Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Csak úgy szólok, hogy ezeken a monitorokon abszolút hamis értékeket mér az EyeOne Display 2! (Már a legtöbb, mert lehet kérni a gyártótól, hogy WCG-CCFL-re is kalibrálja nekünk, és talán a legújabb gyártmúnyúak már alapból ilyenek, viszont a tiétek az tuti, hogy félremért, látszik a grafikonjaitokon!)

    ->OLVASNIVALÓ<-

    Ennek a tesztnek az összes colorimeter-es mérése mehet a kukába, mivel totál hamis eredményeket mutat. (= félretájékoztatás! -> olvasgathatnátok a fórumotokat, mert annak idején én magam is érdeklődtem és meséltem itt is erről, mikor én hadakoztam a saját U2410-esemmel, míg rájöttem az EyeOne a bűnös...)

    Ezeket a kijelzőket csak spectrophotométerrel lehet pontosan kimérni, vagy esetleg egy olyan koloriméter és software párossal, ami támogatja az egyéni korrekciós mátrixok alkalmazását. Ilyenkor egy spektrométer segítségével eklészíthető az adott koloriméter és monitor párosához tartozó egyedi korrekciós mátrix, amivel már igen jól használható a műszer.

    Ha otthon leszek, majd küldök ColorMunki-val mért értékeket az U2410-ről. -> Totál más a natív gamutja (Standard mód), mint ami a ti BlueEye-os képeiteken van! (A fehéregyensúlyt pedig még messzebre saccolja a koloriméter ezeken a monitorokon, mint a spktro.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    hogy ilyen magas kontrasztarányt érjünk el, minimálisra, azaz 0-ra kell állítani a fényerőt, ebből következően a fekete sosem lesz igazán fekete.

    WTF?

    1: A fényerő nem befolyásolja a kontrasztarányt (az U2410-en legalább is halál biztos), csak a háttérvilágítás fényerejét (egyes monitorokon talán bizonyos tartományokban a kristályokat is csavargatja, de itt nem hiszem hogy bármely említett monitor megtenné ezt, ha pedig mégis, akkor alapbeállításon lenne legmagasabb a kontraszt, nem nullán, ott leromlana), az csak a paneltől függ.

    Ha mégis 0 fényerővel mérsz legmagasabb kontrasztot, csak csak mérési hiba (műszeroldalon, ugyanis minél sötétebb színt próbálsz mérni, annál bizonytalanabb a szenzor a szenzorzaj miatt).

    2: Miért ebből következik, hogy sohasem lesz igazán fekete a fekete?
    800:1 kontraszttal nyilván soha sem lesz zero black a fekete, csak ha kikapcsolod a háttérvilágítást. Ellenben, amit írsz, az így nonsens, mert 0 fényerőt említesz, ami mellett már elég sötétnek néz ki az a nem tökéletes fekete, de ez nem a mondat előző tagmondatából következik. :U

    :W :W :W :W

    Azt pedig gondolom nem kell külön részleteznem, hogy azért nem tetszettek neked a kalibrált színek, mert a hibásan működő coloriméter többet ártott ezeknek a gyárilag is kalibrált monitoroknak, mint használt...?

    Tudom, legelőször én is azt hittem, hogy az U2410 a szar, mert láttam, hogy nagyon furák rajta a színek kalibrálás után is. De mióta ColorMunki-val kalibrálom, azóta nagyon elégedett vagyok vele.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Shalala #44 üzenetére

    Digitális kapcsolatnál elvileg mindegy, a lényeg hogy full range RGB menjen ki a kábelen, onnantól minden ugyan az az egyes és nulla...

    Viszont mivel és hogyan használod?

    Én az sRGB módot szoktam kalibrálni mereven 2.2-es gammára és D65 WP-re, mert azt CMS nélküli programokhoz használom (pl PC játékok).

    A Standard módot pedig a natív értékhez legközelebbi 1.74-es gammára kalibrálom, és mivel elég jól viselkedik a panel, így csak paraméteres gamma fügvényt, valamint RGBW XYZ színkoordinátákat tartalmazó ICC profilt kontruálok hozzá, majd a software-ekre bízom, hogy a képtartalomnak megfelelő értékekre korrigálják a képet (sRGB képekhez az sRGB görbére, filmeknél gamma 2.35-re, illetve a megfelelő gamutra, stb -> Ez működik PhotoShop-al és MPC-HC-vel, de csak akkor pöpec igazán, ha DisplayPort kábelen át hajtod, és 10 bit/color jelet küldesz ki rajta).

    Illetve a fehéregyensúlyt én a szervízmenüben szoktam beállítani, és nem tudom mennyivel jársz jobban, ha az én értékeimet veszed át, mint ha csak szemre lövöd be.

    Szerdán este megyek majd haza, akkor feltöltöm neked valahova az ICM fileokat, és leírom az én szervízmenüs beállításaimat (és hogy tudod elérni ezt a menüt).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz krisi047 #48 üzenetére

    -> Az egyik 23"-on 1920x1080-as e-IPS, 6-bit + A-FRC (nemigen mondja meg senki, hogy nem igazi 8 bit, esetleg talál rá bizonyítékot valami tesztpalettán, ha már tudja, hogy ezt keresi)
    - Előnye hogy kb. 48 és 75 Hz közt viszonylag szabadon állítható a frissítési frekvenciája, ami hasznos Blu-Ray-ekhez (és talán a pörgős FPS játékokon is dob picit, ha a VGA-d és CPU-d is elég a stabil 75fps-hez).
    - Otthoni felhasználásnál előnye a precíz sRGB gamut, így a legtöbb forrást nem kell korrigálni ebből a szempontból.

    -> A másik 24"-on 1920x1200-as H-IPS, 8-bit + A-FRC (gyakorlatilag már tényleg észrevehetetlen a ditherelés, és az eredmény is meggyőző).
    - Előnye, hogy ha a VGA-d ki tud küldeni 10 bitet DP-n (bár elvileg működhetne HDMI-n vagy Dual-link DVI-n is, gyakorlatban szerintem csak Quadro és FirePro kártyákkal működik teljesen programtól monitorig PS-ben, de Radeonokon is a kalibrációs LUT után, vagy akár az MPC-HC programtól is, mert az nem a "spéci driveres" OpenGL-es 10-bit megoldást használja, hanem D3DFullscreen), akkor gyakorlatilag észrevétlenül kalibrálható a natívhoz közeli értékekre (épp csak kisimogatva picit, amit már elcsúszott a gyári kalibrációt), és kiváló minőséget nyújt a megfelelő color management-es programokkal. (Itt előny lehet az igen tág gamut, tehát az AdobeRGB-s anyagok megjelenítése sem akadály, és a CMYK se nagyon lóg ki belőle, mint az sRGB-ből...)
    - Hátránya, hogy 60Hz-re van fixálva a panel (hiába eteted akár 24Hz-el, belül átkonvertálja 60-ra), és meg kell vele küzdeni, mire tényleg kiaknázod a tudását. (De szerencsére én már kijártam a köröket, hogy kell [így, ahogy fent leírtam]. :DDD)

    A kontraszt példányról példányra változik (főleg a kalibrálás utáni), de az U2311-nél talán egy lehelettel magasabb lesz. (Cserébe kicsit kevésbé lesznek korrektek a színek.)
    Nekem személy szerint túl keskenynek tűnnek a 16:9-es monitorok ekkora felbontás mellett, de aki már hozzászokott, annak ez nem gond.

    Ha elsősorban filmezésre kell, akkor jobb az U2311H, ha sokat olvasgatsz, rajzolgatsz, játszol rajta, akkor a 16:10 miatt is jobb lehet az U2410 (illetve akkor is, ha jobb színhűséget akarsz, főleg ha a fentieknek megfelelően ki tudod aknázni a 10-bit előnyeit...).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #51 üzenetére

    [* U2410-nél pedig van egy elég jó hardware-esen emulált sRGB mód, ami még mindig jobb, mint sok natívan sRGB-s monitoré. Meg hát van AdobeRGB mód is, de az ilyen forrásokat általában úgy is olyan programban nézegeted, mint pl. a PS, ami a Standard móddal is jól boldogul...)
    Az U2410 talán egy lehelettel gyorsabb (nekem ég és föld volt átváltani egy S-PVA panel után, majdnem mint ha újra CRT-n játszanék. -> A game módban még alacsonyabb az input lag is, csak ott borzalmasak a színek, de szerencsére az sRGB módban is jó a lag és válaszidő, így élvezet rajta játszani...)

    Egyetlen hátránya mindkettőnek, hogy nem túl sötét a feketéjük. S-PVA után kicsit lehangoló is volt számomra, de összességében megéri.

    Ha tényleg mély fekete kéne, akkor lehetne szó c-PVA.król, amiknek alaposan kalibrálva még a színei sem rosszak, de már filmezéshez is nagyon rezeg a léc válaszidő tekintetében, játékra borzalmas (még a ditherelése is szétesik, így ott már a színei is szarok), és még CAD-ezés közben is zavaró az utánhúzása!
    Vagy hát plazma, de eddig csak a Pana G20-akat nézegettem, és azoknak is risztó volt a képminősége. (Átlagos TV-khez képest elhiszem, hogy isten, de színhűségben még ez az U2410 is agyonveri, sőt, még a foszforlagja is durvább, mint az U2410 utánhúzása, és az input lagja se jobb, szóval... csak nagyobb és drágább...)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Gergosz2 #54 üzenetére

    Az U2410 több, mint 1 éve piacon van (lassan talán má 2)?
    Én már a következő IPS variánst várom, elvileg jobb lesz a kontrasztja akár 30%-al???

    Ezek egész olcsók ahhoz képest, amit tudnak. (12-bites belső LUT, sőt, hardware-es gamut emulálás, 10-bit...) Ettől már csak a lényegesen drágább NEC-ek és EIZO-k tudnak többet (azokban újrakalibrálható a belső LUT is, és vannak ilyen extrák, mint a digitális panel inhomogenitás kompenzálás -ami inkább csak az új IPS-ek gyengébb gyártási minősége miatt érdekes igazán, szerintem a samsung PVA-inak kevésbé hiányozna gyakorlati szempontból, de ez meg tovább zabálja a kontrasztot...).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Kansas #55 üzenetére

    Nem láttam még ilyet előben, de a tesztek alapján én inkább az U2311H-t választanám a precízebb sRGB gamutja miatt. (És az biztos, hogy megy 72hz-en is, a HP-ről nem tudom, és nem láttam a fóumos "over 60Hz" listán.) Még olcsóbb is most, hogy egymásra akciózgatni hexaa és az oázis...
    (És bár ez kaotikus, de erre S-IPS-t írnak, ami régebbi, mint az e-IPS...)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ddekany #60 üzenetére

    Az A az Advanced szóból jön, és bár nem tudom pontosan hogy működik, de elvileg, jobb mint a Hi-FRC.

    Szerintem tippre valamilyen statikus ditherelés lehet, csak sokkal bonyolultabb, és így észrevehetetlenebb dithermátrix-al, mint a régi TN-es statikus ditherpaletták a tenyérnyi pacáikkal. (De ezt csak abból gondolom, hogy nem látszik vibrálni, mint a dinamikus ditherelés, bár ez jöhet csak abból is, hogy natív 8 bitből indulva olyan kicsit az eltérések a két állapot közt, hogy már közelről koncentrálva sem látszik villódzni 60hz-en... ; ellenben picit mint ha látszódna valami statikus mintázat, ha közel hajolva nézegetem a sötét árnyalatokat, de ez is lehet, hogy csak a subpixelek kezdenek láthatóvá válni közelről... ; valahol mindegy is, amíg normál távolságból nem észrevehető, és mozgás közben sem esik szét, addig csak jót tehet...)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Tomcat #64 üzenetére

    Azért vigyázz azokkal a plazmákkal! Ugyan nem sokat láttam még és nem sok időt töltöttem velük (még az is lehet, hogy én követtem el valami hibát a vizsgálódás közben), de nem tűnnek túl meggyőzőnek - leszámítva persze a mély feketét, ami üt, ugyanakkor minden másban vagy egyenlő vagy rosszabb, mint az új IPS-ek...)

    Előben is nézted esetleg az U2711-et? Ugyan 16:9, viszont 2560x1440-es a felbontás, amivel már nem hiányzik annyira, amit az 1200-ból vesztesz 16:9-el (nem érződik olyan csorbának és túl keskenynek, mert méretes is, és van munkaterület is bőven a felbontás miatt). És méretéhez/tudásához képest nem olyan drága. (Normális plazmát nem igen kapsz annyiért., és az is 16:9 1920x1080-al, vagyis csak messzebb kell ülni tőle a méret miatt, ami feltéve hogy most is ~24" előtt ülsz, még szobaátrendezést is jelentene, és végül majdnem ott vagy mint 16:9-es 1920x1080-as 23"-al...)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ddekany #71 üzenetére

    Nem feltétlenül. A statikus ditherelés adott körülmények közt jobb is lehet.

    A kulcs a dithermátrix mérete, illetve az értékeinek statisztikai eloszlása. Nézd meg pl. az MPC-HC-t (elérhető a forráskód is ; javaslom a JanWillem32 nicknév alatt futó gyerek saját tesztverzióit, mert azokban vannak, amiket én piszkáltam meg, így arra tudok hivatkozni), abban valamiféle fraktál elvű elrendezéssel generálták le a mintát (én csak a végeredményt használtam, mert maga az algoritmus nem publikus, csak a végeredményt kaptam meg, amit copy-past-eltem a kódba). Az alapbeállításon egy 64x64-es mátrixot használ 16 bites értékekkel, FFPP módban viszont már egy 256x256-os méretű, 32-bites dithertextúrát használ. (A számot fejből írom, lehet hogy a kisebb csak 32x32?)
    Gyakorlatilag egyiket sem lehet kiszúrni szabad szemmel, még tesztábrákon sem (még akkor sem, ha előtte bekapcsolod a tesztmódot, hogy lásd milyen mintázatot kell keresned).
    A dinamikus ditherelés (még mindig az MPC-HC példánál maradva) egyszerű random színzaj. Na azt viszont már halál egyszerű kiszúrni homogén felületeken, de erősebbre állítva, főleg 8 bites kimenettel még valódi filmjeleneteken is észrevehető, ha a képminőségre figyelsz (bár nem konkrétan a színt látod, de érzed, hogy olyan, mint ha szemcsésebb lenne a film, mint amire emlékszel mielőtt bekapcsoltad a ditherelést).

    Persze lehet szórakozni rengeteg variációval, a madVR pl. Floyd–Steinberg eljárást használ. Ez nagyon jól működik valós képtartalmakkal, és tesztábrákon is inkább csak közel hajolva látszik a "trükk".

    Most épp egy kölcsön notebook előtt ülök, 2010-es gyártmányú Core2Duo, stb, és olyan halálkő statikus dithering van rajta, hogy szövegszerkesztés közben is egy halászhálón nézek keresztül, a sötétszörke pacák pedig sakktáblák. Az U2410-en normál távolságból semmit sem látok, és közelről is bizonytalanul saccolok, hogy "mi lehet ez? ez az lenne?" (na jó, mondjuk ott 8 bitről indulunk, de van olyan software, ami 8 bitet küld ki és mégis könnyű kiszúrni a ditherzaj mintázatát).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz dezz #76 üzenetére

    Az RGB színek XYZ koordinátái is elcsúsznak, nézd meg a CIE xy háromszögeiket a Lacie screenshootokon, a kék is nagyon el van csúszva, a vörös viszont már az árokból is kimászott.

    A fehéregyensúly csak annyira lesz rossz, hogy mikor először bekalibráltam itthon az U2410-et EyeOne-al, akkor visszavittem a monitort Hexaa-nak, hogy szar. :DDD
    Aztán kis olvasgatás után kiderült, hogy a koloriméter nem stimmel. :D
    Mióta teljesen kitapasztaltam, hogy érdemes kalibrálni és profilozni, azóta pedig kifejezetten elégedett vagyok vele. (-> WP a szervízmenüben D65-re, aztán ArgyllCMS/dispcal-al natív WP-re és alaphoz közeli, ~1.74-es gammára, majd "single gamma + matrix" profil, DispcalGUI-val, aztán hadd' szóljon az int16 vagy FP32 precizitású softwareCMS, ditherelt 8 vagy 10 bit kimenettel, és nem lesz baj...)

    Bár ahogy öregszik, úgy egyre jobban rezeg a léc, mert ugye lassan, de mászik a háttérvilágítás színhőmérséklete, és ennek a kompenzálása egyrészt egyre több kontrasztba kerül Standard módban is (bár ezzel meglennék még 1-2 évig), de ami még neccesebb, hogy az sRGB preset fehéregyensúlyát babrálva egyre pontatlanabb lesz a gamut emulálás is, és ez már most kezd láthatóvá válni. (Ha legközelebb még 1-2-t pöcögtetnem kell az RGB Gain-eken, akkor szerintem már kezd majd látható lenni a dolog.)

    Amúgy ja, sok monitoron egyenesen tilos hozzányúlni az RGB Gain-ekhez...

    És ja, a Dell-en és az ASUS-on is el kell felejteni a Custom módot, a Standard kell CMS progikhoz, az sRGB (vagy esetleg Adobe) a többihez (mint pl játék).
    Ehhez az sRGB-t szabványosra érdemes kalibrálni, a Standard-et viszont "natívra", és a software-re bízni a korrekciókat...

    (#84) i are robot

    Nekem is 2009-es gyártmányú EyeOne-om volt, de én is láttam már 2011 elején old_artis-t frissen svácban újrakalibrált i1d2-jét, az is jól ment (bár szerintem a spektró még mindig jobb, a koliriméter többet "találgat").

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz i are robot #87 üzenetére

    Most már drágább lett a ColorMunki, de egy-két éve még alig volt drágább, mint egy i1d2. (Mondjuk lehet hogy azóta meg az lett olcsóbb, de még most sem ég és föld a kettő, miközben monitorokra is biztosabb, és mellette sok minden másra is használható, mint pl nyomtatók kalibrálására és profilozására, vagy csak úgy lemérsz vele "bármit bárhol"...)
    És persze nem azt mondom, hogy ha van egy jó i1d2-d, akkor dobd ki, vagy cseréld el, de ha most állnál vásárlás előtt, és WCG monitorok is vannak a képben...
    (Talán még időtállóbb is, mert az EyeOne-okat tudtommal tényleg újrakalibrálják évente, ha elküldöd svájcba, az i1Pro-kat pedig csak "újrahitelesítik" [vagy kidobják és küldenek egy újat, gyakorlatilag egy új áráért...], ha visszaküldöd -> a CM-eket pedig nem is lehet velük ellenőriztetni, de elvileg jó pár évig szavatosak, ha nem gyalázod le őket, és inkább csak a LED fárad meg bennük [amit egy darabig ellensúlyoz a szenzorkalibrálás], nem maga a szenzor...)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz dezz #89 üzenetére

    Már miért ne lenne, ha így profilozod a Standard módot, és sRGB vagy AdobeRGB képeket nézel rajta color managementes programban? Kapásból alulszaturált (és nem is feltétlenül arányosan minden irányban), de még azon túl is tozítottak lesznek a profilok közt konvertált színek.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz franc0 #96 üzenetére

    Én notebookokkal is szoktam ilyet játszani, pedig azokban nincs is szenzor, és a desktopot sem forgatom el, csak a gépet állítom az oldalásra, és a PDF olvasóban forgatom a dokumentumot. (Persze ilyenkor nem gépelek, csak olvasok, és az ölembe dobott egérrel görgetem...) :))

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz dezz #99 üzenetére

    U2410-en nem lehet kikapcsolni a szervízmenüből se (szerintem a DCR Test rémlik neked). Hacsak nem ezt állítja a Panel SSC és Amplitude (valami 63 és 4, vagy hasonló értékek [azt tudom, hogy mind a három U2410-en ugyan az volt beállítva, amik nálam jártak], de több monitor szervízmenüjében is láttam már hasonlókat, és még nem sikerült kinyomozni, hogy pontosan mit is csinálnak ezek).

    Most nem vagyok otthon, hogy kipróbáljam, de nem vettem még észre ilyet Ph-n. Engem a hardforum.com topic listájának görgetése szokott zavarni (Standard módban még látványosabb).

    De egyébként a böngészők sem tökéletesek, volt erről valami demó videó a Direct2D és DirectWrite kapcsán, hogy miként esik szét a kép görgetés közben software-es rendereléssel, és milyen szép hardware-el...

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #100 üzenetére

    Megnéztem az említett oldalt ezen a notebook-on, amit most használok ('90-es éveket idező statikus ditherelés, még a fehér is "rácsos", a feketéből sötétzöld lesz ha mozog, a sötétszürke foltok sakktáblák, stb), és semmi furcsát nem látok, az adott oldalt szebben hozza be, mint az U2410.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Nyugdíjas #103 üzenetére

    Legjobb, és legolcsóbb (konkrétan ingyenes :) ) ArgyllCMS.
    Sőt, még meg is hallgatja a készítő az egyéni nyavajáidat (az én kedvemért is bekerült már egy-két funkció, pedig nem nyomkodtam a Donate gombot :DDD)

    - Tetszőleges tesztpalettákat állíthatsz vele össze különböző algoritmusokkal, amiket kézileg átszerkeszthetsz, és ha lefuttatod a mérést, akkor megkapod a nyers spektrális, és kiválasztott XYZ koordinátarendszerbe integrált eredményeket. (Szóval akár magát a spektrális eloszlást is kirajzolhatod egy grafikonra, és ez XYZ értékeket is tetszés szerint használhatod fel akár excelben grafikongyártásra...)

    - Tud HiRes spektrum felbontást (default 10nm helyett 3.33nm-enként szeleteli fel a fizikailag támogatott hullámhossztartományt -> a CIE 5nm-es osztást ajánl akár lineáris vagy "igényesebbeknek" spline interpolálással), és vagy spline vagy valamilyen lanczos interpolációt használ (ezt nem tudom fejből, de minden dokumentálva van, és a forráskódot is nyálazhatod -> nem 10 sor :D)

    - És a kedvencem az Adaptive integration time mód, amivel ugyan sokkal lasabb a mérés, de az alapértelmezett mérési móddal szavatolt 0.2 cd/m^2-hez közel, és még az alatt is sokkal megbízhatóbban mér. (Magasabb kontrasztarány, és értelmesebb értékre visszavett fényerő mellett is jól használható, bár a G20-as plazmán azért már picit furcsán mérte a feketét, dehát ott még az i1d2 sem túl megbízható, nem is nagyon szoktak 10% alatt méricskélni rajtuk, csak ilyen fél millás Klein műszerekkel ; de a c-PVA-kkal még pl. nagyon jól boldogul "sötétben" is... ; na meg a plazmán amúgy is "ugrál" az a fekete az APL-nek megfelelően, és ugyebár ott van az IR, amitől az azonos APL melletti 0% fekete is mászkál, szóval ez csak a "peak ANSI contrast" mérésnél érdekes, nem is annyira a kalibrálásnál...)

    - Továbbá szinte minden létező ICC v2 profiltípus előállítható vele. (A rendszerint bugos "blac point compensation" miatt a "single gamma + matrix" profil a kedvencem monitorokhoz, mert azzal minden elboldogul, még Absolute colorimetric módban is, és ilyenkor csak a feketéhez közeli értékek lesznek picit pontatlanabbak, de ott amúgy sem számít annyira, és szerintem jobb, ha nem olvasnak be a feketébe a sötét árnyalatok, hanem csak 1-1.5 közeli dE értéket mérek róluk vissza, ami még amúgy sem rossz, főleg "sötétben" -> Na persze ehhez tényleg additív színkeverésű monitor kell, de a normális IPS-ek VA panelek többnyire azok ; kivéve gamut emulálási módban, de az amúgy is a CMS nélküli software-ekhez való, ahol ez tök mindegy...)

    - A DispcalGUI programban van egy "Validate" funkció is, amivel szintén használhatsz egyedi tesztpalettákat is, és szép, "interaktív" HTML-es összefoglalókat készít a profil minőségéről).

    Szóval ez szinte mindenre jó, és a kalibrálási metódus is sokkal jobb, mint bármely VGA LUT-ot programozó software-nél, amit eddig láttam. (Főleg a fenti extra szenzormódokkal kombinálva tényleg kihozza a monitorból a maximumot...)
    Csak érteni kell a használatához, mert nem a "next, next, finis" kategória (még ha egész jók is az alapértelmezett beállítások a GUI-ban ; úgy az ihazi ha kézileg is belenyúkálsz az adott kívánalmaknak és monitornak megfelelően...)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ddekany #104 üzenetére

    Olaszországból hozott Acer Aspire 5738G, LG LP156WH2-LTE1 panellel.

    Egyetemi kolis szobatársamé (az enyém bedöglött, és nem is akarok több notit venni, és amennyit most itt vagyok egy héten, így asztalit se, ez meg itt volt elfekvőben konzultációkra hordani...), aki már keresi az új monitorát, mióta megmutogattam neki c-PVA-s Samsungja hibáit. (Lehet, hogy kár volt. ;] ; Bár a blac/whitek-crush-t és hullámzó színhőmérsékletet szépen korrigáltam neki elsőre hajmeresztőnek tűnő LUT görbékkel, az utánhúzáson nincs mit segíteni, és a blur miatt a ditherelés is szétesik mozgás közben -> ez a szerencséje, hogy a HD5850 kártyája effektív 10 bit precizitásra dithereli a 8 bites kimenetet DVI-n, dehát ahol mindent "összemaszatol" váltáskor, ott nincs mit tenni...)

    A notebook VGA Geforce, az korrekt. Maga a panel igen kékes szürkékkel szolgál, és sok hasonló LG TN notebook kijelzőhöz hasonlóan minden árnyalat közel egyformán kékes, kivéve a 100% fehéret, ami inkább sárgás (hatalmas bravúr, nem tudom hogy szülik ezt...), szóval nem egyszerű kalibrálni, de az ArgyllCMS-nek egész jól sikerült. (Persze a statikus ditherelés attól még folyamatosan látható mindenhol, és ez is szétesik mozgás klözben, de hát csak PDF jegyzet olvasás, MathCAD, alap AutoCAD vázolgatás, stb. megy rajta, még olcsó sorozatokat is az asztali c-PVA-n nézünk -> az viszont egész jó filmekhez, ott csak ritkán elég erős ahhoz az utánhúzás, hogy még a 24fps mellett is egybemosson mindent ; de néha azért sikerül, főleg enyhén oldalról látszik, ahol kiemeli a dolgot a gamma shift... ; na és főleg így oldalról nézve bűn ronda, mikor játszik...)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Kérésre itt vannak az U2410-esemmel és CM-mmel készült profilok: [link]
    A nevük ne zavarjon össze senkit, az első szó a lényeg (Standard vagy sRGB, a monitor OSD-jében kiválasztott módnak megfelelően).

    Brightness: 20
    Contrast: 50
    6500K: 234, 238, 255
    sRGB: 203, 219, 238

    A szervízmenü elővarázslása (kizárólag saját felelősségre, és mindenképp készíts fényképet az eredeti állapotról, mielőtt hozzányúlsz!): Kikapcsolod a monitort és vársz egy kicsit. Ráhelyezed 1-1 újad az alulról 2. és 4. gombokra. Tartod a gombokat, és közben bekapcsolod, és várod, míg halad felfelé a kék fény. Amint kivillan a legfelső is, akkor nyomd meg azt is (a legfelsőt). Elengedheted, a legfelső gomb hozza be a menüt.
    Nekem sem szokott elsőre sikerülni (gondolom az érintőgombok miatt, mert nem tudom hogy tényleg jól van-e rajta az ujjam, mikor ki van kapcsolva...), 2-3 próba belefér.

    És persze ne felejtsük el, hogy ez az én U2410-esem készült, de mindegyik más és más lehet... (De talán jobb eredményt szül ez így, mint a CD-n mellékelt profil.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz dezz #154 üzenetére

    A 20-as fényerő olyan átlag. Ez sRGB-re kicsit kisebb, Standard-re némileg nagyobb fényerőt eredményez 120cd/m^2-től.

    meghagytad a Stadard mód eredeti gammáját

    Ez azért van így, mert a Standard módot csak Color Management-es software-ekkel használom, amik az input profile-nak megfelelően korrigálják a gammát is.

    A kalibrálás általában pontosabban tudja lekövetni az eredetihez közeli célértékeket, mint ha valami távolit próbálsz "erőltetni". Ellenben, ha precíz a kalibráció egy adott pure-power görbére és fehérpontra állítva (és persze nem defektes a monitor elektronikája, mint akár az U2410-é is Custom módban...), akkor így már jól leírható egy olyan ICC profillal, ami csak az RGBW XYZ koordinátákat, és egy paraméteresen megadott exponenciális görbét tartalmaz (gyakorlatilag egy gamma értéket).
    És ezzel a legegyszerűbb profiltípussal működik a legjobban az összes software-es CMS. (Ilyenkor nyugodtan használhatsz akár absolute colorimetric rendering intent-et is.) Ennek eredményeképp minimális mennyiségű színárnyalatot áldozol csak fel a kalibráció során, de jó minőségű software-es korrekciók révén is kiváló eredményt kaphatsz különbféle forrásokkal is (kezdve az sRGB-stől az AdobeRGB profilos gamma 2.2-es képeken át a filmlejátszókig, ahol inkább olyan 2.35 közeli gamma az ideális, a gamut viszont formátumfüggő...)

    *A fenti elvből és kényelemből is következne, hogy akkor a szervízmenüt is hagyjam 255/255/255-ön. Ezzel csak az a baj, hogy így kicsit kaotikus a gradiensek eleje és vége, aztán ha már úgy is kénytelen vagyok csökkenteni, akkor miért ne rögtön valami jóra. (És ugye amúgy is 12-bittel megy ez, ha minden igaz, a DP kábelen pedig "csak" 10 jön ki, tehát nincs ezzel igazán baj. Főleg, ha minden forrásanyag D65 WP-s, és nincs D50-es, akkor néha kár lenne érte, hogy előre bekékítem neki kontrasztarány vesztés árán is, aztán software-esen vissza... ; csak néha be kell lépnem a szervízmenübe, ami eltart 1-2 percig, mert sohasem jön össze 1 nekifutásra :DDD)

    sRGB-nál látom, arra törekedtél [...]

    Igazából az sRGB kalibráció is úgy zajlott, hogy előbb bepötyögtem a szervízmenüs értékeket D65-re (már amennyire közel lehet jutni ilyen osztásközökkel, de az igazából bőven jó minden szempontból...), majd "native" értékre ment a kalibráció.
    A különbség, hogy itt mereven 2.2-es gammát tűztem ki célul, mivel ezt játékokhoz használom, ahol nincs lehetőség színkorrekcióra. (Meg úgy egybként is ebben tartom a monitort, ha csak netezgetek, stb, mert gyakorlatilag nincs rendes CMS a böngészőkben sem, csak "mutatóban valami", de nem minőségi...)

    Itt az a gond, hogy a gamut emuláció valószínűleg "mátrix+gamma" elvű, és ilyen módon ha egy jellemzőt változtatsz, akkor a többi is elcsúszik. Pl. ha átállítod a fehéregyensúlyt, akkor mozdul a gamut is (nem véletlenül <255 a legmagasabb értékem a szervízmenüs Gain-ekre sRGB módhoz -> parás...), és ugyan így a gammával...
    Szóval szerintem ezért ilyen bizonytalan itt a software, mert ha elkezdi babrálni az egyszerű csatornánkénti görbéket, akkor ugrál neki a gamut is, és valahogy ezért nem talál be 255-be mindhárom görbe. De nem olyan hajmeresztő ez így sem. (Játékokhoz elmegy. Filmeknél szeretnék nagyobb kontrasztot, de az egyelőre csak úgy menne, ha plazmát vennék, mert a c-PVA is hulladék ; de a PDP-knek is több a nyavajájuk, mint elsőre hittem volna, és érdekes mód nem arra panaszkodik egy review seti vagy fórum se, amire én elsőre letaglóztam ; úgyhogy még azt is nyomozom, hogy mi az a sok "anomália"...)

    Még új korában játszogattam ezzel elég sokat, és úgy tűnt, hogy 235 főlé nem érdemes vinni az sRGB Gain-jeit, mert onnantól nagyon mozog a gamut, viszont alig nő a kontraszt.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Nyugdíjas #166 üzenetére

    Ja, a NEC PA szériája majdnem annyit tud, mint a hasonló EIZO CG-k (főleg a 24 és 27 colos párok), csak durván 100k-val olcsóbb.
    Szóval talán pislants rá (kispal1980) erre is: NEC PA241W

    Nekem szerintem már ilyen lenne az asztalomon, ha nem lenne nála ugyan úgy 60Hz-re fixálva a panel, mint az U2410-en, hanem szabad lenne mint mondjuk az LG Flatron W2420R-nél (dühítő dolog ez, mert emiatt úgy tűnik, ez a 60Hz lock nem is a panelben, hanem valahol kintebb van, mégis mindenki tolja...), mert amúgy szerintem megéri az árát. Szóval ha neked jó a fix-60Hz, akkor szerintem számodra ideális lehet. (Ha futja rá...)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz gabrielarky #206 üzenetére

    A Dell-nek is jó a garanciája.
    Egyébiránt szerintem mindegy melyiket veszed (gyakorlatilag majdnem ugyan az a panel és elektronika), de az U2410-hez olcsóbban tudsz hozzájutni (az ASUS magához híven itt is drágább, mint mindenki más, aki ugyan azt árulja...).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz raus #210 üzenetére

    Feketejük ezeknek sincs es nem elörelepes egy TN utan.
    Feketében nem, de minden másban igen, és nem is kicsi.

    Annak idején egyáltalán nem bántam meg az ~1000:1 kontrasztarányú S-PVA-ról ~800:1 kontrasztú H-IPS-re váltani, mert érzékelhető volt a feketeszint emelkedés is, de eltűnt a gamma shift, ami odakozmálta néha a sötétszürkéket. Na meg a rosszabb és egyenetlenebb VA válaszidőt is könnyű elfeledni, ha megszabadult tőle az ember.

    A c-PVA egy meg egy rakás hulladék abból ítélve, amit eddig láttam. Szó szerint képes csóvákat rajzolni a mozgó sötétszürke képek köré, és úgy, hogy közben látható overshot-ot is produkál már az overdrive.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz VateRicsi #213 üzenetére

    Az a 0.001ms TV gondolom egy plazma vagy CRT. A TV-knek (ha digitális, nem régi analóg CRT) általában magasabb az input lagja, mint az U2711-nek, mert több valós idejű képmanipuláló ketyeg bennük. A TV-den a 0.001ms a vezérlőjel kiküldése és a foszfor kisülése közt mért érték, az egérkattintás, és a monitoron megjelenés közti idő más, és progresszív kijelzőknél mindig lesz egy képkockányi késés (~16.66ms). És mellesleg az adott technológia válogatja, de a foszfor felvillanása és kialvása közti "foszforlag" néha még zavaróbb is lehet, mint ezeknek a H-IPS-eknek az utanhúzása.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz VateRicsi #215 üzenetére

    Én a 2011-es Samsung PDP-mhez tudom hasonlítani. Kb. olyan, hogy S-PVA -> H-IPS -> PDP, nagyjából hasonló mértékű ugrásokkal.
    De én még S-PVA-val is jól elvoltam egy darabig (azon láttam azért rendesen a lassú szüre váltásokat, de tűrhető volt), a H-IPS-en már alig lehet észrevenni (inkább csak ha figyelsz rá), és a PDP mozgásmegjelenítése is messze áll azért a tökéletestől (itt is van egy minimális foszforlag, és néha kiszemcsésedik a ditherzaj mozgóképen, ami legalább olyan rossz tud néha lenni, mint az LCD utánhúzása, de összességében persze azért jobb a PDP mozgóképhez...)

    Kicsit bánom is hogy nem tartottam meg az U2410-est is erre-arra.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák