Flórián tér) ahonnan bármikor bárhová könnyen el lehetett jutni.
A Limot pont a belvárosban próbáltam, 3-4 alkalommal használtam, de ott meg az volt az idegesítő, hogy állok a dugóban miközben a tarifa ketyeg, a villamosok/buszok elhúznak mellettem, még talán az előző sofőr bele is fingott a kocsiba.Értem én, van célközönség, csak szerintem elég szűk az a réteg. De simán tévedhetek.
-
.Szaki.
addikt
"Nade várj, bulizni menni miért jobb így, mint BKV-val?"
Azért, mert gyűlölök tömegközlekedni. Ahhoz, hogy bemenjek a belvárba át is kéne szállnom, lassabb is és sokkal kevésbé kényelmes, mint egy e-Up, amiben ha meleg van, akkor bekapcsolom a klímát, ha meg fázom, akkor az ülésfűtést és illatosabb is..
Én alapvetően BKV-val nem is nagyon számolok ha el akarok jutni valahova, hacsak nem tényleg 2-3 megállóra van.
Somatom
Saját kocsinál esélyt nem látok arra, hogy más üljön a volán mögé, de tudom ez az én egyéni szoc. problémám.
Bdanyy
Igen, többek közt ez ennek a rákfenéje. Na meg maguk a felhasználók. Sok esetben az ajtózsebek meg minden más tele van papírzsepivel, flakonokkal, na meg a hátsó ülésen a kutyatappancs nyomok...
-
Bdanyy
addikt
Ha nem a belvárosba kell menni, és van átszállás is, akkor jóval gyorsabb tud lenni a bkvnal, a taxinal meg olcsóbb. Viszont esténként a körúton belül alig találni autót. Éjszaka a hidegben mondjuk vicces amikor kiírja hogy 30km a hatótávolság, de 3.5km után már csak 11 🙂
-
Somatom
veterán
Nem tudom, hogy mennyire elsőosztályú. Mondjuk, a XII. -ből lemennék a belvárosba bulizni, aztán haza. Nem tudom, hogy otthonról, a kirittyentett csajommal mennyit kéne caplatnom, hogy beülhessek egy ilyen verdába. Aztán a taxi. Inkább beülünk az autómba a ház előtt és elgurulunk a belvárosba. Az előbb találomra beütöttem a VI.-XII. távot egy sofőrszolgálat honlapján. 4700Ft -ért fuvarozna haza az autómmal.
-
aujjobba
addikt
-
bencze
senior tag
Biciklihez meg gyalogláshoz képest pláne. Nekem volt egy érdekes tesztem (véletlenül) valamelyik hétvégén, ilyen rendszerrel 1 ezres, pont ugyanaz az út vissza taxival 3. Annyira drágák lettek a taxik, hogy még dugóban is olcsóbb, de főleg azon kívül.
Alkalmi használatra tökéletes, egyedüli kockázat, ha az ember lezúzza akkor azért fizetsz önrészt.
A mercedes igaz drágább, de annak meg van rendes csomagtartója, abba még a süldő malac is elfér. -
aujjobba
addikt
Naigen, gyerekmentes egyedülállóknak vagy pároknak szórakozni menni, vagy esetleg bevásárolni, és ebben ki is merült.
Gyerekkel már saját autó kell ígyis-úgyis, esetleg a BKV, de például a gyereküléseket nem fogod magaddal cipelni majd ki-be szerelgetni a Limoba.Nade várj, bulizni menni miért jobb így, mint BKV-val?
-
.Szaki.
addikt
Ez nem is elsősorban a tömegközlekedést szolgált kiváltani, hanem a saját autót és a Taxit. Előbbire saját tapasztalataim alapján teljesen alkalmatlan, utóbbira viszont tökéletes. Ha el akarsz menni bulizni, akkor kényelmesen percek alatt, a Taxinál jóval jutányosabb áron (főleg mióta megint emelték a tarifát) tudsz eljutni a szórakozóhelyre. Így már csak a hazautat kell Taxival megtenni. Erre a célra elsőosztályú.
-
Somatom
veterán
"jelenleg 77,5 négyzetkilométeres területen tudják biztosítani a szolgáltatásukat."
Vagyis, egy kevesebb, mint 5Km -es sugarú körben. Nagy kirándulás nem lesz.
Budapest területe 525Km2.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ma Elektromos autókkal Magyarországon a két budapesti car-sharing szolgáltatón keresztül találkozhatunk a legtöbbet. A MOL Limo ügyvezetőjével beszélgettünk a szolgáltatás jövőjéről.
- SDQHD felbontású monitor jött a JapanNext műhelyéből
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Programozás topic
- Eredeti játékok OFF topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Május 5-én csörög utoljára a Skype
- Fotók, videók mobillal
- Kerékpárosok, bringások ide!
- SörcsaPH!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
- Apple IPhone 13 Pro Max 256GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Apple iPhone 14 Pro Max 128GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
- Apple iPhone 16 Pro Max 256GB,Újszerű,Dobozával,24 hónap garanciával
- Samsung Galaxy Note 20 Ultra 5G 256GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
- Samsung Galaxy A56 5G 256GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy A71 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- MSI CreatorPro Z16P RTX A5500 TOUCH! - A világ legerősebb RTX A-s tervezőgépe (vapor chamberrel)
- Samsung Galaxy Tab A8 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
- LG 34WQ75X-B - 34" Ívelt IPS Panel - 3440x1440 2K QHD - 60Hz 5ms - FreeSync - USB Type-C 90W
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest