Hirdetés

Aktív témák

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz [Prolixus] #2418 üzenetére

    Jah, én is azt hittem, hogy lemaradtál az alvinos összefüggésről, erre kiderül, hogy az első rész történetének legalaposabb kritikai átnézetét adod... :D Alvint szerintem azért építették be ilyen módon a történetbe, mert így a könyveket ismerők számára is kicsit eladhatóbb a sztori, amennyiben Alvin egy afféle "pre-Ciri" (ő lesz a 3. rész főhősnője, egyben a Witcher könyvek Geralt után legfontosabb szereplője. Amit írtál helytálló, de ezzel együtt sem rossz ez a történet szerintem. Bár minden játéké ilyen lenne...
    Mindenesetre a 2. résznek (nem csak szerintem) a legjobb a története a három rész közül. A dramaturgia és a narratíva is kiemelkedő. Végre nem világmegváltós sztori (mint a 3. részben), hanem egy nagyon mocskos és csavaros politikai intrikasoorozat, ahol szép lassan kibogozod, hogy ki, mit, mikor, miért csinált, sé szépen kiderül, hogy aki nagyon nagy manipulátornak kondolta magát azt is szépen manipulálták... ennél többet nem akarok róla írni, mert spoiler lenne, de ennél jobban nekem eddig csakis a Planescape: Torment története tetszett (de hát az nem meglepő, mert azt tartják minden idők legjobb számítógépes RPG játékának).

    Modban én sem tudok tanácsot adni, mert a többiekhez hasonlóan engem is tökéletesen kielégített a játék grafikája. Sztem mai szemmel is teljesen rendben van.

    A nehézségi fokát tekintve egyértelműen ez a legnehezebb a három Witcher játék közül, és az elején normál fokozaton is kemény. A végére inkább átlagossá válik, de könnyűvé nem (az első rész számomra hard fokozaton is túl könnyűvé vált a végére, ez nem.). Pedig az egyik első patch-el könnyítettek is rajta, mert a a megjelenés utáni héten mindenkinek sírt a szája, hogy milyen nehéz. :D Én végül végigvittem a legnehezebb fokozat alatt egyel is, és így nagyszerű kihívás volt (helyenként már-már Dark Souls-i nehézségű). Mindent használnod kell; csapdákat, bombákat, főzeteket, ha életben akarsz maradni, továbbá igencsak oda kell figyelni a karakterfejlesztésre is. Ja, és a főzetek fogyasztása ebben a részben teljesen lore-hű: a harc előtt kell elfogyasztanod mindent, mint a könyvekben is. Nincs olyan, mint a 3. részben, hogy "fogy az életerőm, bedobok egy fecskét..." További ínyencség, hogy a legnehezebb fokozaton csak egy életed van: ha meghalsz, vége a játéknak, még ha épp a vége előtt is vagy; kezdheted újra ;] Ez nem öncélú genyóság, hihetetlenül megváltoztatja az ember hozzáállását, ha tudja, hogy egy dobása van. Persze megpróbáltam; nem sikerült, de elég sokáig eljutottam vele: Letho bácsi tett pontot kalandjaimra az első találkozásunkkor. Viszont a Kayrant (majd megtudod mi az ;] ) így megölni hihetetlen élmény volt: a székemről felpattanva tele torokból üvöltöttem és ráztam a kezeimet az ég felé... :DDD Ja és bónusz, hogy sztem a 2. rész harcrendszere a legjobb a három rész közül.
    .
    Az inventoryt átalakító modokat nagyon nem ajánlom. Az pont azért akkora amekkora, hogy ne tudj minden szart magaddal cipelni. Teljesen elegendő, és ezen változtatni ócska kis cheatelés, amit a kihívásokat egyáltalán nem bíró 10-12 éves vérpisikék használnak. Ha van olyan cucc, ami a szívedhez nő, de már nem elég hatékony, vagy szimplán csak meg akarod tartani akármiért, akkor vannak elszórva ebben a részben is ládák a fogadósok közelében, ahová be tudsz mindent raktározni.

Aktív témák