Hirdetés
- Fujifilm X
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Ha a koreaiakon múlik, még évekig ingünk-gatyánk rámehet a memóriákra
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Apple MacBook
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
bpx
őstag
válasz
Gregorius
#1622
üzenetére
igen, erről is olvastam
csak átmenetileg oldotta meg a problémát, közben ugyanúgy megszívtam class-szal isúgyhogy segítséget kérnék

adott a következő szituáció:
IIS-en fut egy WCF szolgáltatás, amivel Silverlight kliensek kommunikálnak duplex módon
(silverlightos sakk, emberek belépnek a szerverre, majd egymás ellen tudnak játszani) - de ez lényegtelen, a konkurenciával van a gond
(azt szeretném észlelni, amikor meghal egy kliens, hogy a másik játékos ne csak üljön és várjon a semmire, hanem tudjam jelezni neki)
az ötlet a következőa szolgáltatásban van egy
static List<ClientInfo> clients;
private static readonly object syncLock = new object();ahol
public class ClientInfo
{
public string name; // játékos neve
public IChessClient client; // callback channel referencia
public DateTime lastreply; // utoljára mikor jött tőle válasz
}amikor a kliens hív a szerveren egy Login()-t, az csinál neki egy ClientInfo objektumot, és beteszi a listába
a szolgáltatás statikus konstruktorában csinálok 2 threadet:
- az egyik pl. 20 mp-ként küld egy kérést a klienseknek (PingRequest())
ezekre 1-2 mp múlva jön egy aszinkron válasz, mégpedig úgy, hogy a kliensek meghívják a szolgáltatás PingReply() fv-ét, ami bejegyzi a fenti listába, hogy most ebben az időpontban jött utoljára válasz adott klienstől- a másik meg pl. 60 mp-ként ellenőrzi a fenti clients listát, hogy kik azok, akik már mondjuk 2 perce nem válaszoltak
ezeket törli a clients listából, az ellenfelüket meg (ha van) értesítiahányszor hozzáférek a clients listához, mindig lock(syncLock)-ot használok a kölcsönös kizárás miatt
tehát 3 fő thread van (végrehajtó, "pingelő", ellenőrző)
a "végrehajtó" (Login(), PingReply()) csak ír
a "pingelő" csak olvas, és mindig helyes értéket lát
a probléma az ellenőrző threaddel van, ez olvassa és módosítja is a clients listátha csak 1 kliens van bejelentkezve, akkor minden megy rendben
ha több, akkor 1 db kliensnél nem látja a ClientInfo.lastreply aktuális értékét, hanem csak a létrehozáskori értéket (Login()) látja - viszont az összes többi kliensnél látja a friss értékeket
ez az 1 db ugye nem frissül, ha letelik X perc, a szerver úgy veszi hogy halott, törli
ilyenkor megint lesz 1 db másik, akinél nem látja az ezután érkező friss értékeket, őt is kiszórja
és ez így megy tovább, egyesével kiszór mindenkit amíg csak 1 játékos marad az egész szerveren, úgy hogy közben mindenki szépen válaszolt és folyamatosan volt kommunikáció, "ping"-re is jöttek válaszokha esetleg valaki eljutott volna idáig az olvasásban (
), [link] van kód is, csupaszítva, csak a lényeget meghagyva
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ultra 9 285K 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Microsoft Surface Laptop 5 i5-1245U 16GB 512GB 13.5" Gorilla Glass TouchScreen 1 év garancia
- Iphone 13 Pro Max 128GB 100% (1 év Garancia)
- BESZÁMÍTÁS! MSI X99S i7 5820K 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1050Ti 4GB GAMDIAS TALOS E2 Elite ADATA 600W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

),



