- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Notebook hibák
- Dell notebook topic
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Stratégiai biztonsággal védekeznek a dráguló memóriák ellen a gyártók
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen lézer nyomtatót vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
->Raizen<-
veterán
válasz
kockaharcos
#12010
üzenetére
"Inkább két kategória van. Amelyik játék eleve CPU-s fizikát használ, annak olyan mindegy, hogy mire van állítva a GPU-s PhysX. Egyszerűen nincsen meg a funkció a programban, hogy kihasználja.
A GPU-s gyorsítást engedő játékok pedig két nagy részre oszthatók. A régiek régi runtime-ot használnak, ahol a CPU-s PhysX egy szálra és x87-re van korlátozva. Ilyenkor a GPU-s gyorsítás a mesterségesen korlátozott CPU-s feldolgozás miatt előny, már maga a runtime is automatikusan többszálúra rakja a CPU-s feldolgozást. Ez a rigid body miatt fontos, mert az csak CPU-n futhat a régi PhysX-en. Zömében innen van a PhysX előnye, hiszen egy szálra korlátozni a rigid body-t hatalmas hülyeség, és óriási korlátozás. Tehát a GPU-s gyorsítás előnye valójában mindig is a CPU-s kód többszálú feldolgozásának engedélyezéséből jött.
Az új programok új runtime-ot használnak, ahol a CPU-s PhysX mellett is automatikus a többszálú végrehajtás, és SSE2-re van optimalizálva a rendszer. Ilyenkor egy négymagos proci mellett előnyösebb a PhysX-et a GPU-s gyorsításról levenni, mert a processzor egyrészt hatékonyabban dolgozik, másrészt a GPU sem kapja meg a sebességbüntetés a PhysX miatt, vagyis teljes erejével a grafika számítására koncentrálhat. Persze ebben a Kepler is benne van. A Fermi hatékonyabban dolgozott ezekben a szituációkban. GF100/110 mellett elképzelhető, hogy a GPU-s gyorsítás előnyösebb még ma is.
Mondom azért, mert ma a Kepleren a GPU-s gyorsítás inkább lassítás. Ha a tesztelők vették volna a fáradtságot, és a driverben rákényszerítették volna a játékot a CPU-s feldolgozásra a GeForce-on is, akkor a GTX 680 64-65 fps-re képes lenne.
Maga az architektúra változott meg. A Kepler letért a compute útról, egyrészt rosszabb hatásfokkal dolgozik a PhysX effekteken (talán a legrosszabbul az eddigi architektúrák közül), mint a Fermi, másrészt nagyobb büntetéssel jár a context switch, mert a Kepler SMX modulja sokkal több CUDA mag között osztja meg a regiszterfájlt, mint a GF100/110-es Fermi SM modulja.
Ugyanezért kerüli a DirectCompute-ot az NV a Kepler mellett, mert ott is nagy bünti a context switch. Főleg a GCN-hez képest, amelyik architektúrát meg csípőből erre tervezték.
Valószínű, hogy a későbbi driverekben már az automata beállítás nem lesz egyenlő a GPU-s fizikával, mert gondolom az NVIDIA is látja, hogy négymagos proci mellett jobban jár a felhasználó a GPU-s gyorsítás kikapcsolásával. Legalábbis a Keplert használó réteg mindenképpen.
By:Abu85"
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro Max 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2927, 100% Akkumulátor
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S24/Samsung Galaxy S24+/Samsung Galaxy S24 Ultra
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 5050 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 13 128GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest



