- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezetékes FEJhallgatók
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Bluetooth hangszórók
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
Hirdetés
-
Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
ph Az új RDIMM TSV technológia alkalmazása nélkül éri el a címben említett tárkapacitást.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #50700 üzenetére
Te sem kerestél vissza, jól van...
No nem gyári, hanem egy Avensis-é, de tökéletesen rögzíti, ezért sem akartam az anyagi oldalába belemenni, mert nekem sok cucc állt itthon pincében a régi kocsikból... az emelő is Toyota, de ha érdekel csinálok pár képet aztán jó pénzért lehet vinni."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #50699 üzenetére
A 4ZZ motornál a gyertyák ül egy-egy ilyen gyújtótrafónak csúfolt cucc, egy csavar meg egy stekker, csak előtte le kell kapni a műanyag burkolatot a motorról, nem bonyás cserélni, inkább sok idő, egyszer még félrészegen is csináltam a haverén, mert a szerelő 20ezret kért csak munkadíjra, én meg mondtam h "fogd meg a söröm", 4db cseréje olyan 20-25 perc, az idő 70%-a a bontás és visszaburkolas. Azok ha kezdenek meghalni akkor hidegen 3 hengereznek, mert a VVT kiall egy semmitmondó hibával és az ECU tiltja. Az halála ha olyankor pörgetik és erőltetik, rögtön le kell állítani és hagyni neki gyújtáson 10-15 másodpercet, aztán újra beindit és működik. Ha akkor sem jó, akkor csere, de ezt tudja üzem melegen is, ha előtte sokat varosoztal és sok a lerakódás, ne kérdezd miért, népi megfigyelés.
Minek 8? Hány gyertya van abban a 4 hengeres motorban?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #50702 üzenetére
i-DSI, azaz Intelligent Dual Sequential Ignition, hengerenként 2 gyertya és 2 szelep. [link]
A Jazz-ben is hasonlóan könnyű cserélni, és ellenőrizni is rohadt egyszerű. Csak le kell húzni a stekkereket, és ha nem kezd el 3 hengerezni, akkor a szemben lévő jó, aztán csati visszadug, és jöhet a következő. Hibakódot is csak az első sorra tud dobni, de azt is csak 10-15 mp után, a hátsókat meg egyáltalán nem is felügyeli az ECU (mert olyan intelligent ).
[ Szerkesztve ]
-
Swift tulajok: Pályás használat során mik a tapasztalatok a kocsival? (Hanghatás, fordulat, mennyire bírja a 110-130at, mennyit eszik)
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
Roxbury
őstag
válasz SyMbioTe #50705 üzenetére
Nekem 2006-os 1.3-as van. Kb. 6.3-6.4 klímával 140-nél a fogyasztás. 110-nél olyan 5.7-5.9 környéke, 90-nél olyan 5.4-5.6. Van zaj, de nem sokkal nagyobb, mint a 2018-as Vitaránál, amit használok mellette. 140-et kényelmesen viszi. 160-as utazó se gond sík úton, alig kell nagyobb gáz. Viszont a nagy emelkedőket ott már megérzi, és azért 140-nél is. Fordulaton kell tartani, akkor nincs probléma.
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
válasz Roxbury #50706 üzenetére
Egyik barátomék gondolkodnak rajta, benne van az új is, szóval jöhet régebbivel is, meg új kocsival is tapasztalat.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
Red_Bull
aktív tag
Üdv
Lehet,hogy ez hülye kérdés lesz, de akinek van 2005-2010 között gyártott Swiftből a GC verzió, azoktól kérdezném,hogy mennyire zavaró nekik hogy ennyire fapados, és nem-e bánták meg hogy nem a sokkal jobban GLX-et vették? Nekem sosem volt még autóm,ez lesz az első kocsim, ezért nem igazán tudom felmérni mennyire lenne megfelelő,hogy ennyire fapados, mit javasoltok, együtt lehet ezekkel élni vagy bánni fogom és mindenképpen vegyek drágábban GLX-et? A GC ben nincs fordulatszámmérő, nincs a gyári hangrendszer, nincs multikormány, hiányoznak a belső ezüst dekorelemek, nincs elektromos ablak, nem távos a kulcs, más a kárpit,nincs csomagtartó világítás, és még üzemanyagszint-jelző lámpa sem, csak a mutató.Sajna elég szűkös a pénzkeretem, a GC-ből olcsóbban kapok szebbet, azért kérdem.
-
-
a_tesz
Korrektor
válasz Red_Bull #50709 üzenetére
Pedig ezek pont azok a dolgok, amiket más nem fog tudni megmondani helyetted, és rengeteg dolog felhasználásfüggő is. Ha például használsz belépőkártyát mondjuk mindennap, vagy heti ötször mész Drive-In étterembe, akkor valószínűleg jól jönne az elektromos ablak (bár mivel csak lefelé automata, csak félig teszi kényelmessé az életed), ha kevés a rutinod, akkor segít a fordulatszámmérő, hogy mikor válts, meg ilyenek. Ha napi tizennyolcszor ülsz be az autóba, akkor a kulcsolgatás is kényelmetlen lesz idővel, ha két hét alatt egyszer kell menned valahova, akkor jobban kibírható.
Ha nem klímás az autó (GC-ben opciós volt az is, nem járt alapáron, amennyire jól tudom), és napi 3 órát ülsz a dugóban, akkor azért van legalább négy hónap, amíg vagy megfő az agyvized, vagy szívod az ugyancsak 40 fokos, de némileg frissebb füstös levegőt. Ha viszont kis forgalmú utakon közlekedsz, és nem is olyan sokat, meg mondjuk hajnalban meg este, akkor az ablak is elég tud lenni. Szóval tényleg nehéz helyetted megmondani, mivel lehet együtt élni, és mivel nem.
A másik fele, hogy eladáskor, ahogyan te is szembesülsz vele, az extrák hiánya azért nehezebben teszi eladhatóvá az autót jó áron, szóval ha csak 1-2 évre tervezel vele, akkor lehet, hogy sokáig fogod árulgatni, vagy tényleg csak nyomott áron tudsz majd megszabadulni tőle. Ha hosszú távra (10 év nagyságrendileg), akkor azért már szerintem kisebb lesz a különbség egy 25 év körüli autónál. Plusz annyi idő alatt 1-2 kényelmi extrát be tudsz szereltetni, fordulatszámmérő, elektromos ablak, klíma, ezek nem annyira sok pénzből bele tudnak kerülni, a külső fényezetlen kilincs és tükör meg akár még majd feléd is döntheti a mérleg nyelvét, mert azok olcsóbbak, ha cserélni kell.
Az én tanácsom az lenne, hogy gondold jól át, mire kell az autó, és annak megfelelően válassz. Ha kérdésed van, vagyunk itt néhányan, különböző nézőpontokkal, ami segíthet a döntésben
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Aryan
senior tag
Sziasztok!
Apukám 70évesen megvenné az élete első új/szalonból kihozott autóját. Most egy régi sedan swiftje, meg suzuki szerelő is volt sokáig így szereti a márkát. Kettő kiszemelt lenne: Vitara illetve SX4 S-Cross. Melyiket lenne érdemes megvásárolni, melyikből könnyebb a ki-be szállás?
-
Hego
tag
válasz SyMbioTe #50708 üzenetére
Swift 1.2 90LE 2019-ből. Hát nem autópályára való.. Nagyon hosszú benne az 5. sebességi fokozat, ami egyfelől jó, mert motorzaj nincs és a fogyi is relative alacsony, cserébe 120-nál ha rálépsz a gázra nem történik semmi.. ahol dombosabb az autópálya, ott inkább 140-nel megyek vele, mert itt már van fordulat, sokkal jobban megindul. 140-nél kb. 6-7 liter közt fogyaszt, erős szembeszélben is csak kicsivel 7 fölött.
A szélzaj pedig hatalmas, bár nekünk van utólag felszerelt légterelő, lehet az a ludas..
Én pályázásra nem ajánlom az új swiftet. Városba tökéletes.
i5 3450, 2x8GB @1600mhz, 1050 Ti
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Red_Bull #50709 üzenetére
Akkor az elég szűkös penzkeret lesz ami meg fogja mondani mit veszel. Először is konkretizaljuk a dolgokat: van az autó vételára, ez evidens, de ezen felül amit ott és akkor amint megkapod ki kell tejelni: KGFB, atirasi költség, szerviz díj, különben meg fog szivatni az autó. Tehát a vetalaron felül még alhangon 200-250k legyen a zsebedben. Abroncsok milyenek? A felszereltség itt sokadlagos dolog, én azt mondanám hogy klíma, ABS meg 2-4 lufi legyen benne.
A fordulatszám merőt túlértékelik, a sebesség mérő elég h tudd mikor kell váltani, vagy inkább a füled.
Amit viszont csak te tudsz, az az hogy mennyi időre veszed, 2 év, 10 év? Mik a hosszú távú terveid? Gyerekek család? Ha 10 évre veszed és közben tervezel 2 gyereket akkor be fogtok férni vagy kapkodva kell majd 5 év múlva másikat venni, mert kiderül h kinőtted?
A fapados annyiból jobb választás, h egyrészt megtanit vezetni másrészt kisebb a fenntartási költsége, mert olcsóbb rá a biztosítás és kevesebb dolog tud csütörtököt mondani. Mellesleg elarulom h tuti lesz ami megmakkan, mert előtted használta valaki valahogyan, te egy más módon fogod ezért tuti lesz ami beadja az unalmast. Egy fapadosabb autó ha törik is olcsóbb javítani, mert a sima műanyag elem olcsóbb mint a a fényezett stb. Ennél sokkal összetettebb a dolog mint az elsőre tűnik.
Sok dologban tudunk segíteni, de helyetted nem donthetunk, én biztosan állapotot vennék első sorban és nem felszereltséget, mert nem hagynék ott egy szép rendszeresen karbantartott autót azért mert csak kurblis az ablak..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
AMD Power
titán
válasz Red_Bull #50709 üzenetére
Ez szerintem egyén függő és persze pénztárca függő is.
Én most vettem nem rég a 4-ik autómat 15 év alatt. Ez egy alap SX4 GC AC, szóval alap és van benne egy klíma. De én direkt ilyet akartam. Nekem a másik autóm is egy alap Astra Classic, azt is használom lassan 7 éve. És pont azt adta amit vártam tőle. Persze az SX4 alap is sokkal felszerelteb és újabb is. Nálam sok szempont nem volt amikor ilyet választottam. Mo-i (Bár SX4-ből szinte csak ilyen van) kevés km, törésmentes és legyen benne klíma, min 2 lufi és szervó. Abban csak reménykedni tudtam ,hogy ,modell frissítés utánit tudok venni, ami persze fiatalabb, erősebb és kiforrottabb is mint konstrukció.A többi engem nem igazán hoz lázba. Engem még az elektromos ablak sem érdekel. Ennek persze van előnye és hátránya is. Én inkább az előnyére koncentráltam, hogy minél egyszerűbb legyen.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
őstag
Igazából felhasználás függő. Az scross nagyobb de az ülésmagasság szerintem azonos. Talán az scross-nak kicsit hosszabbak az üléslapjai de ebben már nem vagyok biztos. Ha egyedül használja akkor talán kezelhetőbb méretű a vitara. Ha többen is beülnek gyakran akkor scross. Ha határeset akkor amelyik tetszik Nekem scross van de technikailag nagyon hasonló autók.
-
AMD Power
titán
Kicsit előre szaladtam ma! Megvettem a kocsira a Pest megyei matricát + Asszisztencia biztosítást is. Amire most volt -10% kedvezmény, mert náluk vettem meg a megyei matricát.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
tboldi
nagyúr
válasz Red_Bull #50709 üzenetére
A többiek már leírták a lényeget, én csak leírom, hogy én hogyan vagyok ezzel.
A Jazzem a fullextra alatt van eggyel, de több mindent is bele vagy rápakoltam utólag, ami a fullosban/-on volt, vagy opcionálisan rendelhető volt (hátsó hangszórók+ előre magassugárzók, könyöklő, bőrözött kormány, spoiler, stb.). Szeretem, ha minél több mindent tud.
Apum WagonR-e szintén eggyel van az akkori csúcs alatt, azaz GLX GS helyett, neki csak a klíma hiányzik, de az is csak azóta, amióta megtapasztalta, milyen jó a Jazzemben, egészen addig elvolt nélküle is.[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
válasz tboldi #50719 üzenetére
Én még csak annyit tennék ehhez hozzá ,hogy ahogy telnek múlnak az évek az igények is úgy változnak. Amikor az első kocsimat megvettem 190.000Ft-ért, egy 1993 Renault Clio 1.9D, teljesen zene mániás voltam. Akkor 100-ért rakattam bele hangcuccot. Baromi szépen szólt, és ez a 100e brutál kedvezményekkel volt ennyi mert a cuccot is nálunk vettem és a saját beszerelő műhelyünkben csináltattam beszerelést. Most 1x évvel később engem annyira érdekel autóban a zene ,hogy néha néha bekapcsolom a rádiót.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Nirvatti
tag
Édesanyám szintén 70 éves, viszont neki (ritka utasként is) macerás a be/kiszállás.
SX4 S-Cross: magasan van, a lábát sem úgy tudja emelni, hogy észre se vegye a küszöböt és a "megmászni való" magasságot.
Igaz nem makkegészséges, és ahogy írtad, apukád valószínűleg ismeri a kiszemelt autókat, de tegyen velük simán többszöri próbát.[ Szerkesztve ]
-
ldn218
tag
Nem ajánlod pályára mert hosszú az ötödik. Ezek szerint pályára szerinted az a jó ami legmagasabb fokozatban szétforogja az agyát. Húzattad már meg a kis autót mondjuk negyedikbe 160-ig ? Pont hogy pályára való az áttételezés. A dualjet miatt olyan 140- nél huzza meg még egy picit ötödikben a motor. Én inkább a kisautó kis tömeget hoztam volna fel mert emiatt nagy sebességnél kicsit izgágább, nem fut olyan nagy autósan mint pédául a focusom. Ami érthető.
-
2ozzmexy
aktív tag
Van erre megoldás: meg kell tanulni egy lendületből menni vele, de ez kB minden 2liter alatti szivomotorra igaz, a töltöttek mások.
Én inkább úgy fogalmaznék h annyira alul van 5-ösben 120-nál a fordulatszám h nincsen nyomaték így vissza kell váltogatni sok utassal és csomaggal.."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz [CS]Blade2 #50724 üzenetére
Már megbocsáss, de hogyan kapcsolódik ide az 1,6 duratec focusod!?
Nem is egy kategória, se változó szelep vezérlés se semmi, a két motor nem is egy euro norma...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
ldn218
tag
válasz 2ozzmexy #50725 üzenetére
Itt a kis tömeg miatt megtehették hogy öt sebesség van és hosszabbak a fokozatok. Az autó nagyon nem dinamikátlan a kategóriájában. A több fokozattal tudja javítani a gyorsulást a rugalmasságot. A motor fordulatot többet lehet a hatékony fordulatszám közelében tartani.
-
ldn218
tag
válasz [CS]Blade2 #50724 üzenetére
A harmadik és a negyedik közt nem lehet 10km/óra a differencia.
-
dethroner
veterán
A megoldást már írtam, nem 120-al kell menni vele. Szélzaj megvan légterelő nélkül is, igazából sose értettem mire jók ezek a műanyag szarok az ablakkeret körül
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
tboldi
nagyúr
válasz dethroner #50733 üzenetére
Mert JDM as fuck.
Amúgy nekem is van, leginkább az üvegek zörgésének megakadályozása miatt tettem fel őket, hogy kicsit feszítsenek (15 éves az autó, ilyenkorra meggyengülnek az ajtóban a műanyagpöckök, amik tartják). Bejött a terv, már nincs zörgés.
És esőben sem rossz, hogy kissé le lehet húzni az ablakot anélkül, hogy beesne. -
tboldi
nagyúr
válasz ldn218 #50735 üzenetére
Nem feltétlenül igaz, a kommersz autók többségénél overdrive az utolsó fokozat. Teljesítménymérést is jellemzően nem az utolsó fokozatban csinálnak pont emiatt.
A Jazzem kiosztásán is látszik, hogy 4-esben van a legközelebb az 1-hez:
I. 3.142 (12.92)
II. 1.75 (7.19)
III. 1.241 (5.1)
IV. 0.969 (3.98)
V. 0.805 (3.31) -
dethroner
veterán
válasz tboldi #50736 üzenetére
De minek húzod le az ablakot? Én csak akkor engedem le az abkakot, ha valami sorompónál ki kell nyúlni. Amúgy mindíg fel van húzva, mert jön be a zaj, a büdös, meg a rovarok
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
tboldi
nagyúr
válasz dethroner #50738 üzenetére
Akkor neked a motorozást nem ajánlom.
Én szeretem, meg mire a klímának érezhető hatása lenne, addigra 6x odaérek a célomhoz, úgyhogy ezért is inkább az ablakot használom. Mosonmagyaróvár nem egy nagy város.
Csak hosszabb utakon használom a klímát, olyankor nyilván nem húzom le. -
[CS]Blade2
addikt
válasz ldn218 #50731 üzenetére
Ja, 50-100-130-160-171 inkább, és 1.4-es egyébként, de tökmindegy, csak a kiosztást akartam mutatni, hogy valami ilyesmi lehet az is.
Közben megnéztem egyet: swift 1.2 vvt 2014 videóról:
1-es 50
2-es 90
3-as 135
4-es 168
5-ös 173
[link]A kiinduló hsz. ugye az volt, hogy autópályán 5.-ben 120-nál semmit nem csinál padlógáz lenyomásra, és inkább 140-el megy a dombos részeken meg, hogy történjen is valami 5.-ben 140-el, ha ott lepadlózza.
140-ről tovább gyorsuláshoz vissza kellene tenni 4.-be, csak túl sokat nem segítene rajta.
[ Szerkesztve ]
-
ldn218
tag
válasz [CS]Blade2 #50740 üzenetére
"140-ről tovább gyorsuláshoz vissza kellene tenni 4.-be, csak túl sokat nem segítene rajta"
Miért nem segít rajta ? Kb 140 nyit a dualjet. Mit vársz egy 1.2 szívóbenzintől ami 120 NM tud ? -
AMD Power
titán
Nézegettem gyorsulási videókat az SX4-ről. Csak a 1.5 99Le verzióból találtam, a 112Le nem.
Ez a 99 lovas is elég szépen szedi a lábát!Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
dethroner
veterán
válasz tboldi #50739 üzenetére
Nekem egyéb extrák mellett klíma sincs a rönóban, az ablak mégis egy fix pont. Arkhimédész hozzá igazodva kimozdíthatná a világot a sarkából
Volt Simsonom, tizenéves koromban. Elég volt a szabadságból, legyen a kerekek felett tető meg üvegek, különben nem hallom jól a zenét
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
ldn218
tag
válasz [CS]Blade2 #50746 üzenetére
Nem is a téma indítónak írtam. Formáltál egy véleményt feltételeztem hogy tapasztalatra építkezik az autóval kapcsolatban. Az én véleményem arra építkezik hogy el elcsenem az autót a Nejemtől és bizony végig "tornáztattam" már egy párszor a fordulatszám és a kilométeróra mutatóját a skáláján.
-
eami
addikt
válasz [CS]Blade2 #50724 üzenetére
swift kint lévő manual alapján:
Váltás alacsonyabb fokozatba km/h (mph)
Másodikból elsőbe 20 (12)
Harmadikból másodikba 85 (52)
Negyedikből harmadikba 130 (80)
Ötödikből negyedikbe 180 (111)*szóval gyanúsan bírja a 130at harmadikban
-
O_L_I
őstag
Sziasztok,
Akinek a 2020-as "hybrid" verzió van S-crossból mi a tapasztalat a zörgés témában?
Esetleg javítgat a Suzuki ilyen hibákat csendben kiadások között?
Mostanában tervezek venni egy automatát.
Új hozzászólás Aktív témák
- MotoGP 24 - Íme a launch trailer
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Gitáros topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Vezetékes FEJhallgatók
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- EAFC 24
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen