- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Gaming notebook topik
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
Hirdetés
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
őstag
válasz von toth #163550 üzenetére
Feleségem jazz-énél most ez volt az egyik döntési tényező a legvégén az i20 active és a jazz között. Jazz tessék parancsolni 2 hét múlva átadjuk volt, az i20 meg facelift, sorry most nincs és nem is tudjuk pontosan mikor lesz...
Mondjuk az scross és a vitara nehezebben helyettesíthető, nincs tényleg más ennyiért.
De nem gyártják ezeket máshol is? Vagy egyszerre modernizálnak mindenhol?
-
őstag
Scross 1.4t awd automata télen 12, nyáron 10 városban (Zugló). És nem panaszként írom, szerintem ez normális.
von toth: ami még szűkebb keresztmetszet az a benzines suv hagyományos (nem dsg, cvt stb.) automatával... Nagyon sok plusz míg jön a következő választási lehetőség.
Gzbotii: A dustertől féltem rozsda miatt és az automatája dupla kuplungos ha jól tudom (azaz nekem köszi nem).
[ Szerkesztve ]
-
gzbotii
veterán
válasz Tom1939 #163552 üzenetére
Azért a Vitara ellenfele a Duster. Ha valaki nem undorodik a dák márkanévtől zsigeri szinten, akkor 2-3- hónap várakozás helyett lehet inkább kigurit egy úgyszintén 1.6 szívó új Dustert, minimálisan olcsóbban.
Amúgy mennyi a várakozás a Vitarara?
Épp tegnap néztem, használt, 2015 utánni Vitararakat, elég jól tartják az árukat.
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tom1939 #163555 üzenetére
A lovak zabbal mennek.
Igen a turbósoknak nagyobb az étvágya, ha azt nézem nekem a 2,5 literes szívóm kér ennyit városban mint az 1.8 TSI-kért. A turbós előnye a jobb karakterisztika és a nagyobb hatásfok, ami inkább csak részterhelésen jön ki egy szívóhoz képest. Cserébe a szívón soha nem kell turbót cserélni.
#nincsbennetarcsi
-
őstag
válasz gzbotii #163556 üzenetére
Szerintem most hogy nincs új áron el tudnám adni 10 hónapos scrossom...
Nem tudom mennyit kell várni vitarára, ha jól tudom rendelést sem vesznek fel (és azt sem lehet tudni mennyi lesz a faceliftes ára).
Qru: ha nem lesz valami drága hiba akkor nem akarok még egyszer szívó benzinest. Mondjuk a részecskeszűrőtől félek, mert sokat megyek városba. De mire veszek újat úgyis kiderül hogy igaz-e a "nem kell félni benzineshez egyszerűbb és magasabb is a hőfok, bírni fogja a várost" kitétel.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Meg vagyok lőve, már abba sem vagyok biztos hogy kell nekem a középkategória, lehet egy puttonyos kompakt is elég lenne. Csak a ceed, meg az i30 nem tetszik, a hastra egyenest taszító azzal a beltérrel, de a fóka2 sem váltja ki a must have érzést. Kínomban már e46-ot is néztem, de a felhozatal elég gyér
-
Johnny_vT
senior tag
Jómúltkor vittek egy kört egy 2,5 literes szívó V6-tal (Lexus IS). A srác városban használja 10-15 km távon, ritka pályázással és az egy éves átlaga 9 liter körül volt. Mondjuk nem is egy boyracer a gyerek, mert mikor belement a próbaútba külön kérni kellett, hogy ugyan mutassa már meg mekkorát lép a kocsi. Szóval ezt a 9 litert vehetjük itt is kímélő menetnek.
A down-sizing miatt megkezdődött turbósítás szerintem (és úgy en bloc a Mazda cégvezetés szerint is) ordas nagy kamu és a mérési ciklusokra való precíz optimalizálás. A régi jóvágású turbóknak még volt valódi haszna, mert azok a teljesítményt növelték. De az elmúlt 10 évben inkább a teljesítmény helyett raknak turbót a 2 hengeres Fordoktól kezdve mindenre, mert úgy "pont kijön a katalógusadat NEDC-vel" Plusz a néhai vásárlót átveri az alulról épülő nyomaték, amit ugye már a flottás dízelben is annyira szeretett, ezért sokkal erősebbnek érzi/hiszi.
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
őstag
válasz Johnny_vT #163560 üzenetére
Hát valós életben a turbó nem spórolásról szól hanem nyomatékról. Elméletileg elhiszem hogy részterhelésen kevesebbet fogyaszt mint hasonlóan erős szívó, de én speciel nem szoktam bírni, ha meleg a motor és olyan a szitu akkor odalépek neki (előzés, sávváltás stb.).
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Tom1939 #163561 üzenetére
Értem amit mondasz, de az alacsony fordulattól jelen lévő nyomatékhoz nem turbó, hanem kompresszor kell a klasszikus iskola szerint, hiszen az a fordulatszámmal egyenes arányban javítja a keveréket. A turbó pedig magas fordulaton hatékonyabb, ahol már a kipufogógázok nagy nyomással ömlenek át rajta.
Ehelyett lecserélték a kompresszort aprócska turbóra (talán a kevesebb mechanikai veszteség miatt?), a nagy turbót pedig vagy elhagyták, vagy sportosabb változatoknál megtartották. A "kevés a hús a levesben, de legalább alaposan meg van fűszerezve" tipikus esete.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
von toth
tag
válasz gzbotii #163556 üzenetére
Nem ilyen egyszerű a dolog, a duster minőségben jóval a vitara alatt van, volt szerencsém mindkettőhöz. Az is a vitara mellet szól, hogy aki szeret vezetni, az a suzukit választja. A duster sem rossz, ha valaki sűrűbben terepezik, de azért na. És az árkülönbséget a szervizköltség simán behozza. Mert mondjuk egy vitaránál a láncos vezérlés a sima benyánál élethosszig tart, az iridium gyertzyák is elvannak 100.000km-ig, sok dologhoz meg alapból nem kell nyúlni, például benzinszűrő. (a turbósnál nem tudom)
A benzines turbótóül félni nem kell a benzin egy sokkal korrektebb üzemanyag, mint a dízel, nem lesz ennyi gond vele. Legalábbis suzuki vonalon
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Johnny_vT #163560 üzenetére
Jó az a Lexus olyat vezettem egyszer én is. Jó autó csak elég nehéz, ezért nem megy olyan nagyot hiába 208 ló.
Volt B5.5 1.8t annak szerettem a karakterét az 1.8 TSI meg tök steril, olyan semmilyen volt.
mod:
Tom1939: Szívóval is lehet csak vissza kell hozzá kapcsolni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Johnny_vT
senior tag
Inkább a kevés nyomaték vagy a motor karaktere miatt tűnik kicsit papásnak, nem tudom. Pár héttel utána egy kvázi ugyanolyan erős S60 2.5T (de 50%-kal több nyomatékkal) olyat gyorsult alattam, hogy aztaQ.
Na, de ennyit az offolásról.- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Krampesz
tag
Sziasztok!
Keresek 2. autónak (ha kiesik az 1. akkor legyen mivel logisztikázni a gyerkőcöket, ill. ha esik az eső, akkor bringa helyett kimenni vele a vonathoz) kisautót 6-700e között. Legyen min. 4 ajtaja, csomagtér nem számít, klíma talán kéne. Amit nézegettem: 2002-2006 közötti Punto, Corsa,Fabia. Egy swift volt az előd, de szétrohadt, szóval olyasmi kéne, amit nem fog a rozsda (hiú ábránd) Jófelé nézelődöm, vagy van egyéb javaslat?
-
veterán
válasz Tom1939 #163558 üzenetére
Szerintem most hogy nincs új áron el tudnám adni 10 hónapos scrossom...
Én akkor el is adnám gondolkodás nélkül. No offense, majd veszel másikat.
(#163559) tboy93: A kompaktokat jellemzően olcsóbb fenntartani az egyszerűbb megoldásaik, ill. a nagyobb eladott darabszám miatt (gyári / utángyártott / bontott alkatrészek elérhetősége).
Csomagtartóban sincsenek lemaradva a középkat. mögött, sokszor a kompakt kombinak nagyobb a csomagtere, mert nem a lifestyle-ra lőnek velük.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz focvis #163569 üzenetére
Ennek minden szavával egyetértek, csak még nem találtam olyan kompaktot abban az ársávban ami tetszene.
(#163571) Qru
A 2.4 automata városi 14-15 literét picit sokallanám, egyébként nem lennék az automata meg a 2.4 ellen sem. Realitások talaján szeretnék maradni, egy 2.0 kombi kézi váltóval tökéletes lenne, felszereltségben sem kell full extra. 1.5-2.5M között nézelődök.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tboy93 #163572 üzenetére
Akkor nézzél 2.0i kombit kézivel.
Mondjuk ez is beférne a keretbe: Leagcy 2.0i kombi
Városban 10-11-ből ezzel is elvagy.
#nincsbennetarcsi
-
outsiders
aktív tag
válasz tboy93 #163582 üzenetére
Ott, hogy szeretnénk minél több Subarust itt a PH-n Qru-val...... Egyébként semmi csapda nincs, ezek nincsenek annyira felülárazva, mint az Accordok, mert "a Subarut drága szervizelni"......
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tboy93 #163582 üzenetére
Nincs ez a kétliteres szívó kb a legjobb motor amit valaha is gyártottak. Egyedül a kettős tömegű a költségesebb (igen, sajnos van benne) de benzinesnél sokáig jó és ha mégis tropa van hozzá egytömegű kiváltó szett.
mod:
Nekem a 2,5i elvan városban 11,5-ből szóval a 10,5-11 sima ügy ezzel a motorral is.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
-
outsiders
aktív tag
válasz tboy93 #163586 üzenetére
Egyáltalán nem vészes az Accordhoz képest, az a 3 nagyobb szerviz ami van BP-n elérhető és szépen normális árban dolgoznak szerintem. Alkatrész mindig van, németeknél van egy nagy raktár ha csak gyári alkatrész van valamire, de a hazaiaknak is van relatíve nagy saját készlet. Qru speciális az amcsi modellje miatt, neki azért van ami több idő lehetne adott esetben.
Összkerékhajtás nagyon baba Nekem 2.0 szívó Forester van 1 éve, vegyesben 9 körül elvan. Néztem ugyanezt az accordot anno, túl vannak árazva ahhoz képest amit nyújtanak szerintem. 2 milla alatt is relatíve sokszor esnek be jó vételek, de résen kell lenni, amilyen kicsi a hazai bubu tábor olyan gyorsan mennek el a jó gépek.Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
nagyúr
Ahogy olvasgattam, nem is igazán van tipushibaja a lega-nak, talan csak a hullamosodo tarcsat emlitettek tobben.
Az e46-bol nem lattam epkezlab peldanyt, illetve a legfiatalabb 2005-os. Plusz az imidzs amit kozvetit... Kiszallok 24 evesen egy e46-bol kapasbol mindenki boyracernek fog hinni
-
nagyúr
válasz molnarpeter #163591 üzenetére
Nezegettem amperat is, de 2.5M-ig eleg gyatra a felhozatal, illetve csomi se tul nagy. A civiccel most ez a legnagyobb baj, pakolhatatlan a 460L-es csomagter.
-
Johnny_vT
senior tag
válasz tboy93 #163590 üzenetére
Nem csak a boyracer-ség. Presztízse már nincs, ami van helyette az a wannabe béemvéscsávó imidzs. Sajnos túl sokan verik a vastag lánccal körbefuttatott mellüket a széthajtott 320d-jükre. Maga a típus pedig piszok jó, de emiatt nekem akkor sem kéne, ha ingyen adnák (na jó, talán egy 330i vagy 335i beférne a garázsba, de azokért már pénzt is adnék ).
Mikor a keresett típusok listáját szűkítettem magamnak, akkor szintén felmerült az Accord. Viszont sajnos akárhány fórumba mentem érdeklődni, úgy tele volt boyracer hülyegyerekekkel, hogy nem hittem a szememnek. Egy Accord-ról azért mégis azt gondolná az ember, hogy felnőttebb autó, de nem. Itt PH-n egész jó még a helyzet szerencsére
...Aztán így jutottam szépen lassan a Volvo S60 és társai felé, de ezt már többször leírtam ide
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz BigBlackDog #163594 üzenetére
Ezt biztos nekem címezted?
A Legend amúgy felénk ritka, mint az albínó nyúllal repülő albínó rétisas, úgyhogy nem is vettem komolyan számításba.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
m3tr0
senior tag
válasz outsiders #163588 üzenetére
Forestered van?
Sima szívó 125 le?
Mesélhetnél róla akár pm-ben is.Én anno azért nem vettem,mert mondták,hogy költséges, a méreteihez képest ez a motor gyenge,így nem is megy de legalább eszik.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
Johnny_vT
senior tag
válasz BigBlackDog #163596 üzenetére
Pedig én egyet már megtekintettem régebben Fehérváron. Igaz, csak amíg elhajtott a lámpától
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
outsiders
aktív tag
válasz m3tr0 #163597 üzenetére
Szívó 2.0 SG Forester 158 pacis. Subaru fórumban van róla sok infó, keress rá a nevemre 9 litert eszik vegyesben és szépen megy, 3200-on max nyomatékkal lódul is bármikor. Típushiba mentes a konstrukció tudtommal, ami költséges kopó-fogyó cucc a szintszabályozós hátsó lengéscsillapító és a vezérlés, ebben nincsen kettőstömegű sem.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Diablo IV
- OLED TV topic
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- PlayStation 5
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel