Új hozzászólás Aktív témák
-
doc
nagyúr
megengeded hogy valaki megcsinalja helyetted? de jo fej vagy, koszi...
es te mit csinalsz, viszed alairatni az indexet?
ez nem ingyenes hazifeladat-megoldo topic, itt segitseget lehet kerni ha szukseged van ra. ha elakadsz, leirod hogy meddig jutottal el, mi nem megy, es szivesen segitunk -
doc
nagyúr
válasz
Jhonny06 #922 üzenetére
ilyen, amit leirtal nincs
a tomb az X db valtozo egymas utan, attol hogy valamelyiknek nem adsz erteket, az letezik
vagy nyilvantartod hogy melyik kell es melyik nem, vagy kinullazod a tombot es kiiratod a 0-kat isvagy hasznalsz valamilyen mas adatszerkezetet (list, map, stb)
-
doc
nagyúr
válasz
---Lasali--- #919 üzenetére
Jester01-nek van igaza, ne hasznald
ha feltetlenul ragaszkodsz a karakteres kepernyo piszkalasahoz, akkor vagy hasznalj egy altalanos libet (pl. ncurses) vagy ird meg azt a ket-harom fuggvenyt (kurzorpozicionalas, szoveg/hatterszinbeallitas) ami kell pl. BIOS-hivasokkal -
doc
nagyúr
válasz
---Lasali--- #917 üzenetére
a C/C++ nyelvben nem letezik gotoxy parancs, ezert...
a borland sajat idiota konyvtaraiban van, aztan kb. ennyi, sehol mashol nem fog mukodni -
doc
nagyúr
Meg engem eléggé zavar, hogy pData=0; -t használsz pData=null; helyett.
ezzel en is sokaig igy voltam C -> C++ valtas utan, de a '0' a C++ 'standard', es egy ideje mar en is igy hasznalom (bar valoban nem kimondottan logikus, a NULL sokkal jobban leirja hogy mi is tortenik a mutatoval mint egy sima numerikus ertek) -
doc
nagyúr
egyreszt mert az a felveteseddel ellentetben rohadt nagy
masreszt meg az tanulni nem igazan jo, inkabb referencia, ha szeretned az alaptudast felboviteni, akkor rengeteget kell olvasnod belole hogy tenyleg belemelyedj. igaz, abban a konyvben minden benne van amit a C++ -rol tudni kell/lehet
a Linuxos vonatkozas megint mas, ez nem a nyelvtol fugg, hanem attol hogy milyen headereket/libeket hasznalsz. a hasznalt eszkozoket jol megvalogatva nem kell foglalkoznod azzal, hogy milyen OS van alattad, az en Qt-s es SDL-es programjaim platformfuggetlenek, az SDL-es jatekomat leforditottam mar pl. IRIX-re (Silicon Graphics) es WIZ-re (ARM procis jatekkonzol) isegyedul akkor kell komolyan foglakoznod a nyelv es az OS kapcsolataval, ha rendszerszintu fejlesztesben gondolkodsz (pl. kernelmodulok, driverek, stb), errol is van szakirodalom
-
doc
nagyúr
idehaza? vannak konyvesboltok (pl bookline talan) akik kulfoldrol hoznak be konyveket
de ha gyorsan kell, akkor marad a letoltes elektronikusan...
nem konkretan C++, de C++-os Qt programozasrol van ingyenesen elerheto konyv (pontosabban az elso kiadas letoltheto, a masodik csak papiralapon erheto el legalisan), valahol a Qt oldalan meg is van ra a link -
doc
nagyúr
válasz
.:GoliBali:. #657 üzenetére
a forraskod szintjen csak annyi, hogy include-olod a szukseges .h file-okat, es hasznalod a libet
a lenyeg a linkelesnel jon, amikor is a forditonak meg kell adni a -llibraryneve kapcsolot (- kicsi L es a lib neve, pl. -lcurl)
hogy ezt pontosan hol tudod elmagyarazni neki, az IDE-tol fugg, biztos van a CB-ban is valami olyan ablak/ful ahol a hasznalando libraryket tudod megadni -
doc
nagyúr
gondolom ez lsz a problema:
Project : error PRJ0003 : Error spawning 'cmd.exe'.de windowst hal'istennek nem hasznalok, szoval tobbet sajna nem tudok segiteni...
esetleg annyit, hogy allitsd at a cmake-et verbose modba, akkor jobban latszik hogy mit akar csinalni ami nem megy neki
(rendes oprendszer alatt a "VERBOSE=1 make" paranccsal bobeszedu lesz, windows alatt passz...) -
doc
nagyúr
ha egyszer C/C++-ban programozol, akkor ne ugy oldd mar meg a billentyure varasd, hogy meghivsz egy (mellesleg oprendszerfuggo) kulso parancsot
megvannak a megfelelo C/C++ fuggvenyek arra, hogy egy billentyu lenyomasara, vagy egyeb esemenyre varj (pl. a get* fv-ek sima C-ben) -
doc
nagyúr
az std:: a namespace-t jelenti, vagyis jelzi hogy a cout az std nevu "csomagban" van
ha nem jelzed kulon elotte, hogy ezt a namespace-t hasznalod (pl. using namespace std -vel), akkor enelkul nem talalja a forditoa masodiknal meg az "endl" es a '\n' lenyegeben ugyanaz, viszont az elobbi univerzalisabb, "softabb", c++-ban illik igy hasznalni
-
doc
nagyúr
válasz
!wannabe #516 üzenetére
en vim-et hasznalok qt-re, szerintem tokeletes
de van pl. a qtdesigner a gui-tervezesre, illetve most csinaltak egy ide-t, qdesigner vagy hogy hivjak, a qt honlapjan megtalalod
konyvbol meg letoltheto a trolltech oldalarol a C++ gui programming with QT elso kiadasa, az nagyon jo! nekem a masodik van meg (papiralapon), ez annyival tobb hogy 4.3-as QT-hoz van aktualizalva, nem 4.1-hez, ennek megfeleloen bovebb, de elkezdeni nagyon jo az elso is
raadasul a qt referencia zsenialis, baromi jol es gyorsan lehet abbol is tanulni, ha van mar nemi alapod -
doc
nagyúr
válasz
kissgy04 #510 üzenetére
1. Ha azt írom, hogy f$Stop ? 0 : az miben más a fenti f$Stop==1 ? 0 :
annyiban, hogy az elso esetben azt vizsgalod, hogy nullatol kulonbozo-e, a masodikban azt, hogy pontosan egy-e2. f$Stop==0 az más mint az !f$Stop, és ha igen miben?
tulajdonkeppen nem, a ! annyibol mas mint a ==0, hogy pl. NULL pointerre is igazat ad vissza (bar az C++ forditok a 0-t is ertelmezni szoktak pointerre, NULL-kent) -
doc
nagyúr
válasz
!wannabe #470 üzenetére
nem igazan a hagyomanyos megoldas, es foleg nem attekintheto...
szoval:
parameterkent atadod ugye a tomb elemeinek szamat, es egy mutatot a tombredouble* legkisebb=tomb; -> a 'legkisebb' egy double tipusra mutato mutato, indulaskor a tomb cimere mutat, ami a tomb legelso eleme
utana egy ciklusban vegigjarja a tomb osszes elemet a masodiktol (1. index) kezdve
a tomb valtozo a tomb legelejere mutat, ha hozzaadsz egy szamot, akkor az annyiadik elemet kapod meg, tehat a tomb+5 az 5. indexu (sorban a hatodik) elemre mutat
ha a (tomb+i) cimen levo ertek kisebb mint amire a legkisebb mutat, akkor a 'legkisebb' valtozo a megfelelo elemre fog mutatni (tomb+i)a vegen meg visszaadja azt az erteket, amire a 'legkisebb' nevu mutato mutat
azert igy lenyegesen olvashatobb:
double min(int elemszam, double tomb[])
{
double legkisebb=tomb[0];
for(int i=1; i<elemszam; i++)
if(tomb[i]<legkisebb) legkisebb=tomb[i];
return legkisebb;
}
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Motorola G72 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Nintendo Switch bazár (Okosított Nintendo Switch konzolok, játékok, tartozékok)
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B365M i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1060 3GB Rampage SHIVA FSP 400W
- Lenovo Thinkpad P16 G2 - i9-13980HX, 64GB, 1TB SSD, 16" WQUXGA (3840 2400), RTX 4090 (ELKELT)
- HGST HUH721010AL5200 10TB 7.2k SAS HDD, DELL branded, nettó 38000Ft + ÁFA, 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest