- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákka Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- Híres régészprofesszor segíti a GeForce-ok eladását
- Milyen monitort vegyek?
- Milyen házat vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákka Kínát
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- OLED TV topic
- Házimozi belépő szinten
- Androidos tablet topic
- Vezeték nélküli fülhallgatók
-
PROHARDVER!
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
-
madgie
titán
A profi gép szerintem a Canonnál az egyes széria, az eredeti 5D is fullframe, (relatív) elérhető árú amatőr gépként került anno a köztudatba.
k1csi:
"Egyébként nem látom miért ne lehetne egy profi DSLR váznak kihajtható kijelzője.
Jaja, egyetértek. Nem akartam felhozni az offtopic Oly E-3 példáját, jópár éves, profi(nak szánt) gép, kihajtható LCD-vel (és még akkor nem is nagyon volt normális kontraszt AF ezekben).
[ Szerkesztve ]
-
k1csi
senior tag
válasz madgie #10806 üzenetére
Annak szánták és nemcsak árában, hanem pl. fókuszrendszerében is közelebb áll mint bármelyik elődje az aktuális flagshiphez (ami ugye most az 1D-X lenne, ha ki tudták volna hozni).
Az egy másik dolog, hogy időközben mások is beerősítettek és komoly konkurenciát teremtettek ennek a váznak (mondhati jópár területen töredék pénzért lekörözik).
Egyébként nem látom miért ne lehetne egy profi DSLR váznak kihajtható kijelzője. Makró pl. nagyon jó példa (koncert már kevésbé mert ahhoz hulladék az összes Canon kontraszt AF-je).
Egyébként ha igazak a pletykák, hogy a konkurencia még idén megfizethetőbb FF vázat hoz ki vsz. a Canon is kénytelen lehet lépni. Egy alacsonyabb kategóriás FF váznál meg kevésbé lenne vita tárgya a kihajtható kijelző. Viszont sokkal jobban eladhatóvá tenné pl.
Szerk: madgie vsz. kevered a flaghship meg a pro kategóriát.
[ Szerkesztve ]
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
madgie
titán
"vsz. kevered a flaghship meg a pro kategóriát."
Ha mondjuk 3D néven adják ki, akkor talán elhinném neki, hogy profi. Csakhogy ezt 5D-nek címkézte fel a Canon, az egy dolog, hogy tudásban túlmutat az elődökön. Számomra ez olyan, mint mondjuk az Astra az Opelnél. Rakhatnak bele bármit, a neve utal a kategóriájára.
-
-
-
k1csi
senior tag
Ilyen alapon elég lett volna csak 320EX-et venned, mert abban is van HSS.
Csak ugye pont a HSS mód az ahol nagyon gyorsan elfogy a vaku ereje.Én speciel cseppet sem bánom az 580EXII-t. Ma is azt venném (mondjuk most többet kellene fizetni érte).
hcl
Ha koncerten fej fölé kell tegyed a gépet akkor feltehetőleg nem a fotósárokban, hanem valahol jóval hátrább vagy és onnan meg stabilan megtartani a vázat amig fókuszt talál a rém lassú kontraszt AF... mert ugye nem a tévesztés a gond.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
.DLL
veterán
-A HSS-nek bármilyen vakunál a zárlefutás idejének kétszereséig kell kitartania maximum, ami kisebb vázakon is 1/100s. (vakuszinkron 1/200s, ennél hosszabb záridőnél ott a hagyományos egyszeri villanás)
Egyébként miért fogyna el gyorsabban az ereje, szerintem csak korlátozza a kisülő kondi áramát, hogy hosszabb ideig tartson az ív, de ugyan az a szufla kimegy belőle.-Ezért tetszet az Oly E-330 és a régi Sony gépek, mert volt bennük még egy kis kamera ami a mattüveget nézte, és előkép alatt volt gyors AF is (persze ezt a keresőkép mérete sínylette meg...)
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
-
zgospel
őstag
válasz radi8tor #10798 üzenetére
Na jó, de ennek a gépnek nem utolsósorban a videós képességei nagyon fontosak és filmesek (vagy nevezd ahogy akarod) is célközönség, szóval ebből a szempontból igenis hátrány.
De még tudnék példákat mondani stúdión kívüli fotózásra is, csak azok nyilvánvalóan nem jellemzők rendszeres használat során.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
kiskornel
addikt
válasz Monya78 #10790 üzenetére
(#10814) madgie: (szerintem!) hogy profinak sorolnak-e be egy vázat, azt a gyártó dönti el, hogy kiknek szánta. A Canon már az 5D-t is profi / igényes amatőr kategóriának sorolta be.
(#10820) .DLL: ??? a HSSnél már alapból a kisebb záridő miatt is veszít. 1 nagy villanás esetén a megvilágított terület minden pontja részesül a nagy visszaverődő fényből, míg HSS esetén az egységnyi villanások a képnek csak azt az egy kis részét világítják meg, amit a redőnyök éppen szabadon hagynak. A többi a redőnyökön elveszik. És a kis villanások energiája nem elég akkora távra, mint egy nagy villanásé.
(#10815) jap: nem talált. 430EXII faintos HSS-t nyom.
(#10790) Monya78: Ez az ND szűrők egyik feladata (legalábbis így hirdetik), hogy tűző napon is lehessen nyitott rekesszel fényképezni.
Gyakorlati tapasztalatom sajna nincs , de józan paraszti ész alapján a 4 és a 8 stoppos lehet jó erre a célra.
HSS a 430EXII-nél hamar elfogy + egy kicsit lágyabbak lesznek a kontúrok.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
madgie
titán
válasz kiskornel #10823 üzenetére
A Canon maga nem írtja egy helyen sem proffesional-nak az első 5D-t a white paper-jében, nagyon ügyesen first premium dslr-nek nevezték el. Természetesen ettől függetlenül sok profi hasznalta, főleg az itthoni viszonyok között, ahol még egy ilyen váz árát sem volt könnyű kigazdálkodni. A mark III meg főleg felnőtt a feladathoz, majdnem minden tulajdonsága kitűnő
...más kérdés, hogy ha választanom kéne, akkor a D800 kellene inkább
Ezt csak Klemice miatt írom, hadd örüljön picit nekem -
fulton
addikt
feladtam a garanciás csomagot a DPD-nek, de csak egy levonós cetlit kaptam, se egy aláírás, se semmi.. amiből kaptam volna egy pédányt. Normális ez aki esetleg már adott fel obit kalibrálásra)
-
-
jap
aktív tag
válasz zgospel #10822 üzenetére
A videós célközönség - aki már komolyabban gondolja= filmes munkák - nem valószínű, h kézből nyomná, max 1-2 snitt; többnyire felteszik állávnyra, kiskocsira egyéb glidecam megoldásra, ahol hozzákötnek vmi nagy felbontású lcd-t -> vajon miért nincs kihajtogatható kijelzője az 1DX, 1DC, C300, C500?...
Csóróbbak esetleg rátesznek egy prizmás lcd nagyítót
(#10823) kiskornel: hangsúly a II. verzión van, rendben. 550EX tudja?
[ Szerkesztve ]
''minden sikeres férfi mögött egy nagyon meglepett anyós áll''
-
madgie
titán
Az addig oké is, nekem is oda van most adva a GH2-m filmezni, 10" LCD-re van kihúzva HDMI-n, filmes munkára az kő. Viszont ha én viszem gyerekfotózásra, akkor például óriási segítség a kihajtható (neadjuram érintőképernyős!) LCD. A gyerek nem azt nézi, hogy ki az a marha előtte, aki a fűben fetreng, hanem adott a folyamatos szem- és arckontaktus (nem a fél arcodat eltakaró gépet látja folyamatosan). Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy csak ez a járható út ilyenkor. sőt. Csak jól jöhet néha. Szubjektív persze
-
válasz fulton #10828 üzenetére
A vonalkód + szám azonos a csomagon levővel.
A honlapjukon nincs csomagkövetés? (Szerintem van.)
Illetve azzal tudod bizonyítani, hogy te azt feladtad.
(Postán sem kapsz semmit aláírva, hogy te azt feladtad, csak egy sajtpapírra nyomtatott számot, se csomagról se ajánlottról.)Mutogatni való hater díszpinty
-
jap
aktív tag
válasz madgie #10830 üzenetére
Gyereket fotózni nehéz vázzal elég veszélyes.
Tapasztaltam ilyen akcióban esett ki az 5D a kezemből; 10cm magasról vastag padlószőnyegre esve is tönkrevágta az 50 1.4 emet - azóta sem tudtam kitermelni ill. borította az idei felszerelés fejlesztésem...Szóval erre van a 600D és 60D.
Más:
Erre tudnál választ adni, mert a mikró4perhármas topik mindig nagyon el van foglalva a meg nem jelent gépek majd milyen képet csinál dolgaival és nem foglalkozik a gyakorlati problémákkal.1. a GF1-ben is van olyan lehetőség C-Mount (bajonett) objektívek használata esetén, h videó felvételkor "kikroppolja" a hasznos részt, mint a G és GH vázakban?
2. milyen serial-os ill. serialtol nem moddolhatók a a G2-ők PTool-lal?
3. Érintőkijelzőre lehet tenni GGS üveget, befolyásolja a használatot?Előre is köszönöm!
''minden sikeres férfi mögött egy nagyon meglepett anyós áll''
-
madgie
titán
1: na várjál, mire gondolsz kikroppolásnál? A G és GF vázak minden eseteben a 4:3 képarányú szenzorból vágják ki a 16:9-et, tehát igen, megvan az esély rá, hogy a C mount-nál így lejön a képszéli vignetta nagy része. GH váznál multiaspect érzékelő van, valós 16:9-et tud (tehát horizontálisan "nagyobbat lát" ekkor), tehát C Mount-nál maradhatnak a hibák, sőt.
2: G2 hacket sajnos nem vágom, ésszerűen mindnek menni kéne, de a personal-view.com-on biztos van ennek is topikja (tabletről vagyok, itt kicsit bonyolultabb 256 mega ram mellett több ablakos böngészést tolni)
3: jó kérdés. Van érintős gépem, azon csak sima fólia volt, de azt is leszedtem. Az elmélet azt súgja, hogy nem mehet a GGS-sel, mivel az kemény anyag (optimális esetben üveg), az érintőképernyő meg tudtommal rezisztív megoldású, ami csak akkor működik, ha benyomható.
-
copass
veterán
10 cm?
én pár napja öregedtem 1 évet, amikor a gyerkőc megindult a csúszda tetején, de nem csúszásirányba, hanem oldalra kibújt a korlát alatt, gépet elengedtem ugrás a gyerekhez,szerencsére nyakba volt akasztva, m42 helios77 obi volt rajta egy jupiter11A napellenzőjéve (+5cm vas még), olyat odavert a bordámra, hogy csak szorúlt a szám egy darabig.
a lányom meg csak vihogott hogy apa elkapott,majdnem röptibe!"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
jap
aktív tag
válasz madgie #10833 üzenetére
1: Extra Tele Conversion (EX Tele Conv) -> ETC video mode
Tehát nem a teljes 16Mpixeles szenzorból tömöríti & interpolálja ki a váz az 1920 felbontású videót, hanem a szenzor közepéből natívan 1:1-ben. Ezt az egészet digitális zoomra találták ki, de tökéletesen lehet használni erősebben vignettáló C ill. CS obiknál.2: "Unfortunately, the newest G2 models can no longer be hacked."
3: Értem
Szeretnék belekóstolni a videózásba, de hiába van Canon rendszerem, a videó képes vázak túl drágák ilyen "csakpróbálgatásra", valamint ugyanúgy nincs AF (vagyis használhatatlan) Canon vázakon, mintha m4/3-ra raknám a mostani fixeimet. A vicc az, h egy hack-elt GF1 váz közel 5DII videót ad (leszámítva a mélységéletlenséget) tized áron!
''minden sikeres férfi mögött egy nagyon meglepett anyós áll''
-
madgie
titán
Ja, hogy az ETC! Ezt mondjad Azért az elég jelentős vágás, a GH2-n szoktam néha használni. Nem rossz, kültéren használható, beltéren elég zajos lesz a végeredmény. GF1 sajnos nem tudja, csak az újabb vázak. Egyébként jó ha tisztában vagy azzal, hogy ha beltérben, kevés fénynél is kitűnő videót akarsz, akkor csak a GH vázak jöhetnek szóba. GF, sima G vázak kicsit grízesek kevés fényben, a GH sorozat videói lemásznak a képernyőről, akár egy koncertnél is. Egyébként a "régi" GH1 nem rossz vétel, 100k alatt van használtan és brutálisan jó videóképességű cucc (ráadásul tud natív 25p-t is). Igaz, az sem tud ETC-t.
-
jap
aktív tag
válasz madgie #10837 üzenetére
Ez de jó, már több ezer hozzászólást átnyálaztam ill. aktív olvasója vagyok a 43topiknak is, de ebből a párbeszédből sokkal több információt nyertem.
Köszönöm!Egyelőre GF1 lesz f/1.2es C obikkal és Canon fixeimmel, később majd jöhet a GH sorozat az f/1.0-ás zoomokkal
''minden sikeres férfi mögött egy nagyon meglepett anyós áll''
-
.DLL
veterán
50/1.4: Nem próbáltad javíttatni?
"Szeretnék belekóstolni a videózásba, de hiába van Canon rendszerem, a videó képes vázak túl drágák ilyen "csakpróbálgatásra"
Ha EF fixeid vannak, akkor egy 550D használtan nem annyira drága, ha M42-s fixek akkor nem szóltam, akkor max egy m4/3 konverter kellhet még.
(P.H.)
-
jap
aktív tag
Amennyit én már befürödtem a javíttatással, inkább eladtam 40ért - aki megvette boldog volt, mert műszerész és csak vmi kis dolgot kellett benne cserélni.
550D használtan 100-120 körül megy <-> pana GF1 ~45k + pár ezer Ft-ért f/1.2 C vagy Super8 obik. Kisfilmes manuális 1.2 obit nem kapsz 100 alatt ill. az 1.4ek is 20-40körül kezdődnek...
Vagy videó alatt is kurv@ gyors AF fixekkel:
GF1 + 14 2.5 ~ 80k
GF1 + 20 1.7 ~ 130k550Dnél lehet felvétel közben blende, záridő, ISO-t állítani?
EF fixeim vannak -> EF m4/3 átalakítót már megrendeltem.
Jah és Canon FD obik is gond nélkül felmennek m4/3-ra, nincs lencsés átalakítós cécóHa mégsem jönne be ez a m4/3 videó játék, akkor is van 1 kicsi fémházas gépem ivós-hányós bulikon való ökörködésre (ahá eddig féltetem levinni konaneket) vagy asszonyé lesz, mert neki még a 350D+50_1.8 is nagy.
''minden sikeres férfi mögött egy nagyon meglepett anyós áll''
-
k1csi
senior tag
550Dnél lehet felvétel közben blende, záridő, ISO-t állítani?
Mindent lehet.
Balról a második fülön legelső menüpont, Movie exposure: Manual.
Ehhez persze mindenféleképp külső mikrofon kell mert ugye a tárcsa elég hangos...Egyébként az automata is elég jó, ha nem szándékosan művészkedni szeretnél.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
madgie
titán
A 20/1.7 nem éppen gyors, sőt, kifejezetten lassú és hangos (ellenben kiváló rajzzal bír), de egyébként is rá fogsz szokni a rendszerobikkal is a kézi élességállításra, sokkal jobb, mint az oda-vissza pulzáló bizonytalan AF-re bízni a dolgokat (szigorúan videóra gondolok persze)
Az 550D amúgy nem rossz alternatíva ám, bár kétségtelen, hogy a C Mount-os cuccok csak mirrorless vázon használhatóak. Nekem is van egy C Mount-os Canon 35/1.2-m, így rajzol a GF1-en, fillérekért vettem, mégse nagyon használom, mert a régi felépítésének "hála" nem bírja a szembefényt, sokszor nem elég kontrasztos, meg hát ugye van egy jó M Zuiko 45/1.8-am, ami kifogástalan minden tekintetben (persze majd' tízszer annyiba került)
-
jap
aktív tag
válasz madgie #10842 üzenetére
Az egész dolog arról szól, h csóró vagyok és még 550D-re sem telik, így jött képbe a GF1, különben 5DII vagy III
Majd 1-2 esküvő után kiderül, addig jegelem a témát.
Köszönöm mindenkitől a segítő hozzászólásokat!
''minden sikeres férfi mögött egy nagyon meglepett anyós áll''
-
_seth_
veterán
Canon EOS 1100D 18-55-ös obival 130e, 2 obival 160e, érdemesebb két objektívvel megvenni vagy amit adnak vele tele obi az annyira nem jó és érdemesebb venni egyet hozzá külön?
Van esetleg olyan dslr gép ami jobb mint ez az 1100D hasonló áron?Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Zozzer888
addikt
-
_seth_
veterán
válasz *Ropi* #10845 üzenetére
Hmm, na ez nem tűnt fel eddig, neten a nagy kithez is ezt írják: "18-55mm EF-S f/3.5-5.6 III" akkor ez nem IS optika? A fene a jó dolgukat És amit kitben adnak tele objektív az mennyire számít jónak? (dslr még új nekem).
Zozzer888:
Nah, akkor 1:1 Szóval, honnan tudom, hogy melyik IS-es és melyik nem? Online vásárlásnál... élőben nem nagy meló kideríteni de sehol sem látom, hogy oda lenne írva a kis obihoz, hogy IS.
Szerk: 2:
Megvan, amikor DC-t írnak az a nem stabilizált, és az van 160-ért két obival, és még a tele obi sem stabilizált, így sajnos felejtős kissé. IS változatot neten így hirtelen nem találtam ahol legalább az egyik obi az lenne, de még keresgélek
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest