Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    válasz dezz #154 üzenetére

    A 20-as fényerő olyan átlag. Ez sRGB-re kicsit kisebb, Standard-re némileg nagyobb fényerőt eredményez 120cd/m^2-től.

    meghagytad a Stadard mód eredeti gammáját

    Ez azért van így, mert a Standard módot csak Color Management-es software-ekkel használom, amik az input profile-nak megfelelően korrigálják a gammát is.

    A kalibrálás általában pontosabban tudja lekövetni az eredetihez közeli célértékeket, mint ha valami távolit próbálsz "erőltetni". Ellenben, ha precíz a kalibráció egy adott pure-power görbére és fehérpontra állítva (és persze nem defektes a monitor elektronikája, mint akár az U2410-é is Custom módban...), akkor így már jól leírható egy olyan ICC profillal, ami csak az RGBW XYZ koordinátákat, és egy paraméteresen megadott exponenciális görbét tartalmaz (gyakorlatilag egy gamma értéket).
    És ezzel a legegyszerűbb profiltípussal működik a legjobban az összes software-es CMS. (Ilyenkor nyugodtan használhatsz akár absolute colorimetric rendering intent-et is.) Ennek eredményeképp minimális mennyiségű színárnyalatot áldozol csak fel a kalibráció során, de jó minőségű software-es korrekciók révén is kiváló eredményt kaphatsz különbféle forrásokkal is (kezdve az sRGB-stől az AdobeRGB profilos gamma 2.2-es képeken át a filmlejátszókig, ahol inkább olyan 2.35 közeli gamma az ideális, a gamut viszont formátumfüggő...)

    *A fenti elvből és kényelemből is következne, hogy akkor a szervízmenüt is hagyjam 255/255/255-ön. Ezzel csak az a baj, hogy így kicsit kaotikus a gradiensek eleje és vége, aztán ha már úgy is kénytelen vagyok csökkenteni, akkor miért ne rögtön valami jóra. (És ugye amúgy is 12-bittel megy ez, ha minden igaz, a DP kábelen pedig "csak" 10 jön ki, tehát nincs ezzel igazán baj. Főleg, ha minden forrásanyag D65 WP-s, és nincs D50-es, akkor néha kár lenne érte, hogy előre bekékítem neki kontrasztarány vesztés árán is, aztán software-esen vissza... ; csak néha be kell lépnem a szervízmenübe, ami eltart 1-2 percig, mert sohasem jön össze 1 nekifutásra :DDD)

    sRGB-nál látom, arra törekedtél [...]

    Igazából az sRGB kalibráció is úgy zajlott, hogy előbb bepötyögtem a szervízmenüs értékeket D65-re (már amennyire közel lehet jutni ilyen osztásközökkel, de az igazából bőven jó minden szempontból...), majd "native" értékre ment a kalibráció.
    A különbség, hogy itt mereven 2.2-es gammát tűztem ki célul, mivel ezt játékokhoz használom, ahol nincs lehetőség színkorrekcióra. (Meg úgy egybként is ebben tartom a monitort, ha csak netezgetek, stb, mert gyakorlatilag nincs rendes CMS a böngészőkben sem, csak "mutatóban valami", de nem minőségi...)

    Itt az a gond, hogy a gamut emuláció valószínűleg "mátrix+gamma" elvű, és ilyen módon ha egy jellemzőt változtatsz, akkor a többi is elcsúszik. Pl. ha átállítod a fehéregyensúlyt, akkor mozdul a gamut is (nem véletlenül <255 a legmagasabb értékem a szervízmenüs Gain-ekre sRGB módhoz -> parás...), és ugyan így a gammával...
    Szóval szerintem ezért ilyen bizonytalan itt a software, mert ha elkezdi babrálni az egyszerű csatornánkénti görbéket, akkor ugrál neki a gamut is, és valahogy ezért nem talál be 255-be mindhárom görbe. De nem olyan hajmeresztő ez így sem. (Játékokhoz elmegy. Filmeknél szeretnék nagyobb kontrasztot, de az egyelőre csak úgy menne, ha plazmát vennék, mert a c-PVA is hulladék ; de a PDP-knek is több a nyavajájuk, mint elsőre hittem volna, és érdekes mód nem arra panaszkodik egy review seti vagy fórum se, amire én elsőre letaglóztam ; úgyhogy még azt is nyomozom, hogy mi az a sok "anomália"...)

    Még új korában játszogattam ezzel elég sokat, és úgy tűnt, hogy 235 főlé nem érdemes vinni az sRGB Gain-jeit, mert onnantól nagyon mozog a gamut, viszont alig nő a kontraszt.

Új hozzászólás Aktív témák