- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
Hirdetés
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
Új hozzászólás Aktív témák
-
biker
nagyúr
válasz dabadab #5569 üzenetére
a gyalogosok se tudják, az elsőbbség nem azt jelenti, hogy piknikezni lehet a zebrán.
tipikus eset pl csaba u. - krisztina körút keresztje.
egyszerre fordul csabáról balra a busz, jobbra velük szembe a kocsik, meg a gyalogosnak zöld.
A lámpa előbb engedi a kocsikat 3mp-el, ami elég lenne egy kocsinak kifordulni jobbra.
ezután lesz zöld gyalognak, majd piros a gyalognak kb 10mp-el van hamarabb mint kocsinak.ez így néz ki valójában:
gyalogosok a piros alatt már lent állnak a zebrán, kb egy lépésre bent, kihasználva, hogy a zebra után parkoló jön, és behúzódnak a kocsik.
ahogy elkezd sárgulni a forgalomnak, a bátrabb gyalogosok elindulnak a piroson át.
ezután piros a forgalomnak, pir-sárga nekeünk, már nem tudunk menni.
a gyalogosok lassan mind feleszmélnek, és elkezdenek egymást 1-1méterrel követve hosszú sorokban átkígyózni.
elkezd villogni a lámpa, ekkor eszmél fel a maradék paraszt, aki elkezd szaladni át,
így szépen 6sávot folyamatosan 100%-on elfoglaló embertömeg megy át, majd szigorúan 1busz és egy autó ki tud fordulni, mikor már piros sárga a keresztforgalomnak.sokszor kedvem lenne behajtani közéjük, illetve mikor a barom állat a busz mögül át akar futni az úton, és a busz majdnem elcsapja, mert a holttérben fut végig, akkor meg persze neki áll feljebb, hogy mit képzel...
multkor az én motorháztetőmre ült fel egy barom, mert végre volt egy kb 5méteres rés a tömegben, elindultam kis ívben jobbra, a paraszt ugyanebben a tempóban végig az A oszlop takarásában meg futva akart még csak azért is előttem átszaladni, akkor láttam meg, mikor már fél seggel a tetőn ült. (hogy érthetőbb legyen, a járda kocsi felé eső részénél indult a kocsi seggétől, és befelé 35-40fokban kezdett el futni a kocsi mellett a kocsi elé, miközben jobbra kanyarodtam. ezt már a szemtanúk mesélték)
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz dabadab #5576 üzenetére
Viszont a gumi meretenek megvalasztasanal a leheto legprimitevebb fizikai modellt nemileg meghalado dolgokat is figyelembe kell venni (pl. nem mindegy, hogy mekkora nyomas van benne, a gumi szakitoszilardsaga is veges, stb).
igen. meg hogy mennyire morzsálódik, meg hány fok van, stb
Gondolom azert az is szamit egy kicsit, hogy igy joval kisebb elektromotorokat lehet alkalmazni, joval kisebb alkatreszekkel (mivel egy-egy kereknel igy toredeke a forgatonyomatek) valamint a hibatures is sokat javul.
valóban, ezért volt a gőzmozdonyoknál egy motorról 8pár, azaz 16 kerékre átvitt forgó mozgás, fix rudazattal, tehát nem sok kis motorral és sok kis diffiművel, hanem kizárólag azért, hogy elég nyomatékot nem lehetett egy pár kerékkel átvinni, csak 8 párral.
Gondolom a problemanak semmi koze sincs ahhoz, hogy a cipovel terdig sullyednel a hoba vmint masodperceken belul orra esnel
nem, arra céloztam, hogy a fizikai erőtörvény szerint a súrlódási erő (legyen bármely formája) nem függ a felülettől és a sebességtől, csak az erőtől (ami persze függ a tömegtől, mert az az erővektor mutat lefelé, szerintem, khelben szerint nem) és a tapadási együtthatótól.
az meg, hogy elindul a kocsi amerre szeretnénk, vagy amerre ő szeretne, az is attól függ, amit leírtam, hogy ha a lendület nagyobb mint a tapadási erő, akkor arra megy, amerre ő szeretne. ez is a tömeg függvénye, ami khelben szerint nem.ebből indultunk ki
---
már megint ott tartunk, hogy felvetettem valamit, erre belekötöttek, hogy a tömeg nem számít, amit levetítettem a kerékre(lehet, rosszul), most mindenki ezzel baszogat, azt elfelejtve, hogy nem ez volt az alapfelvetés, hanem hogy a tömeg nem lényeges a tapadásnál.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz dabadab #5584 üzenetére
most tényleg. hátulról nekifutásból valaki egy kocsi elé ugrik.
most szálljak ki a kocsiból, nézzek körbe, majd üljek be, és merjek csak elindulni?
annyit láttam, mikor elindultam, hogy egyszer csak ráül a tetőre, nem az elején, hanem a kerékdobnálElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Mr X
veterán
válasz dabadab #5671 üzenetére
A legjobb megoldás természetesen tényleg az lenne, ha a bírságolás a rendőrség hatásköre maradna. De mivel - saját állításuk szerint - nincs kapacitásuk a területek lefedésére, ezért ezt is megoldásnak tartom.
Megint elértünk a csaló cégek témájához. Szerintem várjuk meg amíg egyáltalán elindul a dolog, és csak utána kezdjük el a sárdobálást.
-
Declare
őstag
válasz dabadab #6047 üzenetére
Nem rámásztam, rámentem, nem ugyan az, ha valki abból nem észleli hogy mi van, akkor azzal villogtatsz amivel akarsz.
Jam és mod: Te is nagyon bölcs vagy, de inkább vezess, ész tapasztalj, egy olyan emberre aki maximálisan be van parázva hogy te jó ég esik a hó, meg csúszik, meg te jó ég miost mi lessz...(ez a lelkiállapot a világító reflektor, ködlámpa, ablaktörlő stb ből elég nyilvánvaló) rádudálsz esélyes hogy megijed, megrántja a kormányt aztán megeheted a KRESZ könyvedet.
A másik meg németországban az autópályán villogtató sofőrtől kérdezés nélkül elveszik a jogsit.[ Szerkesztve ]
-
Rommel6600
őstag
-
amol
addikt
válasz dabadab #6163 üzenetére
Többek között arról szól a cikk, hogy paphiány van, ezért kénytelenek egy nap több helyen is misézni, amihez elengedhetetlen a misebor. Vagy úgy gondolod bárkinek van hatalma vagy felhatalmazása megváltoztatni a vallást a zéró tolerancia miatt?
Mit gondolsz, miért miséznek? Azért, mert még mindig járnak misére, sok embernek a hit nagyon sokat jelent. Nem vagyok szentfazék, de ismerek mélyen vallásos embereket és egyik sem olyan alávaló szarcsimbók aki saját magát képzeli Istennek mint amilyenekkel nap mint nap találkozik az ember.Kezit csokolom, modern, vilagi demokraciaban elunk, tudod, allam meg egyhaz elvalasztasa. Egy ilyen kepzodmenynek arra a felvetesre, hogy "de hat nekem ezt mondja a vallasom" egyetlen valasza lehet: leszarom.
Nyugodtan tegezhetsz. Nem a vallása mondja, hanem ez a kötelessége. Hallottál már ilyenről? Akinek pedig ez az egyetlen válasza az jobban teszi ha megtartja magának a véleményét.Ha a papnak szabad par deci miseborral vezetnie, akkor masnak is szabad, mivel a pap nem elvez semmi kulonleges statuszt a tobbi polgarhoz kepest, ha meg a tobbieknek nem, akkor neki sem. Ilyen egyszeru ez.
Ha ennyire egyenlőnek érzed magad velük, akkor gondolom te is nap mint nap imádkozol az ő lelki üdvükért.Így két lehetőség maradt: Elnézni azt a kis mennyiséget vagy megoldani a papok fuvarozását. Gondolom ahhoz nem járulnál hozzá hogy ezt a te adódból fizessék.
Ilyen egyszerű ez.A teokrácia olyan politikai rendszer, melyben egy isteni elhivatású szervezet uralkodik. Szerinted itt ez van?
[ Szerkesztve ]
-
amol
addikt
válasz dabadab #6175 üzenetére
Vagy ugy gondolod, hogy barki magasrol tehet a torvenyekre a vallasa miatt?
Nem szeretnének magasról tenni rá, ezért kérnek engedményt. Különben nem tennék.Marad az, hogy sajat maguk oldjak meg a fuvarozast. Onerobol.
Önerőből? Bravó. A papi hivatás köztudottan jövedelmező.
Nem is értem hogy várhatod el tőlük hogy önerőből segítsenek -adott esetben- neked. Ennek ellenére sokszor megteszik.[ Szerkesztve ]
-
Rommel6600
őstag
válasz dabadab #6170 üzenetére
[link]
Az Az elfogyasztott ital mennyiségéhez beírtam nagy bátran 100ml-t, az alkoholtartalomhoz pedig 12%ot.
Testsúlyhoz 70kg-ot, ami egy felnőtt férfi esetében nem annyira szokatlan, sőt még talán kevés is.
Az italfogyasztás óta eltelt időhőz fél órát írtam, ugyanis a mise végefelé issza meg a bort, de nem távozik azonnal, szóval a fél óra az kb reális.
Az eredmény 0.12, és 0,1 az még megengedett mennyiség most, az zéró tolerancia alatt is! -
amol
addikt
válasz dabadab #6184 üzenetére
Ja, a két szép szeméért. Mintha itt fontosabb indokok lennének.
pont ugy, mint barki mast.
Én például többre tartom őket mint "bárki" mást.Hagyjuk a fenébe, így is elég szomorú ez a kilenc a kettőhöz arány, elég sok mindent elárul. Van ahol mindez fordítva van.
[ Szerkesztve ]
-
amol
addikt
válasz dabadab #6192 üzenetére
Egy kis torpe csoport megint a nyalat veri es plusz jogokat kovetel maganak
Mivel egyetlen pap egy hónap alatt többet és több embernek segít mint te az egész életedben fogsz, a legkevesebb az hogy tisztelettel szólj róluk. Törpe csoport... neked ennyit jelent a kereszténység. Hangoztasd csak. -
amol
addikt
válasz dabadab #6454 üzenetére
Szerintem jól tetted. Én mindig megállok, nem érdekel ez mennyire zavar másokat. Kapják be. Balatonkenesén van egy zebra, csak úgy tudtunk átmenni babakocsival, hogy én kiálltam az útra széttárt karokkal hogy megálljanak. Még így is volt aki ki akart minket kerülni.
Legalább erre az egyre oda lehetne figyelni, hiába erősebb az autó mint a gyalogos. Illetve talán pont ezért. A zebra az övék, punktum.Dodi nagyon titokzatos vagy, most már engem is érdekel mit vettél.
-
bolondember
MODERÁTOR
válasz dabadab #6454 üzenetére
az.
állat vagy. még szerencse, h nem lett gond belőle.
Komolyra fordítva viszont elszomorító, h ilyet kell csinálni, h átmehessen valaki a zebrán...
én már szinte el se merem mesélni a péntek éjszakai kalandom:
-Etele úton jövök Kelenföld felől, mennék tovább, a Kelenföld városközponti lámpa KI VAN KAPCSOLVA (nem, nem működött a sárga villogás sem - ezt így hogy?! )
-megállok, mert macisajtom van, JOBBRÓL jön két autó (figyelem! elsőbbségük van!), megállnak. mindkettő. egymás mellett (párhuzamos közlekedés)
-rájuk villantok. semmi. dudálok. semmi. eltelt vagy fél perc, gázt adok, elindulok, mikor a kereszteződés közepére érek látom, h MINDKETTŐ elindul.állat voltam, tény és való, de mivel:
1-megálltak, tehát lemondtak az elsőbbségükről
2-se fény, se hangjelzésre nem ragáltak köbö 30 másodpercig
úgy véltem (természetesen helytelenül!), h LEMONDTAK az elsőbbségükről.Ne feledjük: NEKEM volt macisajtom ÉS jobbról voltak nekem.
normálisak?!Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
(Kolombusz)
veterán
válasz dabadab #6539 üzenetére
Még anno a P10-es Primeran elöl Firestone, hátul Michelin gumik voltak, ne kérdezd milyen, nem emlékszem már rá, annyira emlékszem, hogy nehéz volt őket beszerezni, 175/70 R14 gumik, rémálom...
Télen nyáron ezek a nyárigumik voltak fent, eszméletlen, hogy mennyire stabil volt az autó és mennyire tapadt. Most vagy a gumik voltak jók (4 olyan michelinnel is hasonló volt, mint ami hátul volt), vagy az autó súlyelosztását csinálták meg a japánok remekül, de olyan helyeken elment, ahol az Escortunk 4 téligumival nem bírt felmenni és majdnem árokba csúsztunk vele, vagy ahol egy ismerős négykerekes Passatja, téligumival nem bírt kiállni, mi meg egyszerűen kitolattunk...
Mondjuk azóta P12 van, michelin télivel és sokat szidott dunlop gyárikkal, hát azok is mentettek már meg életet. Az Escort helyett Fiesta van, azon GY télik és Conti nyárik, velük sem volt gond. Illetve annyi, hogy a Contiknak elég nagy a gördülési zajuk.
-
-
Integra
titán
válasz dabadab #6798 üzenetére
változó
tegnap hallottam azt is hogy a németeknél a statisztikák kimutatták, hogy a traffik előtt 4x annyi baleset lett mint amúgy volt.
a franciáknál meg semmi, mert ott viszont minden sarokra raktak egyet..
de veled értek egyet, nagyon nagyokat fognak ez ügyben kummantani, meg sunyiban lapítani az eredményekkel. már most is hazudnak mint a vízfolyás...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
-
Khelben
nagyúr
válasz dabadab #7250 üzenetére
Onnan szivárgott be, hogy a kresz szó szerint azt írja, hogy a gyalogosnak a gyalogátkelőhelyEN kell elsőbbséget adni. Tehát amikor rajta van.
De erre én mindig azt mondom, hogy a 40tonnás kamionnak is az útkereszteződésBEN kell elsőbbséget adni, mégse hajt ki eléje senki, amikor még nem ért be a kereszteződésbe csak közeledik ezerrel.
-
mogyesz
aktív tag
válasz dabadab #7258 üzenetére
dabadab:
nem járdáról írtam, hanem zebráról. ok, hogy elsőbbsége van, nem is ezt vitatom, hanem azt, amikor menet közben "kilép" a zebrára, qrvára nem érdekelvén, hogy elüthetik.Itt a környéken elég sok olyan zebra van, aminél nincs lámpa - sem gyalogosnak, sem autósnak - és itt bizony nagyon sok a "csakazértis kilépek mert elsőbbségem van a zebrán" hozzáállású emberke...
"És nem csak a zebrán..." ezt arra írtam, hogy a járdáról a zöld területen keresztül az úttestre...
Integra: ez valóban az :-)
Másik részről a "politikus is volt ember" alapon az autós is (volt) gyalogos. Csak egy kicsit figyelni kellene kölcsönösen egymásra. De sokaknak mennyivel 1xűbb dudálni, káromkodni, rádhúzni a kormányt... és csakazértis elédlépni....
[ Szerkesztve ]
-
-
Bubu79
addikt
válasz dabadab #7529 üzenetére
Miért, azt komolyan olyan nehéz megérteni, hogy baromi irritáló folyton azt olvasgatni, hogy a BMW-sek, a tuskók, az izomagyúak, megint egy BMW...
Holott ha szétnézel bármelyik márka képviselőinek táborából nyugodtan lehetne kiragadni példákat, mert egyformán tuskó jóformán mindegyik...
Csináljak néhány jólsikerült Suzukis fotót, melyek bemutatják a farokmód parkolás iskolapéldáit ( sorry a suzisoknak - de baromi sok fut idehaza a gépekből és nem ritka sajna a köcsög tulaj sem köztük... )?
Tudod miközben végig hangoztatjátok, hogy nem mindegyik BMW-s pöcs, közben folyton az az érzése az embernek, hogy ez nem több puszta reflexnél, de ti sem gondoljátok komolyan... És hogy miből gondolom? Mert akárhányszor van valami, ahol felbukkant egy BMW, garantáltan az a vége, hogy fúj, meg köcsög, meg már megint...
Igen, irritál a dolog. Nem kicsit.
Integra: szövegértésből zokni vagyok - húzz nyugodtan egy strigulát, hogy találkoztál mégegy idiótával és kész...
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
NoLF
addikt
válasz dabadab #8509 üzenetére
nekem az oktatóm erre a paragrafusra utalva azt mondta anno hogy ugye ebből következik hogy segédmotoros kerékpárral és lassú járművel autópályára felhajtani és ott közlekedni tilos.
ha nem is mondja ki a kresz hogy a minimum a 60, de ebből következtetni erre lehet. persze mindenki anyáz ha vki 70el csoszog...
Macka: tudom hogy az van neki, de szerintem nem attól szenved kóros IQ hiányban... ha alátenném a hondámat pl, sztem még állatabb lenne. pedig az enyém egy 14 éves szar.
[ Szerkesztve ]
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
MPowerPH
félisten
válasz dabadab #8592 üzenetére
Még tavaj volt erről vita, újságban láttam a diagrammot.
Elosztottam a baleseteket, ennyi. Mert az, hogy magában gyorsan megy valaki nem okoz balesetet, max. ő maga fának megy, de ahhoz is bénaság kell. A baleset mindig valami mástól keletkezik, mondjuk szabálytalan előzés, ittas vezetés, vagy egyszerűen elmebetegség.És úgy vettem észre, hogy azoknak jár a szájuk legjobban, és szídják a gyorshajtókat, akik a városban buszsávban, meg kereszteződésekben előznek, meg átmennek a piroson, persze betartva a sebességhatárt. Azt hiszik, hogy ők szentek, pedig ez messze nem így van.
És már nem egyszer volt olyan, hogy láttam, hogy előz valaki a buszsávban a dugó közepén, és kivágtam elé. Kiszáltam és megkérdeztem tőle, hogy mit csinál. De már volt ilyen lámpánál is, mikor kanyarodóról bevágott elém. Az ilyeneket legszívesebben agyoncsapnám....Don't Tread On Me
-
I_Am
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- További aktív témák...