- Ez lenne a népkártya? Teszten a GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
- OLED TV topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- 3D nyomtatás
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- DUNE médialejátszók topicja
- Asztrofotózás
- OLED monitor topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Elolvastam az eredeti cikket is, de nem találom a német akkumulátoripart...
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
forumpista #42 üzenetére
Mert nem EU konform a kínai. A BYD által hozott autó sem kínai, hanem EU szabványoknak megfelelő. És lehet fordítva sem menne csak úgy csettintésre átvinni.
-
forumpista
aktív tag
válasz
GhanBuri Ghan #40 üzenetére
Ket kerdesem van:
1, Ha ugyanaz az elektromos bmw, merci fele annyiba kerul kinaban mint itt, akkor a hulyenek is megerne onnan behozni ide. Miert nem tortenik meg? (Akar hasznaltan is)2, a byd miert adja kozel ugyanannyiert az elektromos autot europaban mint az europai gyartok? Nem latom a versenyt kinai reszrol…
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz
t72killer #31 üzenetére
Etiópia speciel elsőként a világon hozott egy olyan döntést, hogy az országba nem lehet belsőégésű autót importálni.
A legfontosabb ok nem a környezetvédelem volt, hanem az, hogy így sokkal kevésbé fognak függni az állandó olajimporttól, azaz az olajexportáló országoktól.
Napfényük van, napelemeket meg csak egyszer kell megvenni egy 20-25 éves időtávra, szemben a folyamatos olajimporttal.
Szóval elképzelhető, hogy pont a jobb megújuló adottságú és olajban szegény, harmadik világbéli országok fogják hamarabb abbahagyni a pöfékelést, mint a nyugati országok. -
GhanBuri Ghan
őstag
válasz
forumpista #39 üzenetére
Kicsit érdekes a stílusod, túlmegy a tényeken, de semmi gond, én tudok alkalmazkodni
Ha képes lennél értelmezni a tényeket, akkor rájöttél volna, hogy Kínát úgy lehetne a legjobban jellemezni, hogy "vadkapitalista diktatúra" - ahol speciel a vállalkozásokat sokkal kevesebb szabály köti meg, mint az USA-ban. És biztos vagyok benne, hogy nem olvastad Desmond Shum "Kínai rulett" című könyvét, ami betekintést mutat a diktatúra nem külvilágnak szánt részébe is - viszont még ott is előjönnek olyan történetek, amikor az egyik állami cég igazgatója bérgyilkosokat küldött egy másik állami cég vezetőjére - valamilyen szinten még az állami cégek is versenyeznek egymással - miközben Európában a legnagyobb kapitalista cégek már felosztották a piacot egymás között.
De nem akarlak összezavarni, hidd tovább nyugodtan azt, hogy a verseny csak egy szemfényvesztés.Ezek szerint azzal sem vagy tisztában, hogy a BYD egy ideje olcsóbban adja az elektromos autóját a belsőégésűénél - és akkor nem írtál volna le ennyi hülyeséget elvekről és realitásokról, mivel mára ez a realitás. Az, hogy európai cégek erre képtelenek, az sajnos a lemaradottságuk bizonyítéka - és ezért kellene felvenniük a versenyt, hogy ne maradjanak le végzetesen. (Tegyük hozzá, hogy Kínában a BMW, Mercedes elektromos autója is nagyjából fele annak, mint amennyiért itt árulják - ez is csak a verseny hatalmát bizonyítja. Itt egyáltalán nincsenek rákényszerítve arra, hogy olcsóbban adják. Sajnos, és ez hosszú távon rájuk fog visszaütni)
-
forumpista
aktív tag
válasz
GhanBuri Ghan #32 üzenetére
"Mégpedig azért nem, mert hosszú távon a tervgazdaság veszít a szabad versennyel szemben."
LOL. Akkor tulképpen nincs is most miről beszélgetnünk meg aggódnunk, a kínai tervgazdaság látványosan elbukott a szabad versennyel szemben.
Az európai autók épp letarolják a kínai piacot, mint ahogy korábban letarolták a kerékpárok, rollerek, mobiltelefonok és minden más kapcsán is.
Kínában kínai gyártású cuccot már szinte nem is lehet kapni, a legfőbb gondjuk hogy milyen extra vámot vessenek ki az őket elárasztó európai dömpingáruk ellen.
Oh wait, ez valami alternativ univerzum lehet...Egyébként azt már most lehet látni, hogy azonos áron a belsőégésűt sokkal kevesebben választanák, mint az elektromosat.
Természetesen, mint ahogy azonos áron inkább vennék helikoptert, repülőt, űrhajót mint autót. Sőt továbbmegyek, ha bicikli árában adnának új autót (tökmindegy milyen hajtású), azt is hamarabb választanám mint a biciklit.Na de visszatérve a magasztos elvekből a piszkos realitások talajára:
a helyzet az hogy a belső égésü autó uralja a piacot és még fogja is uralni a következő pár évtizedben.Ez az általad említett belpiacos meg piacvédett belsőégésú autózás pont hogy az elektromosra igaz, k.rvára életképtelen és labdába nem tudna rúgni ha nem tolnák ezerrel állami támogatásokkal.
-
-
GhanBuri Ghan
őstag
Az Ausztrália. Usa 46%, Németország 24%.
De a McKinsey elérhetetlenné tette az eredeti tanulmányt, pedig amit láttam belülről az ilyen közvéleménykutatásoknál, a bemelegítő kérdések és a kérdés feltevésének a módja nagyon erősen tudja befolyásolni a kapott választ ugyanarra a kérdésre - amit a tisztel t megbízó látni szeretne. Szóval vannak kétségeim. Ahogy egyébként a jelenlegi elterjedtségnél még mindig többen akarnak elektromost következő autónak, ahányan - ezen tanulmány szerint - vissza akarnak váltani.#35 t72killer
Ha tudsz egy olyan országot, ahol piaci alapon a kettő ugyanannyiba kerül, akkor releváns az, amit válaszoltál
Ugye a második példádban az új illetve jövőbeli árakra válaszként nem a használtpiaci árakat használod érvként? (ráadásul egy olyan helyzetben, ahol elektromosból a felfutó ág miatt alig van érdemi használt? Ez nagyjából annyira releváns, hogy ha kikapok sakkban, akkor az rá a válaszom, hogy oké, de pingpongban meg én nyertem volna - lehet, de itt a sakkról volt szó. Egyébként ha nem lesz komoly piacvédelem, és jönnek az olcsó elektromos autók, akkor a használt belsőégésűek árai még jobban be fognak zuhanni, mivel eladhatatlanok lesznek. Abból mi is fog következni? Hogy ennyire jó a belsőégésű technológia, mert egy tíz éves S350-et mondjuk már egymillióért meg lehet kapni, ennyiért nincs semmilyen Model S? Vagy az, hogy harmincadára csökkent az ára, mert másképp eladhatatlan) -
válasz
GhanBuri Ghan #32 üzenetére
Azonos ár mellett én is a tiszta titánötvözet biciklit választanám az úgy-ahogy kínaihorganyzott bszottnehéz monstrum helyett🤷♂️.
De nincs azonos ár. Az ár fosszilisnél: 4k£ jó állapotban, úgy, hogy egy átnézés után lenyomok vele egy Edinburg-Szeged távot. Ilyet hol tud a villany?
-
Newbie9
kezdő
Mért van az hogy itt mindig túlnyomóan mainstream tolta baromságokat lehet olvasni ami az elektromos autókat illeti?
-cikkben és komment szekcióban egyaránt- -
ncc1701
veterán
válasz
GhanBuri Ghan #32 üzenetére
USA-ban az elektromos autót vásárlók 49%-a visszaváltana hagyományosra. Bocs a tényekért.
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz
forumpista #28 üzenetére
Tehát abba bukott bele, hogy nem bírta a gazdasági versenyt.
Mégpedig azért nem, mert hosszú távon a tervgazdaság veszít a szabad versennyel szemben.
Egyébként azt már most lehet látni, hogy azonos áron a belsőégésűt sokkal kevesebben választanák, mint az elektromosat. Tegyük mellé a belsőégésűek méretgazdaságosságból fakadó árelőnyét, meg az elektromosok folyamatos fejlesztésének a jövőbeli árcsökkentő hatását (amit a növekvő gyártás méretgazdaságossági hatása is fokozni fog), és odajutunk, hogy a belsőégésűek gyártása egy szabad piacon tíz év múlva veszett fejsze nyele lesz. Nyilván piacvédelemmel bármeddig gyártásban lehet tartani, viszont annak hosszú távon a szavazók nem fognak örülni (mintha Európában a hintó- és lószerszám-gyártók nyertek volna, és még mindig amish szinten közlekednénk, míg máshol ment tovább a világ a maga útján. Természetesen a világ többi részének nem lenne igénye évi többmillió szekérre és ostorra, zablára, tehát ezek exportálhatatlan termékek lennének)#24 jerry311
Amerikában az állami szabályozás vette át a Tesla töltési szabványát, mert annyival jobb volt a korábbi szabványnál - és most a többi gyártó igazodik ahhoz. Szóval ha van verseny, akkor van rá esély, hogy a legjobb megoldás egy idő után domináns lesz.#23 Feketelaszlo
Sajnos nem specifikusan az autóiparban, hanem mindenhol.
Rákeresve rengeteget foglalkoztak már a problémával, pár példa:
Bureaucracy costs in a European comparison | Prognos
Article (bdi.eu)
Six theories for reducing the costs of bureaucracy in Europe (familienunternehmen.de)#21 Alaaf Pi
Csakhogy még ez sem igaz, csak a német autógyártók vagy egyéb csatolt cégek rengeteg állami pénzt kaptak:
EU approves €900m German subsidy for new EV gigafactory | Engineering and Technology Magazine (theiet.org)
Germany ramps up electric vehicle battery production with big state subsidies (thedriven.io)
EU greenlights €4.6 billion in German state support for hydrogen projects | Clean Energy Wire
Commission approves €350 million German State aid scheme to support renewable hydrogen production | Energy Central -
válasz
forumpista #28 üzenetére
Pontosan. India, komplett DK Ázsia, Kína vígan pöfékel és a füle botját se mozgatja a "klímacsúcsokon", de én gyújtsam fel a családi+munkábajárós verdát..
-
forumpista
aktív tag
Ellenben nem tudok olyanrol hogy a tollat meg jegyzetfuzetet gyartokat jol megbuntettek volna eme tevekenysegukert, es olyanrol sem tudok hogy kenyszeritettek volna a gyartokat vagy az embereket hogy marpedig ti az eddigi toll es ceruza helyett 30 tonnas ENIAC-ot fogtok venni, mert ez menti meg a bolygot, punk-tum…
-
forumpista
aktív tag
válasz
GhanBuri Ghan #14 üzenetére
Emlekeim szerint a szovjetunio abba bukott bele hogy az amcsik elhitettek vele hogy a “jovo” az urbe telepitett fegyverrendszerek (aka csillaghaborus terv), es hogy ok hamarosan mar rendelkezni fognak vele.
Na most ilyen technologia sem akkor sem azota sem letezik meg az USA-ban sem, de az oroszok legalabb jol elkotottek ra a vilag minden penzet is hogy potoljak a “lemaradasukat”…
Es nekem ez a sztori inkabb erosen athallatszodik most olyan formaban mintha vki a kreten EUs vezetokkel elhitette volna hogy a jovo az elektromos auto, es a piacvezeto belsoegesu autoipart most rogton be kell szantani es a vilag osszes penzet az elektromos atallasra kell kolteni…
Csak aztan nehogy ugy jarjunk mint a szovjetek az amerikai csillahaborus tervvel…
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Feketelaszlo #23 üzenetére
A vállalati módszer az lenne, hogy lancold magadhoz a vevőt, a közérdek meg az, hogy minél szabadabban lehessen használni pl. az infrastruktúrát. Legyen minél szabványosabb, könnyen elérhető. A komplett EU-n keresztül ezt meg nem tudják az autógyárak maguk megoldani, vagy csak nagyon lassan, kell egy EU szintű koordináció.
A bürokrácia nem a hivatalok méretét, hanem az ügyintézés bonyolultságát jelenti. -
nna ez meg a másik. Nem tudom vajon egy ~30kEUR-s vételárból szumma mennyi is ugrik át a vörösökhöz ilyen-olyan bevétel képében. Tippre több, mint amennyi egy ~10kEUR-s benzines akármi után, amibe nem targoncával szállítható akksipakkot, hanem csak pár faék egyszerű alkatrészt gyártanak-ha egyáltalán.
-
Semmi ok az aggodalomra, pártunk és kormányunk ezt már rég megoldotta! Itt nem zavarják ám holmi szabályok a profittermelést, úgyhogy hajrá...
Szeretett kapitalistáink valahogy az okok között "elfelejtik" említeni, hogy még a nyugati pórnép se fog csak úgy zsebből kirántani 30-40e EUR-kat egy villanyverdára, lízingben sem. És erre az se megoldás, hogy felb.sszuk a hagyományos autók és az üzemanyag árát, hogy a bevételből - ahogy mások is írták - olyanoknak adjunk pénzt, akiknek amúgy is van dögivel.
-
jerry311
nagyúr
válasz
Feketelaszlo #23 üzenetére
Az én értelmezésemben (és az eredetit is elolvasva) a szerző arra utalt, hogy a politikus oldja meg a kockázatos ellátási láncok és töltőállomások kérdését a politikai eszközeivel, holott ez ideális esetben pont a vállalati menedzser-osztály feladta volna üzleti módszerekkel.
Kosz, de inkabb ne oldjak meg vallalati modszerekkel.
Mar lattuk mi tortenik a toltoallomasokkal, ha vallalati modszerekkel akarjak megoldani:
- kartyas fizetes nincs, toltsd le az appot, add meg abban a kartyaadataid.
- nincs mobilnet eppen? Rabasztal.
- nem vagy elofizetoje a toltoallomas-lancnak? A gatyad is ramegy, vagy egyaltalan nem tolthetsz.
- egyertelmu HUF/kWh kiirasa (mint ugye HUF/L benzinnel)? Hulye vagy, hat akkor latnad milyn k. draga a halozat.Ezt elmeletileg mar beszabalyoztak, de ennek alapjan inkabb ne probaljanak semmit se megoldani a vallalati menedzserek, akik gyakorlatilag csak es kizarolag a profitban erdekeltek.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
GhanBuri Ghan #20 üzenetére
Tehát akkor van valami EU-s szabályozás ami akadályozza a gyártókat a beszállítói láncok diverzifikációjában vagy a töltőállomások telepítésben? Vagy mit kell a politikusoknak az európai villanyautó piacon deregulálni?
Az én értelmezésemben (és az eredetit is elolvasva) a szerző arra utalt, hogy a politikus oldja meg a kockázatos ellátási láncok és töltőállomások kérdését a politikai eszközeivel, holott ez ideális esetben pont a vállalati menedzser-osztály feladta volna üzleti módszerekkel. Na de ha ezt a felelősséget mégis rá akarjuk lőcsölni a politikusra csak a bürokrácián keresztül tud intézkedni. A politikával szemben elvárásokat támasztani és a bürokrácia leépítését egyszerre követelni szegről-végről oximoron. -
Amint a kínaikat kiiktatjuk a gyártásból én azonnal támogatom az EV-ket.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
GhanBuri Ghan #20 üzenetére
A németek csak a vásárlást célozták, ami a vevőnél jelenik meg, nem a gyárnál. Azt a részét a kínaiaknál se reklamálom.
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz
Feketelaszlo #19 üzenetére
Deregulációt csak politikusok kezdeményezhetnek - amúgy kicsit furcsa lenne.
Egyébként milyen világban jelenti a bürokrácia csökkentése a több töltőállomás telepítését vagy a mágnesek máshonnan importálását?#18 Alaaf Pi
Ahogy az amerikaiak és például a németek is öntöttek állami pénzt az elektromos autók vagy az akkumulátorok vagy a napelemek gyártásába.
A becsült tizenöt év alatti 230md dollár (bő 15md/év) mellé tegyük az évi 5000 (
2009) - 17000 (2023) md dollár megtermelt értéket. 0,3% és 0,09% közötti érték - így más egészen másként cseng, mint a "másfél Marshall segély"
És tegyük mellé, hogy csak az USA "inflation reduction act" kerül az amerikai adófizetőknek 891 milliárd dollárjába - amit az amerikai termelés élénkítésére fordítanak. (nyilván ez is eltörpül az amerikai GDP-hez képest, mivel ez is több éves kifutású)
Nem mondom, hogy a szabad piac tisztaságának jót tesz a saját termelők támogatása, de akkor mérjünk egyenlő mércével. -
Feketelaszlo
senior tag
válasz
GhanBuri Ghan #14 üzenetére
Aki egyszerre állítja, hogy a politikusoknak lépnie kell mindenben meg hogy legyen kevesebb a bürokrácia az azért némi önellentmondásban van. Még a kutatásra tett megjegyzést csak-csak érteni vélem olyasvalakitől aki a Fraunhofer-világban szocializálódott, de csóró politikusokon számon kérni, hogy miért nem telepítenek a piaci szereplők több töltőállomást vagy miért Kínából jön a mágnes azért mégis csak túlzás.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
GhanBuri Ghan #8 üzenetére
Érdekes, pont az autógyártók ágálnak a vám ellen, és pont az autógyártók akarnak piaci alapon versenyezni a kínaiakkal. PL. a Stellantis, akit fenyeget a BYD is.
Egyébként kis kínai támogatás áttekintés: [link]Az EU-ban nem sok autóipari OEM barát politikus mozog, különben nem lettek volna olyan szabályok, amilyenek, kezdve a CO2 kibocsátás alapú adóztatással, az EURO 7-en át a ICE-k betiltásáig, majd mikor mindenki ehhez igazította az üzleti és fejlesztési tervét, akkor visszaazegész felkiáltással mégis engedni hosszabb távon, eltörölve azt.
-
Alusky
senior tag
Akkor rakják bele minden bizbaszba az akkut, amúgy is azt csinálják. Ami eddig tökéletesen jó volt konnektorossal, most az is menjen akkuval, mert miért ne. Porszívótól kezdve a kerti locsoláson át bármi. Drága biciklire is kell, mert nem állapot, hogy bovdennel vagy vezetékkel váltogatunk, ha egyszer a fő akku mellé még tehetünk 5 kicsit is ami ezt elvégzi BT-vel.
Tehetünk a fűnyíróra is 2 helyett 8-at, akkor már legalább lenne teljesítménye meg üzemideje is. -
cami][us
senior tag
válasz
GhanBuri Ghan #14 üzenetére
Aztán nehogy kiderüljön, hogy az akku és villanymotor gyártáshoz nincs nyersanyag. A kínaiaktól függeni, pedig nem egy életbiztosítás.
#13 A tied radont ereget?
-
GhanBuri Ghan
őstag
Azzal csak azt érnénk el, hogy amikor az elektromos már minden szempontból jobb, mint a belsőégésű, ráadásul még olcsóbb is, akkor a világon mindenhol máshol eladhatatlan lenne a benzines - belpiacossá válna az európai autógyártás.
A szekér- és lószerszám-gyártók is hiába gyártottak egyre jobb szekereket és lószerszámokat az első autók megjelenésekor, mára szinte teljesen eltűntek.
A verseny elől nem elbújni kell. Ebbe bukott bele a Szovjetunió is.#9 jerry311
Gyakorlatilag mindent elkövetnek, hogy az európai termelést visszahúzzák.
"Christian Rosenkranz, a ZVEI egyik elnöke szerint a politikusoknak lépniük kell az EV-töltési infrastruktúra fejlesztése kapcsán, az alapanyagok ellátási láncát érintően – utóbbi terén a németek és Európa máshonnan behozott lítiumtól és kobalttal függenek. De olcsóbb energiára és kevesebb bürokráciára is szükség lenne, valamint a nátrium-ionos akkumulátorok kutatására, tették hozzá."
Mindegyik pontban igaza van. -
dabadab
titán
válasz
Busterftw #10 üzenetére
Csak hát az nem úgy működik.
Nyilván a számítógépek se úgy működtek, hogy addig, amíg nem lehet 200 dollárért mindenkinek számítógépet adni, addig egyáltalán ne gyártsunk számítógépet, hanem le kellett gyártani az ENIAC-tól kezdve az összes többit, egyrészt azért, hogy legyen tapasztalat, másrészt hogy legyen miből finanszírozni a többi fejlesztést, harmadrészt meg hogy legyen hogy kiépülnie a gyártókapacitásnak és még ezen kívül is biztos van egy csomó dolog, ami most fél perc alatt nem jut eszembe.
Fogalmam sincs, hogy a fenébe tudott elterjedni ez a hülyeség, hogy az elektromos autók fejlesztését úgy kellene kezdeni, hogy rögtön azt dobják a piacra, amihez évtizedek fejlesztése, tapasztalata meg gyárépítése kell. Nyilván ezek az emberek a házépítést is a tetővel kezdik. -
cami][us
senior tag
válasz
GhanBuri Ghan #8 üzenetére
Még egy indok, hogy ne erőltessük ezt a BEV dolgot. Ezzel csak Kína nyerhet.
-
jerry311
nagyúr
válasz
GhanBuri Ghan #8 üzenetére
Ugy tunik a mi erdekunk es az EU politika erdekei nem egyeznek, mert ott szopatjak az autogyartokat ahol csak tudjak.
-
GhanBuri Ghan
őstag
Kínában már lényegében ugyanolyan áron kapható a benzines és a vele egy kategóriájú elektromos.
Az európai gyártók, miután milliárdszámra lapátolták haza az eurókat Kínából, állva maradtak a kínai gyártókhoz képest.
És ez nem azt jelenti, hogy a kínai rendszer csodálatos (mert nem az) vagy azt, hogy a kínai mérnökök birtokolják a bölcsek kövét (mert nem), hanem azt, hogy a régi nagy gyártók (VAG, BMW, Mercedes) eltunyultak, és azt hitték, a piacuk valamiféle hitbizomány, amiért nem kell megküzdeni. A mi érdekünk (mármint az európai vásárlóké) az lenne, hogy az itteni gyártók továbbra is versenyképesek maradjanak - akár tetszik ez nekik, akár nem. -
ncc1701
veterán
Nahát, nem veszik a népek a vellany csodákat?
Akinek kellett, és volt rá pénze, az már megvette állami támogatással (a csóróbbak által befizetett adóból, ez a gyönyörű benne) második-harmadik autónak. Az élelmesebbje még itthon mellé is pattintotta a jó kis államilag támogatott (napelemes céggel megfinanszíroztatott, majd ezt a céget az állami nem fizetés bedöntötte szépen) napelemet, h ingyen töltse. Pazar. Ezek a 2.5-3 tonnás villany suvok most jól megmentik a bolygót.
Az lett volna az ésszerű sorrend, h értelmes kapacitású, olcsó, könnyű, gyorsan tölthető, tartós akkut fejlesztenek, majd ha megvan, akkor lehet villany kisautókat kiszórni occsóért. -
jerry311
nagyúr
Nem vettek eleg villanyautot az adofizetok. Ezert az allam beletett par ezer eurot a tehetos polgarai zsebebe, akiknek nem volt ra szuksege egy uj autohoz, de ha mar ott volt... (mert azert valljuk be a tamogatasok bevezetesekor a felso kategoria arszintjen mentek a villanzautok) Amig ment a tamogatas, addig aki tudta kihasznalta. Nincs tamogatas, nem vesznek villanyautot.
Ki szopott vele? Akinek az adojabol fizettek az egesz mutatvanyt, de meg arra sincs penze, hogy egy lefingott 10 eves hasznalt villanyautot vasaroljon.Nahaaaaat, ki gondolta volna, hogy ez igy lesz?
-
clon
senior tag
Az EU "nehézfejek" a döntéseknél elsősorban az EU cégekre gondolnának nem pedig a "lobbisták" általi befektetőcsoportokra máris könnyebb lenne a helyzet. Az EU nagy cégek belekényelmesedtek a nagyságukba és elfogadták a piaci "leosztást" és nem háborgatták egymást és mellé ujjal mutogatva röhögtek a Kína által gyártott dolgokon DE Kína tanult és fejlődött a nyugat meg csak osztotta a profitot és a fejlesztést visszanyeste mert jó lesz ez így is...
Mikor a Magyar EV piacot és állami támogatást "savazzák" akkor ezek a mondatok pont olyanok mintha itthoni helyzet írnák le amíg van támogatás megérősebb az EV teljes áron már nem...
"...Németországban például 2016 és 2023 között osztották a támogatásokat az EV-kre, összesen 10 milliárd eurót. Mivel ezek megszűntek, a múlt hónapban már csak 12 százalék volt az EV-k piaci részesedése a 2023-as 14,3 százalék helyett, mutatták a statisztikák..." -
Kinder
senior tag
"kevesebb bürokrácia kellene"
Ennyi.
Az egész EU fejnehéz, borzasztó lassú, ráadásul ostoba döntéseket hoz.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R 5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Corsair 650W
- Eladó ÚJ Intel Core i3 10105F bontatlan dobozos processzor 3 év garancia 27% áfa
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B460M i5 10400 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA TT 500W
- HATALMAS AKCIÓK! GARANCIA, SZÁMLA - Windows 10 11, Office 2016 2019 2021,2024, vírusírtók, VPN
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest