Hirdetés
- Milyen videókártyát?
- Shield TV-t csinált a Shieldből az NVIDIA
- OLED TV topic
- Milyen házat vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Apple asztali gépek
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Mindennél nagyobb: tesztpadon a Ryzen 9 9950X3D CPU
- Milyen egeret válasszak?
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Ringman #205917 üzenetére
A modern MTB geometriák sokat hozzá tudtak tenni ahhoz, hogy ma már egy mtb kezesebb a durvább, meredekebb terepeken mint akár 6-7 éve vagy pláne régebben. Gyakorlatilag a Spanyol Mondraker robbantott lassan 10 éve, mert elkezdte megnövelni a mtb vázak első háromszögét és, hogy a kormány ne legyen túl messze, jóval rövidebb vagy akár 0-ás stucnit alkalmaztak. Ezáltal a bringa stabilabb lett, mert jelentősen nőtt a tengelytáv, laposodott a fejcsőszög is, de megmaradt a kezelhetősége is, mert a láncvilla rövid maradt és a rövid stucnival a kormány is még optimális távolságban van. Viszont akadnak gyártók akik a modern geometriát is eltúlozták és extra hosszú vázakat gyártanak, nem elég hogy baromi hosszú az első háromszög, de a láncvilla sem rövid, esetleg extra lapos a fejcsőszög. A Nicolai ékes példája a túlzásoknak, nehezen megindokolható, hogy miért lett ilyen, valami extrát akartak, de ez inkább egy egyedi bringa, mint jól használható.
Az agyváltóval a fő probléma a súlya, azért egy Rohloff közel 2kg. Baromi sok az egy terepen pattogó hátsó kerékbe. Épp ezért nem lettek hosszútávon sikeresek az agymotoros eMTB bringák. Nem lehetett normálisan irányítani a bringát, mert kiszámíthatatlan viselkedésük volt. Ezért jöttek a középmotorok. A Pinion és társai egy tök jó elgondolás és ez már tényleg használható megoldásnak tűnik terepen is, mert itt is középen van a plusz súly. Ami problémát én ebben látok, hogy egy igen drága megoldás, speciális vázat igényel. A javítása is speciális, nem oldják meg a sarki bringa szervizben és mindenképpen nehezebb is lesz tőle a bringa mint a láncváltós. Tömegtermék ebből nem lesz. A szíj meg terepen azért szerintem le tud esni, beszorulhat alá törmelék, kosz, bármi.
-
Friczy
senior tag
válasz
Ringman #205917 üzenetére
Szerintem terepre azért nem használnak Rohloffot, mert a montiknak meglehetősen kis hajtóművei vannak, a Rohloff esetében limitálva van a minimáis tárcsaméret (nyilván összefüggésben azzal, hogy hátul mekkora a lánckerék). Gondolom, terepen dőnként nagyobb nyomatékok kerülnének a váltóra, mint amekkorát az elvisel.
Ha már agyváltó, akkor MTB-n a Pinion lehetne a nyerő.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ford topik
- Kamerájánál 9,5 milliméter vastag lehet az iPhone 17 Air
- Variálhat az apertúrával az S26 Ultra
- Napelem
- Milyen videókártyát?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ukrajnai háború
- Shield TV-t csinált a Shieldből az NVIDIA
- Renault, Dacia topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
- DJI Mini 3 pro Fly More Combo (FMC) RC drón szett - kijelzős távirányítóval és extra táskával (2)
- DJI Mavic 3 / Cine / Pro / Classic drón koffer (B&W International Type 4000)
- Loreal x Zuvi AirLight Pro professzionális hajszárító // Számla + Garancia //
- DJI FPV drón akkumulátorok - hibátlan állapotban, kevés töltéssel
- DJI Mini 4 pro / Mini 3 pro / DJI Mini 3 drón Fly More Kit Plus - 2x47 perc
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest