Hirdetés
- 3D nyomtatás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Videós, mozgóképes topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Házimozi haladó szinten
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Gaming notebook topik
- Objektívek topikja
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
Hirdetés
-
Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
it Az Apple-nek meg kell nyitnia a rendszereit a riválisok felé, ebből az EU nem enged.
-
E61 blog 2. rész
lo [Előző rész]Folytatnám a történetét a E61-nek. A sztereotípiákkal ellentétben még nem kerültem anyagi csődbe, és nem...
-
Silent Hill 2 Remake - Középpontban a PS5-ös kiadás
gp A sokak által várt felújítás premierje már nincs vészesen messze.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gaben92
őstag
válasz tipuka #184149 üzenetére
Hasznaltan legalabb 100 ropi plusz beepites ahogy nezem.
Nem ott van a problema, hogy "hibas lehet" az inverter hanem a P3-ak inverteret alulmereteztek (ugyanezt az invertert kapta amugy az Auris is), es egy nagyobb gazadasra elpukkanhat. Kesöbb aztan elkezdtek az ugynevezett erösitett inverterrel gyartani az Aurisokat es szerintem a Priusokat is bar azokban nem vagyok otthon annyira. A Lexus CT 200h-kat pedig kizarolag az erösitett inverterrel szereltek. Az uj inverter nem hajlamos elpukkanni, a regi viszont sokaknak okozott problemat.
Legegyszerubben onnan lehet megkulönböztetni, hogy melyik inverterrel van szerelve az auto, hogy ha kinyitod az ajtot es megnezed a matricat ami a B oszlop aljan van (CT-n es Aurison tuti, gondolom Priuson is) ha a felsö ket sulyertek megegyezik akkor erösitett inverterrel van szerelve, ha elterö akkor pedig a gyarival. Doki16-nak talan van meg kepe is erröl Aurisbol, de kb ilyen.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Gaben92 #184151 üzenetére
Kicsit pontosítsunk: inverterre volt visszahívás, szoftveres frissítésre, hogy ez ne fordulhasson elő. Azok a példányok, amik ezek után is esetleg tönkrementek szinte kivétel nélkül cserélve lettek méltányosságból a Toyota részéről (legalábbis a csoportban mindenkinek cserélték). Az erősített invertert csak az Auris kapott és nem ez miatt, hanem a vontatási képesség miatt, ugyanis az alapinverterrel tilos bármit vontatni. Az erősített darabokkal viszont lehet.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Gaben92
őstag
válasz CactuS #184152 üzenetére
Mondtam, hogy Priusban nem vagyok otthon, emiatt irtam, hogy "szerintem a Priusokat is azzal gyartottak mar utana".
"Az erősített invertert csak az Auris kapott és nem ez miatt, hanem a vontatási képesség miatt"
Ez azert furcsa, mert nekem is az erösitett inverter van az autoban es ugy emlekszem tilos vontatnom. Valahol mint ha azt olvastam volna, hogy amiatt van az autoban az erösitett inverter, mert a CT-ben Sport modban a szokasos 100-200V köruli feszultseg helyett (pontosan nem tudom) felengedi olyan 6-700V korulig es attol a sima inverter pukkanna egy nagyot. Szoval lehet, hogy hivatalosan a "vontatasi kepesseg miatt kapta", hogy igy vedje magat a Toyota de szerinem benne voltak ebbe az inverter problemak is.Ahogy en latom a Prius 3-ban (XW30) szimplan azert nem csereltek az invertert ahogy az Aurisban mert kifutott a modell es jött az XW50 amiben meg gondolom ugyanaz az erösitett van mint az FL Aurisban...
Valami HSD gurut meghallgatnek erröl, de elek a gyanuperrel, hogy a CT-hez fejlesztett invertert tettek bele az FL Aurisba mert azzal nem volt gond.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Doki16
addikt
válasz Gaben92 #184153 üzenetére
Így néz ki az erősített inverteres Auris adattáblája. [link] FL után már szinte mindegyik ezt kapta és ezáltal lehet vele 345 kg-ot "vontatni". Hivatalosan sem ajánlják semmire, csak bringatartónak. Érdekes a Golffal húzhatnék 1500 kg-ot is.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Mauzes
őstag
válasz tipuka #184142 üzenetére
A legtöbb magánszemély eladó nem fogja elvinni sehova, max ha már fizettél előleget vagy esetleg az útiköltséget előre kifizeted. De az időveszteséget sem vállalják sokan, ez a vevő reszortja. Kereskedő meg kizárt, hogy elvigye távolabbra, mint esetleg a szomszédos nagyváros (a legrosszabb fajta még próbautat sem akar engedni foglaló nélkül - na ott kell azonnal sarkon fordulni).
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Mauzes #184155 üzenetére
Ami amugy, lassuk be, teljesen ertheto. Mert persze a vevo akkor akarja megvenni, ha o maga megbizonyosodott rola, hogy minden oke, de az meg a kovetkezo vevonel mar nem er semmit. Azaz, hiaba viszi el az ember eladas elott sajat koltsegen atvizsgalasra, az a papir mar a vevonek a helyszinen nem er semmit.
A vevok kozul meg sokan plazazas helyett mennek autot nezegetni, valojaban nem is akarjak megvenni, csak "erdeklodnek", es azzal meg akkor is egetik az elado idejet, ha valojaban az otthonaban fogadja oket.
Reszemrol ha eljon, korbemerheti, megnezheti, hozhat szerelot is ha akar, de nem fogok orakat tolteni azzal, hogy a potencialis vevo sajat szerelojehez elvigyem a kocsit, atvizsgalja, majd utana leokadja es nekialljon alkudozni.
Erre valo a szerzodes es a garancia. Bele kell irni az osszes ismert es letezo hibat, es ha van mas, kesobb lehet perelni.Amugy ezert nem ertem a sok szakertot, akik mind azt tanacsoljak, hogy vigye az ember szerelohoz az autot, mielott megveszi. Ez maximum azoknal az autoknal fog mukodni, amire nem allnak sorban az emberek, es a vevo is rugalmasabb, de keresett kocsiknal ugyis elkuldi az elado, es jon a kovetkezo delikvens, aki elviszi.
-
Qru
MODERÁTOR
Van valakinek tapasztalata a Vezzess.hu féle autóátvizsgálós szakival?
#nincsbennetarcsi
-
Mauzes
őstag
Egyébként érdekes kérdés, hogy jogilag nem lehet-e lábonlövés a vevőnek, ha átvizsgáltatja az autót vétel előtt. Van csomó kókler szerviz, talál egy-két kisebb hibát, de általánosságban rámondja, hogy rendben van az autó. Ekkor az eladó kap egy kvázi igazolást, hogy amikor ő eladta az autót, akkora egy szakértő szerint is rendben volt. Tehát nem tudom, hogy erre nem hivatkozhat-e az eladó, ha esetleg szavatossági üggyel jön hozzá a vevő.
MunezXBK: azt nem is írtam én sem. Egyébként szerintem sem elvárható egy eladótól, hogy ő hurcolja az autót, legalább is én nem vállalnám be ezt a kockázatot az esetek 99%-ában.
-
Tin
veterán
válasz kisza25 #184157 üzenetére
Persze de nyilvan millio variacio van. Az elozo kocsink 14 eves volt, mit vizsgalsz rajta azon kivul, amit egy szerelo az udvaron megmond neked. Motor kompressziot merni atvizsgalaskor mar tulzas, a tobbit pedig szemre megmondod ha alaposan megnezed a helyszinen. Max hozol emelot, es megemeled, de a tobbsege ugyis latszik.
Mas kerdes a modern auto, foleg ami eleg bonyolult, ott mar nem art egy hibakod-olvasas, de azt is meg lehet csinalni helyben, meg ott a szemrevetelezes.
Garis autot venni mas kerdes, ott minimalis a kockazat, de joval magasabb az ar. Viszont egy szettaposott olajevo autot sem fogsz felismerni, es foleg nem gariban javittatni. Tudod, 1 liter/100 km normalis mindenkinel...
-
Tin
veterán
válasz Mauzes #184160 üzenetére
Pontosan. En mindig ragaszkodom hozza, hogy az osszes hibat irjuk a szerzodesbe. Mert igy korrekt, es kesobb nincs vita. De ha belekerul az, hogy a vevo vizsgalata utan feltart hibak, es egy lista, akkor onnantol a birosag azt mondja, hogy ennek tudataban vetted meg, es azert ennyi az ar. Onnantol mar nehez azt mondani, hogy rejtett hiba.
Amugy csomo vevonek siman lehet segiteni is azzal, hogy mik a hibak. Mert melyik auton nincs hiba, egy szilent, egy kopott fek, vagy egy esedekes szijcsere, ezeket mind el lehet mondani, esetleg bele is irni a szerzodesbe. Ugyis allapotot vesz a vevo.
Mas kerdes persze, hogy aki abszolut nem ert sem a kocsikhoz, sem az emberekhez, az vigyen magaval valakit, aki igen. -
richies
senior tag
Nah elérkezett a döntés pillanata.
Egy arban a 2 auto.2017 es. kia ceed sw 1.6 crdi 136le 55ekm
Vagy
2017 ford ficus 1.5 tdci 120 le 33e km
Mindkettő még gyári garis 2022/23 ig
Kia jobban felszerelt (ulesfutes)Köszönöm!
Rozsomak of Power
-
Dare2Live
nagyúr
Ez alapján a kifutó, új Vitara/SX4 ára kb nem változik. Ami nem rossz az új 48Vs mild hybriddel kevesebbet fog enni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BigBlackDog #184171 üzenetére
Nem állandó terhelés, illetve DIN lóerő "sallangok" nélküli mérést jelent (generátor nélkül pl) szerintem
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #184171 üzenetére
Nem hiszem de a teljesítményt mindig a főtengelyen mérve adja meg a gyártó. Azt ott mért erőt nem befolyásolja a generátor.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Dare2Live
nagyúr
válasz BigBlackDog #184171 üzenetére
A -10le az a motor.
A generátor viszont +kevés le és sok +nm.Nem lepne meg ha a vége az lenne hogy az új semmivel se gyorul jobban egy 0-100, 0-130at mint a régi.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dare2Live #184176 üzenetére
EUban megy a nagy titkolózás közben indiában....
The electric motor generates 10 kW (13.6 PS) and 50 Nm of torque. A többi rész is érdekes
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
ngaba
aktív tag
Tegnap volt egy "lerobbanásom" (vissza kellett fordulni, és 70 km-en át leszabályozott motorral hazadöcögni; este volt már, szerelőt nem lehetett a környéken keríteni). 9 éves VAG 1.6 crtdi motor. Még nem tudom pontosan, h mi a baj, de legalább a szegedi szerelőmet el tudtam érni mobilon, és a tünetek alapján üzemanyagellátás / egr szelep hibára gyanakszik.
Nem ez a lényeg, hanem az, hogy lecseszett, amiért nem prémium dízelt tankoltam, pedig ő megmondta, hogy azt tankoljak. És tény, hogy egy nappal korábban tankoltam nem prémium, de "neves" gázolajat (mivel nem biztos, hogy attól volt, nem írom le konkrétan, nem akarok hitelrontást csinálni, de én arra a kútra többet nem megyek).
Most tényleg ilyen kényesek az új motorok / ilyen pocsék a magyar üzemanyag, hogy hallgatnom kellett volna a szerelőmre? A kocsi előző tulaja se prémiumot tankolt bele. Igaz, ő Németországban használta...
A vicc az, hogy az "új" autót azért vettük, hogy kisgyerekkel ne kockáztassunk már egy 20 éves autóval. Nos az a Peugeot 306 még soha nem állt meg alattam, az új autóba pedig pár hónap alatt több pénzt toltam bele, mint amennyiért a Pözsit el lehet adni....
-
-
-
tboldi
nagyúr
válasz cappa72 #184183 üzenetére
Szintén (az olajbetöltő és a generátor között). Mondjuk a Jazz-nél ritkán van gond magával a szeleppel, inkább a hengerfej és a szívósor közötti átvezető lapka szeret eltömődni. Ha nagyon tele van, még nem áll meg az autó, max. csak kicsit lassabban pörög fel, meg egy kicsit jobban rángatózik elinduláskor, de nincs vészmód vagy bármiféle korlátozás.
[ Szerkesztve ]
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
MARVEL
tag
Sziasztok!
32 évesen úgy döntöttem, nem szeretnék többet a hideg vasútállomáson a 20-25 perc késéssel megérkező vonatra várakozni, ezért letettem a jogosítványt.
Tehát első autóm megvásárlása előtt állok.
Maximum 350 ezer forintot szánnék rá. Naponta, 80 kilométert tennék meg vele. Autópályán is használnám. Nem kell elsőre semmi komoly elég egy kis olcsó autó.
A legfőbb kritérium az olcsó fentarthatóság, az alacsony fogyasztás, (nem lenne rossz, ha lenne benne egy automata váltó, de erről le tudok mondani) , illetve azért valami olyan karosszéria kellene, amiben nem ragadok bele örökre, ha ütközésre kerülne a sor.Eddig ezeket találtam:
-Fiat Cinquecento.1.1
-Fiat Seicento 900S
-Polski Fiat 126p
-Fiat punto 1.2 kabrio
-Alfa Romeo 145 1.9 JDT
-Alfa Romeo 147
-Suzuki Swift 1.0
-Suzuki Wagon R+1.0 GA
-Renault Clio 1.4 RT (2000)
-Renault clio 1.2 (1996)
-Renault Megane 1.5 DCI
-Renault Twingo 1.2
-Daewoo Matiz 0.8
-Daewoo Tico 0.8 SX Plus
-Ford Puma 1.4
-Nissan Micra 1.0 L
-Škoda Fabia 1.2
-Volkswagen Lupo 1.4
-Citroën Saxo 1.1 X
-Seat Arosa 1.4 Comfort
-Seat Cordoba 1.9
-Peugeot 307
-Dacia Logan 1.4 Ambiance
-Lancia Ypsilon
-BMW 316i Compact
-Volkswagen Golf
- Volkswagen Polo
Melyiket vegyem meg?
Tisztelettel mit vennétek 350ezerért? -
MM
őstag
válasz ngaba #184180 üzenetére
A konkrét motorhoz nem tudok hozzászólni, de pl. a "hírhedt" Renault 1.5 dci-ből folyamatosan megy nálunk pár száz db a cégnél az elmúlt 15 évben, csak alap üzemanyaggal (MOL, ÖMV) tankolva. 75-115 LE motorok, Megane, Clio, Duster. Minden másodiknál súroljuk a 200e Km-t mikor cserélve vannak, 30e km-kénti olajcserével. 2010 óta nem nagyon volt motor probléma...
-
vzsryl
nagyúr
válasz MARVEL #184187 üzenetére
Ennyiért két kritériumnak kell megfeleljen:
1. Minél több műszaki legyen rajta.
2. Minél jobb állapotnak örvendjen.Ezeken felül érdemes olyan típusokat nézni, amikből rengeteg gurul az utakon, mert akkor olcsó lesz hozzá minden alkatrész.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
silver10
aktív tag
A családban felvetődött a kocsi cserénél egy 2016/17-es 1.6 benzines Corolla vételének ötlete. Mire kell ezeknél figyelni?(buktatók) Ha jól néztem láncos vezérlés van, nincs közvetlen befecskendezés, kettős tömegü lendkerék, viszont van okos kerék a változó szelepvezérlés miatt, Javarészt városi használat, nyaralásokra, (külföldre is) hétvégi kiruccanásokra lenne használva. Új autó vásárlásba nem szeretnék belevágni. (nem akarok eladósodni.)
-
Doki16
addikt
válasz MARVEL #184187 üzenetére
Hamarosan jön a nyár nem kell már olyan sokat fagyoskodni Sporolj még hozzá nyáron, mert én nem bíznám a beérésemet napi 80 kilométeren egy 350k Ft-os kocsira.
Tavaly kerestünk kocsit 300 körül napi 120 km-re. Átnéztem a felhozatalt és lehangoló volt az egész. Végül egy Kia Rio lett a kiválasztott 900-ért. Immáron 30k belement azóta.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
válasz MARVEL #184187 üzenetére
Bár a listán nem szerepel, a mi 20 éves F Astránk tapasztalatait alapul véve bártan merem ajánlani. Árkategória kb stimmel, az 1.6-os 8 szelepes szívómotor nem kényes, relatíve olcsó hozzá az alkatrész. Amolyan igásló. Az előző autónk is Astra volt, 1.4 szívó benzines, 8 szelepes. Annak se volt soha baja.
Viszont Astra betegség a rozsdásodás. Meg hát sokan használják tényleg igáslónak, csekély karbantartással - akár áruszállítónak, így ha ilyen mellett döntenél, nagyon meg kell nézni.Meg úgy alapvetően mindegyik ilyen árú autót nagyon meg kell nézni. Ennyi pénzért elég öregecske autók vannak.
B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
kisza25
félisten
válasz molnarpeter #184188 üzenetére
de tréleren ugye? mond, hogy ugye
[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
-
SaNyEe
aktív tag
válasz MARVEL #184187 üzenetére
swift/F Astra lenne nálam a befutó. LPG-vel ekkora napi távokon, ha van a kínálatban. Lehetőleg olyat, aminek a rozsda még távolabbi rokona.
Biztonság terén ne legyenek kételyeid, az itt leírt autók talán a 307-et kivéve totál lélekvesztők.
A mai autók amik között autózik a 307, lélekvesztő az is, egyszerűen túlnőttek az autók súlyban, méretben, nagyszilárdságú acélban.Úgyamúgy ... 1 milla körül eRobogó? SuperSoco egész jól néz ki
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Parkside akkus multicsiszoló (PMSA 20-Li A1) - érvényes garanciával
- Szinte új Krups XS 600010 cappuccino set (tejhabosító) eladó ajándék Krups tisztítótablettával
- Klarstein Ice Volcano 2G jéggép, jégkockakészítő eladó
- Alfa Romeo 159 1.9 JTD 8V 118Le 2009 évj.
- iENYRID Aokda A1 (Új) elektromos roller eladó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen