- Tajvani mintára alakíthatná át a chipgyártást Dél-Korea
- MoDT alaplapok 16-magos CPU-val, a Minisforum gondozásában
- Bemutatkozik az ASUS új, belépőszintű gaming notebookja, a V16
- Költséghatékonyságra törekszik a Patriot legújabb, PCI Express 4.0-s SSD-je
- Játékok futtatásán segít a legújabb GeForce driver gyorsjavítása
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- MoDT alaplapok 16-magos CPU-val, a Minisforum gondozásában
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Melyik tápegységet vegyem?
- 3D nyomtatás
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kansas
addikt
válasz Busterftw #41 üzenetére
Nekem holt mindegy, milyen az üzleti modell, amíg kb. ugyanannyiért kapok egy PS játékot mint egy PC-st(nyilván nem 0-day, de az elmúlt 1-2 évben nem is nagyon volt olyan játék, amire bizsergett az ujjam megjelenéskor megvenni), egy olyan hardverre ami újonnan is olcsóbb volt és nem szorul cserére/bővítésre 5-7 éven belül(OK, egy 1TB-os SSD-t azért vettem bele , de nem feltétlenül voltam "rászorulva", csak lusta vagyok netről töltögetni), mert minden elfogadhatóan fut rajta ami kijön rá az életciklusa alatt(és még mindig jönnek játékok PS4-re is, bár ott a kínálat AAA-vége erősen kompromisszumos akkor is ha a CP2077-et nem vesszük bele), nem kell néznem, hogy elfut-e rajta vagy vasat kell bővíteni hozzá...
#43L.Edit: Nem taktika. Csak helyzetfelmérés, ami alapján el tudom dönteni, mire akarom költeni a játékra szánható büdzsémet.
A taktika az, hogy szinte minden AAA játékot PS-re veszek meg(90%-ban leárazva, 40-50-75%-kal, min. 2-3 hónappal a megjelenés után), PC-re csak azt ami PS-re nem jön ki, nagyon mod-függő vagy nagyon megkívánja a billentyű+egér kezelést - ennek eredménye képpen a gyakkorlatban PC-n manapság már csak Truck Sim-ekkel meg WoWs-al játszok, esetleg időnként Cities:Skylines-al vagy Transport Feverrel. Minden más PS-en megy.[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Dilikutya
félisten
válasz Busterftw #44 üzenetére
Ez egy jókora baromság. Eleve ez nem csak a 0day címekről szól, a játék az játék, akárhány fps-sel is. A 144Hz meg valóban nem drága már monitorban, viszont az azt meghajtani képes hardver már annál inkább. És többen vannak, akiknek nincs ilyen, mint akiknek van. Szóval a gamernek mondott monitoroknál lehet hogy alap a 144Hz, de a valóságban nem. Szándékosan nem olyat vettem én se, inkább IPS és 4K.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
-
L.Edit
tag
-
Dilikutya
félisten
válasz Busterftw #41 üzenetére
Vásárlói szemmel mondta, úgy valóban könnyebben elnézi az ember, ha az egész gép kerül annyiba, mint emitt egy videókártya. Meg konzolon azért is meg kell az ilyet oldani, mert a hardver fix, és évekig az is marad, tehát idővel kell az okosság, hogy továbbra is jól fusson valami, hisz a szoftverek elvileg fejlődnek. A gyakorlatban én ezt kevésbé látom.
Azzal sincs baj, hogy az új hardverekben van DLSS, FSR, bár a régieknek nagyobb szüksége lenne rá, az viszont már gáz, hogy ez egy nagyon beharangozott induló feature. Ráadásul, talán az FSR-nél olvastam, hogy legalább 60fps ajánlott hozzá natívan. Kérdem én, oda minek minőségrontó felskálázás?Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Kansas
addikt
válasz AxBattler #38 üzenetére
Csak a konzolok cakkompakk mindenestül kerülnek annyiba, mint csak egy RTX4060/16GB vagy RX7700XT... ott az ember nyel egyet és megvonja a vállát, hogy "budget gaming"...
Amellett ott felskálázás a tudatos látványterv része lehet, mert a hardver fix és a beállításokat nem nagyon engedik módosítani a játékokban(bár mostanság szaporodnak a presetek), tehát ugyan nem "AI" csinálja, cserébe viszont egész pontosra be lehet hangolni, ha szánsz rá embermunkaórát. Szóval ha nem is almát hasonlítunk körtével, de őszibarackot nektarinnal... nem teljesen ugyanaz a két dolog.Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
félisten
Valahol jogos amit írsz, de az eljárást már elég régóta használják a konzolok (sokkal jobb minőségben/hatékonysággal), csak idő kérdése volt, hogy asztali PC-n is megvalósítsák.
Az valóban gond, ha ezzel akarnak munkát spórolni, illetve akkor az árazás is remélem hogy igazodni fog a teljesítményhez...
[ Szerkesztve ]
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki."
-
Kansas
addikt
Ó, végre, már régóta vártam erre!... ja, nem.
Az NVidia elérte, hogy tömegek(GPCMR tagjai is) tapsikoljanak ujjongva olyan technológiáknak, amikért az ezredforduló környékén még csalást kiáltott a nép és durva presztizsvesztést szenvedtek el a velük élő gyártók(ti. a képminőség feláldozása a teljesítményért).
Ezzel együtt eljött az optimalizálatlan, túlfújt hardverigényű játékok kora, hisz a fejlesztők úgy vannak vele, hogy akinek nincs csúcskártyája, az majd bekapcsol valami felskálázást meg framegen-t, ami alá a framegen selling feature-ként történő marketingjével(pl. 4060-as széria kapcsán) adja a lovat az NVidia, és az FSR3 eljöttével teljesen befekszik neki az AMD is... már csak az Intel hiányzik a sorból.
Szép új világ! Én valahogy nem tudok örülni neki kicsit sem...Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
félisten
Hogy lenne könnyebb dolga ha ehhez ha általános erőforrást használ?
Az OFA egy célhardver, ez a feladata, független a GPU shaderes teljesítményétől és terheltségétől.
Az Amd megoldásának pont ez a hátránya , nem az előnye amit írsz... Az Előnye az, hogy univerzálisan alkalmazható.
A Mérleg két fele.
Én azt gondlom hogy az univerzális alkalmazás ebben az esetben nagyobb súllyal bír, de a végső ítélethez mindenképpen meg kell várni a végeredményt, a valós működés minőségét, mert valószínűleg egy célhardverrel nehezebb versenyezni ebben, de ha vállalható a kompromisszum akkor win-win.
Amúgy meg az RTX 4000 sorozaton kívül meg nincs választási lehetőség ebben, szóval...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
copass
veterán
fú nem értelek igazán...
dedikált gpu hw ami gyorsít valamit, erről beszélünk.
ha van egy külön egység direkt erre, akkor az nem vesz el gpu teljesítményt.
ha shaderrel oldod meg akkor gpu teljesítményből fog menni.
cpu és videó enkódert nem keverjük ide. teljesen más történet."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
adr0001
aktív tag
Úgy nem értelmetlen hogy 2 db 4k képkocka az technikailag ugyanaz, tökmindegy hogy egy game engine vagy egy hw video dekoder közül melyik állította elő. A mellékelt képen az OFA látható munka közben, ugyanolyan minôségben mint a játékok alatt. Bárki kipróbálhatja.
Rövidesen majd meglátjuk (tm), de egyben biztos vagyok, egy MAI GPU-nak egy MAI játékot futtatva könnyebb dolga van ha tényleges 120 fps render helyett 60-ból 120 fpst csinál frame gennel, ès a lényeg: OFA nélkül is.
Sírva viszem magammal a tíkot
-
-
félisten
Ez így értelmetlen összehasonlítás,már bocs.videó alapján.
Majd megnézzük a minőséget a való életben,még nem tudjuk.Valószínűleg gyengébb lesz,de cserébe általános.
Az shaderes megoldás minősége és sebessége az AMD szerint is skálázódik.
Tehát minél nagyobb képkockaszámnál minél kisebb GPU terheléssel érzi jól magát.
Ez a kisebb kártyáknak,mondjuk egy 6600 nak nem biztos,hogy ideális egy CP2077 futtatása közben, de ehhez is látni kellene,mennyire terheli a GPU-t a shaderes eljárás.
Ha 10%,akkor az azt jelenti ,hogy annyival kevesebb valós képkockát kapsz.Én azt gondolom nem lesz állandó minőségű megoldás,de cserébe ugye ott az általános kompatibilitás.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
adr0001
aktív tag
És ez így is lett megvalósítva ahogyan írod.
De, az Ampere és a Pascal áramköre is képes ellátni ezt a feladatot.
És ezt nem tudom lenyelni az nV-től.Itt egy frame time, 4K/23,976fps -> 60fps, frame gen. GPU használat 5-10% között, mert itt minden egyes frame fake. A 3060TI OFA-ja dolgozik rajta, ráadásul úgy hogy több melója is van mert video esetén tényleg csak 2 képkockát tud összehasonlítani az engine, más info nem áll rendelkezésre. Fun fact, másik render-path ugyan, de egy GCN 1-es Radeon alig rosszabb számokkal dolgozik.
Utolsó előtti sorban ott a renderer neve, ki lehet próbálni.
"Jó lett volan egy hibrid megoldás, ami képes ugy mond speciális hardver nélkül szoftveresen, shader alapon és hardveres is OFA egység segítségével."
Semmi hátrány nem keletkezik abból hogy ha shadereken fut. Abu leírta hogy miért. Az OFA a DLSS3 frame-gen Denuvo-ja.Sírva viszem magammal a tíkot
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De az AMD az FMF-re nem magas szintű kódot szállít. Ők lemennek a saját assembly-szerű szintjükre. Így is megoldható RDNA2-re, de előbb meg kell írni hozzá. Ezzel meg tudják kerülni a fordítót, így a kód egyszerűen szállítható a vISA-ra binárisan. Ezt az AMD nem engedi meg egy külső programnak, de maguknak megengedik, mert tudják, hogy a GPU-k mennyiben különböznek egymástól. Régen is csinálták ezt egy-egy driverfícsőrnél, hogy a legújabb hardverek kapták csak meg, de fél-egy év múlva megkapták a régebbiek is. Több ilyen szolgáltatást így vezettek be.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
félisten
Szerintem Az OFA nem tensor magokon fut hanem egy külön média hardveres egység amineka számítási ereje eltér az Ampere-ben és az Ada-ban. Valószínűleg ezzel Nvidia egy jobb minőséget képes elérni, a hardver shader erejétől függetlenül, kihazsnálta aza dott hardvert, cserében nem általános megoldás. ( azaz egy 4050 is ugyan olyan minőségben és sebességben generál, mint egy 4090) de amiben nincs ilyen erős OFA egység az megszívja.
Jó lett volan egy hibrid megoldás, ami képes ugy mond speciális hardver nélkül szoftveresen, shader alapon és hardveres is OFA egység segítségével.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A driverben PAL-on megy, ami architektúraspecifikus. Mindegyik dizájnhoz némileg eltérő PAL kód kell, és csak RDNA3-ra van kész. De amúgy nem hardveres limit, megírható RDNA2-re is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A driverben a HYPR-RX részeként lesz képgenerálás. Annak semmi köze az FSR3-hoz. Nem is tudja ezt a modult használni az FSR3 kívülről. A HYPR-RX-es FMF RDNA3 only lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
villamos
őstag
válasz huskydog17 #16 üzenetére
Köszönöm a pontosítást.
Itt az AMD is megérdemelne egy tockost, mert félreérthetően nyilatkoztak, de az idétlen memegyárosok is ugyanúgy.[ Szerkesztve ]
Szép álmokat csillagom! És amíg te csicsikálsz, én hozok neked egy... LÁNGSZÓRÓT TAKAROGGYÁ!
-
huskydog17
addikt
Na ezért lett volna jobb a cikket egyértelműbbre fogalmazni, nem te vagy az első, aki félreérti a dolgot. Egy előző hozzászólásomból idemásolom a választ:
"Nagyon fontos, hogy két féle FMF (Fluid Motion Frames) lesz az AMD-nek: lesz az FSR 3 féle FMF, ami jobb minőséget ad és ezt a játékba kell integrálni, továbbá ez működik minden RTX kártyán is, aztán lesz egy másik, ami driver alapú lesz.
A driver alapú FMF minden DX11 és DX12 játékkal működni fog, viszont ez RDNA3 exkluzív feature!
Az FSR 3 alapú FMF jobb minőséget ad és ott 60 fps natív sebességet ajánl az AMD (ez fog működni RTX kártyákon is). A driver alapú (RDNA3 exkluzív) FMF gyengébb minőséget ad és itt 70 FPS az ajánlott natív tempó."Nagyon röviden:
"A driver alapú interpoláció RDNA3 exkluzív lesz.
Az FSR3 alapú interpoláció fog működni minden RDNA és RTX kártyán, viszont ezt játékba kell integrálni (mozgásvektorok miatt).Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
adr0001
aktív tag
A korábbi OFA-k IS tökéletesen megfelelnének a célnak, mint ahogyan a compute shader is ki tudja váltani az OFA-t. Pont. Csak az nV eldöntötte hogy szarik a fejünkre.
Értem amúgy, virágnyelven kb. azt mondod hogy ha a FG mondjuk VALÓBAN a Tensor magokon futna akár egy gyengébb AI modellel, akkor még minőségi kifogások sem lennének... Max a középkategória kiesne 1080p felett.
Én azért leírom: a DLSSx bármilyen fajta exkluzivitása mondvacsinált.
Köszönjük AMD!Sírva viszem magammal a tíkot
-
villamos
őstag
Köszönöm a cikket.
De egy valami még nem világos nekem. Ugye ahhoz, hogy ezt az egészet használni tudjam, az FSR3 -at be kell tenni a fejlesztőknek az adott játékba. Egyelőre két ilyen játék jelenik meg vele, majd később mutattak 12 további további játékot, amelyikbe majd beleteszik. Ezután hangzott el valami olyasmi, hogy éppen ezért beteszik driverbe, tehát a játéknak nem is kell hivatalosan támogatnia, ahhoz hogy használni lehessen. A kérdés az, hogy ez utóbbi verzió viszont RDNA3 only, tehát csak az új 7000 -es hw val fog működni?Szép álmokat csillagom! És amíg te csicsikálsz, én hozok neked egy... LÁNGSZÓRÓT TAKAROGGYÁ!
-
huskydog17
addikt
"A Fluid Motion Frames technológiának lesz egy AMD Software-be épített verziója is. Ez eltér a FidelityFX Super Resolution 3-nál alkalmazottól, ugyanis nem rendelkezik bizonyos adatokkal a jó eredmény eléréséhez, viszont nem is igényel direkt alkalmazásoldali támogatást, tehát alapvetően csak úgy működni fog majd a HYPR-RX részeként."
Egy apró kiegészítés a félreértések elkerülése végett (már volt rá példa):
A fent nevezett driveres FMF kizárólag RDNA3 architektúrán fog működni. A "jó eredmény" eléréséhez az AMD szerint legalább 70 FPS natív sebességre van szükség.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
félisten
Juteszembe: ha egy játékot FSR2-re írtak, de időközben megjelent a 3, akkor a fejlesztő tudja "upgrade-elni" a programot, hogy képes legyen az új technológiával használni?
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert az NV mindenképpen OFA-val akarja csinálni, de valójában nem szükséges hozzá. Úgy nyilván nehézkes, hogy van egy célhardver a GPU-ban, ami nem elég gyors. Ráadásul mindegyik kártyában ugyanaz az egység, tehát nem skálázódik a teljesítménye a számítási kapacitással. És az Ampere-ben az OFA tényleg nem tempós.
Az AMD ezt shaderből csinálja, vagyis skálázódik a teljesítmény is. Ez részben a Xilinx algoritmusa, ami át lett írva HLSL-re, amiből ugye tudnak fordítani különböző API-k által használt IR-ekre kódot. Ezért van ugye az, hogy az aszinkron compute számít, mert ez egy compute shader, ami le tud futni az éppen nem használt feldolgozókon, amíg a normál képkocka készül. Plusz ugye az RDNA3-ra a kód még dual-issue-hoz igazított is, ezt valószínűleg kézzel optimalizálják.
Tehát igazából az FSR3 képgenerálója a nem felhasznált shadereket próbálja befogni. Ezt ugyanúgy meg tudná tenni az NVIDIA is, hiszen nekik is kb. annyi fel hem használt ALU-juk van egy nem túl jól megírt játékban, mint az AMD-nek. Az OFA-hoz való ragaszkodás egy ponton túl hülyeség, mert egyszerűen gyorsabb maga a GPU, mint a beépített aprócska egység. És ugye az fontos, hogy a GPU maga skálázódik, tehát az erősebb GPU-kra erősebb képgenerálót is lehet alkalmazni, nem limitálja annak képességeit az OFA sebessége, ami a 4090-ben és a 4060-ban is ugyanolyan. 4060-on ez oké, de 4090-ben van egy rakás co-issue lehetőség, tehát ott már egy szoftveres megoldás jobb eredményt is tudna adni, mint az OFA. Az Ada OFA hardverét tekintve nagyjából a 4070 a váltópont, ebben a GPU-ban van több nyers számítási kapacitás, mint amennyi az OFA hardverrel elérhető, és erre jobb képgenerálót lehetne tervezni szoftveresen. A 4060 viszont rosszabb, abban nincs akkora nyers számítási kapacitás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
anulu
félisten
ok, kezükbe adja. majd ezen userek telesírják a netet, hogy mekkora hulladék. azt nem teszik hozzá, hogy olyan cuccon használták, ami kanyarban nem kéne, hogy támogassa, mert nem elég erős, de az nv a "kezükbe adta" a döntést.
persze, limitálja, hogy melyik kártyákon használható a DLSS3, de azokon legalább működik."Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
sTERNI
senior tag
Mindenki ünnepelt, amikor áttértünk analóg tv adások sugárzásáról digitálisra, de a kép részletgazdagsága csak állóképnél garantált, bármilyen gyorsan változó, esetleg sötétebb jelenet esetén drasztikusan csökken a mínőség. Most ugyanezt eljátsszuk itt is, tömörítünk, skálázgatunk, aztán igyekszünk rámondani, hogy jó az.
"You travel with fascinating companions, Doctor."
-
félisten
Persze ,a minőség kérdéses lesz. Főleg ha a FSR, maga felskálázás minősége nem változik. DE a hozzáállás és lehetőségek adottak, míg az Nvidia azt mondja a z Ampere nem elég erős OF egységgel rendelkezik ezért nem túl jó a minősége az FG nek.
DE ezt a felhasználóra kellene bíznia szerintem vagy hoznia kellett volna szoftveres , félig lehetőséget, mint ahogy tette AMD.
Így most Amd adott lehetőséget a z Ampere és Turing kártyáknak amiért hála nekik.
Amúgy igen, Nvidia most az új SDK ban megint javított amúgy felskálázás minőségén, de ez el is várható .[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
Eredetileg az volt belengetve, hogy lehet csak RX 7000-re lesz elérhető... ehhez képest nagyon kellemes a támogatás.
Használt RX 6600 - 6700XT vonalon nagyon jó budget buildeket lehet így majd összedobni.
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki."
-
hokuszla
senior tag
nem tanulnak azok semmibűl
GPU Shipments Continued To Decline In Q1 2023: NVIDIA at 84%, AMD at 12%, Intel at 4% Market Share10600k 16GB 1660s 5TB
-
félisten
Nagyon rendben van ez így.
Tanulhatna ebből Nvidia. Legalább a framegent lehetővé tehetné az Ampere szérián."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- KERESEK GTX 1060,1070,1660,1650 videókártyákat.
- ZOTAC GAMING GeForce RTX 4080 SUPER Trinity Black Edition 16GB - CSERE - 3090 / 3080 Ti / 3080
- ZOTAC GAMING GeForce RTX 4080 SUPER Trinity Black Edition 16GB - Garancia 2029.02
- 1 db GIGABYTE AORUS GeForce GTX 1080 Ti Xtreme Edition 11GB GDDR5X 6 hó garanciával, számlával
- 15 db ZOTAC GeForce GAMING Twin Edge GeForce RTX 3060 Ti OC 8GB GDDR6 6 hó garanciával, számlával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest