- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz #46372352 #203843 üzenetére
Kia féle mild hibrid a start stop rendszert tudja kiegészíteni, nem a hagyományos önindítórol indul a motor. Vitorlazasban tud segíteni (motor leall, auto gurul tovabb), de indulaskor vagy hegymenetben is tud kis plusz nyomatekkal segiteni a benzinmotornak. Suzuki szerintem hasonlo.
-
molnarpeter
nagyúr
A3 Sportback 35 TDI ha le tudod alkudni megfelelő összegre és jó egy szerényebb felszereltséggel, szerintem kompakt méretben elég pályára való típus. A VW konszernen belül ennek kéne legjobban hangszigeteltnek lenni (szóval pl Golfnál elvileg csendesebb), 2.0 dízel kényelmesen alacsony fordulaton és jó fogyasztással tud hosszú utakat teljesíteni, meg azért a megbízhatóbb motorok közé tartozik pár éven túl is. Esetleg A 180 d lenne ennek a párja Mercedes oldalon.
Igazából erre szerintem a legjobb egy dízel konnektoros hibrid lenne, mint pl. a C 300 de , azzal a rövid utak mennének villannyal (tényleg abszolút használható hatótávja van), nagyobb távokra kéne csak motort indítani... de abból már használtat kéne nézni Viszont én maradnék a földszintes autóknál, crossover vonal csak plusz fogyasztás és zaj egy hosszabb úton. -
addikt
Azt jol latom, hogy egy csomo autoban alapbol nincs riaszto meg nagyon magas felszereltsegi csomagoknal se? Es mik ezek a Meta meg M43 izek? Utolag ganyolnak bele valamit a szervizben?
-
KubanitoS
veterán
1.8 122 le, szerinted?
A hybrid egy tök jó dolog, de nem autópályázásra van kitalálva, hanem a kisebb-nagyobb vidéki utazásokra és városi forgalomra, a célja a minél optimálisabb fogyasztás és a környezetkímélés. A rendszer kapcsolgatja a benzinmotort ki-be, az elektromos motor városi araszolgatásban nagy segítség, ekkor a benzinmotor csak rásegít a gyorsításra.
Autópályán az egész lényege veszik el, mivel a benzinmotornak mennie kell non-stop a nagy tempó tartásához. Extrém esetben, ha folyamatosan padlózza az ember, akkor az is előfordulhat, hogy a hibrid akksi teljesen lemerül, mivel az rásegít a hajtásra. Nem erre van kitalálva a kocsi.
Ettől függetlenül ha tetszik a technológia - ebben a Toyota azért nagyon jó - akkor én a helyedben ránéznék egy 2.0 hybrid Corollára (csak a kombi van ilyen motorral szerelve), az már azért biztosan jobb, de egy kicsit drágább is. Amúgy félreértés ne essék, lehet autópályázni egy efféle autóval (ez néha elkerülhetetlen), de nem 150-160-nal folyamatosan haladva, letolva mindenkit magad elől, hanem szépen nyugisan tartva a 120-130-at.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
addikt
Mazda 3 Skyactiv vagy egy Hyundai i30 mennyire ordogtol valo valasztas? Formailag tetszenek, a Skyactiv motor is erdekes, bar nem tudom mennyire lesz tartos hosszutavon.
-
KAMELOT
titán
Sziasztok!
Autovásárlás előtt állok. Ti melyiket vennétek, mert nekem mind a 3 bejön!? Az esetleges szerelési költségekkel tisztában vagyok. Tudom mit akarok!1. 2010 Lexus LS600H 290.000km 14.000€
2. 2008 S 450 benzin 290.000km 10.500€
3. 2007 E65 BMW 750i 370.000km 7.500€V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
félisten
2013 bmw x1 2l dízel, tiptronic váltóval.
Hol lehet ennek véres a torka és mit lehet tenni a megelőzés érdekében?[ Szerkesztve ]
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
őstag
Nekem 1.8-as van, a 2.0 egy fokkal jobb ha az erőről van szó, de az sem a belső sávot tisztító kategória. És sajnos attól még továbbra is tartom, hogy hangos és kényelmetlen az ülése hosszú távon, ami motorfüggetlen tényező.
Csütörtökön 3,5 órát araszoltam összességében Budapesten a dugóban, na oda mondjuk hibátlan ez a hajtáslánc.
Szerk.: A fogyasztás pedig bőven 6 liter felett lesz, ha sokat pályázol. Itt vannak az én spritmonitoros értékeim: [link]
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
grizlisandor
veterán
válasz D1Rect #203870 üzenetére
200k km futás körül rá kell borítani pár forintot, ehhez kell egy jó szerelő is.
Mint írta Qru, vezérlés, magasnyomású üzemanyag szivattyú, injektortakarítás/felújítás se fog ártani, ki tudja milyen állapotban van az EGR és DPF.
Autómataváltó a wikipedia szerint 8 gang-os ZF, elvileg nem egy elromlós fajta, ha volt benne cserélve az olaj.Bővebben az N47 motorról itt egy videó.
Van a BMW topikban is egy halom infó a motorról és karbantartásáról. -
molnarpeter
nagyúr
válasz D1Rect #203870 üzenetére
EGR soft off, akkor nem gyullad ki. Lánc cserével egy körben a csapágysort is érdemes ledobni. Olajcsere szokásosan sűrítve. Szívósor pucolás nem árt. 2013 már 8 sebességes kéne legyen, azaz ZF8HP, 60 ezrenként olajcsere szűrővel, vagy ha eddig nem volt és van már benne méter, akkor átmosás (pl ZF Nagytarcsa).
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
En automatat kerestem, az sehol sem volt keszleten Corolla mar nem fert bele a keretbe, 9+ lett volna ha jol emlékszem. Hyundai-ra szeptember környékén mondtak jövő majust, tehát olyan 7-8 hónapos gyartasi idővel lehet naluk kalkulalni. Kia-nal 3 honap körüli gyártási idot mondtak a manualis valtosra, 5-6 honapot az automatara.
Corollat nem néztem meg vegul eloben, de az i30 meg a ceed az egy kutya. Kicsit mas a design, meg mas a konfigolasi lehetoseg, de kb ennyi a különbség.
Ja, vegul ceedet rendeltunk nekem, gyartasi sorban levo lett foglalva, igy szint nem valaszthattam (csak 2 lehetőség volt), de elvileg decemberben gyartjak le. (Novemberben foglaltuk le)
[ Szerkesztve ]
-
vieri2000
tag
Üdv!
Autóvásárlás elött állok. a két kiszemelt a Toyota Yaris Cross 1.5 benzines ill. Suzuki S-Cross lágy hibrid.
Árban közel megegyeznek. Nem akarok senkit összeugrasztani (Suzuki ill Toyota táborra gondolok) de meghallgatnám ki miért venné meg az egyiket ill a másikat. Biztos lesz olyan hozzászólás ami felhívná a figyelmet egyik vagy másik előnyére hátrányára.
Köszönöm előre is a hozzászólásokat. -
addikt
válasz tboy93 #203879 üzenetére
Koszi, en is automatat veszek, szoval keszletrol nem almodom. Corolla-t juniusra tudjak szallitani, bar van most egy ami mar a sorban van es nagyon hasonlo ahhoz amit en szeretnek, az talan marcius. Akkor ugy tunik a Hyundai meg durvabb lenne, azert nem jovo karacsonyra kene a kocsi.
-
vzsryl
nagyúr
válasz vieri2000 #203880 üzenetére
Suzuki:
+4 henger
+turbó (jól megy)
+tágasabb-a legújabb is csak egy facelift, tehát ugyanaz a technika, mint az előző, csak kicsit modernizálták a küllemét
-gagyibb anyagokat kapott belül, mint az elődjeYaris Cross:
+modern konstrukció-3 henger (csúnya hang, kellemetlen járáskultúra)
-szívó (gyengécske)Nálam labdába se rúgna a Yaris Cross. Max akkor venném a Toyota-t, ha csak városban használnám, és csaj lennék.
#203882 FLx : 1. A lágy hibrid kb. parasztvakítás. 2. A Toyota hibrid, az valódi hibrid, emiatt sokkal drágább.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Saskakas18
tag
Sziasztok!
1.4 pd tdi vagy 1.5 dci-t vennétek rohangálósnak napi 80-100 km?
Köszönöm a segítséget
A tökéletes becsületes üzletelés a mérvadó!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Saskakas18 #203890 üzenetére
Attól függ, melyik dci. Újabb Bosch porlasztós 1.5 dci > 1.4 PD > Delphi 1.5 dci lenne nálam a preferencia sorrend. De amúgy ott az SDI
[ Szerkesztve ]
-
Gombinyó
őstag
válasz Saskakas18 #203890 üzenetére
Attól függ mikori a dci. A régebbiekkel volt gond, az újabbak tartósak és alig esznek.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Saskakas18 #203893 üzenetére
Delphi, Bosch csak euro 5-től van... Kivéve, ha valaki átalakította adagolósra Szóval egyelőre 1.4 PD-re szavaznék ezek közül, minél gyengébb, annál inkább egytömegű kuplung, ez az évjárat még tuti dpf nélküli. Azt azért tartom, hogy SDI-vel épp annyira takarékos és... fontolva haladó lenne az autó, csak tartósabb és kevésbé érzékeny motor, 4 henger finomabb hangjával és járásával.
-
Saskakas18
tag
válasz molnarpeter #203894 üzenetére
Tehát az 1.4 pd tdi megbízhatóbb mint az 1.5 dci?
Én úgy tudom, hogy 1.5 dci-nél 2005-től boschra váltottak.
A tökéletes becsületes üzletelés a mérvadó!
-
Vismajor01
addikt
400 ezerert van vmi tuti tipp? Vagy vegyuk a legtobb muszakist :)
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
szőröscica
addikt
válasz Vismajor01 #203898 üzenetére
Szerintem ezen az arszinten mar talan keves kompromisszum szukseges.
-
Vismajor01
addikt
válasz szőröscica #203899 üzenetére
Kedves vagy, de 400e EUR-ért akkor se vennék Porschét ha lenne ennyim.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest