Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nevemfel

    senior tag

    válasz Taci #7652 üzenetére

    A ref canonical akkor kell, ha ugyanarra a tartalomra többféle link mutat. A canonicallal jelzed pl, hogy ez az igazi url. pl. a www.site.com, akkor is, ha valaki épp pl. a www.site.com/home.aspx url-en áll, vagy a mobilváltozaton m.site.com. Beágyazod ezt az oldalba, és a Google tudni fogja:

    <link rel="canonical" href="https://www.site.com/">

    Ha azt akarod, hogy a Google ne kövesse az oldaladon a linkjeidet az indexelés során, akkor a rel nofollow-t kell használni:

    <a href="https://www.site.com/" rel="nofollow">Link text</a>

    Ha az összes linket követését tiltani akarod, akkor meg:

    <meta name="robots" content="nofollow" />

  • martonx

    veterán

    válasz Taci #7652 üzenetére

    Hol van az oldal leírása? Simán előfordul, hogy a meta tag-et ignorálja a google.
    Hogy mikor mit rak ki, az nem büntetésből van, mikor mit gondol éppen relevánsnak.
    Jól látod duplikált tartalomhoz ez a tag a megoldás. Mondok egy példát.
    Webshopban van egy terméked, aminek van 10 különböző színű változata, de igaziból mind a 10-hez ugyanaz a szöveg, minden ugyanaz van feltöltve, kivéve a képet, meg mondjuk a termék nevét (férfi ing piros, férfi ing zöld stb...).
    Ekkor a google hátrébb fog sorolni, mondván, hogy te direkt optimalizálni akarsz a férfi ing szavakra, csináltál csomó kamu url-t, miközben mindegyiken ugyanaz van, azaz szerinte csalni akarsz.
    Ekkor jön jól, hogy a canonical tag-el meg tudod mondani, hogy ezek összetartoznak, és jelezni tudod, hogy melyik az indexelendő, és melyek az ismert "duplikátumok".
    Vagy másik példa mikor egy oldalad van, de az X nyelven Y url-en elérhető, és igaziból mindegyik pont ugyanazt tartalmazza. Ekkor is jól jön, hogy meg tudod határozni, hogy melyik az igazi.

    Ennek ismeretében döntsd el te, hogy neked ez kell-e vagy sem.

Új hozzászólás Aktív témák