- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Használt VGA / videókártya ajánló
- Gaming notebook topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
Aktív témák
-
Out
addikt
Nos, en VW kereskedesben dolgozom, es jobb ha nem birizgaljatok az autot, mert neha meg az itteni szoftverrel se sikerul megcsinalni mindent elsore :D
-
kk
csendes tag
Méghogy nem lehet, meg külön szint a motorvezérlő! :))
Mindent -hangsúlyozom- mindent meg lehet buherálni az OBD-n keresztül.
Egyébként a VAG csak diagnosztikára, és hibakód-törlésre használható. (meg néhány egyéb, ritkán használatos dologra, pl: km-óra klónozás)
Ha valaki tuningolni akar, akkor valamiféle ECM-re van szüksége, teljes telemetriával. Ha csodákat nem is, de szép dolgokat lehet vele elértni. De mindennel csak csínján, mert nagyon finoman és tudatosan kell módosítgatni. -
kk
csendes tag
Akkor kissé tegyük helyre a dolgokat.
A csatlakozód egy OBD-2 tipusú ISO csatlakozó-aljzat.
Kell hozzá az illesztővel ellátott kábel, és a spec. célprogi.
A csatlakozón keresztül a progi minden vezérlő-computerrel kommunikál. (motor, klíma, légzsák, abs/asr, rádió(!!!))
Vannak egyszerű, átverős tuningok: alacsonayabbra venni a hőmérsékletet, ezért dúsabb keveréket képez... 3-7%
Chiptuning: kiolvasni az eredeti chipet, kivenni, módosítani az értékeket, másikba beleírni, behelyezni. 5-15%, vagy ha újraírható a chip (1995 környéke) akkor módosítani.
Nem negy durranás, csakhogy minden konszeln más illesztést és protokollt használ. Tehát a vw-kábellel nem lehet gm autót piszkálni.
Ez az én bajom is, mert vw-ket bütykölöm, (olajszervíz, hibakód-törlés) hozzá tudok nyúlni, de a suzukimhoz nem. kábel kellene...:O
Hát ennyi tömören és velőtlenül. :DD
[Szerkesztve] -
norbertio
csendes tag
válasz
cyberjohn_ #1 üzenetére
Sziasztok!
Ha VAG-COM software -re gondoltok nekem megvan még nem próbáltam ki.
Ja és magyar nyelvü, ha kell valakinek dobjon egy e-mailt és elküldöm. -
ByB
addikt
Amiről a topic indító beszélt: vezető lábai és környéke, az a modernebb autók sajátjai, vagyis az egyik szervizkapcsolati pont. Ezen keresztül a szakszervíz megfelelő hardverrel és szoftverrel ki tudja olvasni az adatokat, olvasni!!! Adatállításra innen nincs lehetőség, csak a motortérben található pontokon keresztül...
De ami bármifajta teljesítménynövekedést okozna, az innen sem érhető el, mivel az a motorvezérlő elektronika sajátja, ami abszolút elérhetetlen szint. Ezért van, hogy akik ezzel foglalkoznak új chipet raknak a gyári helyébe és csak ritkán írják át, ez utóbbi is megvalósítható (bizonyos esetekben), de ezt csak iszonyat mennyiségű papír (tudás és garancia igazoló) és pénz ellenében veheti meg, leginkább egyműhely.
Amúgy gyári beavatkozással nem túl bonyolult az átírás, az én 97 lóerős Corollám, vígan üzemel 107 lóerősként, a nyomatéka pedig 130 helyett 146 Nm... Mindezt egy márkaszervízben csinálták, egyszerű programozás optimalizációval... A fogyasztás alig nőtt, a környezetszennyezési mutatók viszont épphogy ütik az Euro4-t...
Ha valaki több erőt akar kihozni a kocsijából, jóval olcsóbb ötlet, ha sport légszűrőt, vagy új kipufogódobot vesz... Polo-hoz nem kell sok utánajárás! -
oettinger01
őstag
ilyen ''csatlakoztatós'' módszerrel nem lehet tuningolni egy autót. az a vezérlőegység nem olyan, mint egy processzor, hogy tolsz egy kicsit sz FSB-n és már jobban is megy a vas:(
ehez komolyabb mechanikai cserékre van szükség. van eg yismerősöm aki kiveszi és átírja a meglévő chipet vagy akár egy másikat rak bele, hogy ha akarod az eredetit utána vissza lehet tenni. mindezt a szemed előtt csinálja........:P
max nem értessz belőle semmit:t -
Notes
senior tag
És persze azt se' felejtsük el, hogy a nagyobb lóerőérték sem mindig kedvezőbb. Lásd Seat Ibiza. Ott ugyanazt a motort kétféle teljesítménnyel veheted meg. A baj csak az, hogy a papíron erősebb mocinak alacsony fordulaton olyan kevés a forgatónyomatéka, hogy nagyon rossz vezetni.
-
karib
addikt
Hozzáértők azért kb. olyan könnyedséggel buherálnak autókat, mint mi a számítógépet. Jobb helyeken számtalan ilyen újság is van (pl. www.turbomagazine.com és társai az Államokban), no meg persze netes források - ''kidobáljuk ezeket, bedobáljuk azokat, áthegesztjük, beprogramozzuk, lefestjük és már száguldunk is'' :) Nevetséges, hogy milyen egyszerűnek festik le, pl. hogyan turbósítsuk kedvenc szívómotorunkat :) Aki tényleg piszkálgatni akarja az autóját, az olvasson utána, és igazi eredményt valszeg valami programozható elektronikával (no meg nem kevés tudással) lesz képes elérni.
-
I_Am
veterán
válasz
cyberjohn_ #9 üzenetére
Ez csak egy tester. Arra jó, hogy közelítőleges értéket ad a gyorsulásról, teljesítményről.
-
TheVeryGuest
senior tag
Hát ezen a területen a tuning kicsit azért más. Itt nincs olyan, hogy állítgatom és megnézem Prime95-tel meg Memtest-tel. Lehet kicsit buherálsz jobban is megy az autó, aszt egy év mulva bekakál az egész motor, mert a csapágyazást, hűtést, vagy csak az anyagokat nem tervezték ennyire túl.
Egyébként meg max arra lehet használni, hogy a gyújtást, befecskendezést átállítsák úgy, hogy fogyasztásra optimalizált legyen vagy menetteljesítményre.
Fura, hogy míg PC-n mindent hackelnek orba-szájba, addig az autókon valahogy jobban megmaradnak ezek a titkok. Bár lehet azért, mert aki ért a CAN buszhoz, meg a motordiagnosztikához nem hülye, hogy levágja az aranytojást tojó tyúkot. -
béla12
tag
Viszont érdemes ám megnézegetni a motorok paramétereit is. Főleg a népautónál. Náluk elég jellemző, hogy ugyanazt a motort más-más teljesítménnyel árulják.( Bár már a rönó is elkezte ezt.) Persze jó kis felárral. És szerintem ők sem csinálnak más, mint átírják a programot.
-
Il Padrone
senior tag
Szvsz kar vele foglalkozni.
Specialis illeszto kell hozza, ami illeszti a soros portot az elektronika altal hasznal szinthez, tudni kellene a diagnosztikai protokollt, amit hasznal.
Ha pedig levadaszol egy progit az internetrol, attol meg kellene kod, kodok, ahhoz, hogy ne csak megnezni tudd az ertekeket.
Ha meg modositani akarod, kell a kod, plussz szaktudas. Ha a diagnosztika program rosszul van megirva, akkor rossz ertekekkel akar mukodeskeptelenne teheted a vezerloegyseget.
Egy ilyen motorvezerloben elg sok parameter allithato(nx100), amik osszefuggenek egymassal. Konnyu elkutyulni.
[Szerkesztve] -
Notes
senior tag
Kérdés mit nevezünk átlagos autónak? A szívómotoroknál kb. 10% az elérhető teljesítménynövekedés chiptuning segítségével. Turbómotoros kocsiknál fel lehet tornászni 30-40% körüli értékre is, de az hosszú távon már szerintem erősebb hajtókarokat, kuplungot stb. kíván meg.
Nem tudom milyen Polo-ja van a topicindítónak, de szerintem felesleges az elérhető mínusz egy másodperces gyorsulásért ennyi pénzt, és időt befektetni. Persze nem tudhatom, hogy neki ezekből mennyi van... -
Notes
senior tag
És pontosan mit akarsz ezzel az egésszel? A fogyasztást ugye egyszerűbben is lehet mérni, olyan menüpont meg nem lesz a szoftverben, hogy:
+80Hp Are you sure?
Yes, No, Cancel... -
hezso
aktív tag
na szóval:
Én installáltam már ilyen szoftvert. Legálisan megvehető, áráról inkább nem nyilatkozok, nagyon drága. Sima soros porton csatlakozik, de előtte van 1 dugó amibe belemegy a soros kábel, és ezt dugod a kocsiba. Ebben a dugóban még van valami(PIC, eeprom, nem tudom). Új Skodákhoz és WV-ekhez ugyanolyan kábel kell, és az audikhoz is az új szoftver ugyanaz, de ott asszem más a dugó.
Igen, ezzel mindent meg lehet tenni. Maga a szoftver speciális kódok nélkul nem alkalmazhat´´o állításra, csak monitorozásra, illetve az adatok kiszedésére a registerből. Nagyon sok hibát kimutat. Állítani csak a kódok tudtával lehet. Ha tudod a kódokat(ha megveszed, megveheted azokat is, de van más módszer is :DD ) akkor mindenre jó. Az autószerelő ismerős szerint(akinek instaláltam), akinek én hiszek is, nyugodtan el lehet vele indítani a kocsit, csak villanyt kell rá tenni. De fő célja nem ez, hanem serviz dolgok. Feketén a szoftvert meg lehet szerezni, de kábel nélkul semmire sem jó. -
Zsu_
senior tag
válasz
cyberjohn_ #1 üzenetére
Ilyen szoftvere legálisan csak a márkaszervízeknek lehet.
Ők pedig úgysem adják ki :( -
Sanya
nagyúr
válasz
cyberjohn_ #6 üzenetére
dc, google, warez(warez p2p gyengébbek kedvéért)
-
cyberjohn_
tag
Azért az elég szörnyű, hogy a neten mindenkit csak az érdekel, hogy az órát hogy lehet visszacsavarni benne.
Nem hiszem el, hogy eddíg terjed mindenkinek a fantáziája?
Egy gyári cucc hozzá neten gyenge 200 ezer HUF!
Drága hobbinak néz ez ki!
Azt meg fel sem merem vetni, hogy kinek van kapcsolási rajza a kábel bekötéséhez? :) -
válasz
cyberjohn_ #9 üzenetére
VW-AUDI-SEAT-SKODA <-- sirály :DD
-
anulu
félisten
válasz
cyberjohn_ #9 üzenetére
annak tűnik, bár én meg nem értek hozzá :DDD
-
válasz
cyberjohn_ #9 üzenetére
Az, csak lényegesen kisebb tudással. Nagyjából csak kiolvasásra jó.
Ha nagyon ezzel akarsz foglalkozni, nézz szét a yahoo csoportok között...
Ha elállítod szaktudás nélkül a motorod vezérlőelektronikáját, még a motort is hazavághatod. :(
[Szerkesztve] -
cyberjohn_
tag
http://home.t-online.de/home/WEChippower/Tester.htm
Ehez mit szóltok?
Szerintem ez pont ez akarna lenni, bár nem beszélek németül.
Szerintetek? -
Karex
senior tag
válasz
cyberjohn_ #6 üzenetére
Asszem' új értelmet adunk ezzel a topikkal a hardver-tuning kifejezésnek. :)
-
válasz
cyberjohn_ #6 üzenetére
Felejtsd el. Ez a szoftver, mint olyan illegális szervízen kívül Ott tekerheted vissza a km órát is, stb, stb. Akinek van ilyen, nem legálisan, az az előbbi dologra használja, és Te leszel az utolsó, akinek odaadja. Szal' kb ennyi. Örülj a polo-dnak, és kerüld a szervízcsatit, mielőtt kipörkölöd az elektronikát a kocsiból. Úgy 300k körül adnak újat.
[Szerkesztve] -
cyberjohn_
tag
Igen, a Polo-ban van a vezető felőli oldalon is egy tároló rész. Alatt van egy rikító lila színű port.
Nem nagyon bíztam benne, hogy valakinek van hozzá cucca, mert elég spec. lehet, de azért nagyon kíváncsi lennék rá, hogy mit tud és mit látni ott.
Haverom kocsija sokat kajált és visszavitte a szakszervízbe.
Ide dugtak rá egy laptopot és mentek egy kört. Mutatta neki a pillanatnyi fogyasztást a gép meg mindent. Mikor kidrült, hogy tényleg sokat kajál garanciában megcsinálták neki, de a megcsinálás annyi volt, hogy a srác valamit programozott itt és már kész is lett. :)
Azóta nem kajál sokat.
Gyanus, hogy nem csak ezt lehet itt állítani, hanem mindent.
Azért szerintem érdekes lenne belekukkantani mit is tud.
Vagy ez csak engem érdekel? -
Luxurka
tag
válasz
cyberjohn_ #1 üzenetére
Sztem, ha valakinek van hozzá szoftverje, az nem fogja odadni.
A másik dolog, hogy sztem elég spéci kapcsolatot igényel, biztos nem egy egyszerű soros port :) -
moonman
titán
vezető felöli oldalon kesztyűtartó? :)
-
moonman
titán
válasz
cyberjohn_ #1 üzenetére
az autó ''légzsák'' plug & play eszközt érzékelt. telepíti az eszköz illesztőprogramját? ok mégse súgó :DDD
-
cyberjohn_
tag
Üdv!
Van nékem egy Polo-m. Találtam rajta egy olyan portot a vezető felőli oldalon a kesztnyűtartó alatt, ahol laptopot lehet ráakasztani és a szervizesek ezzel nézik a fogyasztást, meg minden egyebet.
Merő kíváncsiságból nincs valakinek ilyen szoftvere, vagy bárni ehez?
Előre is köszi!
Ezesetben a kocsim a hardver. :)
Aktív témák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen routert?
- Politika
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Motoros topic
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Diablo IV
- BestBuy topik
- További aktív témák...
- AKCIÓ!!! GAMER PC: Új i5-14400F (10 mag/16 szál) +RX 7800 XT 16GB GDDR6 +Új 16-32GB DDR4! GAR/SZÁMLA
- AKCIÓ!!! DDR5 GAMER PC: Új RYZEN 7 8700F + Új RTX 5060 Ti + Új 16-32GB DDR5! GARANCIA/SZÁMLA!
- Razer Book 13 4K+ TOUCH I7 eladó
- HP 2x8 Gb DDR4 2666 Mhz RAM
- Félgép eladó/ Intel i9 9900 / Asus Prime Z390-A / 64GB DDR4 / 500GB Samsung 980 /
- Több mint 70.000 eladott szoftverlicenc
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Azonnali készpénzes AMD Ryzen 1xxx 2xxx 3xxx 5xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- Bomba ár! HP ProBook 6560B - i5-2GEN I 8GB I 480GB SSD I 15,6" HD I Cam I W10 I Garancia!
- A Panasonic Toughbook CF-54 i5-5300u i5-6300u TN, IPS touch Budapest, MPL Foxpost
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest