Hirdetés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- 3D nyomtatás
- Megkapja az FSR 4-et a PlayStation 5 Pro
- Hővezető paszták
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
-
PROHARDVER!
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
pinnacle
nagyúr
válasz
bullseye #11899 üzenetére
Megkérdeztem az NFH-t, tényleg bármeddig el lehet, húzni. Mondjuk az furcsa, ha tudják, hogy ez a "törekednie kell" miatt van, akkor miért hagyják benne?
Tájékoztatjuk, hogy a korábbi jogszabály, a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet szóról szóra ugyanezt a rendelkezést tartalmazta, azaz hogy a forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
Tekintettel rá, hogy a "törekednie kell" továbbra is szerepel a mondatban, így sajnos a 15 napos határidő túllépése továbbra sem jelenti a fenti előírás automatikus megszegését.
Akkor a törvényben lévő "megfelelő határidőn belül" sem jelent semmit?
6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
(3) Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.Biznisz Elek javítás, csere, elállás a sorrend, ha nem tudsz cserélni, akkor a pénz visszaadás következik.
fricz19, én HartgeH3-2.8 30 napjáról -ról beszélek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Elemlámpa, zseblámpa
- GTA V
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
- Microsoft Excel topic
- Gitáros topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- Életre szóló garancia Bennem bízhatsz!
- Expressz kézbesítés 5 percen belül e-mailben!
- Ohh! Dell Latitude 7430 "Kis Gamer" Üzleti Profi Ultrabook 14" -60% i5-1245U 16/512 FHD IRIS Xe
- Windows 11 Pro + AJÁNDÉK AAA játék!
- Akció! Dell Latitude 7410 Üzleti Strapabíró Profi Fémházas Ultrabook 14" -80% i7-10610U 16/256 4K
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest