Hirdetés
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Mindennél nagyobb: tesztpadon a Ryzen 9 9950X3D CPU
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Kompakt vízhűtés
- TCL LCD és LED TV-k
Aktív témák
-
Integra
titán
válasz
viharhozo #3091 üzenetére
ha én mondtam volna ezt hogy kerreg, meg zajos, akkor persze kaptam volna a fejemre rendesen, de jó, hogy nem csak nekem tűnik fel, hogy az agyonsztárolt csodadízelek a mai napig azért mégse akkora csodadízelek...
azt már csöndben jegyzem meg hogy ez a dízel motor is füstől mint a gyárkémény, nem szeretek ilyenek mögött menni, megérzi az ember hogy dízel..
[Szerkesztve] -
viharhozo
addikt
válasz
zfarkas #3076 üzenetére
Az a legszebb, h alapvetoen egyeterenek a kollegaval. Viccnek tartom, h a majdnem 20 millios A6 3.0TDI alapjaraton hallhatoan kerreg, es razza a valtot. Egyszeruen nem illik ebbe a kategoriaba. Kisautoknal nyilvan mas a leanyzo fekvese, es a penz az ur, de attol meg a benzines lenyegesen kulturaltabb motor.
-
DaSilva
senior tag
válasz
viharhozo #3088 üzenetére
engem a dízeltől az ár/mennyit autózok mellett főleg az riasztott el, amikor belenéztem egy 1.8 tdci focus motorterébe. abba egy gombostűt nem lehetne beleejteni a motor mellé. turbo, intercooler, nyomócső, anyámkínja, a sima egyhatos benzines mellé meg jószerivel be lehetne lépni.
akármilyen jók ezek a commonrail turbodízelek, elég új és nagyon bonyolult technika. nyílván szarrá tesztelték, és nem romlik el csak úgy, de ha elromlik, ravatalra se marad pénzed. -
viharhozo
addikt
Akkor folytatom.
A 870k-bol a budos eletben, semmilyen szamitassal nem lesz masfel millio. Belevehetjuk a szamitasba a jelenerteket meg a devizakockazatot is, akkor sem lesz ennyi.
Ha veszek egy irrealisan rossz esetet (5%-os kamatlab, 6 eves idotartam), akkor is 1150000-re novekszik az elteres. Ebbol lejon a magasabb felszereltseg (200k korul), a magasabb masodpiaci ertek (sztem legalabb 2-300k), aztan lehet szamolgatni, mi merre mennyi.
Termeszetesen azoknak, akik 3 ev alatt 38000 kilometert autoznak, altalaban baromira nem nagy buli dizelt venni. -
Integra
titán
ez sajnos így van és még jó ideig ez lesz
kínával nem lehet mit csinálni, a mai napig nincsen náluk szabadalom törvény.....
az usa-ban meg amíg ez a gyökér az elnök, sok jóra nem lehet számítani, remélem a mostani árvíz buktájával bukik az egész republikánus brigád is következő választáson.
ettől függetlenül minél hamarabb jön az euro5 annál jobb, majd az ehhez szükséges felszerelést építsék be szériaként, pár luxuscucc helyett!!
[Szerkesztve] -
kovasz
senior tag
válasz
hobizoli #3066 üzenetére
Hm hat nemom, de ha ket azonos teljesitmenyu auto kozul pl a 80-120-s kigyorsitast melyik auto hozza jobb idovel, akkor tobbnyire a dizel nyer. Lehet azert mert nem eleg rugalmas. Az, hogy a gazpedalreakcioja uresben milyen meg nagyon nem tud erdekelni
ez ugye viccnek szantad!? -
kovasz
senior tag
válasz
hobizoli #3077 üzenetére
SZVSZ Bővebben: link 9 litert irnak 2.4-s Accord-ra atlagkent, azaz ~27Ft km-kent. Igy az a kulonbseg mar csak 72500km-g tart(ana).
a valosagban a 2.4-es executive vagy a type-s 11L-t eszik szazon, legalbbis nekem. de az executive meg a 2.2-es dizel nem egy kategoria. a dizel a 2.0-as alap accord felszereltsegevel, komfortjaval bir. -
kovasz
senior tag
válasz
viharhozo #3075 üzenetére
Namost, kerdes, mit jelent ez. Azt jelenti, h bizony minden egyes kilometer 8 forinttal tobbe kerul a benzines verzio eseten.
A ket auto arkulonbozete 870000 Ft. Innentol mar csak egy egyszeru osztasra van szuksegunk, h megkapjuk: a 108750. kilometer utan leszunk pluszban dizeluzem eseten.
na itt vagy tevedesben. mivel a dizel autonal elore ki kell fizetni a 870k-t vagy lizingre tobbet. ugyanakkor ha a azt nezzuk, hogy a benzines dizel arkulonbozetbol 37662.338km-t lehet autozni, vagyis mintha nem tankolnad a benzines autodat 3 evig, addig a dizelt meg kell tankoloni, akkor 37662.338km *15.1ft/km =>568701.3ft +le amit be kell csorgatni a dizeles auto vetelehez/fentartasahoz.
vagyis a benzines - dizel kozotti valos arkulonbseg 3 eves havi 1000km autozassal 1438701.3ft vagyis kis hijan 1.5 millio forint.
egyre inkabb nem buli a dizel.... -
divot
veterán
Egyébként az lesz majd érdekes, ha a diesel autók továbbra is drágábbak lesznek, viszont ez itt, amit mellékelek, valóra válik...
Olajipari szakértők gázolajhiánytól tartanak Európában. A gázolajigény az egyre fejlettebb és egyre vonzóbb turbódízelek elterjedésével folyamatosan erősödött az elmúlt években, amit a közúti áruszállítás térnyerése is tovább gerjeszt.
A kőolajfinomítók kapacitásbővülése a tervezett beruházások alapján nem tart majd lépést a kereslet megugrásával.
A Wood Mackenzie energiaipari tanácsadó vállalat arra figyelmezteti a piaci szereplőket, hogy igazán nagy volumenű beruházások híján 2015-ben akár 50 millió tonnás gázolajhiánnyal kell majd megküzdeni.
2015-re 50 millió tonnás gázolajhiánnyal küzdhet Európa - áll a Wood Mackenzie tanulmányában. Ez felverheti az árakat a kutakon
Mindezt a vállalat tanulmánya szerint nem lehet oroszországi vagy közel-keleti importtal kompenzálni, mivel a hiány ezeket a területeket is érinti majd. A szűk finomítói kapacitások az autósok számára a gázolajárak megugrásában tükröződnek majd.
A dízelmotoros autókat környezetvédelmi oldalról az Euro 5 környezetvédelmi szabvány is szorongatja. A határértékek újabb jelentős szigorítása igencsak megdrágítaná a dízelmotorokat.
A tervezett Euro 5 normát a szilárd részecske-kibocsátás 80 százalékos csökkentésével csak költséges fejlesztésekkel és részecskeszűrőkkel lesznek képesek betartani a dízelmotorok. Az egyezetésektől és a tagállamok álláspontjától függően az Euro5 határértékek legkorábban 2008 közepén léphetnek hatályba, de a tervek szerint 2010-től mindenképp érvényesek lesznek. -
hobizoli
nagyúr
válasz
viharhozo #3075 üzenetére
SZVSZ Bővebben: link 9 litert irnak 2.4-s Accord-ra atlagkent, azaz ~27Ft km-kent. Igy az a kulonbseg mar csak 72500km-g tart(ana).
hobizoli -
viharhozo
addikt
Na, jol van, leirom neked, hogyan szoktunk uzemanyagktsget szamolni, hatha okosodsz kicsit, nekem meg megvan a napi nepmuvelesi adagom.
Tehat: a benzines atlagfogyasztasa 7.7 liter/100km. Ezt megszorozzuk egy elmeleti hosszu tavu benzinarral, ami legyen 300 Ft/liter, majd elosztjuk 100-zal (nem irom le, miert, hosszu lenne). Azaz a gepjarmu elmeleti uzemanyagktsge: 23.1 Ft minden egyes kilometerre.
Ugyanezt elvegezzuk a dizeluzemu gepjarmunel is, 280 forintos gazolajjal szamolva, es megkapjuk a 15.1 Ft/km-t.
Namost, kerdes, mit jelent ez. Azt jelenti, h bizony minden egyes kilometer 8 forinttal tobbe kerul a benzines verzio eseten.
A ket auto arkulonbozete 870000 Ft. Innentol mar csak egy egyszeru osztasra van szuksegunk, h megkapjuk: a 108750. kilometer utan leszunk pluszban dizeluzem eseten.
Termeszetesen ez meg csak az uzemanyagktsg, merlegelnunk kell a felszereltseget (ami allitasoddal ellentetben a dizelnel bovebb), a kotelezo szervizek dijat, a varhato erteket a hasznaltpiacon, meg azt, h a dizel jobban gyorsul, es magasabb a vegsebessege is.
Hehe, a Honda a 2.2es dizelhez is 5 fokozatu valtot ad. Ez azert kicsit gaz. -
kovasz
senior tag
Mit nem értesz? A 75% azt jelenti, hogy minden negyedik váltás kimarad, vagy nem sikerül
barmilyen meglepo, de minden gepnek van hatasfoka, mivel az energia nem megy veszteseg nelkul at rajtuk. a fogaskerekes kezi vatonal is van veszteseg fokozattol fuggoen 2..8% kozotti. az automata valtoknal ez joval nagyobb mivel az energiat a surlodas viszi at es az egy rosszabb hatasfoku modszer. altaban 20..30% vesztesegel mukodnek. -
kovasz
senior tag
-
bcs
aktív tag
szerinted miért írtam hogy automataváltós? (egyrészt ezért, másrészt meg azért, mert máshogy nincs is.)
3-4 éve utaztam egy 320d bmw-ben, és meg nem mondtam volna, hogy dízel. csendes volt, nem volt dízelhangja, húzott rendesen, autópályán még 180-nál is gyorsult rendesen. (és keveset fogyasztott.)
kinek mi a fontos. nekem is benzines kocsim van, de ha munkaautó lenne, amivel naponta >100 km-t kellene vezetnem, simán dízelt vennék. -
hobizoli
nagyúr
-
-
divot
veterán
válasz
#16741888 #3062 üzenetére
Á, nincs nekem rossz kedvem, csak naponta tíz bajnokkal kell minimum megküzdenem pld. olyan versenyszámokban, hogy nem megyek az 50-es táblánál 70-nél többel, ezért három cm-es követési ''távolságot'' tart a seggemtől, és a többi, de ez már a Miért vezet úgy mindenki mint egy állat? totyikba való. És ettől egy picit szomorúan olvasgatom a kit hogyan gyorsuljunk le hozzászólásokat.
-
kovasz
senior tag
de az 190-et hoz. aztan meg arban sokkal nagyob kulonbsegek lehetnek. a negyutemu dizel a mukodesi elvebol adodoan soha nem lesz annyira rugalmas mint egy benzinmotor. ketutemu dizel kb azt hoza amit a negyutemu benzinmotor, a ketszeres utemszam miatt. de ahoz bonyolult es draga toltoszerkezetek kellenek. pl roots fujo+turbo+intercooler.
-
kovasz
senior tag
ja, megnézném, mit csinálna, amikor megállna mellette a lámpánál egy szar automataváltós német 535-ös traktor
hmm nem mondta meg neked senki, hogy az automata valto azt ront az auto menetteljesitmenyen? leven hogy a hatasfokat 75% koruli? az en verdam eseteben pl ~4.5 masodpercet. -
kovasz
senior tag
válasz
viharhozo #3056 üzenetére
2.0 Comfort: 6 262 741 Ft, vegyes: 7,7l, benzin 300 Ft/l -> 23.1 Ft/km
2.2 ctdi sport: 7 132 750 Ft, vegyes 5,4l, gazolaj 280 Ft/l -> 15.1 Ft/km
Az arkulonbseg 870k, tehat 108750 kilometer utan lesz ''olcsobb'' a dizel. Ez vegtelenul egyszeru, persze elfogadom, ha vki nem kepes belatni.
hat igen a matematika nem egyszeru tudomany....
a benzin sem 300ft, de legyen...
akkor 870.000/300=>2900L nafta
ha a fogyasztas 7.7L 100km-en akkor 2900L/7.7L*100km=>37662.3km-re eleg a 3m3 benzin.
egy evben van 12honap akkor 3 ev alatt havi 1046km autokazast enged meg. ennyit megy egy mezei autos, de ket ev alatt is mehet havi ~1600km-t.
de maradjunk csak a te metodusodnal: 23.1ft/km akkor 870.000ft/23.1[ft/km]=>37662.338km pont annyi mint ami nekem kijott szal mi is az a 10870km??
meg talan azt is erdemes lenne megnezni a ket tipus felszereltsege kozott milyen arat befolyasolo tenyezok vannak meg... -
#16741888
törölt tag
válasz
Integra #3055 üzenetére
Azok az igazi loserek akik, csak azért vesznek autót hogy lámpánál, gizdázzanak, alapvetően nekem a streetrécinggel se lenne bajom ha, nem az lenne hogy 200/400m és akkor mutassuk meg mint tud a papa által vásárolt technika.
Undorító az ilyen, ha lenne egy kis kanyargós csapatás, máris sokkal jobb lenne, dehát ilyen soha nem lesz.
Egyébként én is hasonló beállítottságú vagyok, nekem is vannak alapidőim, amiken aztán lehet faragni.Mondjuk nálam ez teljesen mindegy hogy autó, bicikli, motor, wakeboard
, tökmindegy, minnél gyorsabban letekerni az utat.
-
viharhozo
addikt
A honda.hu szerint
2.0 Comfort: 6 262 741 Ft, vegyes: 7,7l, benzin 300 Ft/l -> 23.1 Ft/km
2.2 ctdi sport: 7 132 750 Ft, vegyes 5,4l, gazolaj 280 Ft/l -> 15.1 Ft/km
Az arkulonbseg 870k, tehat 108750 kilometer utan lesz ''olcsobb'' a dizel. Ez vegtelenul egyszeru, persze elfogadom, ha vki nem kepes belatni.
[Szerkesztve] -
Integra
titán
válasz
#16741888 #3035 üzenetére
az ő dolga hogy mit hasonlít mivel, rá tartozik
én nem szoktam hasonlítgatni ezeket egymáshoz, nekem a legfontosabb az élmény, a vezethetőség és a kanyarvadászat.
egyenesben még a hülye is tud viszonylag jól gyorsulni (automatával)
nekem soha nem a nulláról százra az életcél, ezt meghagyom másoknak.
sokkal inkább kihívás az a-ból b-be eljutni x időn belül -
bcs
aktív tag
most néztem, egy 2,5 literes dízel motor hozza a 173 lóerőt, 400 Nm nyomatékkal.
azért ez már összehasonlítható a tieddel.
ja, és egy több, mint 1,5 tonnás kocsinál fogyaszt 6,7-et...
(félreértés ne essék, én is benzinespárti vagyok, de a mai dízelmotorok már nem a régi ''traktormotorok'') -
kovasz
senior tag
válasz
hobizoli #3042 üzenetére
Nincs azokkal semmi baj pedig, az emberekben meg mindig a 10-15 evvel ezelotti dizeltechnika el, pedig nagyon halas dolog bir lenni az, amikor abba kell tankolni a kuton es nem a benzinesbe...hidd el. Menni megy az is ha kell, es 1-2tized sec nem oszt nem szoroz.
nah ez a masik atbaszarintas. ha a accordnal maradunk, akkor az en autom araert kapsz egy 2.2-es dizel accord-ot. ami felszereltseg es menetteljesitmeny teren a 2.0-as alap accord-al van egy szinten. a 2.0-as accord valami 7..8L korleszik az arkulombseg jo egy, masfel milla. a benya legyen 300ft az akkor az 3.3m3 benzin ara. a 8 literes fogyasztassal 42.000km megtetelere eleg. ez 2..3 eves autokazas egy atlagos autosnal. -
hobizoli
nagyúr
válasz
#16741888 #3041 üzenetére
Nincs azokkal semmi baj pedig, az emberekben meg mindig a 10-15 evvel ezelotti dizeltechnika el, pedig nagyon halas dolog bir lenni az, amikor abba kell tankolni a kuton es nem a benzinesbe...hidd el. Menni megy az is ha kell, es 1-2tized sec nem oszt nem szoroz.
hobizoli -
kovasz
senior tag
válasz
#16741888 #3032 üzenetére
hallod a betuket? mi vagy te daredevil? nem a honda nem honda dologrol van itt szo, hanem arraol hogy aki ert hozza az benzines ahuto vesz aki meg enm az dizelt ami igazabol nem is auto inkabb traktor.
aztan valaki irta, hogy bezzeg a tdi.. nahat nekem volt tdi passat, meg a csaladban is van ket cc 2 honapos (audi) tdi. szal en nem arrol irogatok itt amit a haver modott esetleg az autos ujsagban olvastam. -
#16741888
törölt tag
válasz
Integra #3033 üzenetére
Végigolvastam, azt azért remélem te is tudod hgy elég abszurd egy 1.9tdit egy 2.4benzinnel összehasonlítani... és ez alapján következtetéseket levonni...
A Honda dieselét ugyanúgy megenné a benzinnel mint bármelyik más autógyártó dieselét, csak ez alapján azt mondani hogy szar, hát több mint fura. -
#16741888
törölt tag
Jól hallom hogy te a 2.4es hodát hasonlítod össze egy alap 1.9es diesellel????
Még a 2.0ás benzinnél is jobban menne nemhogy egy dieselnél.
Kb olyan lenne az erőviszony mintha te odaállánál, egy 2.2turboval párba... Sokat szerintem nem tudnál nyikkanni...
De teljesen felesleges ezen vitatkozni, mert nálad az alapbeállás úgyis az hogy Honda=good, az összes többi=szar.
[Szerkesztve] -
-
achon
aktív tag
Sziasztok egy kis helpet kérnék.
Valaki nem rendelkezik digitális formában VW Golf II kézikönyvel?
Érdekességképppen szeretném elolvasni, hátha kevésbé leszek tudatlan a saját kocsimmal kapcsolatban. -
#00809728
törölt tag
-
kovasz
senior tag
válasz
#00809728 #3019 üzenetére
nekem most egy 2.4-es honda accord executive-om van. a fater egy a4-est vett nemreg a hugom meg egy a3-ast. mindeketto dizel, a 4-es a 135hp-s az a3-as meg 100hp, 1.9 tdi mindketto. hat az accord-hoz kepes fos mindketto pedig az a4 majd egy misivel dragabb volt. az a3 egy beteg oszver, annak ellenere hogy spotback nem gyorsul, igaz elenul 4.ben is, de egy lomha oszver. az a4 mar jobb egy fokkal, de az meg leful ha nem porgeted alapjaraton... jo mi? egy 9millas auto... na midegy az legalabb megy, de 3.5..4k-n vege van a motornak. 320Nm-es egyebkent. szal van egy rovid hatbarugas aztan sanyi.
mindketto zajos, ha jon az uton nem lehet megallapitani, hogy az a4 jon vagy 8 eves pug boxer...
az enyem ilyen
Bővebben: link
meg ilyen
Bővebben: link
hangja nem nagyon van, 5k felett olyan eroteljes turbinas. 220Nm, 6 sebesseg. 11L/100km piros lampas alazasokkal. (nem tudom miert gondoljak a bmw tulajdonosok, hogy probalkozniuk kell, jo lehet nem kellene vigyorogva atnezni)
[Szerkesztve] -
fokukac
nagyúr
segítség, segítség, anyukám citroen-t akar venni!
-
szatocs
őstag
(#2999) --- UP! Nem hiszem el, hogy még senki nem csinált ilyet...
-
kovasz
senior tag
válasz
dabadab #3015 üzenetére
az autokat nem a nyomatek es nem a fordulatszam gyorsitja, hanem a ketto szorzata a teljesitmeny. annak aranya a benzines motorokban van meg a legjobban ezert dinamikusabbak es konyebben valtanak uzemallapotot. mert hiaba van nagy nyomatek alacsony fordulaton, ha az alacsony fordulatbol adodo azonos utemszam alatti kevesebb munkavegzes, es a nagy kompresszio miatt a dizel motorok mindg is lomhak lesznek. talan a ketutemu dizel az, ami hozzamerheto egy benzines szivo motorhoz, de azt nem gyartjak auto motor meretben.
tovabba dizel motoroknal nem lehet meghatarozni pontosan a robbanas idejet ezert jarnak osszevissza, meg undorito hanggal. egyebkent a pontatlan robbanas nem volt hatrany a regi lassu dizeleknel, a lassu forgasuk miatt de a 3..4k-t porgo tdi-knel ez mar komoly gond. ugyanilyen problema a megfelelo sebessegu adagolo rendszer. eppen ezert a maximalis fordulatszam limitalt.
en sok jovot nem josolok a dizel motoroknak, a magasabb ara miatt nem gazdasagos ugyanakkor zajos, budos, es a kornyezetet is nagyon szennyezi. -
dabadab
titán
válasz
Florida #3002 üzenetére
220 loero ahhoz keves, hogy barmifele komolyabb gyorsulast produkaljon. A 400 Nm meg jol hangzik, viszont az en automnak is hasonlo kg/Nm adatai vannak (azzal a kulonbseggel, hogy az dizel, igy aztan mar 2000-tol megvan a max nyomatek, ellentetben a benzinesekkel, ugye), igy nagyjabol tudom, hogy milyen kenyelmesen gyorsulgat.
Egyebkent meg ha magadtol is tudod, hogy hulyesegeket beszelsz, akkor akar meg is kimelhetnel minket tole, nem? -
bcs
aktív tag
inkább vegyétek meg ezt:
Bővebben: link -
rATdrAgOn
senior tag
Hmmm...
En inkabb erre csapnek ra, csak epp nincs harom millam. Meg garazsom, ahova veteranvizsga utan el tudnam dugni.
Bővebben: link -
Florida
tag
Tanátam egy még macsóbbat.
Csekkdisz.Bővebben: link -
Florida
tag
Ezek az _autók_,hatalmas V8-assal.Nem az európai meg japán törpeautók.
220 lóerő kevés lenne egy max kéttonnás kasznihoz?Mire kevés?
A nyomatékát nézzétek.Ez nem versenyautó.
Egy gáz van vele:nem tudod,mikor ki taposol el.
Amikor már meglett 40 éves leszek,biztosan racionálisan fogok autót választani,de amíg csak a fele vagyok,nem érdekel a gazdaságosság.Lehet,hogy 20 év múlva már olaj se lesz,akkor minek kezdjem el én most a spórolást a benzinen?
Ja,hogy sok lesz bele a benzin?Ez ne titeket zavarjon.. -
szatocs
őstag
Mit kell ma ahhoz csinálni, hogy 1-2 napra ki lehessen hozni egy autószalonból egy tesztútra egy autót. Tom, hogy szoktak ilyen nyílt hétvégéket csinálni, de ezen kívül hogy lehet kihozni őket. Meg mi ennek a módja. Opeléknál csinálnak ilyet?
Aktív témák
Hirdetés
- EAFC 25
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Mindennél nagyobb: tesztpadon a Ryzen 9 9950X3D CPU
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Szemüveges topik
- Steam topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Formula-1
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Dell Latitude 5310 2-IN-1 - 13,3 CORE I5 10310U- 16Gb rammal- Érintőképernyős
- Több darab! MacBook Pro 16" M1 32GB RAM 27%-os áfás számla
- ROG STRIX B760-F GAMING WIFI - Garancia! 2026.06.12
- Bontatlan ÚJ IPAD PRO M1 M2 M4 11 12,9 Wi-Fi és 5g cellular 128--512GB DEÁK TÉRNÉL Azonnal Átvehető.
- Bomba ár! Lenovo Miix 720-12IKB : i7-7G I 16GB I 256GB SSD I 12" Touch I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest