Hirdetés
-
PROHARDVER!
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak 2023-as konklúziója majd 2024-as konklúziója GalaHU tollából, illetve itt található a fórumtársak cockpitjeinek galériája.
Itt egy nagyon hasznos setup guide, mindenre kiterjedően, angol nyelven.
Új hozzászólás Aktív témák
-
fLeSs
nagyúr
Na egy kis leírás.
A WSP-t csütörtökön rendeltem meg, következő héten (ezen a héten) kedden adták fel, és másnap, szerdán este már itt is volt. Én a Fanatec Porsche 911 GT2-höz való verziót vettem, +5 EUR-ért adtak hozzá egy plusz rögzítőpanelt ami jó a Thrustmaster TH8 RS-hez (meg remélem, hogy a Fanatec CS shifterhez is jó lesz).Egy "szép" kartondobozban kaptam kézhez, a cucc nem volt kibélelve, de minden alkatrészcsoport körbe volt tekerve ezerszer csomagoló nylonnal. A WSP kb. 8 kg, elég nehéz, ahogy elnéztem a neten egyes cockpitek üléssel együtt vannak 20 kg körül, szóval ebben van anyag. A leírást egy rakás nyomtatott papír jelenti, legalább vehették volna a fáradtságot hogy összetűzzék őket. Igazából én nem a leírás, hanem a youtube videó alapján raktam össze az egészet.
Nos öszeszerelés közben a problémáim a következők voltak.
A váltótartót (videó 4:33) a kormánytartóra kell felfogatni, ami értelemszerűen a kormány alatt helyezkedik el (miután a kormány fel van szerelve). Ezt én elsőre nem húztam meg rendesen és elkezdett kotyogni, így aztán ahhoz, hogy meghúzzam rendesen a csavarokat (hogy ne kotyogjon a váltótartó), le kellett szerelnem a kormányt. Ez igazából a saját bénaságom, de jó lesz másnak figyelmeztetés gyanánt.
A Porsche shiftereket (és a CSR Shiftereket is) két bazinagy csavarral kell rögzíteni a váltótartóhoz (videó 6:51). A váltó extrémstabil, igazából ezen el is csodálkoztam, abszolút nem kotyog, játék közben abszolút stabil (én H-váltót használok). A problémám az, hogy a két nagy csavarhoz tartozó anya összeér a túloldalon (nem úgy mint a videóban) így aztán elég nehézkesen sikerült őket teljesen meghúzni. Szimplán az ujjaimmal esélyem sem volt, fogalmam sincs hogyan fogom szétszedni ha erre sor kerül. 7:23-nál látható egy eszköz (bazinagy imbuszkulcs) amivel meghúzták ezeket a csavarokat, na ilyet nem mellékeltek.
Ez volt az egyik problémám. A másik a pedálnál jelentkezett, ez a nagyobbik gond.
Először is: ha a Clubsport pedált pontosan középre rögzítem (mint a videóban), akkor heel&toe közben útban van a kormánytartó rúd. Erre sajnos csak azután jöttem rá, hogy felszereltem a pedált. De nekem elég vastag combjaim vannak. Szóval utólag úgy szereltem fel, hogy jobbra tettem amennyire csak lehet. Ez csak pár cm különbség, de így a heel&toe jól megy, játék közben abszolút nem veszem észre hogy van vmi a lábam között. És én bal lábas fékezést használok (most hogy így belegondolok, a heel&toe-n kívül a jobbat fékezésre nem nagyon használom). Kétpedálos pedált (pl. DFGT) sztem nyugodtan fel lehet szerelni középre.
De nem ez a problémám.
A problémám az, hogy a pedál rögzítőcsavarjai (amiket a videóban 1:08 környékén raknak a helyükre) leérnek a padlóig. Meg is karcolták nálam a laminált parkettát. Ha belegondolunk ez elég nagy lol és nevetséges egyben, ez ugyanis egy tervezési probléma. A gond az, hogy rövidebb csavarokkal nem lehet felszerelni a pedált.
Szóval én azt csináltam, hogy egy gumilabdából kivágtam két kis szeletet és ráragasztottam a csavarok aljára, így a padlóval a gumi érintkezik. Nem igazán tetszik a dolog, de egyelőre megteszi. Le is fűrészelhetném a csavarok végét csak akkor ha egyszer szétszedem, akkor többé nem rakom újra össze, mert a pedált rögzítő két lemez összecsavarozás után egy picit meghajlik, szóval így is éppenhogy csak elég hosszúak a csavarok.Mondtam, hogy kisregény lesz belőle.
Ezeket leszámítva elégedett vagyok a WSP-vel. Pontosan megfelel annak amit elvárok. Így most a pedál féknyomás közben nem csúszik el (végülis csak emiatt kellett nekem egy kormányállvány), az IKEA székben ülve pedig egészen komfortosan elvagyok játék közben.
Hogy mennyire jó egy termék abból derül ki, hogy az ember újra megvenné-e. Hogy megvenném-e újra?
Jó kérdés... A WSP-t használva rájöttem, hogy a teljes komfortérzethez egy különálló cockpit kéne egy különálló számítógéppel és monitor(okk)al.Így, hogy nem akarok rááldozni több helyet a WSP nagyon is megfelel és megvenném újra. De ha egyszer úgy döntök, hogy rááldozom a helyet és a pénzt, akkor rendes cockpitet veszek + külön szim számítógép és monitor. Mert most az van, hogy ha játszani akarok, akkor ugye ide kell cipelni WSP-t a számítógép/munkaasztalhoz, be kell csúsztatni nagyjából jó mélységig az asztal alá, tökéletesen el kell helyezni a WSP-t a monitorhoz viszonyítva, újra be kell állítanom a kormány magasságát, a monitort az asztal szélére kell húznom, át kell állítanom a magasságát majd ide kell tennem a széket és be kell csúsztatnom magamat a kormány alá. Aztán óránként amikor felállok pl. wc miatt a székkel újra el kell bűvészkednem. Játék közben kényelmes, de amíg leülök az nem igazán OK.
Cserébe nagyon kevés helyet foglal és könnyű eltenni szem elől.
[ Szerkesztve ]
"Consider if you change your perspective about life, you have changed your experience of life."
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Asus Tuf FA507NV - RTX 4060 - AMD Ryzen 5 7535HS - 32GB
- Új Bontatlan Apple Studio Display 27 5K Retina Thunderbolt Azonnal Átvehető Deák Térnél.
- Openswim pro fejhallgatót keresek
- Modolt, prémium vezeték nélküli billentyűzet, választható switch - Keychron Q2 MAX ISO
- EK-Quantum Kinetic FLT 360 D5 PWM D-RGB - Plexi tökéletes állapotban eladó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest