Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kiskornel

    addikt

    válasz Volu #877 üzenetére

    "Jómagam is ilyen géppel rendelkezem és néha úgy érzem a szenzor dinamikaátfogása nem elég jó. Pl ha erdőben fényképezem és a fák lombjai között beszűrődik az erős nyári napfény, az nagyon hamar kiég. Próbáltam már RAW-ban is és szinte esélytelen kompenzálni"

    Tévedsz! :) A szenzornak semmi baja. Ha az erdőben a sötét részekre mérsz fényt, akkor be kell égnie az égnek tűző nap esetében! Minden gépen. A profi gépeknél is be fog égni. A Canon 1ds mark III-nál is 14 bites feldolgozás van, szóval a dinamikája elvileg nem lesz nagyobb a feldolgozás alatt, ha RAW-ba mentesz.
    A titok az, hogy a szemeddel (/agyaddal) van baj. Az emberi szem elég sokat tud kompenzálni / dinamikát torzítani, hogy a sötét részek kivilágosodjanak, a fényesek meg elsötétedjenek. A fényképekről lehet tudni, hogy amit látsz, az nem a valóság.
    A megoldások erdőben való fényképezésre:
    1. expo sorozat -> HDR készítés;
    2. Manuál mód, fénykép -> ellenőriz histogram -> állít -> fényképez. (aztán a végén RAW-ban visszahozni a sötéteket, és a sok képből kiválogatni a jókat).
    3. Úgy tervezni, hogy a legkisebb rész égjen be, és nem foglalkozni vele. Merthogy nem az a fő részlet, és gyakorlatilag senkit sem érdekel, hogy kék legyen. Ha nagyon kell, cseréld ki a beégett részeket kékre.
    4. Olyan napszakban kell fényképezni, amikor ez nem okoz akkora gondot. Hajnalban / sötétedéskor természetes módon kisebb a dinamikai tartománya a képtartalomnak.

    És még valami a D700 588e Ft. A 450D pedig 160e körül van. Nem túl nagy bátorság egy lapon említeni a kettőt?

  • Gaskin

    aktív tag

    válasz Volu #877 üzenetére

    "Jómagam is ilyen géppel rendelkezem és néha úgy érzem a szenzor dinamikaátfogása nem elég jó. Pl ha erdőben fényképezem és a fák lombjai között beszűrődik az erős nyári napfény, az nagyon hamar kiég. Próbáltam már RAW-ban is és szinte esélytelen kompenzálni."
    Hát én nem hiszem, hogy a fent említett problémádat maradéktalanul meg tudnád oldni bármely más komolyabb géppel, egy kattintásból... Ha Raw fotózás sem old meg mindent.. Szerintem a mai kor színvonalán ez nem rossz, illetve messze nincs annyira elmaradva a magasabb gépektől ebben a tekintetben a 450-es. 2-3 éve ez a szenzor még eleve félprofi kategóriásnak lett volna mondva, és több százezres gépben kaptad volna meg..
    Ha sokat mászkál/fotóz az ember erdőben, akkor egy idő után látja, hogy mi az a szitu amiből ki lehet hozni valamit, és mi az, amiből még egy x milliós vázzal is csak egy nagy nullát... Én eleve erre a feladatkörre választottam, ill. próbáltam gépet választani. Az árkategóriájában azt hiszem nem rossz választás. Ha nem a legjobb..

  • Szten Márs

    nagyúr

    válasz Volu #877 üzenetére

    Gondolom nem csak nézted, de olvastad is a tesztet :U
    Mert direkt leírták a tesztben, hogy ez miért van, de beidézem, a lényeget kiemelve:

    "Eagle-eyed viewers will no doubt have noticed that the MTF50 sharpness data at any particular focal length/aperture combination is distinctly higher on full-frame when compared to APS-C. This may at first sight appear unexpected, but in fact is an inevitable consequence of our presentation of the sharpness data in terms of line pairs per picture height (and thus independent of format size)."

    "Quite simply, at any given focal length and aperture, the lens will have a fixed MTF50 profile when expressed in terms of line pairs per millimeter. In order to convert to lp/ph, we have to multiply by the sensor height (in mm); as the full-frame sensor is 1.6x larger, MTF50 should therefore be 1.6x higher."

Új hozzászólás Aktív témák