Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tin

    veterán

    válasz Qru #183084 üzenetére

    Az zsír. Én is gondolkoztam a Superb kombin, de asszony nem vállalta be, mert bár autópályán remek utazóautó, városi mászkálásra azért már durva lenne. Plusz, a németek miatt a dízelt hanyagolnám, pár év múlva ezek nehezen eladhatóak.

    Így lett a Golf Variant 1.5 TSI, kb 4 hete van nálunk, de igazán csak az utóbbi 2 hétben mentünk vele többet. Most van benne 3500 km, megjártunk Magyarországot oda-vissza, előtte meg volt 1000 km-nyi óvatosabb bejáratás, 2500 fölé nem pörgetve. Még most sem tapostam le, 3000 alatt tartottam, párszor nyaltam bele a 4000-be gyorsításkor, de így is tökéletesen élhető a 6 fokozat miatt.
    A motorja nagyon bejön. Ez az 1.5 TSI bőven eléggé nyomatékos átlagos használatra, a váltója sem rossz, városban max 4-es, városon kívül meg a 6-os teljesen jó. 1500-ról is normálisan gyorsul, szóval nem kell annyit kapcsolgatni sem. A hengerlekapcsolás vicces, autópálya tempóban is simán átvált 2 hengerre már kisebb lejtőn is, olyankor vagy 2 litert esik a pillanatnyi fogyasztása. Német E5 benzinnel 6.1 l/100km-el mentünk haza, magyar határmenti E10 OMV benyával 6.3 l/100km volt vissza, 4 emberrel, tökig pakolt kocsival. Pályatempó, németben tempomat 140, néha kicsit több, egyébként a sebességhatárokat betartva. Balaton déli partján régi 7-esen krúzolgatva 4.5 l/100km, a max. fogyasztás volt 6.7 l/100km, de ez persze vegyes. Tisztán városit még nem tudom. Olajból amúgy 3500 km alatt valamivel kevesebb, mint 1/5 nívónyit evett meg (ez gondolom 2 deci), de pályázás mellett csodák nincsenek, meg ezek ilyenek.
    Ebben is LED-es lámpa van, állati jó, de nekem gyárilag túl alacsony volt, feljebb állítottam, most jó (és nem vakít). A reflektorával a világ végéig ellátni.
    Ennek gyárilag valami sport futóműve van, alacsonyabban is ül, itt németben nem igazán éreztem, a magyarországi utakon viszont nem éppen ideális. Autópályán viszont olyan betonstabil még nagy sebességnél is, hogy álom menni vele. Kényelmes, finoman adagolható a fék és a gáz, jó a váltója is, baromi kényelmes, és nagyon jól szigetelt, csendes kocsi. Először tényleg azt éreztem, hogy mennyire ingerszegény odabent ülni, de ebben éppen az a jó, hogy mennyire nyugodtan vezethető, mégis teljesen "elég" minden helyzetben.

    Két dolog van, ami nem az igazi, az egyik, hogy elszoktam az ennyire alacsony üléspozíciótól, de ez megszokható, és kárpótol az Ergo ülés, ami viszont baromi kényelmes. A másik pedig az 1.5 TSI ismert "kenguru" bugja, mégpedig hogy 1-esben elinduláskor néha kicsit rángat, főleg hidegen. Nem vészes, nem is mindig jelentkezik, és rosszabbnak hangzik, mint amilyen valójában, plusz már vagy 3 frissítést kiadtak rá, és az október végi a netes leírások alapján teljesen meg is oldotta a problémát. Majd begurulok vele egy szervizbe, és megkérem, hogy tegyék rá fel. Ez inkább városi közlekedésben lehet zavaró.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák