Hirdetés

2019. augusztus 26., hétfő

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2019-06-26 17:49:23

PROHARDVER!

Motorolaj és szűrő topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#1) Mágus2


Mágus2
(Közösségépítő)

Sziasztok, ebben a topikban a különböző kenőanyagokkal kapcsolatos kérdéseitekre fogjuk keresni a választ, legyen szó bármilyen gép kenőanyagáról. Ahhoz, hogy pontos választ kapjatok, pontosan is kell kérdezni, illik feltüntetni a gép típusát, a kenőanyag felhasználási helyét.

[ Szerkesztve ]

(#2) Danex


Danex
(őstag)

Első fix üziben meg lehetne próbálni összegyűjteni vagy valami linket adni ahol kereshetnék az emberek ,hogy milyen szabványnak megfelelő olajra lenne szükségük.

Meg, hogy ha fogy az olaj akkor, ne vastagabbal orvosoljuk a témát :))

Xiaomi Mi 8 || Suzuki SX4 S-Cross GL+ 1L 6AT

(#3) Mágus2 válasza Danex (#2) üzenetére


Mágus2
(Közösségépítő)

Kialakul, még nem volt rá idő. Nem márka specifikus a dolog, nehéz linket adni, ahol szét vannak írva a szabványok. Nem csak motor olajra gondoltam, hanem bármilyen gép kenőanyagára, hidraulikára, motor és váltó olajokra, fék folyadékra... ;)

[ Szerkesztve ]

(#4) atos19881101 válasza Mágus2 (#3) üzenetére


atos19881101
(senior tag)

Kemény fába vágtad a fejszéd. :DDD

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#5) bendeguz76


bendeguz76
(aktív tag)

2004-es mazda 3 alap 1.4 benzin motorral,ebbe keresnék motorolajat.háromféle viszkozitásut is ajánlottak.5w30-ra gondoltam,ez megfelelő bele?

bendeguz_HUN

(#6) Mágus2 válasza bendeguz76 (#5) üzenetére


Mágus2
(Közösségépítő)

Gyárilag is az volt benne. 4L kell, ha csipegeti, akkor 5, hogy legyen miből utántölteni.

(#11) i-sti


i-sti
(senior tag)

Akkor kezdem is.

Motor: E7J 1.4 MPI
Km állas: 129 ezer
Eddig olaj: 10 ezrenként Elf 10w40 #franciamotorbafranciaolajat

Lassan esedékes a 130-as csere.
Tehetek vékonyabb olajat valami 5W30-at így télire?
Vagy maradjak ennél?

Novum Forum Siculorum

(#12) Mágus2 válasza i-sti (#11) üzenetére


Mágus2
(Közösségépítő)

A 10w 40-et nem is értem, miért került bele? 5w 40-et használnék, a 30-as felesleges ennek a motornak.

(#13) Geli. válasza Mágus2 (#1) üzenetére


Geli.
(aktív tag)

juhhúú, olaaj topic :))

A 82-es MTZ-be mit töltsek? ;] :DDD

"kenőanyag felhasználási helyét." Én leginkább bele szeretném tölteni, de lehet a tetejére is :D

Vmi jó kásztról esetleg?

[ Szerkesztve ]

(#14) Mágus2 válasza Geli. (#13) üzenetére


Mágus2
(Közösségépítő)

PARAMO M7ADS. ;)

(#15) Geli. válasza Mágus2 (#14) üzenetére


Geli.
(aktív tag)

az igen :R :)

15w40. Azt hittem ezekbe vastagabb olaj való, vmi 20w60 :)

[ Szerkesztve ]

(#16) i-sti válasza Mágus2 (#12) üzenetére


i-sti
(senior tag)


Castrol ajánlása az Edge 0w-30
Mobil-é pedig FS 0W-40

:F
Nagyon érdekes.

Novum Forum Siculorum

(#17) FoLey-v


FoLey-v
(őstag)
LOGOUT blog

Jöttem olajoskodni. ;]

• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • Xiaomi Redmi 5 Plus 4/64GB Black Global Version •

(#18) Geli. válasza i-sti (#16) üzenetére


Geli.
(aktív tag)

A 30-as olaj túl vékony olajfilmet képez üzemmeleg állapotban ehhez a motorhoz. Nem tartja elég távol a fém alkatrészeket egymástól. A 90-es években gyártott motorokat jórészt 40-es olajra tervezték. A 30-as olajat leginkább a fogyasztás csökkentés és a károsanyag kibocsájtás csökkentése érdekében vezették be. Ennek érdekében az újabb motorokat így is tervezték, kisebb tűréssel, amik már képesek 30-as olajjal futni.
Ehhez a Cliohoz az 5w40 vagy a 0w40 való.

[ Szerkesztve ]

(#19) i-sti válasza Geli. (#18) üzenetére


i-sti
(senior tag)

Akkor mi a különbség a 0 és 5 között?
E szerint semmi.

Novum Forum Siculorum

(#20) Zsolt!! válasza i-sti (#19) üzenetére


Zsolt!!
(aktív tag)

Én találtam másik táblázatot.

(#21) Geli. válasza i-sti (#19) üzenetére


Geli.
(aktív tag)

0W és 5W !

Hidegen sokkal folyékonyabb a 0W mint az 5W. Az a táblázat egy lóxar. Menj fel pl Mobil1 oldalára. A 0w40 70,8 cst 40 fokon, míg az 5w40 83 cst.

Cst = centistoke, kinematikai viszkozitás

[ Szerkesztve ]

(#22) Danex válasza Geli. (#21) üzenetére


Danex
(őstag)

Én az új turbós Suzukihoz csináltam egy ilyen táblázatot.

Elég nagy különbségek lehetnek ugyan olyan vastagság mellett is.

[link]

Xiaomi Mi 8 || Suzuki SX4 S-Cross GL+ 1L 6AT

(#23) K Norbi


K Norbi
(addikt)

Tombol a topic! Jobban pörög mint a VAG :DDD

(#24) Mágus2 válasza K Norbi (#23) üzenetére


Mágus2
(Közösségépítő)

Miattad nyitottam, szóval ha értelmes hozzáfűzni valód van a témához, ne fogd vissza magad, de ha csak gúnyolódni szeretnél, abból elegem van.

(#25) simonjoe válasza K Norbi (#23) üzenetére


simonjoe
(aktív tag)

Jó lesz ez!!!!!!!!!!!!!! :DD
Keresek Holmenkol Lube Extreme nano olajat, tudnátok segíteni??? :)) :R

Joe

(#26) Zsolt!!


Zsolt!!
(aktív tag)

Hello,

szerintetek a videóban látható tesztel valóban lehet az olaj védőképességére következtetni?

[link]

(#27) i-sti válasza Zsolt!! (#26) üzenetére


i-sti
(senior tag)

[YT]

Novum Forum Siculorum

(#28) ACAB95


ACAB95
(tag)

Üdv
DPF nélküli PD TDi -be akarnák vásárolni olajat 10e km periódusra. Tudom, hogy 5W-40 VW 505.01 szabványú olaj kell bele. Három márka közül ti melyiket vennétek?
1. BP VISCO 5000 C 5W-40
2. Castrol Edge Turbo Diesel Titanium FST 5W-40
3. VAG OIL 5W-40

"Ami nem öl meg, az megerősít."

(#29) Danex válasza i-sti (#27) üzenetére


Danex
(őstag)

Ez a tipikus túl szép ,hogy igaz legyen. Ha ennyire jó lenne akkor a gyártók már rég bevezetnének egy ilyet, hasonlóan az AdBlue-hoz. Szerintem

Xiaomi Mi 8 || Suzuki SX4 S-Cross GL+ 1L 6AT

(#30) Mágus2 válasza ACAB95 (#28) üzenetére


Mágus2
(Közösségépítő)

Csak ezekből lehet választani?

(#31) Geli. válasza ACAB95 (#28) üzenetére


Geli.
(aktív tag)

Mobil1 vagy Liqui Moly inkább.

(#32) Qru válasza Mágus2 (#24) üzenetére


Qru
(MODERÁTOR)

Gyorsan be is tettem a kedvencekbe. :C Btw úgy tűnik a gyertyás tipped bejött, több mint 2000 km gond nélkül. :R

Most filózok, hogy 5W30 helyett 0W30 menjen Bubiba (gépkönyv 5W40-et vagy 5W30-at javasol az utóbbit preferálva). Egyelőre ennyire jártam körbe a témát:

- a szerelő által javasolt 5W40: 85,4/14,2
- mostani 5W30 ami benne van: 72,9/12,1
- üzemanyag takarékos 5W30: 57,6/10,1
- "mezei" 0W30: 68,7/11.9
- "mezei" 0W40: 76,2/13,5

Az üzemanygatakarékos 5W30-nak a melegoldali értéke nekem kicsit vékonynak tűnik...

[ Szerkesztve ]

(#33) Kornel


Kornel
(veterán)

Sok itt az ismerős arc.
Megpróbálom itt is a lehetetlent, és pontot tenni ennek a végére.

Erre a kérdésemre nem tudott érdemi választ adni a Suzuki Magyarország:

Adott egy Suzuki SX4 S-Cross, 1.4 turbós Boosterjet benzin motorral.
Bejáratás után 4.000 km-nél márkaszervizben lecseréltettem az olajat a Suzuki gyári olajára, ami az alábbi link szerint az ECSTAR F9000 5w30 C2 dízel olaj:

http://suzuki.ewp.earlweb.net/en_GB/equipment/cars%2Fsuzuki%2Fsx4%2Fpetrol%2F1_4%2Fsx4_1_4t_s_cross_k14c_103kw_sx4_EFt8PnAYF

A mellékelten csatolt felhasználói kézikönyv ide vonatkozó része szerint viszont az ACEA A1/B1, ACEA A3/B3, ACEA A3/B4 és ACEA A5/B5 szabványok szerinti olaj a megfelelő.

Kérdésem, hogy van-e ellentmondás a két ajánlás között, vagy a mellékelten csatolt ábra szerint gond nélkül helyettesíthető az A1/B1 és A5/B5 szabvány a motorba került ACEA C2 szabványú olajjal?

Önök ezeknek tudatában legközelebb milyen olajat választanának?

Amit én néztem: legközelebb Liqui moly top tec 4600-at raknék bele, az elvileg tudja az ACEA C2-t, A3/B4-et és az API SN minősítéseket is.

[ Szerkesztve ]

MIX2 - eladó - érd. PÜ.

(#34) Geli. válasza Kornel (#33) üzenetére


Geli.
(aktív tag)

A C2 teljesíti az A5/B5-öt is, plusz még "katalizátor barát" is. Az A5/B5 meg az A1/B1-et.

Az A1/B1 -> A5/B5 a minőségi osztályok felfelé.

[ Szerkesztve ]

(#35) Kornel válasza Geli. (#34) üzenetére


Kornel
(veterán)

Azért a magyar suzuki Zrt szerint nem ez való bele...
(ECSTAR F9000 C2 dízel olaj)
Minden kereső C2-C3 olajat hoz első számú ajánlásként.

MIX2 - eladó - érd. PÜ.

(#36) Qru válasza Kornel (#33) üzenetére


Qru
(MODERÁTOR)

Szerintem nincs mert a C-s olajok tudják az A-s szabványnak megfelelő értékeket csak azok alacsonyabb szulfáthamu-, foszfor- és kéntartalma miatt a katalizátor és a DPF hosszú élettartamát szavatolja.

Bele lehet önteni benzniesbe kárt nem okoz (csak feleslegesen drága).

[link]

[ Szerkesztve ]

(#37) Zizmand válasza ACAB95 (#28) üzenetére


Zizmand
(tag)

Szia
Ha csak ezek közül lehet választani, akkor szerintem a Castrol, nekem ugyan ez volt 1.9 PD-ben, nem volt vele probléma, de fogyott belőle. Tegnap cseréltem olajat és most Motult raktam bele, majd kiderül jobb-e.

(#38) focvis válasza Kornel (#33) üzenetére


focvis
(addikt)

Ha az enyém lenne, akkor inkább az A3/B3, A3/B4, A5/B5 specifikációjút tenném bele. A C2 részecskeszűrős dizellel (is) kompatibilis, így alacsony hamutartalmú, kevésbé ken (szvsz, nem vagyok én se tribológus).

Az index olajtopikban elvileg vannak szakemberek, bár elég pökhendi egyik-másik.

(#39) Kornel válasza Qru (#36) üzenetére


Kornel
(veterán)

Ezt vágom.

Ennek ellenére nem képesek válaszolni, azaz érdemi választ adni.
Árban ugyanannyi az F9000 C2 és az F9000 benzines is.

Focvis: egy gond van vele, hogy a motor jobban kormol, mint egy dízel, 200 baron fecskendezi be a benzint padlógázon.
Talán a C-s olaj jobban is lebegteti a kormot, ez is lehet az oka az olajgyartok ajánlásának?

Talán beprobalkozok az indexek is akkor.

[ Szerkesztve ]

MIX2 - eladó - érd. PÜ.

(#40) K Norbi válasza Mágus2 (#24) üzenetére


K Norbi
(addikt)

Veled a legjobb! Mert vevő vagy rá ;]

(#41) Danex válasza Kornel (#33) üzenetére


Danex
(őstag)

Én szerintem maradok a gyárinál ,mert beszari vagyok a garanciával. (A vitarás jogászt még mindig nem kérdeztük meg :((( )

Amúgy a Kin. Vis @ 40°C (mm²/s)-ot az 1.0L motorhoz lehet a vékonyabb jobban ajánlott, mert télen kicsit lassan szedi össze magát a motorhőmérséklet ezekben a 1-2fokokban.

De javítsatok ki, mert csak Gugli huszár vagyok :D

Xiaomi Mi 8 || Suzuki SX4 S-Cross GL+ 1L 6AT

(#42) Kornel válasza Danex (#41) üzenetére


Kornel
(veterán)

Nekem Suzuki szalonban kérésre gond nélkül belerakták a C2-t, tehát nem befolyásolhatja a garanciát.

MIX2 - eladó - érd. PÜ.

(#43) focvis válasza Kornel (#39) üzenetére


focvis
(addikt)

A koromlebegtetést passzolom, bár szerintem nem.

Kormol, kormol... pucolni kell a kiput is, ma mostam autót. :D

(#44) Qru válasza Kornel (#39) üzenetére


Qru
(MODERÁTOR)

Pedig tudniuk kéne a választ rá. Lusták írni egy mailt a központnak ennyi. :(

Az olajválasztók meg próbálják a drágább olajat nyomni az az érzésem, nekem a benzines Subaruhoz is dízelbe való olajakat ajánl (C2/C3) sorban...

(#45) Mágus2 válasza Qru (#32) üzenetére


Mágus2
(Közösségépítő)

10 körül van melegen az ideális viszkozitás, a véknyabbik 5w 30-at tenném, ha nincs sok hideg indítás.

Kornél: felesleges bele a C2. Az a motor csak a kipuba kormol. Nem nagy a befecskendezési nyomás és a kompresszió sem extrém. Dízelnél 2000 Bar a befecskendezési és 30 Bar a kompressziós végnyomás. Az más világ. ;) Én azt tenném, amit a gépkönyv ajánl. Csak a dieselhez adja a C2 normát.

[ Szerkesztve ]

(#46) Qru válasza Mágus2 (#45) üzenetére


Qru
(MODERÁTOR)

Köszi, akkor a híg 5W30 lesz (Motul 8100 Eco-Nergy 5W30).

Nincs sok hidegindítás és akkor is jellemzően a kb 18 fokos garázsból indulok nem a téli utcáról.

(#47) Mágus2 válasza Qru (#46) üzenetére


Mágus2
(Közösségépítő)

Erre gondoltam én is. Fölösleges a 0w 30 erre a felhasználásra.

(#48) Qru válasza Mágus2 (#47) üzenetére


Qru
(MODERÁTOR)

:R

(#49) i-sti válasza Mágus2 (#47) üzenetére


i-sti
(senior tag)

Akkor nekem az 1.4-esbe jó lenne a Mobil NewLife-ja? 0w40?
Sok a hidegindítás. Nem garázsban alszik.

[ Szerkesztve ]

Novum Forum Siculorum

(#50) Mágus2 válasza i-sti (#49) üzenetére


Mágus2
(Közösségépítő)

:K

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.