- Továbbfejlesztette az SP szériás, kompakt tápegységeit a Lian Li
- Itt van az ASUS legfrissebb, AMD platformra épülő mini PC-je
- Jegeli pénznyelő projektjét az Apple, az okosszemüvegben látják a jövőt
- Olcsónak ígérkező, madzagos egér jelent meg az ASUS ROG-os portfóliójában
- Kriptobányászatra használta az AI-ra vásárolt hardvereket a Northern Data?
Új hozzászólás Aktív témák
-
#56474624
törölt tag
Ha a cd-nek be lehet tudni azt járulékos problémának, hogy tíz évente tönkremegy, akkor az lp-nek be lehet tudni hibának, hogy a belső barázdákban nem annyira tökéletes.
Most ez komoly? Te komolyan gondolod ezeket?
Eleve CD-nél lehetőség van (ha tönkre megy egyáltalán 10 év alatt a gyári CD, nálam valahogy nem szokott, szerintem marhára nem általános; a belső barázdáknál ellenben az a nagyon nem általános, ha nem torzít, de relatíve igaziból mindig rosszabb lesz a külső barázdához képest) másolásra, és azzal kivéded. LP-nél hogy a túróba véded ki a belső barázda torzítását? Ha véletlen odakerülne Verdi Requiem Dies Irae tétele, mit csinálnál? Elmondom én: vernéd a fejed a falba, hogy a nagyszerű, torzításmentes analóg hang egy élvezhetetlen, műanyag zűrzavarrá változott. Csak az nem látja az LP nyilvánvaló (hangzásbelit) hátrányait is a CD-vel meg általában a digitálissal szembe, aki nem akarja látni... A fától az erdőt ugyebár.
-
Auratech
őstag
Te olyan csávó vagy, akit bele szoktam lökni a medencébe.
-ha rábízod egy kóklerre a szenvedélyed, meg is érdemled.
-azért van különbség, mert a lemezfelvétel magnóra ment. Az átjátszás, digitalizálás, zajelnyomás..egyebek... változtatnak a felvételen. Van olyan felvétel , ami jó CD-n és LP-n is egyaránt.
-a CD-n lovaglásodat nem is értem. Ezt miből Hámoztad ki?
A hozzászólásodból az érződik ki, hogy érzelmi intelligenciád szerény.
Mintha egy fordítóprogramon keresztül beszélgetnénk. Érted a szavakat, kifejezéseket, de a hozzászólók motivációit, ami a szövegstílusból tetten érhető, valahogy nem veszed.
Ez azért baj, mert az ember több rétegben kommunikál írás közben is, ha ez sérül, az ember egyszerűen belefárad....vagy anyázni kezd. Társaságban az ilyen ember energiavámpír, aki lecsapolja a gyanútlan áldozatok életerejének egy részét, vagy felhergeli, hogy a másik indulataiból csemegézzen. Jóétvágyat! -
#56474624
törölt tag
Szerinted hány átlagvásárló van tisztában a beszerzési árakkal? Azt viszont ettől függetlenül még megtehetik, hogy a legolcsóbb helyen veszik meg, mert utánanéznek/járnak.
Na nekem van jobb dolgom is, mint ez az értelmetlen vita. Majd ha válaszolsz a belső barázdák ügyére, akkor visszatérek.
(#318) GerykO:
Mégis hol? Én ahogy olvastam, ő sem tud róla.
-
#56474624
törölt tag
Azt is mondtad, de te azt álltál le bizonygatni az előbb, hogy ugyanazon árból is jobb az analóg, márpedig ez marhára nem igaz.
A következetesség nem az erősséged? Mi lenne, ha befejeznéd a nem túl magas szinten művelt személyeskedést, és inkább reagálnál például a belső barázdás felvetésre? -
#56474624
törölt tag
Bocsásd meg nekem, hogy engem egyszerű felhasználóként jéghidegen hagy, minek mi a nettó beszerzési ára. Én azt nézem, hogy egy átlagos ember, akinek nincsenek kiterjedt kapcsolatai, teszem azt 50 ezer pénzből mit tud kihozni. CD-ből: ennyiért lazán veszel modifikált marantzot, philipset. Sőt még olcsóbban is. Vagy ha te magad értesz hozzá, akkor megcsinálod magadnak gyakorlatilag ingyen.
LP-ből: csak egy dual cs-505-3-as futómű 30, egy jobb thorens inkább 40-50. Ahhoz hangkar, szerinted mennyiből áll meg? Szerintem 80-100 alatt nem nagyon. És akkor jöhet bele az mc hangszedő, ami 50 alatt szintén nincs meg, aztán ahhoz még illesztőtrafó plusz korrektor. És akkor tartunk valamelyest előrébb (bizonyos tekintetben, hisz az LP sem kompromisszummentes, lásd belső barázdák), mint a modifikált marantz, philips.
Ennyit erről a témáról. Vagy gyere, hozz ide szummázva 30 ezerért (a moddolt philips 350-es CD-m ennyi volt) olyan analóg rendszert, ami jobban szól. Sok sikert hozzá!
-
Auratech
őstag
Milyen digitális erősítőket hallgattál?
Baszki! Kicsit tele a tököm, hogy a kultúrházi hangosítókat, akik stúdióba privatizálták magukat, összekevered a hangmérnökkel, aki a zenedarab, annak hangzási stílusjegyei, az előadó, a megrendelő, a zenei rendező az adott technikai, akusztikai lehetőségek és a zenészek képzettsége tükrében megtervezi a felvételi procedúrát, a keverést, a masteringet saját, vagy a rendelkezésre álló lehetőségek mérlegelésével. Figyelembe veszi a kiadásra tervezett médium, Cd vagy egyéb, tulajdonságait. Annak ismeretében állítja össze az eszközöket nem kis odafigyeléssel........
Szar színészekről, rossz zenészekről sem beszélgetünk,. meg rossz ételekről, mihaszna ribancokról, hacsak nem vagy önsors romboló, mindenben a maga vélt igazának bizonyítását kereső, puszta negatív önreflexiókat projektáló besértődött életű alak.
"...hozzászólásában megtalálod, hogy milyen frekvenciájú hangokat képes hordozni az ..."
Mutass már nekem olyan mikrofont, ami 20khz felett hangot rögzített A sennheiser kmh800-as előtt. Esetleg valamilyen zajos mérő mikrofon a gyárból....!!!
Mi a fasszal vették fel a +30 khz-es hangokat, vagy akár a 25khz? Az, hogy a mikrofonok után az eszközök gyakran 100khz.ig lineárisak, (neumann-preamp, ssl, apogee,...) még nem jelenti ezeknek a hangoknak a jelenlétét a felvételen. Egyszerűen fárasztó vagy...de semibaj... -
Valami azt sugja, hogy soha az eletedben nem volt meg a kezedben meromuszer.
A konkret mai technologiai szinvonalon azonos ar mellett a digitalis technika ad nagyobb pontossagot.
"Ha már a 16 bites digitális jel jobban szól, mint az analóg, amire senki sem panaszkodott"
Esetleg te nem panaszkodtal ra, de eleg sokan igen (eleg csak utananezni, hogy a hangmernokoknek mit kell buveszkedniuk az LP-k masterelesenel, hogy nagyjabol normalisan szoljon az anyag). Az LP belso savjaival kapcsolatos felvetesre megint elfelejtettel valaszolni, valamiert kinosan kerulod a temat. Meg mondjuk azt is, hogy szerinted mi az a digitalis erosito.
"akkor mi a ******ért kellett kifejleszteni a 24 bitet?"
Mar tobbszor volt a topikban, de legyen ujra: studiomunkahoz, hogy nyugodtan lehessen ugy dolgozni, hogy a vegeredmenyben tenyleg legyen 16 bitnyi informacio.
-
#56474624
törölt tag
Figyu, ennyi erővel mondhatnám én is: miért nem jobb a CD, na miért? Nem jó DAC-kal tetszett próbálni.
A 24 bit valóban jobb lehet, mint a 16, de ahogy már említette az egyik hozzászóló: azt össze is kell rakni, hogy valóban jobb legyen, máskülönben csak rosszabb lesz az eredmény, mint egy jól összerakott (és ezt egyszerűbb jól összerakni, ne legyenek kétségeid) 16 bitesnél. Akinek korlátozottak a pénzügyi lehetőségei, annál jobban fog szólni egy jól megválasztott CD, DAC szerény 16 bittel. És ugyanez áll LP-re is: lényegesen magasabb az az összeg, ahol az LP-ről már élvezetes zene jön le. Viszont akkor is lesz lemezzaj, lesz belső barázda torzítás, és te csak imádkozhatsz, hogy ne kerüljön oda valami hangoskodós rész.
-
#56474624
törölt tag
Ha lenne 100 LP-d, és mindegyiket szeretnéd, elvégre azért adtál ki érte sok pénzt, akkor nem egyet hallgatnál sokszor... Vagy ez is logikátlan feltevés?
Ki mondta, hogy egyet hallgatnék sokszor? Mondom átlagban hetente egyszer egy-egy lemezt. Mert mondjuk egy hónapban van kétszer két napom, mikor egymás után meghallgatom. Ez annyira szélsőséges példa neked?
Amúgy minek írsz ennyit, ha nincs új mondanivalód? A belső barázdára meg elfelejtettél reagálni. Az nem torzít? Én hallom, te a denevér füleiddel?
-
#56474624
törölt tag
Na ezt még csak most olvastam (vizsgák miatt nem volt időm eddig):
És zenehűség témában majd akkor leszek hajlandó bárkivel is vitába szállni, ha bárki egy hangvillához hangol egy trombitát, vagy csellót, úgy, hogy behangolja a hangszert, majd utána pengetik csak meg a hangvillát, és ugyanaz a hang szólal meg(súgok ez 440Hz).
Bocs, de ezzel a képességgel nem vagy egyedül itt a topicban, pedig én csak pár éve tanulok zenélni (elvileg az abszolút halláshoz kellene a gyerekkori zenetanulás). Viszont az abszolút hallás önmagában nem jelent semmit. Még csak komoly zenei képességeket sem feltétlenül!
Hanghűség észleléshez fűződő viszonyáról meg annyit, hogy nem egy jó zenészt ismerek, aki otthon minihifin hallgat zenét.És tényleg jó zenészről beszélek, nem afféle kutyaütőről.
-
#56474624
törölt tag
Szerintem meg ez nem így megy. Igenis nagy szórás van LP-k hangminősége között. Ami zenét jobban szeretek, és jól is szól, az jó eséllyel előkerül átlagosan (!, mert mondjuk van egy időszakom, amikor egymás után többször) hetente egy alkalommal. Az 10 év alatt már 500 feletti szám. Egyébként pedig nem csak halkulás lesz, épp az a legmagasabb tartomány, aminél iszonyat finom tűkitérések kellenek, épp az fog laposodni. Márpedig ha a hullám laposodik, az "mélyül".
Az hogy te nem találkoztál még a jelenséggel, igen is létezik.
Ez nem a CD-nek mint technikának a hibája. Ettől még ugye nem kell tűzön elégetni az összes CD-t? Miután nem minden CD-re jellemző, ez elég bizonyíték, hogy lehet tartós CD-t készíteni.
Hanem az, hogy minőségi, lehetőleg torzulásmentes zenét akarok kapni.
Mivel én hallom a különbséget a sima CD és az LP közt,
Ha jól sejtem, akkor te a belső barázdákat nem szoktad meghallgatni.
Amúgy én is hallom a difit most épp a cd javára. Persze ugye az ortofon vms nem csúcs hangszedő. De ha feljebb is lépek, akkor is mindig meglesz a maga hátránya az LP-nek is a CD-vel szemben: mégpedig az, hogy nem zajtalan. A belső barázdák pedig sokszor teljesen élvezhetetlenek, főleg ha jön egy dinamikus rész. És bizony ezen a tű különleges metszése sem segít sokat. -
Az a baj, hogy a mondanivalód olyan komplex, hogy szerintem senki sem érti, hogy mire is gondolsz igazán. Én csak azt látom, amit ideírsz, az pedig egy rakat random eszmefuttatás, amiknek túlnyomó többsége tényszerűen téves alapokról indul (újabb gyöngyszem: "az analóg jel jobban tetszik, mint a digitális, mert hallható a különbség"), vagyis eleve hibás.
"De jó legyen nézzük csak az audio lemezeket. Tegyük fel, hogy félted az eredeti cd-d és készítesz egy másolatot róla, akkor az a másolat meddig fogja bírni?"
Bármeddig. Egy-egy hordozó persze simán tönkremehet, de a digitális adatnak van az a remek tulajdonsága, hogy lehet másolni innen-oda gond nélkül. Nálam pl. a családi fényképekről van napi backup egy RAID-5 tömbön plusz erről az archivumról van offsite backup. Akinek fontosak az adatai, az tartson róla biztonsági másolatokat - ez így volt ezer éve is, a digitális technika csak annyit tett hozzá, hogy könnyebbé tette a másolatok készítését.
tdd587: én mondok olyat, hogy bakelit, annak ellenére, hogy tudom, hogy nem bakelitből van. Sőt, a "fehér csoki" kifejezést is használom, pedig...
(#262) ELP: a lejátszók nagy része ma már támogat valami veszteségmentes formátumot (mondjuk pont wav-ot nem, mert abban senki sem tartja zenéit, mert több szempontból is elavult (standard metaadatok hiánya, tömörítés hiánya)). Technikai akadálya nincsen nagyon, hogy 192/24 adatot is kezeljen (egy Wolfson WM8742 (talán az egyik legjobb sztereó DAC) nagyker ára bőven 10 dollár alatt van), a probléma csak az, hogy baromi sokba kerül az, hogy emellé olyan analóg fokozat kerüljon, hogy ebből bármi is hallható legyen.
-
#56474624
törölt tag
És ebből vontam le azt a következtetést, hogy ez a magas hangok el nem tüntetése okozza, ezért fog jobban szólni a magasabb mintavételezésű hanganyag, mint az alacsonyabb.
Te miről beszélsz? Fizikai érintkezés van a tűvel, az nyomást fejt ki rá, már miért ne kopna?
Ja hogy te azt nem hallod?Amúgy hány normális, nyomott (nem az olcsó kiadós vackokra gondolok) audio cd-dről tűnt el eddig az adat 10 év után, csak úgy érdekelne... Mert érdekes módon én könyvtárból hoztam már ki nem is egy 20 év körüli cd-t, és lazán lehetett olvasni, a rippelés is ment 100%-osan.
-
#56474624
törölt tag
Bocs, de szerintem itt zenéről volt és kellene legyen szó, nem pedig adattárolásról (amire LP-t eleve nem igazán lehet felhasználni, nem is értem, akkor hogy jött oda, tetszik tudni ha fotókról van szó, hát marhára nem alternatíva
). Én a normális, gyári, nyomott zenei CD-kről beszéltem. Az pedig, hogy vannak gyér minőségű írható CD-k, az nem a CD technikát minősíti, hanem a felhasznált anyagot, szigorúan a "Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye!" szellemében.
Az LP minősége pedig mindenképp romlik, ha hallgatod is. Hogy mennyire, az függ a felhasználástól, de romlik. Nyilván a magasabb hangokat érinti a legérzékenyebben az idő vasfoga...
Amúgy én is LP-zem (is), de ez az elvakultság a részedről: inkább no comment. -
#56474624
törölt tag
Hát azért nem biztos, hogy a cd tartósságát illetően az írtakat kéne referenciának tekinteni. A nyomott, gyári cd-k (ezek között is van term. szórás) azért bírják sokáig.
Az biztos, hogy az LP mindig "olvasható" lesz (ha csak el nem törik valahogy), viszont a hangminőség ott mindenképp romlani fog kisebb-nagyobb mértékben.
Néhány LP-m megvan kétszer is, ezeket használtan vettem: hát azért nem pici a különbség az egyes példányok között. Nem csak a sercegésben. Nem tudom, hogy a lejátszás miatt, vagy eleve a nyomásnál voltak különbségek. Én a lejátszásra tippelek.
-
"Az analóg rögzítési forma képes több felharmonikussal teltebb hangzást rögzíteni, meg vissza is adni azt."
Nem. Ez teljes mértékben megalapozatlan állítás, amit nem támaszt alá semmi sem.
"Az esetek nagy részében az analóg jeleket nem baszták tele agyontorzított szűrőkkel, mint manapság teszik a digitális technika rohamos fejlődése mellett."
A két dolognak abszolút semmi köze egymáshoz. Analóg cuccokkal is agyon lehet torzítani a jelet, meg digitálisan is lehet érintetlenül hagyni.
Ami a masteringhez konkrétan szükséges machinációt illeti, ott meg a bakelit sokkal rosszabbul áll, mint a CD, komolyan, olvass utána, hogy az a hanganyag, amit simán ki lehet rakni CD-re, még milyen plusz feldolgozást igényel ahhoz, hogy beleférjen a bakelit megkötései köze."Szerintem azt te is beláthatod, hogy egy digitális szűrő akár egy mezei pc-n is lefuttatható, addig egy analóg jel torzításmentes szűréséhez azért jóval komolyabb eszközök szükségesek."
Tényleg fogalmad sincs, hogy miről beszélsz.
"És még mindig nem az eredeti mondanivalómat cáfolod"
Nekem erősen úgy tűnik, hogy az eredeti mondanivalód az, hogy az analóg jobb, mint a digitális, ez meg szamárság.
Duracellm...: "A Digitális technika képtelen erre, mert a két mintavétel között átlagolást végez (mintavevő kapacitás), tehát nem lesz meg minden változás a jelben, csak "összekötögetni" tudja a csúcsokat"
Nyquist-Shannon mond valamit?...
Meg lesz minden abban a jelben (és egyébként jelezném, hogy természetesen az analóg rögzítésnél is van adatvesztés).
-
Az a baj, hogy a te saját, erősen szubjektív véleményedet megpróbálod valamiféle objektív igazságnak beállítani. Ha azt mondod, hogy neked tetszik a bakelit hangja, azzal nincs semmi gond. Ha viszont nekiállsz totál megalapozatlan kijelentéseket tenni a hangtechnikáról (úgy, hogy aztán expresszsebességgel kiderül, hogy semmit sem értesz hozzá), akkor viszont ne lepődj meg, hogy ellentmondanak neked. Érted, ha azt mondod, hogy neked a magyar népdalok jobban tetszenek, mint Bach, akkor az oké, de ha azt mondod, hogy a magyar népdalokban sokkal kifinomultabb ellenpontozási technikák vannak, mint Bachnál, akkor ne lepődj meg, hogy páran leoltanak.
"Persze, hogy romlik az analóg jel"
Ez az egyetlen elvi különbség van az analóg meg a digitális jel között, és ebből a szempontból a digitális jel a nyerő.
"Az analóg módon kifejezett PI, az a "PI""
Nem. Az analóg módon kifejezett pi az mondjuk két szakasz, amiknek a hosszainak az aránya pi.
"ne toljanak mindenre rá szűrőket, mert én arra vagyok kíváncsi, amit egy zenekar tud produkálni, és nem arra a hangmérnökök mivel csalják el a hibákat..."
Egyrészt eddig azt magyaráztad, hogy a mindenféle szűrőkön átmenő LP az, ami természetesen hangzik (egyébként ilyen szűrők a CD-nél is vannak, RIAA-korrekció viszont nincs), másrészt meg egy konstans alul- vagy felüláteresztő szűrővel nem lehet elcsalni semmit se, ezek csak arra szolgálnak, hogy a jelnek csak az a része maradjon meg, amit az adott hordozó technológiailag elbír. Mondom, nagyon látszik, hogy nem ismered a témát.
"tesztelgettem egy-két Denon, Onkyo, Pioneer, Yamaha, Sony, Marantz, és Philips digitális erősítőt"
Digitális (D osztályú) erősítőt ezen cégek többsége nem is gyárt, csak tök közönséges, AB osztályúakat, innentől kezdve nem nagyon tudom értelmezni ezt az analóg-digitális erősítő dolgot.
-
SÖ
addikt
Teljesen egyet értek veled, ma egy számot hetekig vesznek fel mert az énekes tehetségtelen, és bizonyos részeket 100-ból egyszer tud kiénekelni. Ma az albumok egy összemontírozott több hónapos anyag. A Beatles csak akkor rontott ha elpoénkodták, de sorolhatnám a régi nagyokat.
-
Auratech
őstag
Fejezd már ki nekem analóg például a PI értékét légyszives!
Egy dirac- impulzusból a digitális konverzió aszimmetrikus, hegyes trapézjelet készít.
Az analóg rögzítés meg csúcsos krumplit.
A kutya a technológiák tranziens viselkedésre adott válaszában van elásva, ami az idő megfogalmazása. Az analóg a változások irányait pontosan fogja meg de van tehetetlensége a ADSR mintakövetésben. A digitális pedig időugrásokat tesz és a két mintavételi pont között semmi nincs, vagyis a semmi van. Az egyik a pillanatot, a másik a két pillanat közti végtelen semmit rettegi.
A mintavétel sűrűsége ugyanúgy nem lehet végtelen kicsi, mint az analóg mintakövetés pontossága abszolút tökéletes. A nyomásviszonyok (hang) észlelési tehetetlensége sosem lesz 0.A mai technológia szintjén az emberi érzékelés feloldását ki lehet szolgálni.
Egy légy a mi filmjeinket diavetítésnek látja, hacsak nem 240fps a lejátszás a sas meg 20m-ről is pixelesnek a HD-tv-t. Egy delfin számára a mi artikulációnk sebessége hússzor lassabb a "normálisnál".Az állatkertbe beteszik a világ legjobb hifijét:
Elképzelem ahogy egy légy és egy sas anyázva tévézik az állatkertben. A delfin meg a denevérekkel egymást túllicitálva fikázza a hangot......
- Bakker- De Jó lenne egy 600Hz-es tv! - a légy -
- Szerintem meg egy 100Mp-es 3D inkáb jobb lenne, ez így k..vaszar. - mondja a sas..-
- Az még csak hagyján, de a hang szar, ha nem szól 300Khz-t -csicsergi a delfin.
- Igen-igen ciripelik denevérek és nem ártana még 200 hangszóró, hogy végre tudjuk merre, az arra!...
- Rólam megfeledkeztetek! Dörgi az elefánt. A normális hang 6Hz-ről indul. Ez 20-tól szólal meg. Ott már semi izgalmas nem történik a talpam alatt..A mai mikrofon technológia a 30-as években is jelen volt. Nagyon analóg. Ha ez változik, a kérdés hangsúlya is más értelmet nyer. Ma még minden felvétel a dobhártya-mikrofon analógiára épül és ez működik- egyelőre.
-
"Vagyis a természetesség híve vagyok, amit az analóg világ prezentál felém a hibáival("zajaival") együtt."
Az LP sercegese, futomuzaja, nyavogasa, a lemez kopasabol adodo zaj meg egyebek az minden, csak nem termeszetes. En legalabbis eloben meg nem hallottam olyan enekest, akinek sercegett volna a hangja.
Egyebkent meg az, amit irsz, teljesen elment valamifele lila kodbe, ahonnan semmifele tenyszeru dolog nem latszik. Az fog termeszetesen szolni, ami precizebb, ennyi, fuggetlenul attol, hogy analog vagy digitalis. -
GerykO
aktív tag
Kicsúsztam a szerkesztési időből, mert anyámmal folytattam egy emelt hangú eszmecserét, az én outputomnak nem volt megfelelő inputja nála, és az ő outputja valótlan adatokon alapult, de az ecc nem működik nála gőgösségből.
Szóval egy dolgot akartam még említeni:
Tegyük fel, hogy egyedül -nem beszélgetnek melletted, nem köhögnek mögötted, nem csámcsognak előtted, és nem áll semmi/senki a hang útjába- hallgatsz élőben egy színházteremben (aminek tervezett akusztikája van) egy szimfonikus zenekart, megspékelve egy énekkórussal. Vagy a helyeden van egy überprofi töbszázmilliárdba kerülő hangfelvevő "ezköz", és utána a felvett anyagot kell visszahallgatnod.
-Melyik lesz az igazibb információtartalommal rendelkező adat?
-Melyiket élveznéd jobban? (feltételezve, hogy szereted az ilyen jellegű zenét is)
-Hol lenne teltebb a hangzás? (nem különböző digitális algoritmusokkal javított, valami az igazi zenétől eltérő kotyvasztott izét szeretek hallgatni)
Magyarul nem szeretem a zenei cenzúrát.No meg persze a mű dolgoktól iszonyodom. Nem azt mondom, hogy nem nézek meg egy hatalmas formás szilikonmellet(ha nem lenne párom tuti meg is döngetném a gazdáját
), de tuti hogy nem olyat választanék feleségnek.
Ne műanyaggal dúsított tejen nőjön majd fel a gyerekem.
Vagyis a természetesség híve vagyok, amit az analóg világ prezentál felém a hibáival("zajaival") együtt. -
"Akárhogy is nézed, az analóg jel mindig pontosabb, mint a digitális."
Dehogy. Mitol lenne az? Az, hogy melyik a pontosabb, a konkret jelektol fugg (a harmincas evekbol szarmazo lemezeim eleg egyertelmuen pontatlanabbak a CD-nel, egy studiokban hasznalatas szalag meg minden bizonnyal pontosabb, mint valami olcso jatek parbites hangmintaja). Az egyetlen biztos pont az, hogy az analog jel tovabbitaskor menthetetlenul romlik, a digitalis meg nem.
"Fejezd már ki nekem digitálisan a például a PI értékét légyszives"
Persze, pontatlan lesz. De az analog modon kifejezett pi is az lesz, mert nem lehet tokeletes kort rajzolni. Innentol kezdve meg nem az a kerdes, hogy melyik lesz abszolut pontos (egyik sem), hanem az, hogy melyikkel lehet nagyobb pontossagot elerni adott korlatok (ar, meret, stb) mellett.
szerk: "Ha ebből ki akarod szűrni a zajokat, és elkezded konvertálgatni"
Tudod, hogy mukodik az LP rogzitese? Az az alap, hogy raengednek a jelre egy alul- meg egy felulatereszto szurot, aztan keresztulnyomjak egy RIAA ekvalizaciot, aztan lejatszaskor megint nyomnak ra szuroket meg RIAA ekvalizatort. Es ez csak a legalapabb, megkerulhetetlen resz.
-
"Egy digitális hang sosem fogja visszaadni az analóg hangok teltségét"
Csak egeszen felve emlitem meg azt, hogy az LP frekvenciaatvitele nem tul jo (alulrol nagyon erosen korlatos es a magas hangok teren sem tul eros, raadasul ezek a korong belseje fele haladva szepen elfogynak). Szoval en igazan nem mernek ilyen kijelenteseket tenni, sot, valahogy az az erzes motoszkal bennem, hogy egy jo minosegu ADC+DAC parost nem nagyon lehetne meghallani egy bakelites lancban.
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor Magic 7 Pro 512 Gb - AI Pro kamera, 6,8 120 Hz LTPO OLED, Snapdragon 8 Elite,3 hó gari!
- Samsung Galaxy Z Fold6 Navy Duplakijelzős produktivitás, 120 Hz, Galaxy AI,2027. 09. 19
- Apple iPhone Air Space Black Pehelykönnyű elegancia,100% akku (6 ciklus) Garancia 2026. 09. 25
- Alienware AW3423DWF Ívelt Gamer Monitor!34"/QD-OLED/165hz/0,1ms/10BIT/Freesync-G-sync/Alien FX
- Iphone 15 Pro Max 512GB Natúr titán
- Honor Pad X9 / 4GB RAM 128 GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- REFURBISHED - DELL Performance Dock WD19DCS (210-AZBN)
- BESZÁMÍTÁS! Honor 200 Lite 8GB 256GB mobiltelefon garanciával hibátlan működéssel
- Lenovo ThinkPad T14 Gen1 Intel I7 10610U
- LG 27GR95QL - 27" OLED / Limitált LoL Edition / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest