- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
rjg
őstag
válasz
Killing #24993 üzenetére
Teljesen laikusként, az alábbit gondolom:
- tízéves kínai = öngyilkosság. Olvass vissza néhány száz hozzászólást mit szívnak néhányan a mostani Motowelekkel (kínai - magyar), amik már túl vannaka gyerekbetegségeken
- 5400 km 8 év alatt, vagyis évente ment 640 km-t. ReálisNekem két hét alatt sikerült közel ennyit mennem, miközben felváltva használtam a kocsit is.
- 3 LE - ha valóban ennyi, akkor felejtsétek el a nagyvárosi közlekedést és az emelkedőketDe hangsúlyozom, én nem értek hozzá, majd a többiek pontosítanak.
-
runner 125
nagyúr
válasz
Killing #24341 üzenetére
Ott van, ázsványi' olaj. Még Simoba se.
Repsol Moto Scooter mehet az MZ-be is.
doc
Nincs.
Jó, ha fél liter különbség lehet a kettő között, de azt is úgy hozod ki, ha tojásként bánsz a 125-ös gázkarjával.
Már elhangozott, de alapvető tény, h a 125-ös x kg mellett sokkal nagyobb fordulaton dolgozik, mint egy nyomatékos 400-as, így 100km-re vetítve gyakorlatilag ugyanannyit eszik, mint a 400-as Burgman. Ha, bevásárlós robogónak kell, én simán bevállalnék egy 400-ast. Vagy pl. 300-as Leonardo-t.
Később ezzel a csajod simán mehet utánad, mellesleg baromi nagy a sisaktartójuk, dobozolva meg hétvégi bevásárlás is belefér. -
-
runner 125
nagyúr
válasz
Killing #19898 üzenetére
Noh beleraktad a fülembe a bogarat, olvasgattam, találtam én is egy olyat, h nem kell.
"Elsősegélynyújtó felszerelés sem szükséges, mert a segédmotoros kerékpár
nem motorkerékpár!" - Ez által nem gépjármű.
(Ez de rohadtul elavult besorolás bakker. A Babetta még tényleg _segédmotorkerékpár_ volt, mert lejtőn be tudtad indítani a szó szoros értelembe vett segédmotort. Noh, de hol vannak a mai 50-es robogók azokhoz? 4x-es teljesítményre képesek.)Már csak a kíváncsiság miatt is, érdemes lenne valahol ennek hivatalosan utánanézni.
Bár, akkor ennyi erővel nem értem, h M (smkp.) jogsinál miért kell elsősegélynyújtásból vizsgát tenni, ha egyszer az smkp. , s nem vonatkozik rá az elsősegély doboz szabálya.mod.
Jah a forrás lemaradt, itt találtam.
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Killing #19720 üzenetére
ez egy kicsit összetettebb probléma, és megint egy félreértésen alapul.
A régi szocmotorokat, autókat új korukban, illetve felújítás után be kellett járatni. Ha a bejáratás során nem volt minden fordulatszámtartományban használva, akkor egy váll alakult ki a hengerben, ami magasabb fordulatszámoknál gyengeséget okozott. Ez volt a rosszul, kímélősen bejáratott motor tünet.
Ez a dolog úgy ragadt meg a köztudatban, hogy ha nem hajtod a gépet, akkor ellustul.
a kétütemű motoroknál inkább a kipufogó elkokszosodása okoz lustulást, ami megakadályozhatatlan még a kemény hajtás mellett is. Egyszerűen idővel ellustul. ennyi. Akármilyen olajat rakhatsz bele, az rakódik.
A mai négyütemű motoroknál nincs annyira probléma a lerakódásokkal ha nem nyelezi az ember akkor sem. nagyon tiszták a motorolajok is, meg az üzemanyag is. -
PLaci58
addikt
válasz
Killing #19720 üzenetére
A múltkor én is meghúzattam az autót egy lámpánál, induláskor.
Betöfögött egy 50-es robi a 2 kocsisor közé, előre, mellém.
Kicsit meglepődött, amikor állva maradt
Még jópár lámpa után is lesegetett visszafelé.
Időbként országúton szoktam 3-ban kihúzatni az autót. A robit automatikusan meghúzatja az ember -
vaksi8
senior tag
válasz
Killing #19656 üzenetére
Én a helyedben felhívnám a biztosítót és megkérdezném.Szerintem kell hozzá a zöld lap!
Uniós országba ha autóval mész kötelező ez tuti.Azaz nem kötelező csak ha van valami gebasz és nincs nálad fizethetsz..Találtam egy ilyet
"A zöldkártya egy nemzetközi gépjármű-felelősségbiztosítási bizonylat, melyet a biztosítók állítanak ki a biztosított számára a külföldön megkívánt kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási fedezet meglétének igazolására. A zöld kártya tehát a magyar kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás külföldre való kiterjesztését igazoló nyomtatvány. A zöld kártyát a biztosítók a felelősségbiztosítási fedezet fennállásának utolsó napjáig (biztosítási díjjal fedezett időszak vége + 30 nap) állítják ki. A zöldkártyát legkevesebb 15 napra állítják ki í" -
-
runner 125
nagyúr
válasz
Killing #19407 üzenetére
Nem fogom megkérdőjelezni a "tudásod", de az állításod - ha igaz is - h bizonyítod be egy esetleges igazoltatás során? Sajnos sehogy. A szabály az szabály.
Innentől rajtad áll, h bevállalod-e.zsolt19900
Mert a 180-as 4t VXR-eket előbb (már 2001-ben) kiadták, mint az újabb külsős FXR-eket. Csupán az évjárat az oka.
-
válasz
Killing #19407 üzenetére
Mindenki ezt mondja, az a srác (ismerősi körből) aki RS125-el kettévágott egy autót, pusztán 140-el ment beláthatatlan kanyarban, helyszínen több darabra szakadt a gyerek, pusztán 19,5 éves volt, anno. Tudott motorozni, még együtt gokartoztunk is, de hát fiatal volt, kellett a tempó, és ez lett a vége hogy a családja gyászolja a mai napig. Bár én egy kis ETZ-vel nem mennék tartósan 70km/h fölött. Nem arra tervezték őket, persze meg lehet hajtani néha, de nem ajánlatos olyan gyorsan menni vele több mint 100km-t. Így ha ketten mennétek, külön motorral, 60-70km/h-s átlaggal, fél óránkénti pihenővel is odaérnétek, biztonságosan, nyugisan. Nem lenne rizikó, nem lenne félelem, és nem terhelnéd feleslegesen a kis MZ-t, pusztán azért hogy 20-30 perccel korábban ott vagytok. Ha 125-ösöd van, az bizony két személy alatt megérzi, igazán egy személy alatt még szépen megy. Nekem a 150-es Zemlénben is érezte ha mögöttem ültek (én +55-60kg csomaggal együtt), igaz én kb. 50km/h-s napi átlagot produkáltam, és nagy motorok is voltak, de az útviszonyok nagyobb sebességet nem engedtek meg, így senki sem ment gyorsabban, és élveztük, jó volt. Tehát nem a sebesség a lényeg ilyen esetekben, hanem hogy "A"-ból "B"-be biztonságosan odaérj.
-
Tirpitz1
csendes tag
válasz
Killing #18181 üzenetére
Szervusztok,
Kellene egy kis segítség. Aprilia Tuareg Rally 50-es motorom van. RV3-as blokk.
Az önindítója tönkre ment, vettem egy másikat. Ami ugyan teljesen bele illik, be is szereltük de nem indul vele a motor. Pedig elég jól forgatja. ( nem teljesen hasonlít az eredetire az új önindító de teljesen passzol, AM6-os blokké lehet ).
Jelenség: Rugásra rögtön indul a gép, önindítózva sohaha kiszedem a gyertyát van szikra, azonban ha visszetekrem és a gyertyapipát, átrakom egy másik gyertyára, amit hozzáérintek a motorhoz már nincs önindítózva szikra illetve elvétve. Mi lehet a baj?!
Gyertya csere stb dolgokon már túl vagyok... -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Killing #17946 üzenetére
baszki megszakítós (akkumulátoros) a gyújtása. leírtam most harmadszorra is, hogy meg kéne nézni a megszakítóhézagot. ha a gyújtás rossz időpontban történik, azt is lehet látni a gyertyán, mivel nem mondtad, hogy kormos vagy akármi, nem gondoltam hogy azzal van baja, de ki tudja. ha nem értesz hozzá akkor töltsd le a manualt, mindenhol fent van, állítsd be a megszakítóhézagot, meg az előgyújtást a leírtak szerint, vegyél hozzá egy holtpont mérőt, amit bele tudsz tekerni a gyertyamenetbe, és látod, mikor van 3mm-re a felső holtpont előtt.
De inkább vidd el egy szervizbe és 20 perc alatt max 2000 forintért összerakják neked, és nem kell huszonhatszor felmenni a fórumra ugyanazt megkérdezni.
-
runner 125
nagyúr
válasz
Killing #17946 üzenetére
Eszem ágában nem áll lenézni ezek a szocijárgányokat, de be kell látni h eljárt felettük az idő.
Egy jó barátomnak is van kettő, de folyamatosan csak a szopás van velük. Még jó pár éve mondtam, h ugorjunk már ki egy körre Ausztriába, de nem bízott meg benne, így ő nem jött...add el a francba, csak az idődet és a pénzt fogja vinni folyamatosan.
-
-
válasz
Killing #17896 üzenetére
Ugyan az jó bele mint a Simsonba (csak SR50-hez van tapasztalatom : S51 blokk-megszakítós gyújtás) meg a Trabant 601-be (2T)! Szép motor volt, és az új tulajdonosánál azóta is nagyon meg van becsülve, ha jól tudom azóta már 10 ezer km könyékén járna és tavasztól-őszig a zempléni hegyekben kirándul a kis Mz.
-
DigitXT
félisten
-
runner 125
nagyúr
válasz
Killing #17769 üzenetére
Hm, rákerestem és tényleg. Ez számomra is új.
Bár, szerintem fasság, mivel attól, h valakinek van x éve autójogsija, s csinál egy A-t, gyakorlatilag egyszerre ráülhetnek ketten - nulla alatti rutinnal.
mod.
Nem beszélve arról, h pl 14 évesen M jogsi-val 16 évesen már nem vagy "kezdő", így pl az a kezdő autósra vonatkozó szabályok sem vonatkoznak rád?! -
-
Something_
őstag
válasz
Killing #17754 üzenetére
Hmm, de az már nem az én problémám lenne, hogy eddig 50esként volt biztosítva.
Külföldi robogó forgalomba helyezés ugyan akkora procedúra, mint az autó? Néztem, hogy egy 10 éves robogónál 20e ft a regisztrációs adó. Ezen felül kell gondolom szigorított műszaki, törzskönyv, forgalmi, rendszám.
-
runner 125
nagyúr
válasz
Killing #17617 üzenetére
Noh jövök érvekkel az ellentáborba.
Egy 125-ös 4t váltós motor (arról volt szó) szerintem nem élmény.
Arra jó, h tökéletesen megtanulj váltani és minél előbb észbe kapj, h ennek a teljesítménye bizony a Babettától alig rugaszkodik el.
Mentem már ilyennel, (ok, én 100kg vagyok), de szerintem borzadály. Amire elkezdené éreztetni azt a csöpp nyomatékot, egyszerűen már el kell váltanod, mert elérted a fordulatot.Személyes vélemény, ahogy írtam volt már szerencsém, - s, szeretnék is 600-750-es nyergében még - néhány váltóssal menni (köztük 2 verseny cross motorral), de a 125 4t egy fél éves tervnek jó alternatíva, - többet nekem nem nyújtott.
-
akos3
addikt
válasz
Killing #17599 üzenetére
Sztem is jobb, ha beírják, bár én erről még nem hallottam.
(#17600) Gergello
nem értem, h miért ne lenne értelme? legalább vmi élvezetet is ad, és még jobban is néznek ki (persze ez relatív). emellett sokkal joban járszhatsz a motorral ahogy épp avezetési stílusod kívánja.. -
PLaci58
addikt
válasz
Killing #17196 üzenetére
Talán ezért keresik a CM50-et : [link] és ez [link]
Már 1x kikerestem a jogszabályt
A 70-es évek végén nekem be kellett üttetni a jelzést. A Verhovínán a kormányoszlopon levő adattáblába ütötték (azok nem voltak burkolva).Teljesen jogosan büntetett volna meg, mert olyan járművel veszel részt a forgaloba, amin nincs hatósági (magyar) jelzés. Ez ugyanaz, mintha külföldről behozott autót nem honosítana valaki és nem vizsgáztatná le. A másik dolog, hogy megkérdeztem a vizsgabázison és azt a választ adták, hogy csak rendszámos dolgokkal foglalkoznak
Tehát elvileg nem is lehet beüttetni manapság a CM50-et. Ez viszont nem a rendőr problémája. Ezt a forgalmazónak kéne intézni. -
priti
addikt
válasz
Killing #15739 üzenetére
Szerintem ez igazán a kútra megy ki, hogy hol milyen a lötty nem márkára. A legtöbb ugyanazt a MOL által importált cuccot kapja, gondolom azon a vajnyi adalékanyagon nem sok múlik, amit hozzákevernek itt-ott. Valszeg inkább azon múlik, hogy az adott töltőállomáson milyen dzsuvás a föld alatti tartály, milyen a szűrő a szivattyú előtt stb. 95-öst nyomtam bele a Shell-nél nem volt gáz, legutóbb máshogy jött ki a lépés és az Agip kútnál tankoltam, másnap alig akart beindulni, csak gázzal, pedig eddig mindig pöccre gáz nélkül, szóval már éreztem hogy valami gixer van... Azt mondod, hogy esélytelen, hogy kiviszi a fúvókából mi? Gyanítottam, ráadásul még van vagy 100km-nyi ebből az Agip-os löttyből a tankban. Isteni. A csöveken persze a leggagyibb gyorsbilincs van a karbinál, ha az elég akkor gondolom olyan a cső mérete, hogy úgy kell majd hosszában vágni a csonknál, hogy egyáltalán lejöjjön. Az egyik persze van olyan feszes, hogy ha levágom már rövid lesz a cső is.
-
PLaci58
addikt
válasz
Killing #15541 üzenetére
Menjél nyugodtan.
Ez a régmúlt fiatalságomat juttatja eszembe. Hol volt akkor kocsi. Bicikli, jó esetben komár vagy riga. Biciklivel is letekertünk simán 20-30 kilométert. Ma már robival meggondolja az ember, hogy ilyen messzire elinduljon
Mi is mentünk a Balcsira 60-70 km-t. Jó dili volt. Mondjuk nem egyedül indultunk el. A motorral bármi lehet
A 250 km kicsit több. A motor valószínűleg birni fogja. -
mdk01
addikt
válasz
Killing #15525 üzenetére
Ne haragudj de ez sztem sem normális.
Én lementem egyszer Székesfehérvárról, Balatonvilágosra egy Aprilia Are51-el de egyszer volt és utoljára. Pedig az csak 40km és 70-80km/h tud menni. Én lent voltam kb egy óra alatt, de elég volt bőven. Maga a sebesség sem túl nagy és egy hosszabb egyenesbe olyan mintha állnál és engem még idegesített is. Az ülés nagyon kényelmes de elég volt még így is 40km át. A többi járműről nem is beszélve hogy mennyire xar mikor elmegy melleted egy kamion. Én vezettem már több száz kilométert kocsival egy seggel, meg 11éve folyamatosan vezetek napi szinten,de robesszal egy ekkora táv nem hogy veszélyes, hanem egyenesen hülyeség és nem normális.
Abba bízok hogy csak szopatsz minket. -
priti
addikt
válasz
Killing #15525 üzenetére
Sűrűbben állj meg és ne a megtett km szerinti rendszerességgel, hanem magadra figyelve. Fejben nagyon el fogsz fáradni. Ekkora időtartamban folyamatosan forgalmi helyzetben lenni nagyon fárasztó. Ha nem vagy hozzászokva nem tudsz ennyit monoton koncentrálni. Más az amikor ismerős helyen egész nap ide-oda rohangálsz a motorral. Egy zombi leszel, mire odaérsz. Ha nem csináltál még ilyet rövidebb távval kezd. Ez így motorral nagyon veszélyes, nagyon könnyen hibázol, ha kimerült vagy. Amikor lementem Dunakesziről (BP-től északra)Orfűre (Pécshez közel) BP-n keresztül kocsival magam is meglepődtem, hogy elfáradtam. Megálltunk egy kv-ra nem sokkal az út vége előtt és amikor indultam a parkolóból lefulladtam. Életemben nem fulladtam le soha, egyszerűen zokni voltam már és alig vártam, hogy legyünk már ott, pedig én kocsiban ültem, így a zaj nem terhelt annyira, de téged az is fog. Aznap vissza is jönni ... horror. Más az amikor az ember fuvaros és hozzá van ehhez szokva, az agy is olyan, mint az izom. Edzeni kell ahhoz, hogy az ilyen specifikus terheléseket könnyen vegye.
-
-
DigitXT
félisten
válasz
Killing #15525 üzenetére
Ez valami modern kori Iron Man verseny akar lenni?
Értelme ennek nem sok: jó 10 óra utazás, és... Mit
is akarsz Balatonföldváron csinálni, hogy "megéri"?Szerk: szvsz nem a moci döglik majd a 30+ foktól,
hanem a vezetője... Pláne, ha megáll, és nem lesz
menetszél. A motoros ruhája felforralja az agyvizét. -
slynevem
tag
válasz
Killing #15369 üzenetére
Pizzafutároknál én is rendesen padlózok néha.Úgy bevágnak előzgetnek, hogy csak na
Az enyém simán kiviszi egyenes a 70+-ot.Van ilyen mérő tábla és az mutatott 72-t amikor odaértem.Viszont sosem megyek ennyivel, mert nem akarom szétgyilkolni a motort viszont jó, hogy ilyen pörgős az egész -
válasz
Killing #15366 üzenetére
Nem csak a motorozás veszélyes, inkább a közlekedés egy veszélyes üzem. Motorral gyorsabban pörögnek az események, míg autóba ülve nem mész városon belül 60 fölött, motorral már inkább a 70 is megvan, és egyéb hasonló példák, aki autózott éveken keresztül, mind azt mondták hogy kell pár hónap mire átszoknak motorra, mert minden gyorsabban zajlik le mint autóban, ugye autóval nem fogsz elmenni a sorok között pirosnál, míg... stb.
-
válasz
Killing #15363 üzenetére
Amúgy is érdemes, mint hogy más miatt összetörd a motort és magad. Nekem volt már motorbalesetem, pár hétig csak lábadoztam, és kb. 10cm-en múlt hogy túléltem.
ui.: Ez gyári lenne a ZX-en kívül, szerintem még egy Multivar is befigyel. Ma délután pontosan bemértük GPS-el az NRG Power PureJet-et, szóval 84km/h a vége, mindez 9 ezres fordulaton, egyenes úton, bemelegítve, szélcsendben, nem ráhajolva és semmi egyéb ördögi csínt nem követtem el, minden gyári a motoron és a kipufogóban még a szűkítő gyűrű is benne van. Érdekes, mert 70-ig úgy gyorsul hogy észre sem venni hogy már 70-el megyek, csak azt veszem észre hogy olyan lassúak az autók, persze efölött már megjön a hangja és a vibráció is, de mivel sokáig benne volt a fojtás és fater se megy vele 50-től többet, ezért elég távol állt tőle a 70km-h fölötti sebességhajkurászás, de jól is van ez így.
-
-
Eagl3
veterán
válasz
Killing #14315 üzenetére
Túl nagy a rizikó, hogy elsodornak, nem ér annyit az egész. Én sokszor a 125 4T Vespát sem érzem elég erősnek egy Szfvár-Csákvár távon, vagy Szfvár-Csurgó... pedig itt aztán nem is olyan nagy a forgalom és tudok vele utazóba 90-el menni.
Veszélyes na... rengeteg a balfasz az utakon.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- bambano: Bambanő háza tája
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Nem várt platformon a OnePlus Nord 5
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Tőzsde és gazdaság
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- iPhone topik
- Milyen házat vegyek?
- További aktív témák...
- Gyors, Precíz, Megbízható TELEFONSZERVIZ, amire számíthatsz! Akár 1 órán belül
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép PC Játékra! R5 8400F / RTX 3070Ti / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 4070 Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
- BenQ PD-3200-U Monitor - Designer 4K 32"
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 6600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest