Hirdetés
- Notebookosított mini PC-t leplezett le az AOOSTAR
- Vélemény: más cég lenne az Intel, ha korábban nevezik ki Lip-Bu Tant
- Barátságot teremtene az ARM és az Anti-Cheat rendszere között az Epic Games
- Hamarosan foghatja a kezét a Copilot a játékosoknak
- Az NVIDIA szerint a nagyobb készletek stabilizálják majd az új GeForce-ok árait
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Milyen házat vegyek?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Házi hangfal építés
- Mindennél nagyobb: tesztpadon a Ryzen 9 9950X3D CPU
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
válasz
dabadab #24972 üzenetére
Ez azért így nem teljesen helytálló szerintem.
A 86os tényleg egy kalap sz@r köszönhetően a tranzitnak (és nyilván az út minőségének ) , de már épül az M86, és ha kész lesz akkor nem lesz a lakott részeken tranzit, viszont az M86 már teljes egészében útdíjköteles szakasz lesz, a bevétel nagyrésze meg a tranzitból fog befolyni.
Másrészt a 86-os két szakaszokon most is útdíjköteles (3,5 tonnát meghaladó legnagyobb megengedett össztömegű tehergépjármű ill. autóbusz esetében): Egyházasrádóc–Körmend és Mosonmagyaróvár–Jánossomorja között, tehát aki erre tranzitol annak is meg kell venni a matricát (és eddig is meg kellett vennie), tehát az arra haladó összes kamion fizet. Az, hogy a pénz az ÁAKhoz vagy nemtom hova kerül, nem pedig a közútkezelőhöz..."ennek a kamionforgalomnak a nagy reszet olyanok adjak, akiknek semmi dolguk Mo-n"
Ez a meg olyan, hogy banán, déligyümölcs meg elég sok minden teleportáljon hozzánk, mert ha Spanyolországból hozza a magyar kamion, akkor annak semmi keresnivalója a franciáknál???
#24982:"A pénzbeszedés önmagában csökkenti a tranzitforgalmat és egy csomó embernek attól sokkal jobb lesz. "
Ezt azért gondoljuk végig mégegyszer. Megfelelő infrastruktúra esetén ez egy tök jó dolog, gondoljunk csak bele:
-van egy korszerű úthálózatunk, aminek a fenntartási költségeihez jelentősen hozzájárul
-a pihenőidőt töltő kamionos fizet akár a parkolásért, a zuhanyzásért, a kajáért ez mind mind bevétel, ja és ÁFA
-a nálunk tankolók szintén ugyanezAbból, hogy az olasz észak-keleti tranzit rajtunk áramlik, tök jó dolgokat lehetne kihozni, csak ebben az országban minden szarul müködik...
Az úthasználati díj emelése, nem biztos, hogy a tranzitot drasztikusan csökkenteni tudja, viszont az általa okozott fuvarköltség növekedést viszont mi fizetjük meg. Minden kamion alapanyagot vagy készterméket szállít, és a szállítási költség beépül a végfelhasználó árba.
Egyszerű példa: én csak élelmiszert szállítok, havi 10-12 000kmt megyek csak belföldön. A havi D4 matrica 24 000. Ha 8000kmt megyek díjfizetős úton, és 6FT/km lesz az útdíj, akkor ez havi szinten 48 000 forint lesz. Ha nem lesz belekalkulálva a fuvarköltségbe akkor mindenki csődbe megy. Ha bele lesz, akkor ezt bizony te/ti fizetitek meg azzal , hogy vásároltok, mindegy mit. 22es csapdájaNem vitát akarok indítani, csak ez szerintem kicsit komplexebb kérdés annál, hogy emeljük az útdíjat vagy sem. /OFF
-
deicide
veterán
válasz
dabadab #23938 üzenetére
Na de ha levélben válaszol, akkor nem tudják hogy néz ki, az, hogy az igazolványkép hasonlít, az nem mérvadó, lehetnek egypetéjű ikrek is. Ettől függetlenül fizesse be, ha gyorsan ment. Én is mindig vigyázok, hogy betartsam a 69-es szabályt...
dragonfx: egy ideje már így van, azóta én is óra szerint 50-el megyek 30-as táblánál, 60-al 40-esnél, 72 körül 50-esnél.
-
FF23
senior tag
válasz
dabadab #23920 üzenetére
Izé, az irányíthatóságnak eléggé betesz, ha az első kerék nem tapad (tudod ez az a kerék, amit te tekergethetsz, a hátsót nem).
A többi meg csak kitaláció, mert például én szívesebben állok meg egy szakadék szélén, mint suhansz bele pér méterrel odébb a vigyorgó képeme bámulva.
-
proof88
addikt
válasz
dabadab #23889 üzenetére
Mondjuk tény, hogy ha elkezd keresztbe állni vagy netalán forogni a kocsi, az kemény.
Egyébként ha óvatosan kanyarodok és nem csinálok semmilyen gyorsítást vagy fékezést kanyar közben, de valamiért mégis azt érzem, hogy kezdi tolni az orrát az íven kívülre a kocsi, akkor mit ajánlotok jobban? Mert van az, hogy kicsit a középállás felé korrigálok a kormánnyal, hogy visszanyerje a tapadást az első kerekek, meg van az is, hogy kicsit jobban megnyomom a gázt, mert akkor csak kihúzzák a kocsit az ív irányában.
Az enyhe gázelvétel miért nem játszik? Akkor több tehénkedés lenne az első kerekeken, ami jobb tapadásra bírnák őket ... vagy akkor a hátsó kerekek lennének veszélyben? -
saguaro
tag
válasz
dabadab #23737 üzenetére
Az más, meg az is, mikor a jobb oldalon megy egy kamion, mögötte a jóember, aki ráér, 110-el, előttem kb 300m-re, bejön elém, nem gyorsít, megy ugyanúgy, mint a csiga, elmegy a kamion mellett, de ő még lát 500m-re még valamit, de derogál kimenni neki addig a külsőbe, és ugyanúgy 110-el megy, akit meg meg akar előzni, megy 100-al, és kb 2 perc alatt el is éri, elmegy mellette, és nagy nehezen még 100m után kegyesen visszamászik jobbra.
Előtte senki, lehetne haladni, de ő nem megy, mert így neki jó.A verzió: maradjon ott, ahol van, amikor nem jön senki, akkor előzzön
B verzió: ha már pofátlan, és kijön, akkor menjen 130-al, húzzon vissza a kamion/akármi elé, és lassíthat utána
C verzió: ha már a másikat is meg akarja előzni, menjen 140-150-el, vagy dinamikusan, hogy lehessen látni, hogy nem 5km/h van a kettő között, hogy mire megelőzi, lemenjen a nap
D verzió: menjen tömegközlekedéssel, ha ráérHa nekem sietnem kell, akkor sietni fogok, és az olyan gyökerek, akik belső sávba 110-el mennek, jobb sávban 500m-en keresztül senki nincs, és nem megy le, ha lámpázok akkor se, akkor jobbról úgy húzok el mellette 180-al, hogy mire észrevesz, már nem is lát.
Ha ráér, akkor ráér, de attól még más siethet... -
brd
nagyúr
válasz
dabadab #23711 üzenetére
Mondanál néhány ilyen konkrétumot, kérlek, ami tényleg alátámasztja ezt? (Azon kívül, hogy a TotalCar írta.) Főleg a konkrét balesettel összefüggésbe hozhatóak érdekelnének, ha lehet. Az összes oda csatlakozó úton ott a lámpa fölött a kötelező haladási irány tábla (azt azért eléggé nehéz elnézni, ha egyébként a lámpákat figyeli valaki...), a "rossz" út fölött pedig ott a behajtani tilos, és az egyszerűen nem igaz, hogy nem látszódik a behajtani tilos vonalában az elsőbbségadás vonala felfestés, ez hazugság, de még ha ezt valaki el is nézi, nem tűnik fel neki, hogy a nyilak is fordítva vannak az úton?. Ennél több mi kell még a nem gypseknek?
-
Khelben
nagyúr
válasz
dabadab #23711 üzenetére
A múltkor az autópályán ~110-es tempónál fél méter alatti követési távolságot tartva jött utánam
És erre az egyetlen megoldás, ha te is gyorshajtasz? Ha valaki fél méterre jön mögöttem, akkor alap, hogy lassítok. Aztán vagy megelőz, vagy leesik neki és lemarad. Mindkét esetben megoldottam a helyzetet. De hogy Pesten vagy bárhol nem lehet 50-nel menni, csak gyorsabban, az marhaság.
-
neduddki
nagyúr
válasz
dabadab #22520 üzenetére
HI!
szeritnmen meg az alfaval 60nal jartam /91-93/ a pozsonal volt 50, amugy szeritnme 94/95 szeptember/oktober/novemberben/?/ volt meg egy ngyiobb ellegzetu kresz valtozas
ah vegre osszerakom a jogaszaimat majd megkerem oket hogy nezzuk megudv
neduddki
mod: az bisztos hogy sm tanulasnal meg 60vot:- )
-
zoo8800
veterán
válasz
dabadab #22515 üzenetére
Mondtam azt valaha is, hogy nem biztonságosan vezetek?
nem szoktam összetörni a kocsit, nem vágok be mások elé, de még csak rám dudálni sem szoktak. Csak annyi a probléma, hogy sokaknak bántja a szemét, hogy gyorsabban megyek, mint ő. Ennyi. Nem kell túllihegni a dolgot. -
neduddki
nagyúr
válasz
dabadab #21069 üzenetére
HI!
egen ez alapjan fojjton femerul bennem: falunk nalunk az uton fekvi setitruhas resze az vajh szamithato korulmeny-e? /mert engem mar 2x huzott kia falun belul hasznlat reflektor, persze csak ha senki a zarazo zonaban nincs/, oktatom szerint /tan meg sm tanfojjas/ kocsma elott igen, de mi van ha esmeretlen vagyokakornyeekes lila finogm nincs a kocsmakrol, foleg ha z meg zug is???
udv
neduddki
-
Ariadne
őstag
válasz
dabadab #20491 üzenetére
Most van egyébként tényleges életfogyt, ami szintén benne lehet a pakliban, ha mondjuk valaki részegen belehajt egy buszmegállóba, vagy szándékosan gázt ad, amikor anyós a zebrán sétál át, de nem hiszem, hogy ennek lenne értelme. Egyetlen "jó" benne, hogy tényleg mocskosul nagy szenvedés lehet annak, akit már elítéltek így és tudja, hogy csak lábbal előre jöhet ki a rácsok mögül. De az ész nélkül gyorshajtó, jogsi nélkül ittasan vezető közveszélyes őrültek ebbe is ritkán gondolnak bele.
Na ettől függetlenül én halálbüntetés párti vagyok (olcsó és hatékony, és a tényleges életfogytnál emberségesebb a bűnelkövetővel szemben...), és üdvözlöm a magányosan fára felcsavarodó boyracerek esetében bekövetkező természetes szelekciót is.
-
Avicularia
veterán
válasz
dabadab #20487 üzenetére
Szerintem a börtönnek nagyobb visszatartó ereje van,mintha tudod,hogy csak pénzbírságot kell fizetned.
Egyébként meg lehetne ezt oldani,mondjuk bevarrnak ittas vezetésért,és ugye megvan mennyibe kerül az államnak egy elítélt naponta.Felszorozzák az összeget a letöltött napok számával. Na ezt az összeget pluszban be kellene fizettetni az illetővel,a letöltendő mellé.
Szerintem ekkor jobban meggondolnák az ittas vezetést.Zöldkártyás infót köszi,még van 2 év műszakim.
-
zsid
senior tag
válasz
dabadab #20314 üzenetére
Járok én is Csornán, tudom mi a helyzet.
Jah, a pályának az a célja, hogy a polgárokat szolgálja, csak a polgárok által befizetett pályadíjból nem lehet fenntartani a pályát szerintem.#20316: ezt írtma én is, a balkániaknak annyira nincs közlekesési kultúrájuk, hogy időzített bomba mind.
#20319:: szerintem úgy 40kmen van leállósáv az M0son is.
Én mondom, a RoLa az nagyon jó ötlet,csak ha pl a 4es út tranzitforgalmát Rolára tesszük Biharkeresztesnél,( ott a román oldalon asszem vna is rola terminál), akkor annyi tehervonatot kellene átengednünk a Püspökladány-BP szakaszon, hogy a személyvonatokra nem jutna idő.( meg erre kapacitása a mávnak sincs, jó példa erre a kiskundorozsmai rola terminál, amit gyakorlatilag az ÖBB szolgál ki).
Az is egy szép gondolat, hogy akkor mi is emeljünk, fizessen a kamionos, csak abba épp senki nem gondol bele, hogy azt a költséget is az átlag ember fizeti meg, mert beépül minden fogyasztási cikk árába, 22es csapdája. Az igazat megvallva, úgy szar ez az egész, ahogy van.
-
Rick4
félisten
válasz
dabadab #20314 üzenetére
Inkább gyertek le Szegedre, az egész Román- Bulgár-Török és a még keletebbről jövő kamionáradat itt jön keresztül, holott elkerülő nincsen, az egész város szétdúrva, az összes út széttaposva..... És miért? Volt egy cikk a múltkor a helyi újságban, a magyar kormány a kamionos pályamatricát annyiért adja, hogy megéri az országot keresztülszelni akkor is, ha nem is erre lenne dolga. 2760Ft 4 napra, és ezért 4-600km-t is mehet. Szerbiában 10X ennyi az útdíj a kamionoknak... Nem is mennek arra...
-
neduddki
nagyúr
válasz
dabadab #20154 üzenetére
HI!
Egy cimboram aki akkoriban /lehet hogy ma is/ annak a labortechnikaicegnek volt a kepviseloje /bocsnat de nem jut eszembe a ceg neve, de eszembegyutt dade-behring, / mikro ez megtortetnt es ok adtak a drogtesztert /volt is meg belole itthon mert en iskaptam mutatoba: - )/ a rendorsegnek /az elso 100db-ot ajndekba: -)/, aszonta mind a felhasznalt teszter mind a vizeletminta eltunt a bozonyitekraktarbol mod: elglabbsi neki eszt meseltek a kacsolatai
udv
neduddki
p.s. O mondta, hog a ebedrevalo makostesztat mar kimutatja, de soha nemprobaltuk ki
-
fekeandras
őstag
válasz
dabadab #20144 üzenetére
Honnan tudod, hogy de? Bizonyítsd! Ott voltál? Együtt szívtatok? De bírom az ilyen embereket...
amúgy ha a rendőr bekötötte volna magát karcolásokkal és zúzódásokkal megúszta volna mint a mellette ülő csaj. Persze egyértelműen 100%-ban csak Előd volt a hibás, ezt senki nem is vitatja. De bassza meg mi a fasznak van öv a kocsiban dísznek? Én akkor is bekötöm magam ha 2sarokkal odébb lévő kisbolt a cél.
-
Pety
senior tag
válasz
dabadab #20139 üzenetére
nem fogadnék,de néha általában sokkal jobban félek olyanoktól akiknek látszólag semmi köze sincs a vezetéshez mégis kint vannak az utakon.Mondhatnék példákat jókat rosszakat de arra céloztam itt sokan azért mártírként vonulnak itt fel,az utakon meg ki tudja mit csinálnak erre céloztam.
Mégis írok példátiskunhalas bevezető szakasz kb 3km volt laktanya mellett(ami persze üres) a város tábla még attól is kintebb van múltkor itt trafiztak (szerencsémre villogtak előre) mert nem szoktam a tábla vonalától 50-nel menni,de ha már lelassult az autó akkor max annyival.Ha itt bemérnek 90-nel pl az kb 60 eFT.
-
Shadowfax
addikt
válasz
dabadab #20139 üzenetére
Egyszer csinaltak is egy nagyobbfajta kiserletet (most hirtelen nem talalok linket), kamerakat raktak veletlenszeruen kivalasztott emberek autojaba hosszabb idore (par honap vagy talan egy ev), hogy megfigyeljek, hogyan vezetnek es ez ido alatt par balesetet is sikerult felvenni
A DriveCam-re gondolsz? [link]
Kíváncsi lennék, hány embernek maradna meg a jogsija, ha akár csak egy hétre kapna ilyen kamerát az autójába... -
Ariadne
őstag
válasz
dabadab #20139 üzenetére
No igen, a focista csávó is azt hitte... És bár azóta ténynek tűnik, hogy a bicajos bácsi részegen kódorgott az út közepén, de akkor is ott volt, ott lehet bármikor, és valamilyen büntetés akkor is jár az elütéséért, akármilyen szabálytalan is. Plusz a lelkiismeret ugyebár. Van ismerősöm, aki szintén kivilágítatlan részeg bicajos bácsit ütött el, aki meghalt, ismerősnek épp határérték feletti alkohol a vérében. Nem a felfüggesztett szabadságvesztés miatt készült ki leginkább...
mod: Ez is igaz, ebben viszont azért csak segíteni fog az a sok ketyere, amiket most fejlesztenek, pl. ami fékez, ha túl közel kerül az előtted lévő.
Viszont akkor sem mindegy, hogy ha a részeg kivilágítatlanul kóválygó biciklis bácsi eléd kerül, akkor 130-nál vagy annál is nagyobb sebességnél éred utol, vagy 50-nél (na jó, lakott területen kívül szoktak leginkább csalinkázni, legyen 90). -
jerry311
nagyúr
válasz
dabadab #20113 üzenetére
Végül is, ha nincs meghatározva, hogy ki vezetheti az autót, akkor annyira nem csalás. Olyan szempontból gondoltam, hogy biztosítási csalás, hogy X szerződik, akinél a biztosító kisebb kockázattal számol és végül Y használja az autót.
Ezt találták ki a biztosítók, ennek a kiskapuit használjuk ki. Az én autóm is minden tekintetben öregapám nevén van.
28k vs 70k HUF/év KGFB, azé nem mindegy. CASCO is olcsó, de nemtom mennyivel olcsóbb, mintha az én nevemen lenne. -
biker
nagyúr
válasz
dabadab #19786 üzenetére
elég baj, ha nem találod...
41. § (1) A 40. § rendelkezéseit értelemszerűen alkalmazni kell a várakozásra is.
...........
(7) A járművet őrizetlenül hagyni abban az esetben szabad, ha a vezető gondoskodott arról, hogy a jármű önmagától el ne indulhasson és illetéktelen személy azt el ne indíthassa.ez pedig csak úgy lehetséges, ha nálad van a kulcs. vizsgán bukta, ha kiszállsz, és benne hagyod a kulcsot
-
Rick4
félisten
válasz
dabadab #19109 üzenetére
a KRESZ-ben az is ott van, hogy a közlekedéseddel kis mértékben irány és sebesség változtatásra kényszeríthetsz másokat... Ergo ha jobbról jönnek, nyugodtan kigurulhatsz a bal oldalról érkezők sávjába, hiszen balról érkező híján ott nem volt kinek elsőbbséget adni, a jobbról érkezők meg megkapták.... Persze benne van a rizikó, hogy valaki nem tud megállni, de minden kereszteződés ilyen...
-
Avicularia
veterán
-
-
Ariadne
őstag
válasz
dabadab #18650 üzenetére
Nem elölnéző gyerekülésre, hanem rendesen bekötött, ülő gyerekre gondoltam. Az EUs szabályokat erre nem ismerem, csak annyit tudok, h egy csecsemő, akinek testéhez képest nagy feje és gyenge nyaka van, egyáltalán ha előre nézve _gyerekülésben_ ül a kocsiban, egy nagyobb vészfékezésnél is sokkal rosszabbul jár, mintha visszafelé van elhelyezve az ülés. Egyszerű fizika, a nagy feje jobban húzza a nyakát, előrebukik a feje, és a felnőtteknél jobban megsérül.
A légzsák+előre néző gyerekülés kombó tiltásának megértéséhez nekem az is elég, hogy láttam már (hálistennek kívülről) felfújódott légzsákot, nekem ne mondja senki, hogy az nem érné el az így elhelyezett gyereket... Részemről ha lesz gyerek, csak és kizárólag hátsó ülésen, _jó_ és jól rögzített gyermekülésben, mindig bekötve, lehetőleg háttal (főleg amíg csecsemő).
mod: Meg úgy általánosságban is úgy tudom, h az anyósülés a legveszélyesebb egy autóban, már csak ezért sem tennék oda gyereket. Vezetés közben úgysem nyúlkálhatok át a gyerekhez, ha nincs más felnőtt a kocsiban, aki visszaadja a cumiját pl....
-
lajafix
addikt
válasz
dabadab #18508 üzenetére
Kétlem hogy ehhez a motor visszatolása lenne célszerű, én autómentőt hívtam volna. Horror volt nézni ahogy tolja a faszi.
speedr: ha nem jönnek mögötted akkor is érdemes visszamenni, ha engedik a körülmények, merthogy sokkal egyszerűbb ha kimész hátranézni mint 10 másodpercenként ellenőrízni a tükörben hogy mi jelenik meg hátul.
-
dokar
addikt
válasz
dabadab #18367 üzenetére
volt már pár vészfékezésem
de sose volt kocc
látom nem hiszed el, hogy a motorfék segít neked. próbáld ki, hogy mész 100-al ötösben (vagy hatosban). kuplung benyom, hármasba betol és nyomd a féket. kb 1 másodperc múlva engedd fel a lábad a kuplungról. mi fog történni?
-
jerry311
nagyúr
válasz
dabadab #17469 üzenetére
Az a bajom velük, hogy a buszvezető lent ül a földön. Egyrészt veszélyesebb az ilyen ütközéseknél. Másrészt a nagy tömegű gépjárműveknél igen nagy előny, ha annak vezetője ellát a többi jármű fölött, így már akkor elkezdhet lassítani, amikor az előtte lévő 3-4 autó még nem is tudja, hogy kellene.
-
Integra
titán
válasz
dabadab #16903 üzenetére
ennyi erővel bárkitől elvehetnénk a jogsit, mert minden korosztályban vannak alkalmatlanok.. inkább vezetési képzést kéne tovább fejleszteni, megszigorítani, rendszeres időközönként vizsgáztatni.
ahogy módosították az angolok pl a motorosoknál a rutin vizsgát. kapásból hullottak is mint a legyek -
Calogero
addikt
válasz
dabadab #16515 üzenetére
Kijelölt parkoló helyen parkoltunk, igaz hogy "zöldövezetben" de azé ne az autóst "büntesse" hanem aki kijelölte a területet.
Halálos baleset Ártándnál
A baleset a hirtelen feltámadó, orkán erejű szél miatt történt, ugyanis a tragédia idején hatalmas porfelleget fújt az útra a közeli parkolóhelyről. A szinte néhány méterre lecsökkent látótávolság miatt lefékezett egy román rendszámú kamion sofőrje.Ezt tette a mögötte haladó, ugyancsak román rendszámú autós is, de a mögötte érkező horvát rendszámú kamionos belehajtott hátulról az autóba, majd azt az előtte álló kamionnak préselte.
Tanúk elmondása szerint a két kamion között közel ötven centiméter maradt a távolság, annyira összepréselődött az személykocsi. Az autó utasát – aki súlyosan megsérült - a berettyóújfalui tűzoltók szabadították ki, feszítő-vágó berendezés segítségével. A baleseti helyszínelés, és a műszaki mentés ideje alatt teljes szélességében le kellett zárni a főút adott szakaszát, amelynek következtében szünetelt a határátkelés.
-
brd
nagyúr
válasz
dabadab #16120 üzenetére
Az átlag magyar autóvezetőről nem tudok túl sok jót elmondani, így az írt példában -bár más okból- de igazad van. Az utasként szerzett tapasztalataim alapján szerintem egyszerűen leszarják őket. Nem is akarják észrevenni. Vagy azért, mert vezetés közben mással foglalkoznak, vagy egyszerűen gyenge az agyuk annyi információ megfelelő kiértékeléséhez, amely az adott sebességgel mellett az agyukat éri.
A kettő linkelt video-ban viszont egy speciális helyzet van kialakítva. Ezekben a helyzetekben nem tudod előre, hogy mit kell figyelni (persze a gyakorlott elme, aki hasonló turpisságok megoldásával foglalkozik, könnyebben átlát a szitán). A járművezetés egy lelkiismeretes ember számára viszont ismert helyzet, nagyrészt tudja, mit kell figyelni: az általa vezetett jármű várható haladási irányába eső olyan tárgyakat/élőlényket, amelyek várhatóan keresztezni fogják azt, vagy a szabályok miatt meg kell engedni (pontosabban kötelezően meg kell várni), hogy keresztezzék azt, vagyis áthaladjanak előtte (pl. elsőbbségi szabályok). A jármű kezelésén, a fontosabb szabályok begyakorlásán túl, ennek a "jövőbe látó" képességnek az elsajátításáról kellene szólnia a járművezetési oktatásnak nevezett valaminek. Már a gyakorlati oktatás előtt is megtörténik az erre való felkészítés: pl. KRESZ-ben van olyan, hogy a figyelmednek folyamatosan vándorolnia kell a tükrök, és az út bizonyos részei között, és nem szabad csak az útjelző oszlopokat számolni, vagy az út mellett futó villanyvezetéken ülő galambokat nézegetni.
A lényeg, hogy előre tudod majd (elméletileg), hogy egy adott úton milyen történéseket kell nagyjából előre elképzelned/levezetned a járművezetés közben. A linkelt video-kban viszont ezt az előre meghatározott feladatot nem ismered, mert a video-k bevezetőjében csak arra adnak homályos utalást, hogy mást is kellene figyelned, nem csak az átlagos történésnek tűnő cselekményt. Pl. direkt arra hívják fel a figyelmed, hogy a fehér csapat passzait kell számolnod, a video-ban viszont egy fekete tárgy furcsaságát kellene észrevenned (ennek észlelésén egyébként a video minősége is sokat nehezít), vagyis még csak nem is azt, hogy ott van, hanem azt, hogy mi a fura rajta(!). A másik video pedig arról szól, hogy pár másodperc alatt el kellene képzelned, hogy 3 tettes közül melyik lehet az igazi, holott semmit nem tudsz róluk, csak látsz egy szobát, benne a feltételezett gyanúsítottakkal, a halottal, egy "nyomozóval" és kap mindegyik gyanúsított 1-1 kérdést. Az emberben kódolt versenyszellem miatt valamennyire öntudatlanul is felveszed a kesztyűt és próbálsz versenyezni a "nyomozóval", még akkor is, ha tudod, hogy nem az a lényeges az egész video-ban, hogy ki volt a tettes. Ez pedig elvonja arról a figyelmed, hogy észleld, megváltozott a másodszor egyébként is alig látott virág, a rövid ideig látott szőnyeg, vagy a falon lévő kép, ill. a földőn fekvő "hulla" testhelyzete stb. Ha az autóvezetéshez akarnám hasonlítani, akkor ez olyan lenne, mintha azt is meg kellene jegyezni, hogy milyen pulóver volt az út szélén álló gyalogoson, vagy hogy mi volt az autó rendszáma, amit megelőztél. Nem mondom, hogy lehetetlen, csak éppen ezek az információk tökéletesen lényegtelenek az esetek többségében.
-
aphra2
senior tag
válasz
dabadab #15845 üzenetére
Nagy szakértő én se vagyok, főleg nem szakmai szöveg megfogalmazásban.
De a blokkoló kerékkel való fékezésnél nincs esély irányitásra, mert az autó arra megy, amerre a tömegközépponja(?) vagy mi, épp mutat, mig ABS-el van esélyed korrigálni.deicide:, ez igaz, én is tapasztaltam, de az inkább a téligumi oldalirányú tapadásának a hiánya, mint hogy van ABS, vagy nincs...sztem.
-
Snoop-y
veterán
válasz
dabadab #15715 üzenetére
Hmm lehet, hogy a halálozást keverem valamelyik típussal. Viszont az biztos ,hogy a B csoportos autók nem 200 lovasok voltak és elég minimális megkötések voltak a gyártók felé ( legalábbis mikor a T16 korszak volt akkor biztos ) bár lehet ,hogy ez B evolution kat volt amihez elég volt 20db egy autótípusból, hogy mehessen versenyen.
mod:
Na csak megtaláltamAudi Quattro Sport S1 (homologizáció: 1985. július 1.)
súly: 1090 kg
motor: 5 henger, 2110 ccm
teljesítmény: 450 LE
nyomaték: 480 NmFord RS200 (homologizáció: 1985. vége)
súly: 1180 kg
motor: 4 henger, 1803 ccm
teljesítmény: 420 LE
nyomaték: 434 NmLancia Delta S4 (homologizáció: 1985. november 1.)
súly: 890 kg
motor: 4 henger, 1759 ccm
teljesítmény: 440 LE
nyomaték: 451 NmMG Metro 6R4 (homologizáció: 1985. szeptember)
súly: 980 kg
motor: 6 henger, 2991 ccm
teljesítmény: 410 LE
nyomaték: 366 NmPeugeot 205 T16 Evo 2 (homologizáció: 1985. április 1.)
súly: 910 kg
motor: 4 henger, 1774 ccm
teljesítmény: 450 LE
nyomaték: 490 Nm -
mezis
félisten
válasz
dabadab #15708 üzenetére
Valóban, 1970-ben még nem volt biztonsági öv, légzsák, oldalvédelem,...A gyűrődési zónákat is ekkortájt kezdték tervezgetni.
Továbbá akkor még lakott területen 60 km/ó volt a megengedett. Talán már készen volt az egyetlen autópálya, az M7-es. Vasárnap este egyirányúsítva: mind a négy sáv BP. irányába.
Kényszerszülte divat volt a gumik újrafutózása. (Hallottam egy olyan esetről, amikor egyik pillanatról a másikra egy jólképzett (hivatásos) sofőr a Volga kormányán "feküdt" lila fejjel: volt egy bal első durrdefektje és ezzel a vezetéstechnikával sikerült elkerülnie a szemköztiekkel való ütközést. A szervó kormány sem volt elterjedt.)És arra is emlékszem, hogy a Dáciámmal ausztriai autópályán Passau felé robogva (100-120 km/ó) nem értettem hogy a csudába tudnak olyan lazán, könnyedén elszáguldani mellettem az őszhajú bácsik és nénik a Mercedesekben, Opelekben, VW-kban,.., mikor nekem már minden bajom volt, leginkább fáradt voltam. Aztán amikor elkezdtem autózni a Citroen BX-emmel, már mindent értettem. Pedig a Dáciám sokkal kényelmesebb volt, mint a Ladám !
"Nem léphetsz kétszer ugyanabba a folyóba..."
-
Flashcash
Közösségépítő
-
Ebit
addikt
válasz
dabadab #15469 üzenetére
A szálló por fogalmi meghatározását, már korábbi hozzászólásomban leirtam. Megjegyzem, hogy egy több ismeretlenes egyenletből, kiragadni egy meghatározatlan mennyiségű alkotórészt/korom/, érdekes, bár politikusok esetében, sajnos ma már megszokott dolog.
A helyzet értékelésekor figyelembe kell venni, ahol lehetséges, visszaálltak, hagyományos fűtés módra/fa, szén, olaj/, aminek magasabb a károsanyag kibocsájtása.Miskolc cikk: [link]
Kik felelősek a szmogriadóért?
[link]A huszonhét EU tagállamból huszonötnek nagy kihívást jelent a PM10-re vonatkozó határértékeknek való megfelelés; ezek az államok a területüknek legalább egy részén túllépik az említett értékeket .2008.április
Mellékeltem egy másik cikket, ami megerősiti a korábban leirtakat, és külőn figyelmedbe ajánlom a 2. generációs agro üzemanyagokat, amik szintén egy lehetséges megoldás a környezetvédelmi értékek, csökkentésének irányába.
-
Ebit
addikt
válasz
dabadab #15463 üzenetére
Hagyomanyosan viszont a korom (emiatt volt most szmogriado,
Nem a szmog riadó magyarul inkább füstköd riadó nem, csak emiatt volt, a kiindulási pont
a kedvezőtlen meteorológiai viszonyok között, több forrásból származó szennyezőanyag-kibocsátás következtében a légszennyezettség tartósan és nagy területen elérheti vagy meghaladhatja egy vagy több légszennyező anyag tájékoztatási, illetőleg riasztási küszöbértékét (szmoghelyzet); ""A szakirodalomban London típusúként nevesített téli szmogért ugyanis a közúti forgalom szerény mértékben /nagyvárosban max 30%//kárhoztatható. A levegőben ilyenkor nem a belső égésű motorokban termelt különféle gázok aránya lépi túl az egészségügyi határértéket.A gépkocsik egy szmogmentes téli napon a légszennyezés kevesebb mint harmadát termelik."
Az autók valóban szennyezik a környezetet eltérő mértékben, főleg ha átnézzük a hazai gépkocsipark környezetvédelmi szabványnak való megfelelését, viszont a közlekedés miatt szükség van rájuk, ugyanúgy, mint a mi éghajlati körülményeink mellett, a megkőzelitőleg féléves időtartalmú lakás, intézményfűtésre.
-
Ebit
addikt
válasz
dabadab #15433 üzenetére
Jelenleg, csak ezt a magyar nyelvű cikket értem el:
BMW 7es 730d - 750i - 750Li - 740i - 740Li EU5
BMW 5-ös (Limousine/Touring) 520d 130 kW EU5
BMW 3-as (Limoousine/Touring) 330d 180 kW - 320d 130 kW - 318d 105 kW EU5
BMW 3-as (Coupé) 330d 180 kW - 320d 130 kW EU5
BMW 1-es (5-/3-ajtós/kabrió) 120d 130 kW - 118d 105 kW EU5
BMW 1-es (Coupé) 120d 130 kW EU5
BMW 3-as 330d (Limousine - Handschaltung) 180 kW EU6 -
-
Ebit
addikt
válasz
dabadab #15430 üzenetére
A BMW-nek a legújabb motorja 2008-as tervezés, kiegészitők nélkül is tudja.
A részecskeszűrős megoldás lényege, hasonlóan a katalizátor létrejöttéhez,alkalmazásához hogy a meglévő motor paramétereit utolagos beépitéssel tudja javitani.
Jelenleg alkalmazott elektronikus motorvezérlés, változtatásán keresztül is, hatékonnyá tehető a részecskeszűrő üzemeltetése, valamint a telitődése esetén, való/tisztitása-regenárálása/, és azért már forgalomba lévő tipusoknál, is alkalmazzák, főleg a franciák több éve.Természetesen, az új, motorfejlesztési irányzatok jöttek létre a még nagyobb befecskendezési,nyomások alkalmazásval, mert elsősorban a korom képződését leginkább az üzemanyag nagyon finom elporlasztásával lehet csökkenteni.
-
Billu
aktív tag
válasz
dabadab #15058 üzenetére
A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak
h) Korlátozott látási viszonyok: az átlagos látási viszonyoknak felhősödés, köd, eső, hóesés, porfelhő vagy más ok miatt előállt jelentősebb korlátozottsága.Egyebkent tenyleg zavar valakit a kodfenyszoro (az elso)? Mert egyreszt elmeletileg nem kellene (pont ugyanolyan fenyereje lehet, mint a tompitottnak, viszont lefele kell vilagitania (ugye, ez az ertelme))
Akkor azt is tompítottnak hívnák.
-
P4czy
csendes tag
válasz
dabadab #15058 üzenetére
Sokkal zavaróbb is tud lenni mint a tompított, mert nagyon alul helyezkedik el az autón és bizonyos körülmények közt sokkal jobban tükröződik a fénye az úttesten.
Nem csak a sufnituning xenonnal van a gond. Az emberek min. fele szerintem a II.WH-ba képzeli magát és az eget kutatja ellenséges repülők iránt a féynszóróival... -
parandroid
félisten
válasz
dabadab #15058 üzenetére
Az első ködlámpa akkor gáz, amikor házilag van beszerelve, vagy ha nem rendeltetésszerűen lefelé világít. Sajnos ez nálunk elég gyakori. A hátsó viszont mindig, amikor utolérsz valakit, aki használja. Igazából a kulcs az, hogy erre kéne figyelni: ha valaki utolér egy ködlámpával közlekedő autót, akkor a ködlámpát ugyanúgy illene lekapcsolni, mint ahogy tompított fényszóróra váltasz, ha jön szembe valaki. Különösen azoknál a típusoknál, ahol magasan van elhelyezve a hátsó ködlámpa - mint pl az utolsó generációs régi Swift, ami rögtön kettőt is kapott.
p
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest