Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • H.Ezredes

    őstag

    E60 535D nagy javítás.

    Ez egy kicsit hosszú lesz.

    Kaptunk egy megkeresést,hogy a nemrég vásárolt 35D-vel nincs minden rendben. Motor nem jár szépen kis rángások menet közben nem stabil az autó menet közben stb... Papírforma szerint 6 felújított befecskendező volt benne. Sajnos 2 volt ezek közül javítva / felújítva / bevizsgálva. Mind a 6 befecskendezőt bevizsgáltattuk 2 hibás volt ezek meg lettek javítva természetesen a többi kapott új IMA kódokat a befecskendezők ezzel jók is lettek. Szerelés közben sajnos hozzá nem értést tapasztaltunk. A toronymerevítő csavarja bele volt törve a konzolba. A Szívósor ki volt lyukasztva. A nivó pálca tartó csavart a kedves szerelő felcserélte a burkolat imbusz csavarjával és a kúpos hosszabb csavar vég szépen kifúrta a szívósort ahol szépen folyt ki az olaj és a turbónyomás szépen ki tudott szökni.... A befecskendezőknél 4-nél !!!!!! nem megfelelő alátét volt berakva emiatt nem azon a magasságon fecskendez ahol kellene. A tömítések állapota kritikán aluli volt. Kapott másik szívósort új tömítések és mindent javítottunk ezek a hibák közül. ( Állítólag ( 400-420Le -t kellett volna tudnia ) Utassal tudott dragy-val mért 100-200-on12,9-et ami messze elmarad attól amit tudnia kellene. Egy nagyobb intercooler volt feltákolva amit ki is lyukasztottak így megjavítottuk a coolert és csináltunk hozzá egy rendes konzolt. Kapott új csöveket / bilincseket. A futómű borzalmas állapotban volt gyakorlatilag mindent lehetett kicserélni.... Az első toronycsapágyak felemásak voltak nem is E60-ba való volt az egyik ( E39 ) ami felült a rugótányérra és még a magassága se stimmelt. Lógó gömbfejek elöl / hátul szétszakadt szilentek lötyögő híd stb. Hátul belerohadtak a lengőkarokba a futómű állító csavarok difi szilentek szétszakadva. itt is cseréltünk mindent. Stabilabb úttartás miatt poli szilenteket kapott a híd és a kis lengőkarokból M5 lengőkart. Kapott 4 új sport gátlót az összes szerelékéve együtt és természetesen új Eibach pro kit rugókat is,hogy teljes legyen a kép. Menet közben tönkrementek a turbók pedig előtte voltak felújítva. A turbós szétszerelés után megégett / megsült tengelyt talált ami olajnyomás problémára utal. Egy felújított motor volt benne ahol még új olajpumpát is kapott ( később kiderült a pumpa csak szétszedve volt és takarítva nem új ) Tudtuk ,hogy akkor az olajpumpa irányába el kell mennünk és volt egy hengerfejbe beletört tőcsavar is amit az előzőleg felújított turbó cserénél beletört a szerelő.... Olyannyira sikerült beletörni,hogy nem lehetett kiszedni egyszerűen heggesztéssel. Motort ezért ki kellett venni és ki kellett fúrni. ( helyén 6-os hengert lehetetlen megcsinálni ) A turbók levételekor kiderült,hogy a kipufogó csonk is "javított" tákolt volt ahol kifújt a turbó.... Kapott másik hibátlan csonkot szépen mindenhol síkolva.Kivett motornál egyszerűbb volt az olajpumpa után menni ahol kiderült,hogy az olajpumpát szétszedték és fordítva rakták össze !! Eleve egy kopott olajpumpa volt ami fordítva is volt összerakva szépen a turbók idő előtti meghibásodásához vezettek..... Kapott természetesen új olajpumpát akkor új vákuumcsöveket a csapágyas vízpumpa is kikerült A tákolt kis gumibakok váltó cső konzolok és mindent ami rosszul volt összerakva helyrehoztuk. Rengetek egyéb hibát megcsináltunk. Most tartunk ott,hogy az autó normálisan jön / megy de még mindig nem 100%-os a projekt. Miután megcsináltunk mindent már csodálatos 12,5-öt tudott 100-200-on dragy-val ami szintén harmat gyenge az állítólagos 400-420Le-höz jó ha tudja a 360Le-t.... De ez már a legmellékesebb annak tükrében,hogy milyen volt az autó alapból....

Új hozzászólás Aktív témák