Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz ÁdiBá #28870 üzenetére

    Mert még nem próbáltál modern nyolcmagost. Az erős multis terhelésben a négynél több magnak már nagyon sima előnye van. Ezt a tesztek sosem tudják megmutatni, mert senki sem mér multis terhelést. A gyártók viszont igen, és nem véletlen, hogy hozzák le megfizethető szintre legalább a hat magot. Már érezhető a különbség a négy maghoz képest.
    Azt nehéz megmondani, hogy ez merre megy tovább. Annyi biztos csak, hogy a DX12 és a Vulkan a több mag-kisebb órajel kombónak fog kedvezni. Valószínűleg a 6-8 magon megint parkolunk egy darabig, viszont ez a parkolás más lesz, mint régen, mert az explicit API-k akkor is skálázódni fognak, tehát aki 10-12-1x magot vásárol kap némi előnyt, annak ellenére, hogy mondjuk 6-8 mag már simán elég lesz egy programnak.

  • Petykemano

    veterán

    válasz ÁdiBá #28870 üzenetére

    Szerintem Ez a tendencia megváltozik, de ennek részleteivel nem akarom tovább offolni ezt a topicot.

  • #00137984

    törölt tag

    válasz ÁdiBá #28870 üzenetére

    A gemer PC konfigok jővőjét a sok magos CPU (6-12 mag vagy a legalább 10szál) jelenti. GPU erőben a még több VRAM és a még nagyobb sávsélesség igény. Látjuk az AMD mire ment a 32 ROP és egyéb limitek hátráltatása miatt. Videókártyák piacán nem nagy tényező, ha komoly játékra kell a videókártya, ahova ilyen sok magos CPU is kell. Konzolokban müködik a kémia, de PC-re az egyre magasabb FPS számok és a lehető legjobb teljesitménybeállitások elérése a cél. Már manapság is egy 4.2GHz-es magas órajelű i5 proci egy GTX 1060-at képes teljesen kihajtani majd minden játékban. GTX 1070-et már határesetként jellemezném, de majdnem teljesen megmozgat egy i5 egy GTX 1070-et, de néha maradhat a kártyában valamennyi tartalék amit egy 4 magos HT-s (8szál) i7 jobban kihajtana. A jővőben vagy a sok magos CPU és a 12-16GB (24GB a prémium felső kategóriában) VRAM a cél, vagy egy új megjelenésű PS5 PRO vagy egy ezzel egyenértékű XBOX (2018-ra). Jelenleg tényleg elég egy i5 magas órajelen járatva a játékra, vagy egy i7 némelyik CPU igényesebb játékra. Ha ez idővel eltolódik a 10szálas gépigény főlé, akkor ez drága játékot jelent. A "Ki tud több magot megmozgatni és kihasználni?" versenyben talán a játékok látványa is javulni fog, ami az egész PC platform árköltségét feltornázza. Nyerő a konzol lehet, mert igy két évente frissitve alacsonyabb kiadást jelent, mint egy komplett konfig fejlesztés. Igy a videókártya bányász-válság idejében kaptunk egy kis izelitőt a jővőt illetően.

Új hozzászólás Aktív témák