Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz FollowTheORI #9468 üzenetére

    Az UE4 más játékban is ilyen, szóval a teljesítményprobléma forrása a motor. Ennek a motornak nem az API-val van gondja, hanem azzal, hogy két leképzőt támogat. Egy forward opciót a mobilba és egy temporal deferred alternatívát a DX11-hez. Mivel az UE4-et AAA projektekhez a nagy kiadók már nem licencelik, így a mobil leképző kapja a fókuszt, míg az alternatív leképző optimalizálása egyelőre nagyon rossz. Természetesen az Epicnek is korlátozottak az anyagi erőforrásai, így olyan helyre invesztálnak, amely eladást hoz számukra. A DX12 annyiban jelent könnyítést, hogy az UE4 DX11 kódja meglehetősen limitált, mert a PC kapja a legkisebb fókuszt és ezen belül a legnagyobb probléma, hogy az erőforrásokat hogyan hozzák létre úgy, hogy ne legyen nagyon korlátozott a teljesítmény. Nyilván DX11-ben nem lehetséges a futtatási időben létrehozni azokat, de DX12-ben már igen, és itt pont szereznek annyi előnyt, amennyivel a DX11-es leképző rendkívül gyenge sebességét előremozdíthatják. Ennek persze az lesz a hátránya, hogy a DX11-es kódot már sosem rakják normálisan össze, mert nincs értelme hónapokat eltölteni ennek az optimalizálásával, amikor van DX12, és ott az erőforrás-kreálás sokkal kedvezőbb formában megoldható. Innen egyébként nekik nagyon egyszerű lesz a DX12-vel sebességet hozniuk, mert a DX11 kód hibáit ki tudják ütni. Ezért is lesz érdekes ez a patch, mert ez lesz az első projekt, ahol a low-level váltást nem tökéletesre csiszolt DX11 leképzőkhöz hasonlítjuk, hanem egy olyanhoz, amely meglehetősen rossz optimalizálással rendelkezik.
    De az is látszik, hogy még a DX12-ben sem fókusz a PC. Az UE4 csak a kötelezően támogatandó dolgokat kezeli, mint a többszálú parancskreálás és az aszinkron DMA/compute, illetve lesz multiadapter mód, hogy az IGP teljesítménye hozzáadódjon a dGPU-hoz, de sajnos a hagyományos több GPU-s rendszerekre (2-3-4 ugyanolyan VGA) már nem lesz támogatás. Valószínűleg ezt már túl költségesnek érzik, hogy specifikus multiadapter implementációt írjanak rá.

  • do3om

    addikt

    válasz FollowTheORI #9468 üzenetére

    Gyanús hogyha dx11-et pach-elik meg az is hoz sebesség növekedést nem kel hozzá dx12, de ezt ilyenkor ugy sem tudjuk meg. A lényeg gy is az hogy remélhetőleg gyorsul.

Új hozzászólás Aktív témák