- Melyik tápegységet vegyem?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Xiaomi Pad 7 Pro - fél kiló, maradhat!
- Androidos tablet topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- ZIDOO médialejátszók
- Házimozi belépő szinten
- Milyen videókártyát?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sanyix
őstag
"A Mérnök, így nagybetűvel ott kezdődik, ha olyan új dolgokat is képes valaki megoldani az ismeretei alapján, amit akárhogy keres a guglival, nem lel meg, mert még senki nem oldotta meg."
Nem igaz. Az új dolgokat az elméleti matematikusok találják...
A mérnök a meglévő módszereket kombinálja ahogy neki kell, mert nem ő matematikus.
ez olyan mintha azt mondanád hogy egy mérnök aki egy mozdonyt tervez, értse meg minden anyag fizikáját, szubatomi szintig, majd a 0-ról tervezzen újra mindent, menjen keresztül azon ameddig 200 év alatt jutottak el... sőt tovább megyek, értse meg a világegyetem működését 100%-osan, és akkor már csak le kell vezetnie mindegy 5000 ezer évnyi ismeretet."Próbáltál már megérteni..." igen, a feladathoz szükséges szintig... többet csak hobbiból(persze nem matek a hobbin, nem vagyok őrült
).
"gyakorlatilag újraalkotni, önállóan végigvinni megoldásokat" ilyet normális ember nem csinál. Nem csinálja meg azt amin már más végigment, és közzétette.
Mivel programozó vagyok, csak ezzel tudok példálózni.
Ha egy függvény meg van csinálva, azt normális ember nem írja újra(gépi kódról kezdve), (csak akkor ha ő picit máshogy szeretné hogy működjön, de az akkor már nem is újraírás, hanem egy másik feladat, persze ilyenkor sem a legalacsonyabb szintről kezdi ha az nem szükséges). -
And
veterán
Ez annyiban hibázik, hogy ma sokmillió magyar háztartásban elérhető egy rakás olyan csatorna, amelyen reggeltől-estig ismeretterjesztő- és természetfilmek vannak. Ki nézi? Akinek erre van igénye, és valószínűleg ugyanez vonatkozik az általad tömény mocsoknak nevezett műsorokra is. Szerintem ilyen sztereotípiák mellett meglepődnél, ha kiderülne, hogy hány olyan általad értelmesnek gondolt, tanult ember is nézi ezeket műsorokat, akikről elképzelni sem tudnád
. Minimum egy világ dőlne össze benned. Mellesleg a fejlett társadalmakban is éppen úgy léteznek ezek a fajta műsorok, sőt általában onnan indulnak..
"Nem csoda, hogy Kínában tűzzel vassal cenzúráznak mindent és jól teszik."
Ezt először nem akartam kommentálni, de mégis: bizonyára nagy-nagy öröm és bódottá' vala az olyan országokban, mint pl. a KNDK, Kuba, Irán, a talibán alatti Afganisztán, stb. Ezekhez képest Kína mondjuk full demokrácia, de az hétszentség, hogy nincsenek effajta népbutító műsorok, köszönik szépen. Igaz, az élelmesebbje előbb-utóbb beszerez egy műholdvevőt, aztán elkezd butulni (a szomszédja meg vagy feljelenti érte, vagy nem). -
Myers
senior tag
Nem tart pisztolyt, de mégis több millióan nézik ezeket a sz*rokat. Mert ilyen droidok, ez kell nekik. Ha ezekkel a műsorokkal egy időben mondjuk az m1-en egy bbc természetfilm menne, vagy egy kulturális műsor, akkor megkockáztatom, hogy 5%-nál kevesebb kapcsolna át ezekről a szemét műsorokról.
Nem csoda, hogy Kínában tűzzel vassal cenzúráznak mindent és jól teszik.
Szóval manapság a magyar médiában a tömény mocskot zúdítják az emberekre. Az emberek pedig megpróbálják utánozni, mert azt hiszik, hogy ez a jó: pénz, csillogás, butaság, lazaság...
-
haky
senior tag
Na mind1 kiszállok ebbőla témából, mert csak bosszant. Inkább tanulok egy kicsit elvégre jövő héten suli megint.
-
haky
senior tag
persze-persze. azt le akartam írni, hogy kinek nem inge.... nagyon sok jó fejű emberke jár felsőoktatásban. sokkal jobbak mint bizonyos országokban (USA). Csak a hülyék is sokan vannak és érdekes módona hülyék sokkal életrevalóbbak. Ha pl. én munkáltató lennék inkább vennék fel egy olyan embert aki tud kommunikálni nem nyög, meg ööö, meg izé. Mint egy olyat aki tutyi-mutyi.
-
haky
senior tag
Ez nem középiskola amit felsoroltam ez az amit most kéne tudnia. Ezek közül max a deriválás+integrálás alapon az amit középban tanítanak. Mostani tananyag, mert szükséges később a szakmai tárgyak megértéséhez.
"lassan középsuliban se adják le amit egy régebbi általános iskolás hallott." hát...igen -
haky
senior tag
Így van de erre Mo-n nincs igény. Sajnos. Mo-on szakemberekre van szükség nem pedig "űrhajó tervező mérnökre". Remélem érted amit mondani akarok. A tanítás is erre megy ki. Pl. győri gépész képzés --> Audi gyárra képezik a hallgatókat. Ez így van rendjén. Ezt a BSC-vel fölborították (1-2 BME tanár ismerősöm szerint) mivel a BSC-s tananyag Európai szintű, ezért lehet, hogy tanulnak olyat amit Mo-on soha sem fognak kamatoztatni.
-
k.t.a.
senior tag
A fősulin nem sok jó tanárom volt, de legalább az a kevés jó az alapozó tárgyakból volt, mint matek (analízis), villanytan, programozás (C/C++). Volt még pár tanár aki érdekes dolgokról beszélt és értett is hozzá (analóg, irányítástechnika), de vagy csak kis részét említette a témakörnek, vagy számonkérni nem tudott/akart. És így sokan nem is vették komolyan a tárgyat. A többi tanáromat inkább nem is említem.
Nagyjából én is egyetértek az itt elhangzottakkal/leírtakkal. Hogy mennyi lexikális tudással kell rendelkeznie egy mérnöknek az mindig is vita tárgya lesz. Én nem bánom hogy egyszer magolni is kellett (személy szerint megszenvedtem vele), bár csak mértékkel. Az életben úgyis csak a fontosabbak vagy a gyakran használtak maradnak meg.Kérdés:
Létezik olyan szakmai fórum, ahol meg lehet vitatni olyan problémákat, amik megoldásában nem vagyok biztos? Esetleg a neten fellelhető szakmai tudás össze van gyűjtve.? -
azbest
félisten
Szerencsés vagy... nekem sikerült olyan előadót és gyakorlatvezetőt is kifogni első félévben, hogy semmit sem értettem meg és csak ellenszenvet ébresztettek bennem a tárgy iránt...
Egyikük sem tanárnak való, mert nem tudnak magyarázni, ráadásul idegbetegség komoly tüneteit is mutatta az előadó(nő)*. Utána csak csodálkoztam, hogy a másik tanárnál miért kell harmad annyit írni sokkal több értelmes magyarázat mellé.Aztán pár félévvel később mikor sikerült, rájöttem, hogy nem is olyan nehéz, csak némi gyakorlás kell. Lesz még ilyen tárgyam másik is. Mondjuk közben arra is rájöttem, hogy már évekkel korábban próbálkoznom kellett volna egyetemi fejlesztésekben való részvétellel, mert egyrészt pénzt hoz, másrészt többet lehet tanulni a feladatokból, mint az órákon. Sok félévem volt, amikor egy-két tárgy kivételével csak az időmet rabolták, s nem maradt energiám értelmes dolgokra. Most megfordítom a dolgot, első a munka és mellette szabadidőmben foglalkozom a sulival, csak hogy legyen diplomám is. (programozó vagyok)
nagyon off:
*:Egyszer nagyot koppant a tanárnő: helyettesített másik tanárt, s ott is előadta a szokásos hisztérikus viselkedését "van kérdés?! csend legyen!!!" stílusban. (magyarul megkérdezte van -e valakinek kérdése, de amit valaki pisszent egyet leordította hogy kussoljon.. nameg közben is állandóan ordibált)
Ez ment 15 percig, s akik eddig nem ismerték, fokozatosan kezdtek kiszállingózni az előadóteremből. Ettől még hisztérikusabb lett, s végül felszólította a hallgatóságot, hogy aki menni akar, az most tegye, mert utána senki nem mehet ki. Ekkor a hallgatóság 2/3ada felállt és távozott. Leírhatatlan volt az arcáról olvasható megrökönyödés.Ilyenek után nem csoda, ha az értelmesebb tanárok is üveges tekintetekkel találkoznak.
-
azbest
félisten
Azt csak hiszed... programozó szakon is végeznek olyanok, akik egy "hello world"-öt nem képesek megírni semmilyen nyelven... a számonkérés legnagyobb része elmélet szó szerinti visszaadására alapoz. Matekból azért van gyakorlati tudás számonkérés is, de a sablonok alapján, amiket bemagol az ember nagyon sok mindent meg lehet oldani úgy, hogy azt sem tudod mit csinálsz.
Arról nem is beszélve, hogy évek kellenek mire kiderül, hogy egyáltalán van e valami gyakorlati haszna az adott elméletnek. Be kell tanulnod egy csomó dolgot, amit életszerű körülmények közt nem mutatnak meg. Mégha tudod is az elméletet, nem tudod alkalmazni, mert csak fix sablon feladatokon mutatták meg.
(#34) haky:
a matekot nagyon sokféle színvonalon oktatják középiskolában, van ahol szóba sem kerül ilyesmi amit felsoroltál... a legutóbbi érettségi feladatokat elnézve tovább romlik az oktatás színvonala.... régen az volt a baj, hogy már-már óvodákba csúszott le sok olyan tananyag, amit korábban iskolában adtak le... általánosban meg olyasmit tanultak, ami már középiskolába illett volna...
hát úgy néz ki megfordult a trend és lassan középsuliban se adják le amit egy régebbi általános iskolás hallott. -
bambano
titán
Azért húztak meg, mert nem tudtad elmondani a kérdésre a választ
ilyen egyszerű.
egyébként nem a bsc-msc-bolognai rendszerrel van a baj, hanem a tanárokkal. Azokkal a tanárokkal, akik 24 éves korukban egyszer írtak egy jó cikket, és ágybavizelős korukig annak a cikknek a hírnevéből meg a kapcsolataikból élnek meg... én támogatom a kandidátusid, te támogatod az akadémiai kinevezésem, cserébe támogatom a nagydoktorid. Én támogatom az otka pályázatodat, te is az enyémet, és amikor alá kell írni a záró beszámolót, egyikünk sem kérdezi meg a másiktól, hogy vajon született-e érdemi eredmény vagy a fióknak publikáltál.
Amíg egyetemnek látszó gittegyletek újságot alapíthatnak, hogy mindenkinek legyen zsürizett publikációja, amiből utána 50 évig megél, addig itt nem lesz rend.
Én bevezetném, hogy minden eredmény 6-8 évig számít, utána nulla. Ha 6-8 évenként nem teszel le valami komolyat az asztalra, akkor a pályakezdőkkel egy megítélés alatt indulsz minden pályázaton.
Egyből lenne rend, meg egyből kikopnának azok a tanárok, akik még mindig a 70-es évek informatikáját tanítják.
-
bambano
titán
még véletlenül sem.
a képletek, megoldási menetek elméleti lényegét kell megérteni, akkor a képlet real time megszülhető újra, a megoldási menetet meg adaptálni lehet a kialakult helyzetre.a matek tipikusan rohadtul nem magolós tárgy, hanem gondolkodós. szélsőséges esetben az is előfordulhat, hogy semmit nem tanulsz meg, csak mindig ráhibázol, hogy mit hogyan kellene csinálni és levezeted a helyes megoldást. Mondom: szélsőséges esetben
nekem volt olyan évfolyamtársam egyetemen, aki így írta a zh-kat...
-
moha21
veterán
Szerintem nincs azzal baj az ember néhány dolgot fejben tart én is csak a sinusz függvényt tanultam meg abból kis logikával ki lehet számolni a cos,tg,ctg függvényeket. Ennyi erővel fölösleges megtanulni szorozni is, mert hát úgyis tud a számítógép. Csak, ha mondjuk te fejlesztel egy számológépet ilyet nem árt, ha tisztába vagy vele. Egyébként meg a számológép lebegőpontosan azt mondja a sin 45 = 0.70710678...... te meg fejből rávágod hogy (gyök 2) / 2 és máris pontosabb értékkel van dolgod.
luciferc : miért kellene egy mérnöknek újat alkotni feltétlen?
-
luciferc
őstag
Az én olvasatomban nagy hiba, ha a BSc képzés sokkal gyakorlatiasabb. Kicsit lehet, de nem sokkal. Ugyanis a gyakorlatiasságra törekvő képzés a technikusi, asszisztensi kell legyen. Egy mérnöknek igenis komoly elméleti felkészültségre van szüksége, hogy újat tudjon alkotni. Érteni kell, hogyan működnek a dolgok, mert csak úgy lehet azokat újszerűen felhasználni, összekapcsolni. Rutinszerűen tervezni illetve új megoldásokat alkalmazni, esetleg kitalálni nagyon nem ugyanaz.
-
luciferc
őstag
így a képleteket, megoldásokat sem kell tudni, csak azt hogy hol kell keresni
És mi van akkor, ha még senki nem oldotta meg azt a problémát? Na? Amit te írsz, az a mérnök asszisztens. Igen, a már végzett mérnökök jó része is sajnos ilyen asszisztensi munkát végez, vagy csak erre alkalmas, ki-ki döntse el.
A Mérnök, így nagybetűvel ott kezdődik, ha olyan új dolgokat is képes valaki megoldani az ismeretei alapján, amit akárhogy keres a guglival, nem lel meg, mert még senki nem oldotta meg.
Amit te írsz, az ahhoz vezetne igen hamar, hogy leállna a fejlődés, hiszen aki mindent könyvből keres ki, az általában nem alkot semmi újat. Természetesen miközben újat alkot valaki, akkor is gyakran fordul szakkönyvekhez adatokért, szabványokért, korábbi megoldásokért, de nem azért, hogy lemásolja, ami ott van, hanem hogy még alaposabban megértse és utána azt felhasználva újat alkosson. Ehhez viszont az kell, hogy végigküzdje az egyetemet és megértsen rengeteg gondolatmenetet, levezetést, mert ez fejleszti az elméjét.
#41: Ha te a megoldási meneteket bemagolod, és nem megérted, akkor pontosan azok közé tartozol, akiknek nem egyetemen lenne a helyük. Próbáltál már megérteni és utána gyakorlatilag újraalkotni, önállóan végigvinni megoldásokat? Úgy tűnik sajnos nem.
-
Sanyix
őstag
dehogynem, képletek, megoldási menetek, nevezetes értékek... ezeket mind be kéne magolni, nem csak tudni hol találhatóak ezek, mert azt mondják hogy "nem használhatsz hozzá könyvet, netet, stb" amikor meg dolgozol viszont nem fog melletted állni egy begyepesedett hülye tanár hogy "nepuskázzá nehasznájjákönyvet".
-
Sanyix
őstag
Tudod mit csinálnék ilyenkor? Egy egyszerű ám, jó megoldást használnék: fellapoznék egy könyvet ahol ezek megvannak, vagy rákeresnék a neten!
Ilyeneket lehet már csinálni, a technika fejlődik, így a képleteket, megoldásokat sem kell tudni, csak azt hogy hol kell keresni, nem a 30-as években élünk márA programozók már előbbre járnak ebben, ők a gyakran használt függvényeken kívül semmit sem tudnak, de tudják hol keressék, és gugli a barátjuk, wiki a barátnőjük, és a többi
-
haky
senior tag
válasz
Evil Merodak #35 üzenetére
Tapasztalat:
Tanultam normál rendszerben még anno, most pedig tanulok BSC-ben is .
Mit mondjak, a BSC sokkal gyakorlatiasabb, tényleg azt tanuljuk amit használni fogunk ergo sokkal jobb az új rendszer. Aki meg nem ért hozzá ne mondjon semmit. Az más kérdés, hogy aki nem tanul annak tök mind1, hogy BSC vagy normál képzés sehogy nem fogja tudni. Arról nem beszélve, hogy MSC-re meg hülyéket nem vesznek fel. Elég komoly szakmai (matek, mecha,stb) elbeszélgetés van. Míg a régi egyetemi képzést az is végig tudja nyögni aki szart sem tud. Más esetben csak BSC-ig jutna. Ahogy fentebb írta valaki, ha kikerülsz friss diplomásan az életbe akkor, kb kezdheted újra a tanulást mert semmit nem tudsz... -
k.t.a.
senior tag
Ha nem kell hozzá magolni, akkor áruld már el, hogy miért húztak meg algebra és lineáris matekból első félévben anno, amikor az összes zh-m (ami feladatmegoldás volt, számolás) legalább 4-es volt, de inkább 5-ös, és vizsgán elméletet kérdeztek csak.
Persze én is rosszul álltam hozzá a dologhoz, de és csak a jegyre hajtottam, nem a tudásra. Ez persze idővel változott.
-
Evil Merodak
csendes tag
Az utolsó végzetes hiba az oktatásban a bolognai rsz. bevezetése volt. Ennek köszönhetően tömegesen lesznek emberek olyan papírral ami valójában nem igazol semmit.
-
haky
senior tag
Ez így van boldog-boldogtalan megy egyetemre és tényleg (tisztelet a kivételnek) annyira hü..ék (nézd meg a mostani BME-s hallgatóságot-->a nevét nem tudja leírni rendesen+beszélni sem tudnak), hogy az valami hihetetlen. Nem akarok nevén nevezni 1 tankörtársam sem, de van akinek 4 órán órán keresztül oktattam (segítettem) mechanikából. A matek még botrányosabb volt. Alapvető matekot nem tudnak és elvileg deriválni, integrálni, vektor analízist (gradiens képzés, rotáció, stb) kéne tudni. Mikor megkérdeztem, hogy miért nem érti akkor azt mondta, hogy nem igazán tudta a reált soha, csak tetszett neki a szak, meg elismert jó a neve... és jól tanult középsuliban ezért simán fölvették. De hozzátette, hogy a történelmet azt vágja
. Az, hogy amikor még én felvételiztem egyetemre, matekból+fizikából kellett szóbelizni, ott az ilyenek kiestek volna.
-
luciferc
őstag
Teljesen biztos, hogy több (villamos)mérnök kell ebben az országban?
Nem lehet, hogy akár a mostaninál kevesebb is elég lenne, ha kőkeményen és kiválóan képzettek lennének?
Abból a tényből, hogy a cégek nehezen találnak szakembert, nem következik, hogy kevés szakembert képeznek, csak az, hogy kevés jó szakembert képeznek. Erre viszont nem a létszám emelése a válasz, hanem a létszám csökkentésével párhuzamosan a színvonal meredek emelése.Az oktatott anyagra fanyalgás jogos, de nem árt azt is látni, hogy az oktatók közül aki szívesen csinálna új tematikát, segédanyagot (ami bizony minimum 1-1,5 éves kemény meló), annak sincs ideje (és valljuk be, kedve, hiszen úgysem tudja leadni*) erre a tömegképzés miatt. Az oktatók idejének jelentős része a sok igen sötét hallgatóra megy el, akiket nem lehet csak úgy végleg kibaszarintani, mert akkor nincs pénz. Amíg az állambácsi (vagyis mi, a közösség), nem határoz úgy, hogy a mostaninál kevesebb hallgatóra ad több pénzt, és cserébe komoly színvonalat vár, addig csak egyre gyorsabban süllyedünk a mocsárba. Sajnos jelenleg egyetlen politikai erő sem hirdeti ezt.
* nem túl felemelő már alapszintű (értsd, már középiskolában meg kellett volna tanulni) dolgokról is üveges tekintetű hallgatóságnak beszélni.
-
jFox
addikt
Ha lennének normális perspektívák itthon akkor nem menne az a sok szakember külföldre. De se bér területén nincs, se előmenetel terén szerintem.
Ha kezdőként bekerülsz egy munkahelyre nem adhatnak sok bért, mert akkor az bérfeszültséget okoz, még ha okosabb is vagy a régen ott levőknél. A másik oldalról meg a régebben ottlevők furkálnak, hogy nehogy többet érj el náluk. (tisztelet a kivételnek!)
Ördögi kör ez akárhonnan nézzük. -
Sanyix
őstag
azért nem tanulnak reált, mert SZAR az oktatás! Hülye baromságokat tanítanak a lényeg helyett, és elmegy az ember kedve mindenttől. A matekkal is szopatják a népet, hogy be kell magolni minden szart, fejből nyomni, és persze papírra, amikor a valóságban egyrészt utána lehet olvasni HA éppen szükség van rá (mert egy részére ritkán lesz ha lesz egyáltalán), ráadásul rohadtul nem papírfecniken fejben fogják számolgatni, hanem számítógéppel, de még mindig a korai 20. században élnek amikor mindenhez drága könyvek kellettek és olcsóbb volt magolni, meg nem volt számítógép.
Na meg ott a kötelező mikkamakka oktatás, ami nem is szakmai dolog, ráadásul rohadt unalmas is, + egyesek undorodnak a képmutatásától. -
moha21
veterán
Én most felvételizek a Kandóra! Szóval próbálom erősíteni a villamosmérnökök táborát!
Bár villany2 +matek 2+prog 2 meg ilyenek megvannak ( jártam már csak kellett a pénz) így nem tudom hol kezdjem.:S -
Laci.M
senior tag
Szintén villamosmérnöknek tanulok én is (Kandó 2. félév, technikusi már megvan). Az tény, hogy nevetséges bekerülni, nekem is 2X annyi pontom volt mint amennyi a minimum volt, de akit azzal vesznek fel, az már az első félévben kiesik úgyis, nem osztogatják csak úgy a papírt. Az első félév simán ment, de ahogy elnézem kezd bedurvulni pláne a matek nem tetszős már. (Pedig már csak fele annyian vagyunk mint amikor elkezdtük, mindössze egy félév alatt is nagy volt a szórás)
-
hibavissza
veterán
rengeteg tárgyat felvettem volna én is...érdekes témát boncolgattak. 1. vagy ütközött valami "kötelezően választható" fosimosival (de vót melója a képzetlen tanárgárdának!)
2. vagy valami elmebeteg tartotta, amelyik minden hallgatónak be akarta bizonyítani, hogy ő mennyivel okosabb mint mi, és a vizsgákon szétszopatta a népet....basszus, ki kéne ciánozni az egyetemi (és a többi) oktatók közt, aztán képezni valami normális gárdát, aki tudja mi fán terem az oktatás....
ááá, ahogy így végig gondolom reménytelen...nekem volt közel harminc éves jegyzetem, gyakorlati tárgyból...szánalom.
ha nem a szakmában dolgoztam volna pár évet eredetileg, süthetném a papírom...
-
napocska
tag
Abszolút egyetértek, húsz éves jegyzetekkel nem lehet oktatni, és persze hogy is lehetne bevonzani a tehetséges fiatalokat a tervezésbe? Ha valaki megkérdezné, hogyan lehet mondjuk egy 386 szintü procssszort tervezni, elméleti válaszokat kaphatsz az oktatóktól, de gyakorlatot nem.
Ezenkivül digitális tervezést is csak minimálisan oktattak (most már legalább Verilog tervezést tanitanak), mert az analóg vonalon vannak csak tapasztalatok. Ez nem is lenne nagy baj, mert a 20 analóg tervezö jól el tud helyezkedni, de a tömegesen keresett digitális tervezők sehol sincsenek...
Nekem például 6 félév bipoláris tranzisztor volt, mindössze 1 félév CMOS. Nulla félév napelemek vagy hasonló. És ebben a hallgatók is igencsak ludasak voltak, mert azért nem indult a napelem kurzus, mert nem volt elég jelentkező a félévben. Minden hallgató oda ment, ahol könnyen kapott jó jegyet, a nehezebb kurzusokat messze elkerülték. Igenis, ne melegedni, meg csak a papirért menjenek oda a hallgatók se. Mikor nyári gyakorlatra kerestem Angliába embert, azok is inkább otthon maradtak, gondolom egyszerübb volt az otthoni gyakorlatot végezni, igaz, annyit is ér...
Persze a bebetonozott oktatói gárda sem semmi. Mikor megkérdeztem miért nincs külföldi előadó mondjuk az Inteltől, csak habogás volt a válasz. Igy nehéz lesz. Kellene egy oktatási alap, amiből a legjobb oktatókat megszerzik (mint pl Szingapurban). Persze ehhez a hallgatóknak is kellene legalább egy idegen nyelven tudni... -
zbory
tag
a médiának szerintem is igen nagy szerepe van az emberek szemléletének, életfelfogásának degenerálódásában. és az a baj, hogy az egyre idiótább embereknek egyre idiótább műsort adnak, és attól még idiótábbak lesznek, és akkor még idiótább műsor kell, és akkor... a piaci érdek kiszipolyozza az agyakat
-
And
veterán
Komolyan mondom, hogy meglepődtem, mikor ezt olvastam. Én már eddig is alig láttam olyan (ipari) elektronikai cégeket, amelyeknél nem csak egy nagyobb külföldi gyártó helyi képviselete, viszonteladás, telepítés, szervizelés ment, hanem valamilyen szinten saját fejlesztés-gyártás is.
#13: "Amikor egy BKV buszsofőr alig keres kevesebbet egy villamosmérnök kezdőfizetésnél .."
Aztamindenit', én nemhogy kezdőként, de 10 év (egyetlen helyen, nem sofőrként eltöltött) munkaviszony után sem kaptam annyit, amennyit Te itt buszsofőr fizuként említettél. Tudom, nem is lehetek sikeres ember..
#22: Nem gondolod, hogy ez nem ok, hanem következmény? Nehogymár a mónikasó & tsai tegyenek arról, hogy ide jutottunk. Senki nem tart pisztolyt a fejekhez, hogy kötelező legyen nézni azt, meg a többi vackot. -
Myers
senior tag
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy a kezdő villamosmérnök alig keres többet a BKV-snál.
Azért a bkv-s tól sem sajnálom a 140-et. Menniük kell ünnepekkor, télen, nyáron. Rengeteg a bunkó az utakon és az utasok között. Ráadásul egy BKV-s sokkal inkább ki van téve az atrocitásoknak, mint pl egy villamosmérnök.
Egyébként ez a 10%-os reálképzés a tudatos lezüllesztés eredménye, mert mostanára beérett annak is a gyümölcse. Ugyanis a mónikasón nevelkedett, iszákos ált.- és középiskolások tömkelege nem hajlandó megerőltetni magát. Nem ismerik azt a szót, hogy küzdeni, mert nem mutatták meg neki, és nem kötelezték rá őket. További gondot jelent, hogy szakmunkásnak sem hajlandó senki sem tanulni, mert ott meg koszos lesz a keze.
-
Badman 4ever
őstag
-
Wolverine
félisten
válasz
Badman 4ever #19 üzenetére
A természettudományok tanulásához gürizni is kell, és azt a legtöbben nem szeretik... ráadásul mindhez erős matematikai alap kell, ami sokaknál megintcsak nincs meg.
-
New Life
aktív tag
Én a "Reál"-t erősítem...
-
k.t.a.
senior tag
Egyik nagyon nagy problémát én is a fizetésekben látom. Amikor egy BKV buszsofőr alig keres kevesebbet egy villamosmérnök kezdőfizetésnél (hiradóban mutogatták sztrájk idején, hogy szegények 140 nettót kapnak). Nem az a gond hogy ők annyit keresnek amennyit, hanem hogy mi keveset.
A másik probléma a rosszul képzett HR-managerekben van szerintem. Ugyanis istent játszanak amikor embert kell felvenni egy pozícióra. Nem tudás alapján szortíroznak, hanem szimpátia alapján.
Az oktatás minősége sem az igazi (villmérnök), nagyjából 1-1.5 évvel az államvizsga után jutottam el arra szintre, hogy a napi robot mellett sikerült rutint szerezzek, és tudok részletesebben foglalkozni a szakmai témákkal az elégséges szinten felül. És bizony veszem elő a régi jegyzeteimet hogy fel elevenítsem amit tanultunk, de szinte használhatatlanok. Annyira csak a minimális alapok vannak benne, hogy szörnyű. Említés szintjén sincsenek taglalva az esetleges egyéb tényezők, amiket számításba kellene venni egy probléma megoldásánál. Teljesen a saját ötleteimre hagyatkozom, vagy elvétve lehet szakirodalmat találni angol nyelven (jobb esetben angolul, mert azt legalább megértem).Mind emellett éves szinten több millió euró értékű berendezéseket tervezek (egyedi berendezések, nem sorozatgyártott), amik később olajfinomítókban, aranybányákban, erőművekben kötnek ki. És kicsit sem mindegy, hogy milyen biztonságosak.
Nem írok többet, mert különben itt ülnék egész este. Bocsánat hogy hosszú lett.
-
Ipse89
tag
Szakmunkás sulikba, ösztöndíjat kapnak azok, akik hiányszakmát tanulnak. Felsőoktatást igénylő szakmák terén sem ártana egy hasonló újítás...--->egy ok a sok közül.
-
#65675776
törölt tag
válasz
Teknőcernő #8 üzenetére
A fizika végzettség, illetve fizikus nagyon nem egyenlő a fizikai munkával...
-
ntomka
nagyúr
válasz
Teknőcernő #8 üzenetére
Egy villamosmérnök mióta végez fizikai munkát?
-
decibel
aktív tag
Pfff persze. Közben éhbérért dolgoztatják a villamosmérnököket. Ha azt akarja az ipar, hogy legyen utánpótlás, akkor fizessen kiemelkedően többet a kezdő villamosmérnököknek (a nem reál/műszaki szakosokhoz képest).
Másfelől fizika végzettséggel szerintem 2 reális elhelyezkedési lehetőség van: kutatás és oktatás. Előbbihez lássuk be nem kis adag tehetség és elszántság kell. Hiába csődítenék oda a jogászokat, ha kihullana mind.
Már az alapoktatásban perspektívát kéne nyújtani a diákoknak és a szüleiknek(!), hogy érdemes ezen az ágon haladni. Amikor én felvételiztem pölö az egyetemre sehonnan nem lehetett hallani, hogy az oktatáson kívül hatalmas igény lenne a fizikusokra. -
bambano
titán
válasz
Teknőcernő #4 üzenetére
Miért nem adnak munkát az arra érdemes munkanélküli szakembereknek picsogás helyett?
-
bambano
titán
válasz
Teknőcernő #2 üzenetére
Miért van ennyi munkanélküli szakember?
-
Ipse89
tag
Magyarországon az egyetemi, főiskolai hallgatók csupán tíz százaléka tanul reálszakon...
Itt kezdődik az egyik probléma, a másik, hogy sokan mennek külföldre dolgozni ebből a szektorból, a jobb megélhetés reményében.
Furcsa dolgok ezek
Új hozzászólás Aktív témák
ph Egy szakmai szervezet szerint jóval több villamosmérnökre lenne szükség az országban, és a képzés színvonalát is emelni kellene.
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen POS terminál szolgáltatót válasszon egy mikro- vagy kisvállalkozás?
- Formula-1
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Nintendo Switch 2
- Xiaomi Pad 7 Pro - fél kiló, maradhat!
- Telekom mobilszolgáltatások
- AliExpress tapasztalatok
- E-roller topik
- További aktív témák...
- MacBook felvásárlás!! Macbook, Macbook Air, Macbook Pro
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- ÚJ Dell Latitude 14 5450 - 14" FullHD IPS - Intel Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2.5+ év gari
- Samsung Galaxy A71 128GB Kártyafüggetlen, 1 év garancia
- AKCIÓ! Lenovo ThinkVision L24i-10 24 FHD 60Hz 4ms monitor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest