- Mini-ITX
- Melyik tápegységet vegyem?
- HDMI topic
- Vezetékes FEJhallgatók
- Egyelőre túlmelegszenek a Huawei új AI gyorsítói
- Hamarosan szárba szökken a hardverpalánta
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen videókártyát?
- Szomorú jövőt vetít előre a dedikált GPU-knak a Jon Peddie Research
Új hozzászólás Aktív témák
-
kiskornel
addikt
válasz
szaszajani #1224 üzenetére
Nincs kézikönyved? Minden SD és SDHC karit kezelni tud!
SDXC viszont nincs feltüntetve! -
kiskornel
addikt
... Épp a múltkor jártam úgy, hogy egy kis patak mellett fényképeztem (volna). Lepakoltam a cuccom, és valahogy a hátitáskám hátuljáról, ami egyenes, levertem a fényképezőt. Épp egy 20k-s Zeiss volt csak rajt szerencsére. Ám a gép leesett, és bele egy 20-30 cm mély pocsojába. Még szerencse, hogy lebegett. Talán 1s lehetett, és már ki is kaptam. Persze nem működött, még a tükröt is fent felejtette. Aztán meg kiírta a képernyőre Err99, ami ugye Canonnál ismeretlen hibát jelent.
Hazajöttem, már épp azon gondolkodtam, hogy valamelyik webáruházban veszek egy 7D-t, amikor másnapra kiszáradt. Reggel még fent felejtette a tükröt, de indítás után egyből kattogott. Akkor 2 percig szárítottam a nyomógombot, majd rendbe jött. Akkor még a kukker belső LCD-jén voltak olyan digitek, amik világítottak annak ellenére, hogy nem voltak aktívak (sötétnek kellett volna lenniük, mégis félig világítottak). Na akkor még 2-3 percet fújattam be a levegőt az átnézeti keresőbe, majd az is rendbe jött.
Úgyhogy sokat bírnak ezek a cuccok, nem kell annyira parázni. Azért, ha sokat járunk erdőbe, nem árt valami komolyabbat venni, aminek jobb a tömítése. Hálás egy kis masina ez a 450D, de azért jöhettem haza kép/gép nélkül a Mecsekből. És még a másnapot is elcseszte a száradásával... -
kiskornel
addikt
válasz
Monya78 #1186 üzenetére
"olyan frimware-t kidobnának a 450D-hez hogy ezt is tudja"...
Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy van egy csomó dolog, ami nem került bele cuccokba, és csak marketing miatt... merthogy vas szinten simán tudna fókuszáláskor matematikailag egy összeadást végezni.Azért a 450D nem olyan rossz. Én szeretem...
Megj: Mostani fejemmel rá se néznék a Canonra. Full Frame-be (5DmII kategória) a nikon ugyanazon az áron 50 feletti fókuszpontot ajánl közel 40 keresztszenzorral... sokkal több vázon levő szolgáltatással. A pro lencsék közel ugyanannyiba kerülnek.
Szvsz ha nem buknék sokat a lencsék eladásán már húznék is át Nikonra. -
kiskornel
addikt
Én a következőt vettem észre. Van egy F5,6-os obim. Ha ráteszem az 1,5x TC-t, már F8-nak számít a fényerő.
F8-on elvileg meg már nem megy az autofókusz, össze-vissza kalamol. Aztán az egyik szélső fókuszpontra (jobb szélső) állítottam a fókuszt, és tökéletesen működött vele. Persze lassabban, mint normál esetben, de müxik! Tehát nem biztos, hogy a középső a legerősebb fókuszpont... -
kiskornel
addikt
válasz
dionaea #1143 üzenetére
Ez mindenütt homályos. Persze a képfeltöltés.hu rendesen elrontja a képet. ISO100-on bizti nincs ennyi zaj az eredeti képen.
Ami első látásra kiszűrhető a dolgokból: picture style menüben ellenőrizni kellene az utólagos élesítést. Ha az 0-n van, akkor természetes, hogy homály fedi a képet. Ennél az obinál úgy látszik +2 sem árt. RAW fotózás esetén pedig mindig élesíteni kell utólag!Így viszont nem látom, hogy mit kellene látnom (előbbre kellene lennie az élességnek? vagy hátrébb?). Sajna minden egyformán homályos.
Ilyesmi fókusz témák (kis pötty a kép közepén) nem alkalmasak sajnos az ellenőrzésre.
Ha a fókuszpont mérete összemérhető a tárgyal, amire fókuszálsz, akkor sajnos megengedett, hogy tévesszen. Sőt! Még azt is meg szokták jegyezni, hogy nem teljes pontosággal van a kukkerban a fókuszpont kijelző alatt a fókusz szenzor. Lehet kicsit lejjebb/feljebb, de annak nagyon a közelébe kell lennie.
Pl. ágakkal körülvett madaraknál teljes csőd az autófókusz.Tapasztalatom szerint az AI servo módot (amit most használtatok fókuszmód) tényleg csak mozgó témákra érdemes használni, mert van egy kis tehetetlensége. Beáll egy távolságra először, majd nagyobb mértékű változás esetén indul csak el újra a fókuszálás.
Itt van egy fókuszteszt. Ezt letöltve ellenőrizheted a fókusz pontosságát.
[link] De tartsátok be az ott leírtakat. -
kiskornel
addikt
Nos a képről: [link]
A többesszám dionaea és apukájának szólt! Az ő hsz-ére válaszoltam...
Ha nem jó a középső fókuszpont, akkor teljeséggel hasznáhatatlan mozgó témákra. Márpedig a váz arra alkalmasnak lett tervezve. (azt hiszem ezek csak tények...)
Vannak haverok a környezetedben, akiknek van Canon váza? Össze-vissza kombinálva az obikat, rendszereket, vázakat azért kideríthető, hogy minek van baja. És ha a váz a rossz, akkor én megjavíttatnám (garival meg főleg). Ha állandóan át kell rendezni One-shot üzemmódban félig lenyomva az nagy sukka lehet.
Persze semmi közöm hozzá, hogy, s miként használod a géped... viszont ez nem normális üzemmód és az ilyet nem kell elfogadni (csakhogy mindenki tudjon róla).
-
kiskornel
addikt
válasz
dionaea #1133 üzenetére
A középső fókuszpontnak jónak kell lennie. Ha fókuszhiba van, az inkább az obikra jellemző. Bár megjegyzem a Canon obiknál nagyon-nagyon ritka a fókuszhiba, úgyhogy ez sem valószínű. Tévesztő középfókusszal meg használhatatlan a váz...
Én szerintem inkább a képkészítési technikátokkal lehet gond. A gépet be kell tudni állítani!!! Mikor megvettem a gépet én is körbementem a szerelőcsarnokon (félhomályos), és a kevés fénybe össze-vissza lövöldözgettem a kitobival. Amikor letöltöttem a képeket, először majd besz@rtam, hogy most rossz a váz? Vagy valami baj van.
Szerintem próbálj letámasztva csinálni pár képet napfényes időben (mert ez az obi arra jó). Használj A, Tv, vagy P üzemmódot, középső fókuszpont kijelöléssel. Minél tágabb rekesszel (A mód minél kisebb számérték).Esetleg tölts fel azon képek közül is egyet... meglátjuk mi a helyzet.
Nekem irfanview-ben sem írta ki, hogy center fókuszpont volt kiválasztva, azt viszont igen, hogy manual fókusz módban volt.
-
kiskornel
addikt
válasz
dionaea #1127 üzenetére
Kapcsold be az autófókuszt:
több dolog sem stimmel. A kamera regisztrálta, hogy milyen üzemmódban, mit csinált (exif):
[PhotoME]
PhotoME version: 0.79R17 (Build 856)[Overview]
URL: http://kepfeltoltes.hu/100422/gyik_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
File type: JPEG
File size: 746 KB
Creation date: 2010.03.25. 15:40
Last modification: 2010.04.22. 19:51
Make: Canon (http://www.canon.com)
Camera: Canon EOS 450D
Software: OS 450D
Dimension: 2848 x 4272 px (12.2 MP, 2:3)
Focal length: 300 mm (equiv. 487 mm)
Aperture: F11
Exposure time: 1/200"
ISO speed rating: 4096/37°
Program: Easy (Full auto)
Metering Mode: Default
White Balance: 8887
Focus Mode: Off (Manual Focus)
Image Stabilizer: 37375
Noise Reduction: Off
Flash: Flash fired, compulsory flash modeAutómata üzemmódban nincs kiválasztott fókuszpont. Arra állítja az élességet, amelyiknél a legközelebbi tárgyat érzékeli, ami ez esetben valahol a fatönk lehetett.
Szerintem időközben még ki is kapcsoltátok az autófókuszt az obin...Használd az A, Tv, M üzemmódokat. Ott szabadon választhatsz fókuszpontot.
-
kiskornel
addikt
Múltkor az egyik kollégám rendelt szögkeresőt (olyan kínai fajtát), gondoltam csapjon hozzá még egy példányt, én is kérek már egyet.
Nagyon pöpec. Főleg az a funkciója tetszik, hogy lehet nagyítani 2x a kereső képét. Sokkal jobban látszódnak a kusza dolgok, ágak, nem odavaló tárgyak, stb.
Szvsz a 450D kukkerján sokat javíthat...Nem ismertek viszonylag jó minőségű kukkerra szerelhető 2x-ezőt, ami nem szögkeresős?
-
kiskornel
addikt
válasz
#27070592 #1080 üzenetére
Az a baj, hogy ehhez "túrista GPS" (én most így neveztem el..) kell... azokon olyan szoftver van, amivel a senki földjét is fel lehet térképezni.
Nekem viszont PNA-m van, IGO8-cal. Szorgalomból nagy nehezen raktam rá egy RUSSA szoftvert, amit azért már lehet használni erdőkerüléskor is, de nem hiszem hogy olyan formátumba rögzíti az útvonalakat, mint amit a Microsoft is használ (tekintve, hogy a RUSSA orosz fejlesztés).Már megoldottam a beágyazást, de nem épp kényelmes 2 szoftverrel kajtatni + koordinátákat írogatni. De müxik...
Köszönöm az 5letet.
-
kiskornel
addikt
Na látod... Nem kell hamarkodni... Jó skacok. Nekem is tőlük van a gépem...
Mindenkihez: Van GPS-em, már csak az a bajom, hogy nem tudom a CR2 fájlokhoz hozzáadni. Nincs valami szoftver, amivel már a RAW Exif-jéhez hozzá lehetne adni GPS adatokat?
-
kiskornel
addikt
Azokkal nem szokott gond lenni. Szerintem nem kell kifogni, mert szinte mind fasza.
Én is, ki tudja miért ragaszkodom hozzá. Bár már vagy fél éve nem használtam az obit, akkor is csak úgy lőttem vele egyet, kettőt, hogy aztán visszategyem a légmentesen záródó tasakba. Mióta meg van a 17-55...
Motion: Szerintem hívd fel a boltot. Én meg vagyok velük elégedve.
-
kiskornel
addikt
Minden fényképezőnek van puffere. Ez a beépített memóriája. Először ebbe kerülnek a képek, majd csak aztán íródnak le a jóval lassabb memóriakártyára. Ha ez a puffer megtelik, akkor ilyet ír ki. Nem csak ezen a gépen, de még a profi szériákon is.
Ilyenkor meg kell várni, még a piros ellenőrző lámpa elalszik (akkor üriítette ki a mem kártyára az összes adatot a pufferből).
A 450D-nek Raw esetén 6db teljes kép a puffere (sorozatlövésnél, jpg esetében ennél azért jóval több). -
kiskornel
addikt
Csak egy érdekesség: Canon 450D Tamron 18-200 objektívvel kitben árulva...
[link] -
kiskornel
addikt
válasz
philoxenia #1053 üzenetére
Valami nem kakukkfű abban, ami ott le van írva. Én csak a hátlapon megjelenő méter számokat nézegetem, és ott biza 18-22m-eket ír ki a vaku ISO400-on (105mm-es állásban).
Most vagy az ETTL-II vaku elektronikája számol rosszul, vagy valami újat tud a régi villanóvakuk helyett. Én se ISO100-ra gondoltam. Az már nem csak Nagaszaki, hanem Hyroshima is egyben.Majd egyszer tartok egy próbát, hogy meddig visz el vaksötétben.
Amúgy érdemes volt elolvasni a cikk rendszervakuk részét, mert megtudtam valami nagyon érdekeset belőle.
"Egyébként a vakunál nekem sok szempontból jobban bejönnek a fényerős obik," - na igen, de nagytelébe fényerős obi megfizethetetlen.
"Sportcsarnokban volt és lezavartak" - Ahha, tehát nem engedtek közel.
Ez sajnálatos.
Olvastam, hogy Amcsiba lehet kölcsönözni obikat. Átszámolva 30-35e Ft 1 hét, ha jól emlékszem (igen, mert most megnéztem. A 300/F2,8 200$) -
kiskornel
addikt
válasz
philoxenia #1048 üzenetére
Szalagavató? Hát igen. Mindenütt ott kell lenni az első sorokban. Ez a megoldás. Még ha 2millás felszereléssel mennél oda, akkor is ez lenne a cél. Ha meg nem tudsz közel menni, akkor meg a megfelelő helyekre állványt kellene felállítani, stb, stb.
Lefogadom, nem érdeklődtél utána a programnak, hogy mikor mi fog történni. Lefogadom nem te voltál az első, aki az egyik helyszínről a másikra futott, hogy az első sorban legyen.
300 F2,8-ad meg akkor lesz, ha eladod a házad, meg a szomszédét is (mármint az összes szomszédodét).Mellesleg azt is állványra kellene raknod (NEM! Nem a szomszédot... a 300 F2,8-as obit).
És egy 43-as kulcsszámú vaku simán elvisz 25m-re. Íme egy táblázat (ez alapján kivilágíthatod vele Nagaszakit):
(az utolsó oszlop felső számait kell nézni, és az méterben van. -
kiskornel
addikt
válasz
philoxenia #1042 üzenetére
"harminc képből fele jó legyen a fókuszhiba miatt, mint egy sem a fényerő hiánya miatt.... " - nos ez kicsit ellentmondásos. Tág rekeszen használd fényhiányban, de nem kell pontos AF? Szerintem ott kell csak igazán pontos AF.
A 450D pentatükrös és nem pentaprizmás. Viszonylag sötét a kukkerja. Pontos manuális állítás csak szerencse (vagy LiveView) dolga.
A "harminc képből fele... " - 95%-ban nappal szoktak fényképezni. az én meglátásom szerint kevesebb tudás, de biztos működés sokkal jobb, mint a több tudás, de bizonytalan működés.
Visszanézés funkciója is xar a 450D-nek. Tehát a helyszínen nem lehetsz benne 100%-ig biztos, hogy most jó volt vagy sem a fókusz. Nem tűéles a képernyője. Pedig csak szoftver dolga volna, hisz ugyanez a képernyő megy az 1DsmIII-ba, csak ott megoldották, hogy éles legyen (marketing).
A Nikon 14-24-et a profik használják Canonon is. Igaz ott nem kell AF.
"a két nagyra rengeteg obi van, ezek szerint mégsem?" - Rengeteg obi van ami 18mm-t tudja és Canon. 100e Ft-ért azonban nincs F2,8 Canonban.
"Manuálfókusszal is rossz volt az obi?" - mivel csak a fókusza volt hibás, ha manual fókusszal is hibás lett volna, akkor én lettem volna hibás, ami pedig lehetetlen.
Látod. volt olyan mondat, amibe nem kötöttem bele?A fényerős mondatodhoz: vélemény szerintem a kitobit nem azért érdemes lecserélni, hogy fényerős obit kapjunk. A fényerő az csak a velejárója. Inkább ezekért:
- Jobb képminőség.
- Színekkel teli kép (a kitobi kicsit fakó).
- Világosabb átnézetik kereső.
- Bokeh, ami sokkal szebb lesz (a tágabb rekesz miatt).
- Komolyabb rekesz, több lamellából, köralakkal.
- Gyorsabb, pontosabb AF (USM ring)
- AF 2,8 pontok is aktiválódnak.
- Végre üvegből vannak a lencsék és nem műanyagból.
- Még jobb stabilizátor.
- Nagyobb súly, ami kevésbé rázkódik be, ha kézből lövünk.
- Masszívabb felépítés,
- Kezelhetősége jobb.
- ETTL II kompatibilitás
- Komolyabb elektronika.
- Komolyabb lencsebevonatok.
- Pontosabb fénymérés.
stb... -
kiskornel
addikt
válasz
philoxenia #1042 üzenetére
Gondolom te is leírtad volna ezt, ha ugyanígy pórul jártál volna vele.
Pár dologban nem értek egyet avval, amit írtál, de nem firtatom... Nem vagyok felforgató. -
kiskornel
addikt
Jaja.
Így igaz.
Amúgy én nem azt mondtam, hogy ne vegyen senki Tamron 17-50 F2,8 obit. Ellenkezőleg, vegyen. De aki az interneten rendel, az kockáztat. Személyesen menjen be, próbálja ki, kattintson párat... vigyen laptopot, nézze vissza, hogy ott van-e a fókusz, ahol kell lennie.
Sajnos nagyon észnél kell lenni vele kapcsolatban.
Nagyon éles volt a rajzolata F2,8-on is. A színek viszont fakók lettek (bár ezt a mai világba csak egy csúszkával el lehet intézni). Nagyon kopogós műanyag, de szilár érzést nyújt, és nagyon könnyű obi. A fényméréssel hadilábon állt. -
kiskornel
addikt
válasz
philoxenia #1036 üzenetére
Háát. Volt szerencsém, de csak így egy ilyen linket nem szabad kitenni ide. Még valaki ráklikkel és megrendeli (aztán rácseszik vele).
Egyébként én is ezt rendeltem meg, még a cég is egyezik. Aztán mikor megjött kicsit pofára estem. Közelre fókuszálásnál backfókusza volt, de nem kicsi! Mint ide Nagykáta. Amit véletlenül sikerült belőnie, az tűéles volt, de úgy ámblokk használhatatlan. Viszont a cég nagyon jól kezelte. Már mondták is, hogy várható volt. Így aztán kinyitottam a pénztárcámat, rádobtam 180e Ft-ot, és így lett 17-55 F2,8-am, ami ennél sokkalta-sokkalta többet ér, és jobb.
Szóval amikor azt mondják kitobi minőségnél jobb, akkor az én feleletem az, hogy AZ legalább használható. Ehhez meg 4x kell fordulnod a kereskedőhöz, össze-vissza cserélgetned, hogy legyen egy jó példányod.
Az összes obimat a netről rendeltem, mert az itteni BÓTok az arany árfolyamát nézik a TŐZSDÉN, és az alapján számítják ki az obik árkalkulációit. Szóval a Canonokkal nincs baj. Amit olvasol, tesztelnek, tesztképeken nézegetsz, azt kapod meg, ha megrendeled.Remélem nem haragszol, hogy ezt megosztottam másokkal is.
-
kiskornel
addikt
Anno volt pdf-ben magyar használati utasításom. Vinyo hopp (meg kuka) és eltűnt. Volna olyan szíves valaki feltölteni egy magyar nyelvűt. Anno a gépemhez kaptam egy linket, ahonnan le lehetett tölteni, de az már nem él.
Nagyon megköszönném... Persze priviben... -
kiskornel
addikt
válasz
code1005 #1022 üzenetére
Nem kell gondolkodni. Vedd meg mindkettőt. Távkioldók, de mindegyiket másra lehet használni.
Természetesen nem kell folyamatosan nyomni B módban.
A vezetékesnél be lehet akasztani a gombot, mikor benyomtad. Itt a gomb teljesen megegyezik a fényképezőgép gombjával minden funkcióban. Van félig lenyomás, stb.
Az infrásnál egyből fókuszál + exponál. Ezt csak előről lehet használni. (markolaton van az érzékelője).Én az RC-1-et ajánlanám infrásból. Azon van egy 2mp várakozás + expo készítés mód. Ez azért jobb, mert nem úgy leszel a képen, hogy a kamera felé irányítod a kezed, mikor képet készítesz saját magadról, mert van időd arra, hogy leengedd a karod, és normálisan beállj.
-
kiskornel
addikt
válasz
#40935168 #993 üzenetére
Végül is minden benne van. Talán egy dologgal egészíteném ki:
Összeállítás előtt a képeket nem árt korrigálni. Ilyenkor lehet a vignettálást lecsökkenteni, és akkor nem látszik az összeállított képen. Ehhez fontos, hogy olyan programot használj, ami egyszerre az összes képen elvégzi ugyanazokat a változtatásokat (normál program esetében a ugyanazt a változtatást minden szelet képen el kell végezni.). Pl. Az Adobe Camera RAW progi nagyon jó ebből a szempontból. Egyedül a hordó / párna torzítást nem lehet vele korrigálni, de arra meg ott a PS.
Ha igazán szép eredményt akarsz, akkor távkioldót + tükörfelcsapást használsz a képek elkészítésekor.
Ügyelj arra, hogy a rekesz szűk legyen (nagy F érték). A tájfotókhoz az dukál a mélységélesség miatt (>F8 és < F16).
Ha állványt cserélsz / veszel, akkor olyat vegyél, amiben benne van függő / vízszintmérő. Az állványfejen meg legyen panoráma skála, és akkor már nagyon tutti vagy.Van, amikor szándékosan panoráma képet készítek ahelyet, hogy nagylátót szerelnék fel. Más a perspektíva torzításuk.
-
kiskornel
addikt
Az én 100-400-asom már esett le a napellenzőre, és mondhatom nagyon jó véd. Még annál is jobban véd. Az a "kis" (olyan virágcserép méretű) műanyag rugalmas szarság nem véletlenül kerül annyiba, amennyibe kerül, ha pótolni akarod.
Szóval szvsz ez a véleményed a napellenző szempontjából nem megalapozott (vagy valami kis vackot értesz nagytele alatt). Szinte biztos, hogy fél méteres, frontlencsére esést az a napellenző ki tud védni.Akkor is baromi jó, mikor a bokrok közt mászkálsz. Ha nincs rajt, össze-vissza kell bújtatnod, védened a saját testeddel a frontlencsét. És tapasztalatból mondom, marha gyorsan megtelik virágporral és egyébb dolgokkal a frontlencse. Aztán lehet fújogatni.
Gondolom Cass sem a tele kitobit érti teleobi alatt.
Jaj. Ez így utólag átolvasva olyan kioktató hangneműnek tűnik, de nem annak szántam. Olyan normi hangnemnek vedd kérlek.
-
kiskornel
addikt
válasz
Bendeboy #988 üzenetére
Fotózz RAW-ban, és akkor nem számít a Style. A visszanézésnél persze igen. Én Standard-ra szoktam állítani.
Sok program van, amivel össze lehet állítani a fotósorozatot egy panoráma képpé. Pl a Photoshop CS3-4;
Arra vigyázz, hogy fényképezésnél is betarts minden szabályt. -
kiskornel
addikt
válasz
code1005 #970 üzenetére
Persze csak ötlet. Szóval, nézd meg, hogy nem hőmozgásról van-e szó. Főleg a napfényes képeken, ahol a thermal száll fel, ott természetesek az ilyen elmosódottságok.
Ha csak napfényes képeken fordul elő, akkor ez a ludas. Ahogy a meleg légtömeg felfele száll, optikailag torzítja a rajta átmenő fényt.
Ezt úgy tudod ellenőrizni, hogy LiveView módba kapcsolsz, és belenagyítasz. Elég jól látszik, hogy mozog. Azoknak szokott ilyen sz*r bokeh-ja lenni.Van rajt jelentős CA, amit ha korrigálnál, talán élesebb lenne valamivel.
Közelre fényképeztél telével, szóval minimális a mélységélesség. A tábla póznája alul tök éles.
+ ugye az optika se egy világbajnok...
-
kiskornel
addikt
válasz
ujskodas #941 üzenetére
Valahol még olvastam, ha az idegen obik későbbi kompatibilitási problémájáról (Sigma, Tamron, Tokina stb). Vagyis amikor megveszed még ok. Aztán a Canon fejleszti a progikat a vázon belül, és azok már csak a sajátjaival lesznek kompatibilisek. Talán még erre tudok gondolni.
Ekkor a megoldás a márkaszervíz -> software update (már ha van). Tamron, akkor a Bécsben van a legközelebbi márkaszervíz.
De majd nálam okosabbak talán hozzászólnak ehhez. Személyesen még nem találkoztam ilyen problémával... -
kiskornel
addikt
válasz
gulylala #938 üzenetére
http://www.depo.hu/canon/eh-19l
Telefonáld végig a cégeket, hogy mennyiért adják valójában. Amúgy nem tűnik soknak a depo-s árakhoz képest.
-
kiskornel
addikt
"Jómagam is ilyen géppel rendelkezem és néha úgy érzem a szenzor dinamikaátfogása nem elég jó. Pl ha erdőben fényképezem és a fák lombjai között beszűrődik az erős nyári napfény, az nagyon hamar kiég. Próbáltam már RAW-ban is és szinte esélytelen kompenzálni"
Tévedsz!
A szenzornak semmi baja. Ha az erdőben a sötét részekre mérsz fényt, akkor be kell égnie az égnek tűző nap esetében! Minden gépen. A profi gépeknél is be fog égni. A Canon 1ds mark III-nál is 14 bites feldolgozás van, szóval a dinamikája elvileg nem lesz nagyobb a feldolgozás alatt, ha RAW-ba mentesz.
A titok az, hogy a szemeddel (/agyaddal) van baj. Az emberi szem elég sokat tud kompenzálni / dinamikát torzítani, hogy a sötét részek kivilágosodjanak, a fényesek meg elsötétedjenek. A fényképekről lehet tudni, hogy amit látsz, az nem a valóság.
A megoldások erdőben való fényképezésre:
1. expo sorozat -> HDR készítés;
2. Manuál mód, fénykép -> ellenőriz histogram -> állít -> fényképez. (aztán a végén RAW-ban visszahozni a sötéteket, és a sok képből kiválogatni a jókat).
3. Úgy tervezni, hogy a legkisebb rész égjen be, és nem foglalkozni vele. Merthogy nem az a fő részlet, és gyakorlatilag senkit sem érdekel, hogy kék legyen. Ha nagyon kell, cseréld ki a beégett részeket kékre.
4. Olyan napszakban kell fényképezni, amikor ez nem okoz akkora gondot. Hajnalban / sötétedéskor természetes módon kisebb a dinamikai tartománya a képtartalomnak.És még valami a D700 588e Ft. A 450D pedig 160e körül van. Nem túl nagy bátorság egy lapon említeni a kettőt?
-
kiskornel
addikt
Jajj! Előről kell kezdenem:
Az AF szenzorok érzékenysége F5,6 blendés a normál szériás gépeknél, és a csúcsmodelleknél F8 (mint azt írtam 1d széria). Vagyis ha van egy F6,3-as obid, akkor már az AF nem garantált...
Ha ráraksz egy toldatot az obidra, akkor toldat szorzójától függően fényértéket vesztesz. Jelen esetben 1FÉ-t. Nekem alapból F5,6 volt az obim, s most F8 lett. Tehát ezzel a konfiggal nem garantált a működése az AF-nek...
Vagyis ez az egész a normál üzemi paramétereken túl van. Úgy érzékeltethetném, hogy a trabant egy Poski Fiatot simán elvontat, de nem arra tervezték, hogy egy 5 tonnás csuklósbúszt is elhúzzon.
Mégis találtam egy AF szenzort, ami még müxik ilyen körülmények közt is. Ami azért is meglepő lehet, mert ez bizony nem a középső szenzor.Te már korábban is írtál ide, hogy nincs rendben a cuccod... a 450D-nek még garisnak kell lennie. Nem olyan rég forgalmazzák. Elvitted már szervízbe?
-
kiskornel
addikt
Mire fókuszáltál a végtelenben?
Nem lehet az, hogy valami kontraszt nélküli dologra?
[OFF]MÁS:
Nekem ilyen problémáim nincsenek. Inkább csak egy "mellék történetet" írok le:
A 100-400L obimhoz vettem egy 1,5x Kenko TC-t, ami szépen nagyította a dolgokat másfélszeresére. Ám az AF sehogy sem működött. Állandóan keresgélt, majd megállt, s a kép életlen volt (mondjuk ez várható volt, mert csak az 1d szériánál lehetne AF-je).Ez volt, mikor a középső, állítólag kerszt típusú szenzor volt aktív, ami a legérzékenyebb.
Nagy sokára, mikor már lemondtam az AF-ről, és egy csomó szar felvételem lett a kézi fókusz miatt (mert a mélységélesség egyenlő lett a 0-val), akkor végigpróbáltam a fókuszpontokat. És láss csodát... A legerősebb fókuszpontom a bal szélső lett. Mert azzal csodálatosan működik, miközben 5,6 alatt van 8,4-en a legnagyobb rekeszméretem...[/OFF] -
kiskornel
addikt
DTomi-t kell megkérdezni. Azt hiszem ő az, aki 50-500-assal lövöldözget( vagy -ett).
- Fókusz problémára már mindenki azt írja: 10e Ft, beállítják.
- "Kézből stabil l nélkül mennyire lehetséges" - ne foggyon el a fény. Árnyékba ne menjen az őzed, és akkor rendben.
Olyan szép napon, mint ma volt (szombat délelőtt), nem jelenthet gondot ISO400-on. -
kiskornel
addikt
válasz
elvismail #816 üzenetére
Nekem viszont válaszoltak:
Tisztelt Kovács Kornél.
A Canon Vevőszolgálata megkapta az Ön üzenetét. Köszönjük, hogy az EOS 450D típusú készülékkel kapcsolatos kérdésével megkeresett bennünket.
Ezúton szeretnénk tájokoztatni az alábbiakról:
Az Ön által feltett kérdésre, mely abban állt, hogy a készülék kezeli e a 16 GB-os SDHC kártyát a válaszunk nem.
Ezen termék 2GB-os SD és 2GB-os SDHC kártyát képes kezelni.Amennyiben bármilyen egyéb kérdése lenne, vagy az általunk adott válasz nem jelentett megoldást problémájára , úgy kérjük, hogy az alábbi linkre kattintva írjon nekőnk, vagy hívja vevőszolgálatunkat az alábbi telefonszámon: 00 800 22666 767 (ingyenesen hívható telefonszám) vagy a 06 1 235 53 15 - ös telefonszámot, hétfőtöl péntekig reggel 9-től délután fél 6-ig.
Üdvözlettel:
Canon Support Centre
-
kiskornel
addikt
Gratula. Szép fotó.
100-400 napfényes időben nagyon nyerő. Meg kell szokni, Fél év gyakorlatozás után már tudom, mire mit kell állítani a gépen, hogy jó legyen vele a kép.
Én tudok vele kézből is lövöldözni, bár 400mm-en ez már nem szokott általános lenni. Sajnos a repdeső madarakhoz baromi gyors cucc kell. Őzekhez (szerintem) ideális lenne. Ha 1:1-es kivágást szeretnék, akkor ISO200 fölé nem megyek. A nagyobb gyújtótáv igényli az 1/400 záridőt, amit álló, vagy lassan mozgó célpont esetén le lehet vinni 1/120-200-ra is szabadkézből. Állványról meg stabi nélkül 1/100 mehet.Nekem jól jönnének az előprogramozott állások mert:
- Madár lent van a földön. Sötét a háttér, nem mozog, alacsony ISO, (viszonylag) hosszú záridő, rekesz szűkebben, fókusz középen.
- Madár felreppen, Sötét a háttér; magas ISO, gyors záridő, tág rekesz, gyors fókusz középen.
- Madár felrepült, ég marhára világos, szűk rekesz, gyors záridő, gyors összes pontos fókusz, AV +1 vagy AV +2És mindezt 5-7 mp alatt kellene beállítanod egy kacsa esetén
-
kiskornel
addikt
Én kevés tájfotót készítek, de azt nagyon spécin.
Izzadni kell, kérem. Mire felcipelem az állványt a hegy tetejére... phu.Tucatjával lőni inkább csak vadfotóknál. Ott aztán ami csak belefér, amíg látható épp a madár, vagy az őz... Ott sietni kell... és erre nem a legmegfelelőbb a 450D sajnos. nincs tárolható programja, amit egy gombnyomással meg lehetne keresni.
-
kiskornel
addikt
válasz
elvismail #809 üzenetére
Én felhívnám a canon supportot. Múltkor ők kerestek forgalmazót nekem. Tök normálisak, és biztos meg tudják válaszolni. Persze, szigorúan cégesről hívtam, mert sokáig tart a telefonközpont...
Honlap Canon Hungária KFT.
Graphisoft Park 1.
1031 Budapest
Záhony u. 7.+36 1 237 5900
+36 1 237 5901
canonhu@canon.hu
www.canon.hu -
kiskornel
addikt
Akkor neked sose fog tetszeni a DSLR.
Egy jótanács: 18mm-en 8-as rekesz mellett 2m-re fókuszálsz és minden éles lesz ugy 1,5m távolság felett. Nézz urána a hyperfocal distance (hiperfokális távolság) kifejezésnek, és alkalmazd.
Butaság 14-re lerekeszelni. Az már nagyon túl van a fényképező DLA-ján (diffrakció közbeszól és homályos lesz a kép).
Tudom ez japánul hangzik, de 8-10-es rekesz a jó tájfotókhoz. Afelett / Az alatt nincs értelme.Legyen minimum 1/50 a záridőd, ha kézből fényképezel. 1/8 kézből nemigen fog menni.
1/15-1/20 közt van az a záridő, amikor megérkezik a zárszerkezet vibrációjának hatása... Az IS valamennyit csökkent, de az se mindenható. Ráadásul ez az olcsóbbik IS.
Próbáltál már ISO-t emelni?
-
kiskornel
addikt
Nálam mindig nagyon szép képeket lehetett vele készíteni.
Amíg használtam, így állítottam be:- 18 mm-en
- a végtelenbe fókuszálok (nem az obit tekerem a végére, mert az nem a végtelen!)
- rekesz minimum 8 vagy a fölötti érték
- IS kikapcsolva
- gép állványra felhelyezve
- ISO 100 beállít
- tükörfelcsapás beállít
- távkioldó csatlakoztatva
- szél / egyéb dolgok kiküszöbölve (várok a megf. pillanatra)Mindig ellenőrizd a mélységélességet! Nem ritka, hogy 10 feletti tartományba kell menni.
Rakj fel egy képet valahova a problémádról.
-
kiskornel
addikt
-
kiskornel
addikt
válasz
drankenhal #782 üzenetére
Szervízbe hiába küldöd, garisan nem javíttathatod. A kézikönyvben a működési hőmérsékletre 0-40C° van megadva. Sajna erre nem hivatkozhatsz. Nekem special nincs vele problémám, pedig használtam nagyon hidegben (tartósan kint szobroztam).
Sajna most nincs kéznél magyar kézikönyv, de a webről megkerestem neked angolul. Részlet:
-
kiskornel
addikt
válasz
drankenhal #779 üzenetére
Nem teljesen erre gondoltam. Har ratj van a kupak = vaksötét; és még akkor se számol nekem 30s záridőt... (a kupakkal amúgy semmi gondom; Ilyen vékony szart adnak a 300e Ft-os nagy objektívekhez is, csak az átmérője nagyobb annak (Canon obiknál - merthogy más márkáknál tudnak kupakot is gyártani) ).
-
kiskornel
addikt
válasz
drankenhal #777 üzenetére
Nekem még soha. Még akkor sem ad 30s-et, ha rajt van a kupak.
-
kiskornel
addikt
-
kiskornel
addikt
EOS utilityben vissza lehet állítani. A következőket kell tenned:
Canon CD felinstallál
- EOS utility indít (csatlakoztasd a fényképezőgépet, és ált. ez indul el)
- Válaszd a Camera Setting / Remote Shooting menüpontot.
- Alul nyomd meg a Preferences gombot
- Válaszd a FileName fület
és itt van egy FilePrefix mező. Állítsd vissza Do not modify (download images)-re.Remélem ez megoldja a problémádat.
-
kiskornel
addikt
válasz
NagyMesterB #724 üzenetére
A géphez adott leírás szerint:
Üzemi hőmérséklet: 0-40fok.
Háát. Ezt senki nem tartja be...
Kövesd, amit Tüzi leírt.Bővebb felvilágosítást az objektívekhez tartozó leírásokban találsz (amit senki nem olvas el soha). Ott légmentesen záródó zacskókat javasolnak + várakozz, amíg a hőmérséklet kiegyenlítődik.
-
kiskornel
addikt
Az itt levő listában a legfelső ikonra állítsd. Az a 10mp-es kioldó, és egyben az infrás távkioldónak is az üzemmódja.
Te valószínű a 4. ikont választottad ki (legalsó). Ez sorozatfelvétel 10mp-es késleltetés után (a számmal a felvételek számát állítod be).Kép kisebbre véve
[ Módosította: philoxenia ]
-
kiskornel
addikt
Picture Style Editor által létrehozott stílust fel lehet tölteni a fényképezőre.
Kérdés: lehet-e ezt arra használni ezt, hogy a dinamikai tartományt összenyomjam, és egyből úgy fotózzak? kisebb kontraszt legyen a legvilágosabb és legsötétebb részek közt?
-
kiskornel
addikt
válasz
philoxenia #673 üzenetére
Igaz!
Bocsánat...
-
kiskornel
addikt
Alulexpós? Ez most készült (nem nyáron)... Ennyi fény volt. Ez a valóság (kb.). Mondjuk nekem nem kalibrált a monitorom, szóval nem tudom, milyen lenne nyomtatásban, ezért elfogadom, amit mondasz...
Én úgy állítom be mindig, hogy az LCD fényerejét kb. hozzá állítom a valósághoz. Aztán otthon meg a monítort állítom az LCD-hez. Ez tutti, hogy nem jó módszer
Megpróbáltam... ha növelek egy picit a fényerőn, már beég a fű (egyes fűszálak már közel vannak hozzá)
Az ND szűrős trükk meg jó lenne... De csak akkor müxik, ha az ég sehol sincs beégve. Vagy nem? Kipróbálom. Kösz a tippet.
-
kiskornel
addikt
OK. A LiveView azt mutatja, amilyen a kép lesz. Ha M módra teszed, kiválasztod a blendét a mélységélességhez, majd állítgathatod az expó időt. Az LCD-n látni lehet, hogy a növényzet kivilágosodik, és kezd beégni az ég. Ekkor visszavehetsz az időn, az ég elsötétedik a talajjal együtt, de a talaj még látható. Vagyis az arany középutat találod meg. Ilyenkor kell a legkevesebbet átdolgoznod.
Íme egy ilyen kép, bár lehet, hogy a kék színen kicsit sötétítettem (de azt hiszem ez az, amit egyáltalán nem kellett megpiszkálnom)
-
kiskornel
addikt
Kit: nem árt az! Macro-ra nagyon jó. Én akkor veszem nagy hasznát, mikor a kék ég és a mező kontrasztját kell beállítani. Gyorsan könnyen ki lehet vele centizni, hogy mindkettő egyensúlyba legyen. Különben beég az ég vagy sötét az előtér.
Ti ezt hogyan csinájátok? (EV sorozattal?)
Monya78: köszönöm, kipróbálom... Jobb, mint a NoiseNinja?
rumos: lehet...
-
kiskornel
addikt
Előre bocsátom, hogy 450D-m van...
Mindig csodálkoztam, hogy a Photozone.de tesztoldalon 400-as ISO mellett a 350D-n készült mintaképek valahogy mindig szebbek voltak, mint amit én készítettem. Íme a megoldás...
A 450D ISO-ban rosszabb, mint az elődje (hah).Canon DSLR-be melyik a legolcsóbb, ami tudja az ISO50-et?
-
kiskornel
addikt
válasz
#51736960 #648 üzenetére
LV módban két fókusz közt választhatsz.
1. felcsapja a tükröt és ugyanúgy fókuszál, mint normál módban (ekkor a kiválasztott fókuszpont lesz aktív), majd visszatér az LCD képhez.
2. kontraszt alapu fókuszálást választasz, ami nagyon lassú. Viszont nagyon pontos. Egy kis négyzetet lehet ide-oda irányítgatni az LCD-n. Úgy is lehet vele fókuszálni, hogy közben 10x-eset nagyítasz.Markolata (szerintem) megfelelő, nagyobb, mint a 400D-jé. Egyáltalán nem kellemetlen tartani a fényképezőt.
Kinek, mi ér meg, mit... 135e nem túl sok érte.
-
kiskornel
addikt
válasz
Szten Márs #601 üzenetére
Jah! Azt hittem máshonnan vette. Inkább megerősítésnek tűnik, mint...
De ne terjesszük a hülyeséget... Én egyik keresőbe se találtam ilyen adatokat a gépről.
-
kiskornel
addikt
válasz
Cassidey #597 üzenetére
Cass: Face detection? Ezt hol olvastad, hogy lesz benne?
Amúgy a digic III prociba benne van... azt, hogy hasznája-e... fókuszra biztosan nem fogják használni (szerintem).
És a 450D kijelzője élesség állításhoz nekem elég volt mindig is. A 10x nagyítás élességállításnál nagyon jó tulajdonság.
-
kiskornel
addikt
Ha lesz rá pénzed, és beleszeretsz a leírásába, akkor érdemes rá várni.
A többiek csak azért mondják, mert ők nem tervezik a váltást
Egyet azért ne feledj! Amíg vársz, nem fényképezel.
Van az az ősi bölcsesség, hogy "Vannak akik fényképeznek, s vannak akik... obikat cserélgetnek, mindig a legmenőbb cuccokra váltanak... 90 obit tartanak, köztük a felét sose használták még... stb.
-
kiskornel
addikt
válasz
waccamár #591 üzenetére
Jó cucc! Az egy igazi rendszervaku. Vegyél hozzá hosszabbítót és akkor nagyon sirály. Nagyot villant, van segédfénye, és a beépített vakunál 1000.000.000x többet ér!
Teljesen együttműködik a fényképezővel...
Ezt is, mint mindent, meg kell szokni.Telés obikkal használd, akkor nagyon jó lesz (APS-C-n az 50-es már tele)
-
kiskornel
addikt
Én is sokat gondolkodtam a 70-200 4L IS en. FF-hez biztosan nagyon vonzó az átfogása, de APS-C-n valahogy nem találom a helyét. Ha tele kell, akkor a 200 nem olyan sok, még az 1,6x-szel együtt sem.
A 70mm (112) meg talán még belfér a portré fotózásba... De akkor meg a távol kell menni + a vakukhoz kellene még +2 ember (aki mozgatja). Tehát marad a studiófotózás, jó nagy teremmel... De azoknak meg nem 450D...
Mire használjátok huzamosabban ezt az obit? -
kiskornel
addikt
válasz
waccamár #574 üzenetére
Tudod, először a compacthoz képest minde jobb lesz. De aztán kezded majd tágítani a lehetőségeket, kihasználni az obikat, és akkor tudd, hogy meddig mehetsz el.
Ha a képeket kicsinyíted, akkor jó mindegyik. Ha már 1:1 crop kell, a Canonnal nagyobb az esélyed, hogy a kép elsőre használható lesz...
A felszerelés minősége az esélyeket növeli csak...
És valami adalék: lehet, hogy nem jól emléxem, de 70-200 nem időjárás álló...
... GREAT upgrade from the 70-200 f/4 L, but only if you need f/2.8 (lets twice as much light in) and/or IS - or weather sealing (the 70-200 f/4 is not weather sealed).
Én a magnézium vázban sem vagyok biztos.
-
kiskornel
addikt
Látod, hogy szigma kell neki. Nézegette, aztán szerelmes lett belé.
Azért az újba kevesebb a kockázat. Ha gáz van, javítják ingyen. Ha meg valaki csak úgy el akarja adni 70-200-as obit, akkor fenntartással kell azt fogadni.
Kevés jó indok lehet rá, pl válás; 70-200-at vett, de drágábbat; Nikonra vált; Kigyógyult a "Canon buzi" betegségből
-
kiskornel
addikt
válasz
waccamár #544 üzenetére
hogy érted, hogy nem tudom mibe léptem be?
Kezdhetsz gyűjtögetni különböző obikra. Mindenféle teszteket olvasgatni obik után. Aggódni, hogy vajon jó-e a cucc, amit megveszel. Vajon mennyinél áll meg a számla mindennel együtt. Mikor jön meg az új állványod. Távkioldó. Pótaksi, kártyák, rendszervaku stb...
Itt kevesen vannak, akik nem több száz e. ft-nál tartanak...
-
kiskornel
addikt
Akit említettél, gyanítom nem 450D-je van. Tucatfotokhoz nem kell 450D-t venni... arra ott a compact.
A 450D amatőröknek van tervezve, belépő szintű. Ha hiszed, ha nem, még az 5D-t is amatőröknek tervezték (forrás Canon).
Ha nem tévedek, akik itt vannak, azok nagy része amatőr fotós. Szeretne a kis megtakarított pénzén vett obikból + gépből minél többet kihozni.
Azt pedig RAW rögzítéssel lehet + utófeldolgozással.
Ha neked számít az idő, és nem akarsz válogatni, meg JPG shooterezést akarod hirdetni... Biztos, hogy 450D-d van?
-
kiskornel
addikt
válasz
Szten Márs #490 üzenetére
"A mélységélesség mindössze három dologtól függ:
- A (valós) gyújtótávolságtól
- A blende rekeszértékétől
- A tárgytávolságtól"Tudom, hogy jó régi, amit írtál, de szerintem NEM FÜGG A SZENZOR MÉRETÉTŐL A MÉLYSÉGÉLESSÉG.
Gondolj bele. A szenzor méret crppolása ua. mintha a következőket tennéd:
1 Végy egy FF-es gépet, amin ugyebár az eredeti gyújtótávolság számít bele a mélységélességbe. Vagyis a mélységélesség az eredeti.
2 Csinálj vele képet.
3 Képszerkesztőben vágd ki a közepét, hogy csak az maradjon meg. (ott a szenzor)
4 Nézd meg, hogy változott-e a mélységélesség. (válasz: nem)
(5 Méretezd át azt az eredeti méretekre.)Nem látom be, hogy akár a fókusztávolság, akár bármi más a látómezőn kívűl változott volna azáltal, hogy APS-C-be mentünk át... Ezért a mélységélesség (szerintem) nem függ a szenzormérettől.
Győzzetek meg az ellentétéről. Sajna nincs FF-es gépem, hogy kipróbáljam a dolgokat.
-
kiskornel
addikt
válasz
waccamár #538 üzenetére
Üdv a klubban Waccamár… (szegény még nem tudja, mibe lépett be)
Igen, RAW-ba kell mindig fotózni. JPG-t, csak különleges esetekben mentünk.
Gyakorolj sokat a Digital Photo Professionallal. Ezzel lehet a legélesebben JPG-be konvertálni.
Vannak helyzetek, mikor nem jó ez a progi. Hiányzik belőle a „Fill Light” funkció. Ilyenkor a ACR-t használom (Adobe Camera Raw), amit a Photoshop CS-hez ingyen le lehet tölteni.
Mindkettő után Photoshopba meg kell nyitni a képeket, és még élesíteni Unsharp Mask-kal, ahogy írtad.
Egyik könyv szerint kell eljárni, és akkor csúcs lesz a cuccos. Akik olvasták, azok úgyis felismerik az értékekről, hogy melyik könyv:
Unsharp Mask beállításai:
Emberek: 150,1,10
Város: 65,3,2
Általánosan: 85,1,4Ha az utolsó fotó nagyon élesnek tűnik (már zajos, aurás), akkor halványítsd (EDIT/FADE/Opacity 50%... Szerkesztés/Életlen maszk halványítása 50%)
Nekem ezek beváltak.
Photoshopnak vannak köteg feldolgozó cuccai. Azzal rohadt sok képet tudsz egyszerre megnyitni és ua. műveletet elvégezni rajtuk.
-
kiskornel
addikt
Nekem is a 450D az első tükörefis gépem. Azelőtt egy Fuji-t püföltem. Most már meg van egy fél éve.
Mikor megérkezett a gép, kibontottam, és csak úgy lőttem párat egy neonfénnyel megvilágított csarnokban. Kiábrándító volt az eredmény.
Később a kiválasztott fókusz ponttal sokat javult a dolog.Szerintem a TACK SHARP-hoz felsorolt technikák betartásával nagyon nagyokat lehet fényképezni a kitobival is (18-55IS). Szinte csak 18mm-en használom F8; F11 mellett tájfotózásra(természetesen rohadtul sokat állítgatva a paramétereket és állványt használva). Ahogy azt írják is, ez nem egy point&shoot fényképező.
És még valami! Mikor azt mondogatjátok, hogy mert a jó öreg Fuji (vagy itt a régi gépedet helyettesítsd be... valaki Panaszkodikot (vagy Panaszarikot) emlegetett), mert azzal milyen jó fotókat készítettem... Jah. Mivel én nem szabadultam meg a régi gépemtől, és néha fényképezek egyet-egyet azzal is, egyből látom a különbségeket. Olyan életlen a kép a 450D-hez képest. Persze nagyon nagy gondoskodás mellett azzal is lehet nagyon igényes képeket készíteni.
Tehát a kép minősége nagyban függ az embertől!!!
Csatlakozom a korábban szólókhoz. Tényleg RAW-ba kell fényképezni mindig, és utófeldolgozni. Photosoppal élesítés... miegymás.
Állványon tényleg gáz, ha bekapcsolva marad a képstabilizátor. Kézből fotózásnál viszont mindig kell.
Most már van rutinom az EF 100-400L obival is. Annak viszont még állványon is bekapcsolva maradhat a képstabilizátora (úgyis rázkódik annyit az obi még állványon is).A képzaj eltüntetésére meg NoiseNinja-át kell használni. Nekem az nagyon bevált.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Canon EOS 2000D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel, (ÚJ! / 100 / 1100 / 4200 expoval )
- Sigma 18-200mm F3.5-6.3 II DC OS Canon objektív
- Panasonic DC-BGH1 komplett filmes rendszer eladó!
- Fujinon XF 50-140mm f/2.8 R OIS WR
- Canon 600D + Canon AF 50mm f/1.8 II + Tamron AF 70-300mm f/4-5.6 Tele-Macro objektívek + LP-E8 akksi
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Xiaomi Redmi A3 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASRock H310CM i3 9100F 8GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD GTX 1060 3GB AeroCool Strike-X 500W
- Bomba ár! Dell Latitude D630c - Intel T7800 I 4GB I 160GB I DVDROM I 14,1" WXGA+ I Garancia!
- Apple iPhone 13 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest