Hirdetés
Aktív témák
-
MaUser
addikt
válasz hemaka #15329 üzenetére
A D90-et 18-105-tel pont az akciós áron vettem meg tegnap az edigital-nál.
Ja, egyébként én is átnyergeltem Canon-ról a 60D bemutatása után. Egyelőre még csak ez előnyeit látom a szép új világnak: 18-105vr teljesen jó alapobi, van normális 35-ös fix, van normális méretű kereső, nagyobb váz, van elérhető árú és normális 70-300vr és főleg van mire váltani később (d7000), mert odaát csak a 7d volt méregdrágán.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
válasz Degeczi #15338 üzenetére
Igen, erre figyeltem.
Sajnos az árgépes D7000-et olcsóbban áruló, de 3 év garit adó boltokból kettőt felhívva, kis kérdezősködéssel kiderült, hogy bizony nem itthoni a 3 év garancia...
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
Bár nem nekem jött a kérdés:
Canon -> egy év magyar gari, szürkeimport is általában ennyi, de 220volt úgy szürkeimportol, hogy 2 évig van gari, így tőlük érdemes venni Canon, hacsak nem tervezel sokszor szevízbe járni, mert akkor talán megér a hivatalos magyar beszerzés. (Mondjuk nem is értem, hogy engedhet meg ilyen silány képviseletet magának a Canon fotós szinten...)
Nikon -> három év hivatalos magyar gari, szürkeimportosak 1 év, de néhány bolt ad három évet saját magán keresztül. Ezek általában net only boltok, amik nem tudni meddig élnek és azt sem igen, hogy te majd el tudod-e intézni a garanciát ha a bolt megszűnt. Az árkülönbség kb. 10% a szükeimportosak javára, ennyit szvsz nagyon nem ér meg. Ha olcsó kell, akkor ott az ebay, vagy amerikai, japán beszerzés, amire vannak régóta működő "cégek". (szakura, stb.)
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
Megjött a 35/1.8, holnap rittyentek egy kis összehasonlító tesztet a 18-105-tel.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
válasz Freddy76 #26551 üzenetére
Töltő egyértelműen az IPC-1L. Tölt, süt, frissít különböző áramokkal, egyenként szabályozható töltőhelyek. Fele annyiba kerül, mint a nagytesó és eneloop-okkal annak tudását nem igen lehet (illetve lehetni lehet, csak nem érdemes ) kihasználni. A különbséget költsd inkább az asszonyra.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
válasz Freddy76 #26580 üzenetére
Nem olyan bonyolult ez szerencsére. Beleteszed az akksit, programot és töltőáramot kiválasztod és hajrá.
IPC-1L-nél három töltőáramod van, 200. 500 és 700mA, így esélyed sincs véletlenül 2A-rel megküldeni a drága eneloop/ready2go akksikat. (Elvileg bírják ezt is, de nem véletlenül nem erőlteti a Sanyo sem a 4x-es 1A feletti töltést a gyári töltőknél.) Programnak meg választhatsz töltést, frissítést (párszor feltölti-lemeríti, döglődő akksikat néha vissza tud hozni), lemerítést (ami cselesen egy lemerítés-töltés ciklust takar, én általában ezt használom a fél évig nem használt akkuknál) és tesztelést (megmondja az akksi pontos élettartamát.) Nyilván az IPC-1/MC-H9000 többet tud és kényelmesebb az utóbbit kezelni, de amire normálisan szüksége van az egyszerű fotósnak arra az IPC-1L szvsz best buy és jóval olcsóbb. Kivéve, ha egy órával az indulás előtt jössz rá, hogy nem töltötted fel a vaku akksijait, mert akkor nagyon fog hiányozni valamelyik drágábbik típus.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
válasz aleister #26596 üzenetére
Én inkább azt kérdezném 35/1.8 tulajként, hogy a 17-50-nek van-e értelme mellette, ha már ott a Tokina 11-16 alá és a Tamron 70-300 VC fölé.
Ami miatt jó: kicsi, könnyű, van dof-od, 1.8-on is éles, 2.8-től vágni lehet vele és az az egy EV előny a 17-50-hez képest nagyon jól tud jönni néha.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
válasz TayRol #26680 üzenetére
A Tokina messze jobb építésben, minőségben és képben is (f5.6-tól gyönyörűen rajzol a széleken is) a Tamronnál, ha nem kell a 10-12mm akkor egyértelműen ez a nyerő, de nehezebb és (ez itt a nagyon nagy probléma) szeret benne elszakadni a kábel, aminek a javítása finoman szólva is körülményes.
Tokina 12-24 kedvenc objektívem, szvsz képre azért nincs olyan jó mint az ebben az átfogásban etalon Nikon 10-24, azonban használni mégis sokkal nagyobb élvezet a Tokinát a tankszerű építése miatt. A döntés rajtad áll.
Szerk: kicsit érthetőbbé tettem
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
válasz Sefter #26738 üzenetére
Azért van néhány olyan szolgáltatása a D7000-nek, ami bármilyen "szinten"* jól jön:
- 100%-os kereső
- kb. 1EV előny (ha a zaj kellemességét és a felbontást is nézzük)
- sokkal jobb követőfókusz
- "szintező"
- két sd kártya slot (ha már ment valaha tönkre kártyád ezt nagyon lehet értékelni)
- masszívabb házAz hogy ez megér-e 100eFt plusz pénzt azt te tudod. Mivel kezelhetőségre a két gép nagyon hasonló (és végül is ez is van legalább olyan fontos, mint a feature lista), én személy szerint inkább valami olyanra költeném a különbözetet, amit egyébként nem biztos, hogy megvennél, de sok szituációban segíthet (SB700/900 vaku , minőségi DX objektív, stb.).
*Nem hiszem, hiszem, hogy lennének "szintek". Ha csak hobbiból is kattintgatsz néha, biztosan készítesz olyan képeket amik a te számodra minden más képnél szebbek lesznek. Akkor meg már csináld olyan géppel, hogy ne azon múljon később ezeknek a felvételnek a minősége és/vagy elkészülte.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
válasz Degeczi #26753 üzenetére
Igaz, köszönöm. Néhány remek fixet jóval olcsóbban lehet így venni hozzá. (kedvencem)
AF finomhagolást direkt nem írtam, mert az általam próbált dx zoom-ok, még ha minimálisan is, de variofokálisnak tűntek, ráadásul garancia időben pedig úgyis be lehet küldeni a lencséket a vázzal a Fóti útra és legalább ingyen összelövik a rendszert, legalább is régen nem volt ezzel probléma.
Kleroo: Igaz, mindenkinek más a fontos. Én egyszer elbarmoltam egy CF-et kártyaolvasóba rakás közben, na azóta értékelem a két kártyahelyet.
Sefter: Itt csak jól lehetett dönteni. Használd egészséggel!
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
válasz Degeczi #26765 üzenetére
Ahh, halszemet ne is mond, az amerikai keret idén már kilőve és a 220Volt akciójánál sem tudtam melyik ujjamba harapjak.
Nikonnál nem tudom mit állítanak (és szeretnék ebben a boldog tudatlanságban megmaradni még jó ideig ), de Canon-nál még én is állítottam fókuszt, amikor Camera Kft. szerint minden rendben volt. (Neten szerencsére van sok leírás, mechanikusan ment ott az állítás, nem sw-esen.) Aztán később amikor visszamentem az összes obival, akkor már az obikat állítgatták, ha jól tudom, legalább is mást nem tudok elképzelni, mert minden objektívnél helyreállt a világ rendje.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
válasz forceberg #26809 üzenetére
Bőven jó lesz hozzá, buffer-ből fog csak lassabban üríteni a lehetségesnél lassabban, ha a kártya esetleg nem tudja a D90 maximális 22-23MB/s-át.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
válasz TeeJay #26823 üzenetére
Sajnos igaz amit Degeczi írt, nálam a Sandisk UltraII 8GB kemény 5.6MB/s-kel írható. Ráadásul ezt csak vásárlás után jóval vettem észre, amikor sorozatfényképezés közben csak pislogtam, hogy miért kell 3x annyit várnom a buffer ürítésére, mint az ősöreg 2GB-os Transcendnél...
Szóval vásárlás után érdemes egyből tesztelni és visszaküldeni, ha nem hozza a várt eredményeket, én erről sajnos már lekéstem.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
Közben megjött a Tamron 70-300VC is, hála a 220Volt akciójának. Ilyen éles telét utoljára a 70-200f4 képében láttam, gyakorlatilag (persze csak emlékek alapján) oda merném tenni mellé és ráadásul 300mm-ig szépen egyenletesen csökkenti az élességet, ráadásul 300-on is bőven marad belőle. De - és itt a nagyon nagy de - 2EV-vel alulexponál mátrixmérésnél a gép vele, a többi módban kb. ok.
VC szép és jó, a sokat emlegetett panning mód és a kétfokozatú VC hiánya a Nikon 70-300 VR-hez képest egyáltalán nem zavaró, azt hittem sokkal rosszabb lesz, erre 300mm-en is kézben szépen lehet újrakomponálni pár centikkel minden gond nélkül. Ami esetleg tényleg zavaró lehet az a VC kb. fél másodperccel későbbi indulása az expo gomb félig lenyomása után.
Fókusz gyors és pontos (bár ez utóbbit követő módban még nem volt alkalmam kipróbálni).
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
Pedig már reménykedtem, hogy meglesz az első nem problémás Tamron obim. Jövőhéten megy vissza cserére/javításra (ez utóbbit sem bánom, mert élességben nagyon ott van). Ami különösen tetszik, hogy Németországból vette a 220Volt, így a Tamron 5 éves kiterjesztett garanciája itthon is érvényes a regisztráció után a weboldaluk szerint. (Érdekes módon ha pl. Anglián keresztül jött volna, akkor már nem ez lenne a helyzet.) Az más kérdés, hogy ehhez német szervizben kell leadni egy éven túli hiba esetén, de szerencsére ezt meg tudom oldani.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
válasz Zola007 #26847 üzenetére
Mivel ez a példány elég éles végig és a fórumokon is pozitívak a tapasztalatok a javításról, így javíttatni szeretném első körben. Ráadásul mivel az akciónak vége, már a Tamron vételárának közel másfélszeresét kéne kifizetnem a Nikon 70-300 VR-ért. Akkor meg már inkább egy kis további spórolás és Sigma 70-200/2.8 + monopod kombó. Igaz ez jóval nehezebb, de legalább sporthoz sem kéne lencsét bérelni többet.
Egyébként a szériaszám bőven 20000 fölötti, szóval elég friss.
@gab.m: Köszönöm.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
válasz Zola007 #26850 üzenetére
Jókívánságokat köszönöm, remélem hamar letudom. A szériaszámodból indulva akkor az én obim valahol parkolt legalább egy évet. Én meg azt hittem viszonylag új darab, mert a neten a problémás daraboknál mind 10000 alatti szériaszámot írtak. D90-nel
használomhasználnám.''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
válasz #43676928 #27016 üzenetére
Más pénzét bár szívesen költöm, de inkább csak azt tanácsolom, hogy vaku-t, pótakksit, táskát, állványokat mindenképpen érdemes venni hozzá, mert nagyban növelik a rendszer használhatóságát. Így ezeket ne hagyd ki. (Egyébként meg nyilván azt tudnám ajánlani amivel én is rendelkezem. )
Megjött két nap alatt Hong Kongból (Hello magyar posta, ezt országon belül elsőbbségivel sem tudod... ) a Crumpler 6 Million Dollar Home táskám (fénykép nem saját):
Egy Crumpler Pretty Boy 5500 XL-t vált le és az alábbi dolgokat nyeli el gond nélkül:
- D90 váz
- 18-105VR (vagy 10-24, ezek közül az egyik a vázra rakva)
- 70-300 VC USD
- 35/1.8 (ennek tetején még egy 18-105 méretű obi elférne)
- SB700 + minden gyári tartozék
- pótakksi a vázhoz és 8 akksi a vakuhoz
- váz töltője, USB kábel, töltőkábel, HDMI kábel, VGA kábel
- pénztárca, iratok
- lenspen, pumpa, tartalék obisapkák, törlőkendő
- memóriakártyák, DK-21M, kereső takaró
- B+W MRC slim polar 77mm dobozzal, Soligor DHG polar 67mm dobozzal
- összes lencsén UV szűrő + napellenző
- oldalán vannak fülek, így ide lehet akasztani pl. monopodotAz összbenyomás nagyon pozitív, bár sokat rágódtam rajta, hogy mi legyen, nagyon nem bántam meg a vételét, főleg az árát figyelembe véve (16eFt, e-bay). Egy negatívumot tudok csak felhozni, mégpedig azt, hogy jóval rövidebb a vállpánt mint a régi táskámnál (derék alá nem ér már le), de ez legyen a legnagyobb bajom vele. A régi kibírt 5 igencsak aktív évet úgy, hogy újnak néz ki.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
válasz Aaron14 #27140 üzenetére
Nem lenne egyszerűbb még egy váz és egy fix? A 24-120f4 árából kb. megvan egy második D90 valamint két jó fix pl. 85/1.8 és 35/1.8. Lehet még a vaku is melléfér... Lesz plusz egy EV-d, és tartalék vázad... Persze ha hobbihoz kell, akkor ennek nincs sok értelme.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
válasz Aaron14 #27145 üzenetére
A hobbit eszembe sincs sértésként írni, ismerek olyan hobbifotóst, aki 1000x-szer szebb képeket csinál, mint a céges hivatásos "fényképész". Egyszerűen a megélhetés miatt kérdeztem, mert ha hobbiként fényképezel, akkor a második váznak nem igen van előnye (úgysem túrázol két dslr-rel), ellenben ha megélhetésért megy, akkor nagyon nem mindegy, hogy ha behal a vázad, akkor van-e ott tartalék, amikor a gyűrűt húzza fel a vőlegény a menyasszony kezére vagy hogy obicserével kell-e időt vesztegetned, ahelyett, hogy simán gépet cserélsz. (Btw. megélni fotózásból a digitális technika terjedésével baromi nagy kihívás és akkor finoman fogalmaztam...)
A 24-120/f4 árát én egy bő százassal többre látom itthon (290.000), annyit én biztos nem adnék érte, mert a) nem túl fényerős és ráadásul f4-en sem az igazi a tesztek szerint, b) hosszún lévő előnyét kb. hozná egy 16-85 a d7000-en (több mp miatt vághatod), lenne nagylátód is vele és árban is ugyanott vagy ha cseréled a d90-ed.
Ha tényleg ennyiért van 24-120f4 itthon garanciával, akkor vedd meg, remek obi lesz ha később váltasz mondjuk d700-ra vagy bármi más full frame gépre. Egyébként meg azt mondanám, hogy ha nem plakátra akarsz fotózni (tehát nem baj ha vágni kell) akkor fogj egy "filléres" 35 vagy 50 fixet és azzal kezdj el dolgozni. Fényerőd, élességed meglesz és látni fogod milyen gyutáv hiányzik. De még egyszerűbb bérelsz néhány alkalomra egy másik vázat és a fenti két obit. Egyből kiderül mire is van szükséged és csak a bérlet árát bukod.
Ha a 24-120mm f/3.5-5.6G VR-re gondolsz akkor én azt hanyagolnám. Dx-re jobb a 16-85, a végén úgysem számít az a pár mm.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
válasz Aaron14 #27160 üzenetére
Tokina 12-24-em volt és imádtam (egy tank az egész, Canon 70-200f4 és 24-105 sem tudta valahogy azt az érzetet nyújtani), de kábelszakadásra hajlamos, ami sajnos nálam is bekövetkezett (talán sikerül szervizt találnom hozzá). Egyébként CA-zik eléggé (ez mondjuk simán leszedhető), de f5.6-tól 1:1-ben is szép éles, af kielégítő. 3rd party cuccokat nagyon meg kell nézni vásárlásnál és alaposan kipróbálni őket, de ha jót fogsz ki akkor feléből/harmadából van egy jó obid.
Sajnos a keretedből gyakorlatilag egy igazán jó obira futja csak újonnan. Ezért én (önző önös vélemény) a helyedben egy 16-85-öt vennék (használtan kb. 100 körül megvan), amin nem bukhatsz sokat és mégis van közel nagylátód és közel teléd. Mellé még beleférhet később ha nagyon kell egy tele zoom (használt 70-300, új tamron 70-300, új 55-200, stb.) vagy egy fényerős tele fix (85 pl.)
A jövőbeni FX-re vásárlást én a helyedben hanyagolnám. Ha nem kit obit veszel újonnan a gépedhez, akkor a jobb obikon nem igen lehet sokat bukni. (Pl. én a Canon obi szettemért pont annyit kaptam 5 év után, mint amennyiért szépen összevásárolgattam. ) Így ha tényleg úgy érzed, hogy kell az FX akkor ki tudsz szállni mindenből közel az áránál a gépvázat kivéve.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
válasz flash- #27179 üzenetére
Ez még teljesen vállalható szvsz, de nézd meg mondjuk 18-on a sarkokat. Az 1400x900-as kijelzőn simán a böngésző által összehúzott képeken is már tiszta maszat a négy sarok a Sigma esetén. Mentségére szóljon, hogy az ára a tudásához mért.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
válasz Aaron14 #27189 üzenetére
Egyetértek Kleroo-val. Semmi, de semmi értelme most FX-re venni optikát, főleg amikor még azt sem tudod milyen üveg is fog majd elsődlegesen kelleni. Ha később váltani kell, akkor meg bukhatsz egy valag pénzt, főleg, ha az árfolyamok is változnak. Várj és tapasztald meg mi kell majd a munkához. Addig meg kérj kölcsön/bérelj obit, ha már tényleg nem tudsz valamit megoldnai a mostani rendszereddel. Ráadásul lehet, hogy amikor munkába állnál fillérekért tudnál hozzájutni egy 5dmII szetthez a Nikon D700 szett ellenében. Azért Canon-nál a 24-105 obi nagyjó pl., Nikon oldalon már régóta nincs rá válasz. (Pl ha ez a gyutáv fog kelleni elsődlegesen és f4, akkor aztán semmi, de semmi értelme ragaszkodni egy Nikon rendszerhez, ráadásul úgy, hogy szintén "fillérekből" ott van mellé a 70-20f4(is) portrézni. )
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
válasz Horbal #27195 üzenetére
B-gip-et én nem erőltetném, mert ott az oldaladon a gép védtelenül... Ráadásul nem csak a lopás a gond, hanem az is, hogy bárminek nekiütheted véletlenül.
Táska témában én futártáskákat szeretem, mert nem ordít róluk, hogy mi van benne és mégis könnyen hozzáférsz mindenhez a hátizsákkal ellentétben: [link]. Ezeknek egy hátránya van csak, hogy 4-5kg-ot (váz, táska önsúlya, vaku, 3 obi + kacatok) cipelni benne valamekkora erőnlétet azért megkíván. A hátizsák mindenképpen kényelmesebb ilyen szempontból, valamint terepen túrázáshoz azért az a praktikusabb tagadhatatlanul.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
Hülye kérdés, de nem gondolkoztál esetleg azon, hogy veszel egy 10-es ND-t és a többi effektet meg megoldod valamilyen progiban? Capture NX pl. nagyon egyszerű ilyen szempontból a control pointjaival és a gradienseivel. A program és a szűrő jóval olcsóbban megvan, mint egy Lee rendszer és kevesebb helyet is foglal a táskában.
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
válasz Aaron14 #27340 üzenetére
Használd egészséggel! SB700-on a két színes árnyékoló jól tud jönni nagyon.
Élesség csalóka, photozone tesztjei alapján én is messze többet vártam mind a 16-85-től, mind a 18-105-től, de hiába próbáltam ki vagy 3-4 példányt mindegyikből a 35/1.8-amtól fényévekre voltak élességben, pedig a photozone tesztek alapján nincs sok difi élességben.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
Képstabi bár jól jön sokszor, de érdemes venni egy monopodot, mert helyes tartással és egy kis gyakorlással 1/10-1/5-ös záridő is megoldható vele (értelmes méretű lencsével természetesen ). Ha pedig oda tudod támasztani valaminek (akár csak úgy hogy odafogod a támasztékhoz vagy te dőlsz a támasztéknak), akkor határ a csillagos ég.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
válasz Aaron14 #27386 üzenetére
Nikon szinten összes aps-c obija remek. 16-85 sem kivétel. Canon egy ideig itt eléggé le volt maradva.
De ugye nem ff vázon néztétek a Canon-t? Apsc-n kb. ugyanazt tudja mindkettő emlékeim szerint. FF-en pedig (sajnos) jelenleg nincs alternatívája Nikon-nak a 24-105-re.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
válasz Throme #27395 üzenetére
Jpeg motor pont tényleg nem az igazi a D90-ben, még a 350d után sem. Önmagában persze nem vészes, csak ha másik géppel tudod összenézni akkor már nagyon látszik a difi. Oly ebben messze előbbre jár (kénytelenek is a (m)4/3 miatt), de nekik nincs is Capture NX-ük, ami a control point-jaival üt mindent, amit eddig próbáltam, ráadásul megfizethető is.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
válasz hotkar #27474 üzenetére
Jogos gondolat. Kíváncsi vagyok vajon hány vásárlót veszített a Canon 60D a D7000-rel szemben pont emiatt. Egyet biztosan tudok. Valószínűleg a gyártók tudják, tehát ha a Canon 70D megkapja, akkor biztosan többet, minthogy megérje ilyen ténylegesen fontos dolgokkal szegmentálni a piacot.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
Crumpler fotótáskám keresi új gazdáját, a negyedik képen egy témába vágó Nikon 35/1.8 társaságában is megfigyelhető.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
Index fórumhoz képest elbaszottul szar a pH! szerkeszte Lehet itt sok mindent szidni, de szvsz a fórummotort és a kinézetet pont nem.
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
válasz flash- #27593 üzenetére
Mekkora neked az átlagos szoba? Derítőlappal sajnos ugrik a hatótáv nagy része, azzal csak pár méterig tudsz érdemben fényképezni. Egyébként a 35mm-en 28-as kulcsszám miatt pl. f4-es rekesszel 28/4=7 méterig tudsz elméletben jó képet csinálni ilyen objektívvel. A gyakorlat persze más, mivel távolabbra is elég a fényerő a zoom-nak köszönhetően, de pl. kitöltésre (van ilyen "széleket megvilágító" módja a vakunak) használva már csak kisebb távolságig elég.
A beépített vakuhoz képest a különbség tömören fogalmazva ég és föld. Nem is a távolság miatt, hanem azért, mert ezzel már lehet egyenletes fényeloszlású képeket csinálni, ellenben a beépítettel.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
-
MaUser
addikt
válasz hajospeti #27634 üzenetére
Szájjal ne fújkálj, mert nyállal sikeresen odatapaszthatsz valamit akaratlanul. Ha 1000%-ig biztos vagy, hogy mögötte van, (nem hiszem egyébként, oda nehezen jut be bármi is) akkor megpróbálhatod kivenni a mattüveget és úgy kifújni (szigorúan pumpával). Ez esetben viszont inkább vagy megbékélnék vele vagy elvinném szervizbe, hogy tisztítsák ki. Az első megoldás szvsz jóval költséghatékonyabb.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
válasz eastsider #27646 üzenetére
Mindkettő remek gép és a d5100 szenzora tényleg remek, de szvsz ez a) nagyon ritkán jön ki valós szituban, mert azért nem akkora különbség b) férfi tenyérrel a d90 jóval kényelmesebb a mérete miatt c) több dedikált gombod van a d90-en, ami nagyon hasznos d) jóval nagyobb és világosabb a kereső a d90-en e) ritkán számít, de érezhetően gyorsabban kapcsol be a d90.
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
Megjártam a hadak útját a Tamron 70-300 VC-vel. Illetve a 220volt-ot, mivel még máig nem készült el garanciában az objektív. A 220volt-nak ennek ellenére nagy piros pont, végigpróbálhattam az összes (4db) 70-300 VC-t, ami a Boráros téri és a Westend-beli üzletükben volt raktáron, de ezeknél is előjött a hiba, igaz kicsit máshogy. Mérési módtól függetlenül kb. 1 fényértékkel fölé mért, ezért fájó szívvel vissza kellett kérnem a pénzem. Miért fájó szívvel? Nos amikor a 14%-os akcióban vettem 90eFt-ért a Tamron-t, akkor megállt volna 120-ból a Nikon 70-300, ami mostanra ~180eFt lett. Ezen az áron ez nyilván már rablás figyelembe véve a Tamron/Sigma x0-200/2.8-ak árát, de ugyanakkor le is mondhatok a 10-24-ről és kereshetek használt 16-85-öt az eladott remek kis 18-105 helyett.
Lényeg, ami lényeg Tamron 70-300-zal tessék óvatosnak lenni.
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
válasz t72killer #28839 üzenetére
Azt hiszem egyetértek. Itt van nálam egy jó kollégám 18-200 VRII-je, így egy rövid direkt összehasonlítást meg tudtam ejteni a Tamron 70-300 VC helyett vett Sigma 50-150/2.8-cal, valamint a már régebben említett 35/1.8-cal és nem kellett az emlékekre hagyatkozni.
Röviden és tömören nagyon nem látom azt a fene nagy különbséget a képeken, ami miatt néhányan "bottal sem piszkálnák" a 18-200-at néhány fórumon... Valami kis különbség 1:1-ben van, az is szinte csak napfényes témáknál (érdekes módon itt jön ki a 18-200 képszéli gyengesége, szobába, borús időben nem igazán látni ezt). Igazából négy érdemi különbséget látok a gyakorlatban a 18-200 és a saját obik között:
- a 18-200 a súlyához rövid, kényelmetlen fogni a nálánál nehezebb 50-150-hez vagy a 70-300-hoz képest
- a 18-200-nál nyilván néha kevés a dof
- 200mm közelre fókuszálva csak 135-140mm-nek felel meg
- VR néha nagyon tud hiányozni nappal, kinti fotóknál is, hiába az f2.8Utizoom-nak nemhogy kiválthatná a saját obikat, de gyakorlatilag az 1:1 cserén is gondolkozom.
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
válasz Throme #29010 üzenetére
Bele vau-vau, de ezek a tesztképek pont rosszak hozzá, mert ahol kijönne a 18-105 viszonylagos gyengesége a 35/1.8-hoz képest azok a képszélek és főleg a nagyon kontrasztos témák. Próbáld meg összenézni egy könyvespolcot fotózva a két obit. Nálam D90-en a 35 f2.8-on hozott képét a 18-105 f5.6-on közelítette és f8-on már hangyányit lehagyta, de a 35 f4-en mutatott teljesítményét nem volt képes elérni. Az azonban tény, hogy a 18-105 egy remek obi és a különbség szinte csak akkor jön ki (a dof-on kívül) ha a kép széle is a fókuszsíkban van és ott is inkább csak 1:1-ben.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
válasz Peethy #29073 üzenetére
Most letörjünk? E-bay-on 750€ a lencse használtan első blikkre (biztos van olcsóbban is kis keresgéléssel), de kicsit drágábban (+100€) van új is.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
MaUser
addikt
válasz dabgergo #29235 üzenetére
Autókat fotóztam múltkor az 50-150-nel és teljesen jól működött a 3D követés a D90-en pedig ott alig van fókuszpont, ha középről indítja az ember. Sportnál sorozatban lövök, aztán százból-kétszázból egy eltehető általában. Digit gépek előnye.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest