Hirdetés
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- TCL LCD és LED TV-k
- ZIDOO médialejátszók
- OLED TV topic
- Milyen alaplapot vegyek?
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Az Intel korábbi vezére szerint a kvantumforradalom gyorsan elsöpri a GPU-kat
- Ilyen blokkot sem láttunk még készre szerelt vízhűtésnél
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
-
PROHARDVER!

Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
FeniX-
#17889
üzenetére
Outsourcing multi cégnél levő középvezetőtől tudom, hogy hasonló problémák miatt nem dolgoznak már magyar piacra. Ha egy ekkora cég bicskája beletörik, akkor nem kell meglepődni, hogy az ismerősöd is így jár.
Nem tudsz mit csinálni a nagyon problémás ügyfelekkel. Lehet nekik magyarázni mit hogyan kéne, de az az igazság, hogy náluk van a pénz és ha ők nem értenek egyet az ismerősöddel, akkor odébb állnak.
Vannak magyar cégek, akik ellavíroznak az itthoni piacon, de ahhoz akkora normális bejáratott ügyfélkör kell, hogy nyugodtan el tudják engedni a problémásakat.
-
nevemfel
senior tag
válasz
FeniX-
#17889
üzenetére
A fejlesztők többsége általában nem jó sem ügyfélmenedzsmentben, sem az ügyfelekkel való kommunikációban, sem jogi kérdésekben, és nehezen tudnak technikai dolgokat egyszerűen, a köznapi ember által érthető-értelmezhető módon elmagyarázni. Ez van, nem érthet mindenki mindenhez.
Ha továbbra is egyedül akarja ezt csinálni, akkor sajnos ezeket a dolgokat meg kell tanulnia, nincs mese. Belenézhet pár agilis-fejlesztős anyagba, amikből esetleg képet kaphat arról, hogy a menet közbeni változásokat hogyan lehet kezelni. A rugalmasság egyértelműen piaci előny, viszont ha valaki túlzásba viszi, akkor könnyen ráfizethet, úgyhogy ez félig-meddig művészet, hogy mennyi változtatás, mekkora rugalmasság engedhető meg, hogy mindkét fél jól járjon.
Esetleg megteheti azt, hogy felvesz rá alkalmazottat, olyat, aki képben van a projektmenedzsmenttel, az ügyféllel való bánásmódról. Közvetítőn keresztül is dolgozhat, ahol ezeket a terheket leveszik a válláról. Elmehet alkalmazottnak egy céghez, ahol fejlesztőként koncentrálhat a technikai dolgokra. Más opció nemigen jut eszembe. A saját céges élet sajnos ilyen problémákkal jár.
-
martonx
veterán
válasz
FeniX-
#17889
üzenetére
Ez szimpla ügyfélkezelési probléma, nincs köze ahhoz, hogy az ügyfél magyar-e vagy külföldi.
Az ismerősöd nem tud bánni az ügyfelekkel és/vagy annyira rá van szorulva a pénzre, hogy rögtön ugrik mindenkinek mindenre, ezzel elkapatva az ügyfeleit.
Le kell szarni, hogy mit csinál a megrendelő dacára a szerződésnek, megegyezésnek, hiszen azért van szerződés, megegyezés, mert az a programozót is védi, nem csak a megrendelőt.
Ha le van írva, hogy milyen rendelkezésre állással dolgozik valaki és milyen módon fogadja el a support ügyeket, akkor ez van.
Persze ettől még lehet próbálkozni éjszakai telefonhívásokkal, meg mindenféle fenyegetőzésekkel, de a szerződés/megegyezés kimondja, amit kimond, ahhoz mindkét félnek tartania kell magát.No persze a dolognak lehet olyan olvasata is, hogy ismerősöd annyira szarul dolgozik, és annyira ótvar hibák jönnek elő a kódban, ami a megrendelő részéről elviselhetetlen, és mondjuk egy péntek délután felfedezett (netán előtte 10 percel kiélesített) hiba annyira durva, hogy nem várhat a hétfői javításig, mert addig X milliós bevételtől esik el a megrendelő a programozó hibájából.
Ha rendre ilyenek miatt jönnek a soron kívüli hívások, akkor meg azt tanácsolom az ismerősödnek, hogy ne erőltesse, ami nem megy, ne legyen programozó, menjen el inkább asztalosnak. -
Drizzt
nagyúr
válasz
FeniX-
#17889
üzenetére
Egyszeru a helyzet latszolag, megvalositani annal nehezebb, ha nincs az ember hozzaszokva: meg kell tanulni nemet mondani. Talan ott kezdodik az egesz, hogy egyaltalan miert reagal az ilyen jellegu megkeresesekre. Ha beleirja a szerzodesbe, hogy milyen formaban lehet megkeresni, milyen keretek kozott, akkor tartsa magat a dologhoz, ignoralja a telefonhivasokat. Nyilvan ez potencialisan ugyfel veszteseggel jar, de ilyen ugyfelet elveszteni valoszinuleg tobbet er, mint megtartani.
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 4060 TI 16GB Rampage SHIVA A-Data 650W
- HP Z8 G4 Workstation (gamer célra is) dupla CPU Xeon Gold 6134
- HIBÁTLAN iPhone 12 mini 64GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2036
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3438, 100% Akkumulátor
- Samsung Galaxy Watch FE / 16GB / Bluetooth / Wi-fi / GPS / 1 Hónap garancia
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest




